abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209396421
quote:
5s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:57 schreef Godshand het volgende:
Gisteren Limburg's Mooiste gefietst, 110 km.

Viel mij toch op hoeveel mensen nog met velgremmen fietsen. En dan niet alleen op oude fietsen (genoeg 60ers die je op een jaren 80 fiets ziet peddelen, meestal een triple).

Hebben jullie nog velg remmen op de fiets?

Hier team schijfrem
Ik ga geen nieuwe fiets kopen enkel en alleen voor schijfremmen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_209398444
Inderdaad, niet iedereen koopt elke 5 jaar een nieuwe fiets. De pros mochten pas vanaf 2017 met schijfremmen fietsen en het duurde nog even voordat iedereen de overstap maakte.
Vandaag zijn er volgens mij maar twee soorten mensen die nog een fiets met velgremmen kopen: beginners (want goedkoper en vaak tweedehands beschikbaar) en volledige weightweenies (daar heb je in Nederland weinig van want er valt toch nergens te klimmen).
Ik zou dus wel verbaasd zijn als iemand, in Nederland, vandaag op zoek gaat naar een nieuwe fiets met elektronische versnellingen én velgremmen. Maar niet als ik een andere fietser tegenkom met velgremmen. Dat hoort er vandaag gewoon nog bij, bij de wielertoeristen ten minste.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_209398518
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dodelijke valpartij in Gran Fondo Schleck vandaag. :'(
Ja, echt treurig dit. Is ook niet de eerste dit jaar. Ook bij Luik-Bastenaken-Luik stierf er een wielertoerist. En gisteren is ook de Belgische eerste minister in het ziekenhuis beland na een val van zijn koersfiets (hij maakt het wel goed).
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
pi_209400636
Ik rij met velgremmen. Ik heb daar expliciet voor gekozen toen ik een nieuwe fiets ging opbouwen. Ik heb praktisch geen voordeel van schijfremmen. Ik vind het er niet mooi uitzien. En wielen wisselen is lastiger dan mijn schijfremmen.
Aldus.
  zondag 4 juni 2023 @ 18:14:45 #205
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_209400672
Ik heb ook velgremmen. Om de doodsimpele reden dat mijn Caad10 nog te goed is om te vervangen voor een andere fiets.
#26 || Luciano da Silva
  zondag 4 juni 2023 @ 18:28:56 #206
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209400803
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 18:14 schreef joppie_saus het volgende:
Ik heb ook velgremmen. Om de doodsimpele reden dat mijn Caad10 nog te goed is om te vervangen voor een andere fiets.
Ja, dat kan ook. Maar met een fiets heb ik wel een beetje dat ik altijd mooier en beter wil. Nu overigens nog maar m’n derde racefiets hoor (sinds 2011), maar het is wel verleidelijk. :9
  zondag 4 juni 2023 @ 18:51:00 #207
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_209401025
Mwoa, heb ik niet zoveel last van. Ben 15 jaar geleden begonnen op een oude Gazelle Vuelta. Toen jaren een Cube Streamer waar ik heerlijk op zat, maar ik wilde geen waslijnen meer. Die ingeruild voor een Bulls Harrier die eigenlijk te groot was dus een jaar later had ik de Caad10. Die heb ik nu zo’n 5 jaar en daar zit ik heerlijk op.
Ben bij de fietsclub een van de weinigen nog met velgremmen maar boeiend :7
#26 || Luciano da Silva
pi_209403111
Hier wel schijven, meer omdat ze nou eenmaal op een nieuwe fiets zitten. En hoewel destijds ik er niet bij stil stond, is het feit dat je veel bredere band/wiel combi's kan rijden wel een fijne bijkomstigheid. Ik ben toch traag, dus rij lekker op 30mm.
pi_209403152
Hier ook schijfremmen, ben op en mountainbike begonnen en ben niets anders gewend.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_209403863
Hier ook velgremmen. Heb m’n fiets nu 5 jaar en hij bevalt nog steeds heel goed. Dit weekend in de Vogezen gefietst, met carbon velgen, werkte perfect.

M’n volgende fiets wordt wel eentje met schijven. Maar ik vind velgremmen prima. Het liefst zou ik natuurlijk om de 2 jaar een nieuwe fiets kopen, maar ik vind ‘t niet heel erg nodig allemaal.
  maandag 5 juni 2023 @ 06:11:21 #211
545 dop
:copyright: dop
pi_209405577
heb meerdere fietsen, met en zonder velgremmen.
Belangrijkste voordeel van schijven is inderdaad makkelijker brede banden.
maar mijn lichtste en snelste fiets heeft geen schijven (cannondale synapse hi mod 2014)
28 mm banden is daar al krap rond de remmen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_209405924
Hier zelfs V-brakes. Ik heb een toerfiets/lange-afstands-fietsvakantie-fiets en het is een oudje, van voordat schijfremmen op die categorie fietsen gemaakt werden. Voorlopig tevreden mee, als ik ooit sneller of heuvelachtiger wil dan kijk ik wel verder.

Er kwam zaterdag een akelig geluid uit de fiets, z'n linkerpedaal is het aan het begeven. Als je het een tikje geeft draait het niet eens meer :') dus de lagers zullen wel op zijn. -- Dit klinkt als dé gelegenheid om de angst opzij te zetten en over te stappen op klikpedalen. Wat zijn jullie beste tips voor het leren omgaan met klikpedalen? Ik heb weinig zin om de hele tijd te vallen maar ben motorisch geen enorme held :')
pi_209406066
Doorgaans zijn pedalen goed te onderhouden. Even uit elkaar halen en smeren. Als je klikpedalen neemt denk ik dat SPD het handigst is voor tourfietsen. In en uitklikken is even wennen maar je het wordt vanzelf een gewoonte.
Aldus.
pi_209406119
quote:
5s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:57 schreef Godshand het volgende:
Gisteren Limburg's Mooiste gefietst, 110 km.

Viel mij toch op hoeveel mensen nog met velgremmen fietsen. En dan niet alleen op oude fietsen (genoeg 60ers die je op een jaren 80 fiets ziet peddelen, meestal een triple).

Hebben jullie nog velg remmen op de fiets?

Hier team schijfrem
Op mijn racefiets wel. Die komt uit 2016, een jaar dat de meeste fietsen met velgrem werden geproduceerd. Logisch dus dat de meeste fietsen in een toertocht velgremmen hebben.
Op mijn gravelbike wel schrijfremmen, maar ik heb er het voordeel nog niet van kunnen ontdekken. Velgremmen remmen prima en zijn makkelijker te onderhouden en onderweg af te stellen.
pi_209406150
Niet vergeten: de Afsluitdijk is op 1 en 2 juli open. Grijp uw kans!
https://www.bicycling.com(...)op-1-en-2-juli-2023/
pi_209406280
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 08:06 schreef Tele6 het volgende:
Hier zelfs V-brakes. Ik heb een toerfiets/lange-afstands-fietsvakantie-fiets en het is een oudje, van voordat schijfremmen op die categorie fietsen gemaakt werden. Voorlopig tevreden mee, als ik ooit sneller of heuvelachtiger wil dan kijk ik wel verder.

Er kwam zaterdag een akelig geluid uit de fiets, z'n linkerpedaal is het aan het begeven. Als je het een tikje geeft draait het niet eens meer :') dus de lagers zullen wel op zijn. -- Dit klinkt als dé gelegenheid om de angst opzij te zetten en over te stappen op klikpedalen. Wat zijn jullie beste tips voor het leren omgaan met klikpedalen? Ik heb weinig zin om de hele tijd te vallen maar ben motorisch geen enorme held :')
Even tegen een muurtje leunen met je schouder om te oefenen en verder niet te panisch over doen. De eerste keer klik je gewoon al 50 meter voor elk stoplicht uit en laat je je uitrollen.. gaat vanzelf beter.
Ik ben nog nooit gevallen met klikpedalen, wel een keer een vriendin die voor het eerst met klikpedalen ging en tegen mij aan viel voor het stoplicht :P Maar dat was eigenlijk alleen maar grappig, je valt meestal ook niet hard als je vergeet uit te kllikken maar tergend langzaam..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_209406339
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 08:06 schreef Tele6 het volgende:

Bij veel pedalen kun je de veer van het kliksysteem afstellen. Deze zou ik in het begin niet al te strak zetten zodat uitklikken redelijk makkelijk gaat.
En zoals al gezegd. Een paar keer oefenen en op tijd uitklikken als je op een kruising af gaat.

In het begin is het mij ook wel eens gebeurd at ik bij een stoplicht stond en even was vergeten dat mijn voeten vast zaten :@
pi_209411349
Met SPD pedalen kun je ook plaatjes krijgen waarbij je in meerdere richtingen uit kunt klikken. Als je het een keer vergeet dan komen je voeten toch los als je wanhopig je voeten eruit probeert te janken.
pi_209412921
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 08:40 schreef Coppi het volgende:
Niet vergeten: de Afsluitdijk is op 1 en 2 juli open. Grijp uw kans!
https://www.bicycling.com(...)op-1-en-2-juli-2023/
Doe is stil zijn!
  FOK!Fotograaf maandag 5 juni 2023 @ 20:45:39 #220
73911 ultra_ivo
pi_209414233
Van het weekend in de herhaling geweest voor m'n 600. Dit keer ging het wel goed, en ik heb nu de kwalificatie voor PBP binnen.
Overigens op een fiets met velgremmen, centre pull, opgesoldeerde nokken. En niks geen oudje, m'n m-gineering is pas 5 jaar oud.
(Compatibiliteit van reserveonderdelen over al je fietsen is een nog niet genoemd argument.)
pi_209414280
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 15:22 schreef miro86 het volgende:
Inderdaad, niet iedereen koopt elke 5 jaar een nieuwe fiets. De pros mochten pas vanaf 2017 met schijfremmen fietsen en het duurde nog even voordat iedereen de overstap maakte.
Vandaag zijn er volgens mij maar twee soorten mensen die nog een fiets met velgremmen kopen: beginners (want goedkoper en vaak tweedehands beschikbaar) en volledige weightweenies (daar heb je in Nederland weinig van want er valt toch nergens te klimmen).
Ik zou dus wel verbaasd zijn als iemand, in Nederland, vandaag op zoek gaat naar een nieuwe fiets met elektronische versnellingen én velgremmen. Maar niet als ik een andere fietser tegenkom met velgremmen. Dat hoort er vandaag gewoon nog bij, bij de wielertoeristen ten minste.
Het stomme is, nu elke racer schijfremmen heeft, een fiets met velgremmen er ineens ouderwets uit ziet. Ze zijn ook haast onverkoopbaar
Vakman pur sang
pi_209414410
Volgens mij blijft daar wel een markt voor hoor. Ik hoop het althans.
Aldus.
  maandag 5 juni 2023 @ 21:03:40 #223
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209414463
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het stomme is, nu elke racer schijfremmen heeft, een fiets met velgremmen er ineens ouderwets uit ziet. Ze zijn ook haast onverkoopbaar
Mwah, ik zou hierna nog prima een fiets met velgremmen kunnen kopen hoor. Zeker als ik tweedehands een mooie deal vind. Onderdelen blijven toch wel beschikbaar en het zal voor mijn fietsgedrag weinig schelen (inb4, die van jou komt toch niet de schuur uit)

Maar misschien komt er ook wel 1 met schijven. Geen idee. :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_209414825
Waarom heeft Garmin de houder voor de Garmin 1040 net iets kleiner (echt een fractie) gemaakt dan de houder van een oude Garmin 8xx. Nu rammelt m´n nieuwe computer in de houder bij klinkers en hobbels.
pi_209415065
Fietsen verkopen sowieso slecht.
Heb mijn gravel BMC URS mt 54 voor ¤3100 gekocht vorig jaar en voor ¤1000+ omgebouwd naar SRAM asx force xplr 1x12sp. Dus ¤4100 totaal.
Nu te koop, alleen maar mensen die < ¤2000 willen bieden.
Was een jaar of 1,5 terug wel anders
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')