abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208685742
Wonderlijk.

De waarde van mijn woning is volgens funda +1%
pi_208686103
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 16:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als de koetjes naar buiten gaan, zo ergens april/mei t/m half september... Campina probeert met weidemelk 120 dagen...

Dan staan de koetjes ergens zo op een hectare of 2-3 lekker te eten met 80-200 vrouw.
Misschien dat dat 10% van het land is? Wat 33% van de tijd koetjes heeft lopen? 3,3%?

Lege weilandjes zullen het zeker zijn? Als je gras niet meetelt :)
https://www.frieslandcamp(...)campina-2020-bekend/

Al dat gras wordt verwerkt en opgegeten door de koe, en ja er gaat overal ook een lading stront overheen (geinjecteerd) binnen de marges, misschien exclusief kunstmest als de boer net wat extensiever boert.
Ongeveer 1 miljoen hectare grasland in Nederland, dat is ongeveer 10% van heel Nederland, en iets meer dan 30.000 veeteeltbedrijven.
Bijna 4 miljoen koeien, 850.000 schapen en een half miljoen geiten. Dat zou dus ruim 5 dieren per hectare zijn als ze buiten staan.
pi_208686156
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 16:27 schreef Tingo het volgende:

[..]
Grappig.Nooit van peppercorn gehoord. Heb ik wel groundrent in de jaren 80 op mn eerste koophuisje (bouwjaar 1880 en die staat daar nog) in de VK betaald....iets van 5 pond per jaar aan de gemeente geloof ik.

Ook off-topic: Als kind ik dacht dat alle zandsteen huizen natuurlijk zwart waren :) Bijna alle mooie ouwe gebouwen/bruggen/huizen zwart waren. Geen wonder dat het 'grim up north' was. Dan in de jaren 70 hebben ze begonnen met alles schoon te maken.

Zoiets:
https://www.manchestereve(...)ive-pictures-8722223

https://www.manchestereve(...)before-clean-8727918

Moet je nagaan hoe smerig en ongezond het lucht allemaal was.
:o Dat is wel heel zwart!
En toen de kolenmijnen dichtgingen werd er overal geprotesteerd. Wat dat betreft is de struggle voor een schonere leefomgeving niet veel anders geworden.
  donderdag 6 april 2023 @ 20:50:53 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208686752
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 19:46 schreef investeerdertje het volgende:
Wonderlijk.

De waarde van mijn woning is volgens funda +1%
Ons huis heeft volgens Funda ook weer meer waarde dan vorige maand.
Net ¤ 1.000 boven de waarde van januari, dus ¤ 8.000 boven maart.

Binnenkort de verkoopprijzen om de hoek maar eens opvragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 06-04-2023 21:12:48 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208686955
Oh, ons huis is volgens funda ook gestegen. Ze zitten een halve ton te hoog
  donderdag 6 april 2023 @ 21:12:35 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208687068
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 21:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh, ons huis is volgens funda ook gestegen. Ze zitten een halve ton te hoog
Je oude huis?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208687138
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 21:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je oude huis?
Yup. Bedenktijd is voorbij, dus in principe is het verkocht
  donderdag 6 april 2023 @ 21:19:54 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208687162
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 21:18 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Yup. Bedenktijd is voorbij, dus in principe is het verkocht
Dat is iig fijn, ik ben benieuwd hoe snel Funda de waarde aanpast na verkoop.
Hoewel dat ruim na de feitelijke overdracht zal zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208689776
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 21:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is iig fijn, ik ben benieuwd hoe snel Funda de waarde aanpast na verkoop.
Hoewel dat ruim na de feitelijke overdracht zal zijn.
Dat passen ze niet aan.
We hebben ons huis verkocht april vorig jaar.
Toen was de waarde volgens funda 593.000 euro, gepasseerd in september toen was de waarde volgens funda 603.000 euro. We hebben 650.000 euro ontvangen. Huidige waarde is nu 563.000 euro volgens funda.
We zitten 7 maanden in een stacaravan, gekocht voor 15.000 euro en is volgens mij nog minimaal het zelfde waard :P
  vrijdag 7 april 2023 @ 08:25:22 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208689816
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 08:21 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]
Dat passen ze niet aan.
We hebben ons huis verkocht april vorig jaar.
Toen was de waarde volgens funda 593.000 euro, gepasseerd in september toen was de waarde volgens funda 603.000 euro. We hebben 650.000 euro ontvangen. Huidige waarde is nu 563.000 euro volgens funda.
We zitten 7 maanden in een stacaravan, gekocht voor 15.000 euro en is volgens mij nog minimaal het zelfde waard :P
Misschien ook om te voorkomen dat buren daarmee de verkoopprijs kunnen achterhalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 7 april 2023 @ 08:40:35 #12
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_208689929
De mijne is vorig jaar verkocht maar passeert pas deze zomer. Al die tijd kan Funda geen waarde geven zeggen ze :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_208690271
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 20:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ons huis heeft volgens Funda ook weer meer waarde dan vorige maand.
Net ¤ 1.000 boven de waarde van januari, dus ¤ 8.000 boven maart.

Binnenkort de verkoopprijzen om de hoek maar eens opvragen.
Zit je nou 3 keer per maand je huiswaarde op te vragen? Waarom?
pi_208690301
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 20:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ongeveer 1 miljoen hectare grasland in Nederland, dat is ongeveer 10% van heel Nederland, en iets meer dan 30.000 veeteeltbedrijven.
Bijna 4 miljoen koeien, 850.000 schapen en een half miljoen geiten. Dat zou dus ruim 5 dieren per hectare zijn als ze buiten staan.
Dat lijkt me accuraat, zo ver zitten we niet naast elkaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208690330
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 18:20 schreef ISVV het volgende:

[..]
[..]
Ik doel meer op projecten die al grotendeels af zijn maar waar mensen afgrhaakt zijn omdat ze de financiering niet rondkrijgen oid
Met verlies verkopen zal ook boekhoudkundig het een en ander tot gevolg hebben. Een accountant gaat misschien niet huizen herwaarderen als ze als voorraad op de balans staan. Daarnaast, uiteindelijk hopen ze toch wel te verkopen lijkt me. Dus al te hoog in de verkoop is ook niet handig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 7 april 2023 @ 09:24:36 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208690343
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 09:17 schreef Adames het volgende:

[..]
Zit je nou 3 keer per maand je huiswaarde op te vragen? Waarom?
Nee, ik kijk gewoon in de Funda app bij "Mijn huis"?
Daar staat per maand een waarde.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208691977
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 09:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, ik kijk gewoon in de Funda app bij "Mijn huis"?
Daar staat per maand een waarde.
Ik heb het idee dat ik een post over de waarde van je huis meerdere keren per maand hier zie. Dat mag, hoewel ik het weinig boeiend vind.
Maar ik vind het vooral raar dat het je zo bezig houdt. Als ik kijk naar mijzelf, de mensen om mij heen en zelfs de meeste mensen in een topic over woningmarkt, zijn ze alleen bezig met dit soort detailwaarde als ze op het punt staan om een huis te (ver)kopen en de maanden erna. Daarna ebt het weg.

Hypotheek staat vast, rond je pensioen is dat afgelost en je gaat verder met je leven.
Ik kan me er niet toe bewegen om jaren na aankoop van mijn huis nog wekelijks op Funda in te loggen en naar een zeer onnauwkeurig grafiekje te kijken. Je hebt er niet zo veel aan, als het toch voorlopig geen invloed heeft op je levenskeuzes.
Ben licht benieuwd naar je beweegredenen.
pi_208692053
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 12:28 schreef Adames het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat ik een post over de waarde van je huis meerdere keren per maand hier zie. Dat mag, hoewel ik het weinig boeiend vind.
Maar ik vind het vooral raar dat het je zo bezig houdt. Als ik kijk naar mijzelf, de mensen om mij heen en zelfs de meeste mensen in een topic over woningmarkt, zijn ze alleen bezig met dit soort detailwaarde als ze op het punt staan om een huis te (ver)kopen en de maanden erna. Daarna ebt het weg.

Hypotheek staat vast, rond je pensioen is dat afgelost en je gaat verder met je leven.
Ik kan me er niet toe bewegen om jaren na aankoop van mijn huis nog wekelijks op Funda in te loggen en naar een zeer onnauwkeurig grafiekje te kijken. Je hebt er niet zo veel aan, als het toch voorlopig geen invloed heeft op je levenskeuzes.
Het is soms wel grappig om te zien hoe de woningwaarde in jouw eigen buurt zich ontwikkelt. In 2 jaar tijd meerdere tonnen erbij. Je hebt er niks aan tenzij je uit de koopmarkt stapt maar dat doe ik waarschijnlijk als ik op zoek moet naar een houten jas :+
Wat wel bizar is, is dat op de piek van de prijzen, en ook nu met de hoge rentes, we ons huidige huis nooit hadden kunnen kopen. En we zitten lang niet op de max qua lening, maar omdat het zo bizar hard is gestegen de laatste jaren.
  vrijdag 7 april 2023 @ 13:02:54 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208692316
quote:

[..]

Ik hoef helemaal niet op Funda in te loggen, ik heb een app, en daar zit een knop "Mijn Huis", er zijn meerdere mensen die hier maandelijks melden wat de stijging/daling volgens Funda is, en nee, ik meld hier niet 3 keer per maand het verschil, als het er over gaat meld ik de daling/stijging, de waarde meld ik sowieso al niet.

Geen flauw idee waarom je "3 keer per maand opvragen" verzint en je daar vervolgens druk om maakt.

En ja, ik ben geïnteresseerd in de huizenmarkt, dat is niks nieuws, dat is altijd al zo geweest, dat jij dat niet of minder bent en daarom minder bijhoudt wat de markt in jouw omgeving doet is niet mijn probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208692521
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 13:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik hoef helemaal niet op Funda in te loggen, ik heb een app, en daar zit een knop "Mijn Huis", er zijn meerdere mensen die hier maandelijks melden wat de stijging/daling volgens Funda is, en nee, ik meld hier niet 3 keer per maand het verschil, als het er over gaat meld ik de daling/stijging, de waarde meld ik sowieso al niet.

Geen flauw idee waarom je "3 keer per maand opvragen" verzint en je daar vervolgens druk om maakt.

En ja, ik ben geïnteresseerd in de huizenmarkt, dat is niks nieuws, dat is altijd al zo geweest, dat jij dat niet of minder bent en daarom minder bijhoudt wat de markt in jouw omgeving doet is niet mijn probleem.
Ik maak me er niet druk om, geen zorgen.
En doe vooral lekker je ding dan, als het belangrijk voor je is.

Dan ben ik naast de woningontwikkeling in Nederland ook op de hoogte van de woningontwikkeling in een bepaalde wijk in Apeldoorn. Kan altijd handig zijn.
pi_208692548
Ik merk dat makelaars ook wat wanhopig op doorstromers aan het mikken zijn. Men weet dat ik op zoek ben, maar werd net gebeld dat er een tweekapper uit 2019 vrij zou komen. Klinkt goed, blijkt ie kleiner te zijn qua oppervlakte dan mijn huidige tussenwoning + op de eerste verdieping al een schuin dak te hebben.

Waar is dat trouwens goed voor, al die schuine daken vanaf de eerste verdieoing? Scheelt dat zoveel in de kosten?
pi_208692626
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2023 13:25 schreef ISVV het volgende:
Ik merk dat makelaars ook wat wanhopig op doorstromers aan het mikken zijn. Men weet dat ik op zoek ben, maar werd net gebeld dat er een tweekapper uit 2019 vrij zou komen. Klinkt goed, blijkt ie kleiner te zijn qua oppervlakte dan mijn huidige tussenwoning + op de eerste verdieping al een schuin dak te hebben.

Waar is dat trouwens goed voor, al die schuine daken vanaf de eerste verdieoing? Scheelt dat zoveel in de kosten?
Goedkoper schijnbaar, een dak doortrekken is goedkoper dan die etage metselen.
Hier zie ik het ook wel eens bij nieuwere woningen waar het per blok om en om is gedaan, volgens mij is het daar vooral om wat meer variatie te krijgen. En misschien alsnog wat goedkoper.
  vrijdag 7 april 2023 @ 14:05:53 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208693118
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 13:23 schreef Adames het volgende:

[..]
Ik maak me er niet druk om, geen zorgen.
En doe vooral lekker je ding dan, als het belangrijk voor je is.

Dan ben ik naast de woningontwikkeling in Nederland ook op de hoogte van de woningontwikkeling in een bepaalde wijk in Apeldoorn. Kan altijd handig zijn.
Door mijn posts ben jij op de hoogte van de prijsontwikkeling in een bepaalde wijk in Apeldoorn?
Bijzonder.
Dan ben ik heel benieuwd waar je denkt dat ik woon :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 7 april 2023 @ 14:08:06 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208693148
quote:

Yep...
De bouwkosten draaien grotendeels om m³ woonruimte en dat wordt met een schuin dak snel minder.

Bij een vrijstaande woning is een zolder met een dak met 4 dakdelen zelfs beduidend goedkoper dan voor en achter een puntje doormetselen en 2 dakdelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208693458
quote:
Ja, zo'n dak wordt in de fabriek in elkaar gezet en wordt met een hoogwerker erop gehesen, en klaar. Soms begint het dak al op een meter hoogte op de slaapkamer.

In m'n familie iemand die zo'n dakhuis had, waarbij de vooraf opgetrokken binnenmuren,niet goed overeenkwamen met de geprefabriceerde dakvensters. Kwam de binnenmuur net voor het dakraam. Plus te weinig ondersteuningspunten. Dus extra rood gemeniede H-balken in het zicht op de overloop. Best geinig, "industrial look" , volgens de ontwikkelaar.

Dat soort "bijkomstigheden".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208693646
quote:

[..]

Niet iedereen zit in hetzelfde schuitje. Ik woon bijv in het VK, onze hypotheek staat voor 5 jaar vast, kon niet langer. Rentevoorstel gekregen in september 2021, eerste aflossing januari 2022. Over 3 jaar gaat het dus echt meespelen voor ons. Hoe is de rente dan, en hoe hebben de prijzen zich ontwikkeld (voor de ltv). Ik ben er niet echt mee bezig, maar hou het huis van een buurman, welke te koop staat, wel in de gaten, inmiddels 2x verlaagd in prijs.
pi_208694057
quote:
Je richt je dan wel niet tot mij, maar ik snap het wel; mijn beweegreden, is dat het om getallen gaat. Of het nou om de woningwaarde, de beurskoersen of het gasturbinerendement in deellast gaat, het zijn allemaal getallen die interessant zijn om te bewerken en om er conclusies en beweegredenen uit te halen. Verder niks dus.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 7 april 2023 @ 17:05:27 #28
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_208694958
Weet hier iemand toevallig of de overdrachtsbelasting (in geval van een zakelijke transactie dus 10,4%) gaat over het inc. of ex. btw bedrag. Ik zou denken het ex. bedrag, maar ik kan online echt nergens duidelijk uitsluitsel vinden.
  vrijdag 7 april 2023 @ 19:26:31 #29
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_208696538
Vraagje: hoe groot is de kans dat binnen enkele jaren de huizenprijzen weer teruggaan naar een vergelijk niveau als de WOZ-waarde van 2017?
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 7 april 2023 @ 19:28:37 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208696565
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 19:26 schreef Erno-BE het volgende:
Vraagje: hoe groot is de kans dat binnen enkele jaren de huizenprijzen weer teruggaan naar een vergelijk niveau als de WOZ-waarde van 2017?
Niet zou ik zeggen, tenzij de hele economie instort.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 7 april 2023 @ 19:34:50 #31
405562 Erno-BE
pi_208696649
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 19:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Niet zou ik zeggen, tenzij de hele economie instort.
Toch wel raar dat de huizenprijzen in slechts enkele jaren compleet kunnen escaleren. Wat rond 2017 nog betaalbaar was, is nu ineens onbetaalbaar geworden.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 7 april 2023 @ 19:43:56 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208696770
quote:
De WOZ was in 2017 waarschijnlijk ook te laag, maar ik verwacht wel dat woningen met energielabel C en onzuiniger nog weer op het prijsniveau van 2018 (plus inflatie) komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208697076
quote:
Zou best kunnen als de rente blijft stijgen. Tientallen procenten kunnen best van de prijzen af, maar (bij maximaal lenen) blijven de maandlasten wel min of meer gelijk. Dus qua betaalbaarheid zal het niet echt verbeteren vermoed ik. Alleen als je een zak geld hebt of flink kunt sparen heb je er wat aan.
pi_208697187
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 april 2023 17:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Weet hier iemand toevallig of de overdrachtsbelasting (in geval van een zakelijke transactie dus 10,4%) gaat over het inc. of ex. btw bedrag. Ik zou denken het ex. bedrag, maar ik kan online echt nergens duidelijk uitsluitsel vinden.
Het gaat gewoon over de koopsom toch? Ik ken het principe van een koopsom met btw niet, maar dat kan ook aan mij liggen hoor. :D
  vrijdag 7 april 2023 @ 20:22:08 #35
405562 Erno-BE
pi_208697209
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 19:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
De WOZ was in 2017 waarschijnlijk ook te laag, maar ik verwacht wel dat woningen met energielabel C en onzuiniger nog weer op het prijsniveau van 2018 (plus inflatie) komen.
In 2017 was er ook al een enorm woningtekort, dus ik kan mij wel voorstellen dat de WOZ-waarde destijds te laag was. Gelukkig is de WOZ-waarde nu wat realistischer en geeft de WOZ-waarde een meer getrouwer beeld weer van de marktwaarde. Het is juist de WOZ-waarde die makkelijk op te zoeken is en ook een historie heeft tot 2013. Vrij vindbaar op www.wozwaardeloket.nl. Alleen jammer dat de marktwaarde van 2017 een stuk lastiger te vinden is.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_208697813
quote:
Met een daling van 8,2%/jaar zal dat ruim voor 2030 het geval zijn.
  vrijdag 7 april 2023 @ 23:24:52 #37
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_208699645
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 20:20 schreef Bami het volgende:

[..]
Het gaat gewoon over de koopsom toch? Ik ken het principe van een koopsom met btw niet, maar dat kan ook aan mij liggen hoor. :D
Ja het gaat om vastgoed als investering met btw belast.

Dus ik verkoop het inc. Btw en draag die btw af, koper (ook btw plichtig) koopt inc btw en krijgt de btw weer terug van de belastingdienst. Dus de btw is voor ons beide niet per se relevant omdat er altijd ex. btw gerekend wordt.

Maarja over lees je dat het gaat over de koopsom. Maar niet of dat in of ex btw is haha. Notaris was natuurlijk lekker vrij met goeie vrijdag.
pi_208700760
quote:

[..]

Ik kan me er wel toe bewegen. Ik heb geen Funda-app maar log gerust meerdere keren per week in om te kijken wat er in de buurt te koop staat, bij anderen naar binnen te gluren, de waarde van mijn woning in de gaten te houden en om voorzichtig te onderzoeken of er nog een volgende stap is weggelegd voor ons op de woningmarkt.

Ik vind het ook leuk om de Bitcoinkoers in de gaten te houden. Daar kijk ik meerdere keren per dag naar terwijl ik een hodl'er ben. En dan is er natuurlijk het weer. Zelfs als ik geen plannen heb, kijk ik wat ons te wachten staat. Ik log ook meerdere keren per dag op mijntuin.org in om de beslommeringen van tuiniers tot me te nemen terwijl ik geenszins van plan ben om me mijn eigen tuin in te begeven. Nutteloos allemaal. Ik geloof dat ik het doe uit nieuwsgierigheid, gewoon omdat ik het leuk vind.

Zo, heb jij een inkijkje gehad in het hoofd van een deviant.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208700906
quote:
Vrijwel nihil, aangezien er een woningtekort is en flinke inflatie. Als ze nu terug zouden gaan naar dat prijspeil zouden ze in reële prijs veel minder waard zijn dan toen. Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Tenzij er een hele zware recessie komt wellicht.
  zaterdag 8 april 2023 @ 10:36:09 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208701759
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 20:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
In 2017 was er ook al een enorm woningtekort, dus ik kan mij wel voorstellen dat de WOZ-waarde destijds te laag was. Gelukkig is de WOZ-waarde nu wat realistischer en geeft de WOZ-waarde een meer getrouwer beeld weer van de marktwaarde. Het is juist de WOZ-waarde die makkelijk op te zoeken is en ook een historie heeft tot 2013. Vrij vindbaar op www.wozwaardeloket.nl. Alleen jammer dat de marktwaarde van 2017 een stuk lastiger te vinden is.
Gemiddelde huizenprijs in 2018 was ¤ 287.300 als je daar de inflatie overheen gooit: 1,7% in 2018, 2,6% in 2019, 1,3% in 2020, 2,7% in 2021, 10% in 2022 kom je uit op ¤ 343.065.
Als de inflatie voor 2023 de verwachte 4,4% is en de 4% in 2024 dan zou je qua 2018-prijs plus inflatie op ¤ 372.486 uitkomen in 2025 en dat zou me niets verbazen voor een C-label of minder gunstig, zeker gezien de gemiddelde prijs voor een bestaande woning nu al tot ¤ 394.000 gedaald is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208702398
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 april 2023 08:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik kan me er wel toe bewegen. Ik heb geen Funda-app maar log gerust meerdere keren per week in om te kijken wat er in de buurt te koop staat, bij anderen naar binnen te gluren, de waarde van mijn woning in de gaten te houden en om voorzichtig te onderzoeken of er nog een volgende stap is weggelegd voor ons op de woningmarkt.

Ik vind het ook leuk om de Bitcoinkoers in de gaten te houden. Daar kijk ik meerdere keren per dag naar terwijl ik een hodl'er ben. En dan is er natuurlijk het weer. Zelfs als ik geen plannen heb, kijk ik wat ons te wachten staat. Ik log ook meerdere keren per dag op mijntuin.org in om de beslommeringen van tuiniers tot me te nemen terwijl ik geenszins van plan ben om me mijn eigen tuin in te begeven. Nutteloos allemaal. Ik geloof dat ik het doe uit nieuwsgierigheid, gewoon omdat ik het leuk vind.

Zo, heb jij een inkijkje gehad in het hoofd van een deviant.
Bedankt voor je uitleg :)
  zaterdag 8 april 2023 @ 13:52:22 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208703139
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 12:06 schreef Adames het volgende:

[..]
Bedankt voor je uitleg :)
Maarre... in welke wijk van Apeldoorn woon ik volgens jou? :)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208703164
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maarre... in welke wijk van Apeldoorn woon ik volgens jou? :)
Ik gok berg en bos. Warmer kan het niet worden.
  zaterdag 8 april 2023 @ 13:58:17 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208703172
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 13:56 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ik gok berg en bos. Warmer kan het niet worden.
Ja, dat is wel ongeveer waar we 10 jaar geleden keken, maar weinig nieuwbouw daar :D

Dat is ook nog steeds de enige wijk van Apeldoorn die ik wel zou overwegen, als ik überhaupt nog in Apeldoorn zou willen wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208703249
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 13:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, dat is wel ongeveer waar we 10 jaar geleden keken, maar weinig nieuwbouw daar :D

Dat is ook nog steeds de enige wijk van Apeldoorn die ik wel zou overwegen, als ik überhaupt nog in Apeldoorn zou willen wonen.
Waarom niet meer?

Verder: mijn bezwaar van 15 woorden tegen de woz is ingewilligd. Er is maar liefst 13000 euro van de waarde afgegaan wat mij een besparing geeft van 1 euro per maand en volgend jaar ook weer 1 euro per jaar.

Man, de winst. Maarja, het was nu eenmaal een feitelijke fout
  zaterdag 8 april 2023 @ 14:14:52 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208703287
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 14:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Waarom niet meer?

Verder: mijn bezwaar van 15 woorden tegen de woz is ingewilligd. Er is maar liefst 13000 euro van de waarde afgegaan wat mij een besparing geeft van 1 euro per maand en volgend jaar ook weer 1 euro per jaar.

Man, de winst. Maarja, het was nu eenmaal een feitelijke fout
Omdat ik niet meer in een stad wil wonen, nou is Apeldoorn officieel natuurlijk ook geen stad maar een dorp, maar wel te stads voor mij :D
Zei zij, onderweg naar Den Haag :')

Lekker van je enorme winst op de gemeentelijke belastingen _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208703315
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 14:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Omdat ik niet meer in een stad wil wonen, nou is Apeldoorn officieel natuurlijk ook geen stad maar een dorp, maar wel te stads voor mij :D
mooie stad he ;)
quote:
Ja echt enorm! Zou er ook bijna een bedrijf voor bellen. Gelukkig heb ik de bezwaargrond voor volgend jaar ook al uitgezocht.
  Moderator zaterdag 8 april 2023 @ 14:19:30 #48
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208703320
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2023 14:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Goed, gisteren snel snel die subsidie op die pomp aangevraagd...wat een maximale KUT website is dat zeg :X Daarnaast zit er ook geen logica in en de bewoording is ook al krom. Dus dinsdag maar bellen of ik het goed heb gedaan volgens hun of dat ik het opnieuw moet doen. :{
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 8 april 2023 @ 14:28:31 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208703385
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 14:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Goed, gisteren snel snel die subsidie op die pomp aangevraagd...wat een maximale KUT website is dat zeg :X Daarnaast zit er ook geen logica in en de bewoording is ook al krom. Dus dinsdag maar bellen of ik het goed heb gedaan volgens hun of dat ik het opnieuw moet doen. :{
Als jij er al moeite mee hebt vraag ik me af hoe zo'n feest dat gaat worden als half gemiddeld NL een aanvraag moet doen...

Misschien kan iemand een bedrijfje oprichten om zulke aanvragen voor mensen te doen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zaterdag 8 april 2023 @ 14:43:09 #50
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208703467
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 14:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als jij er al moeite mee hebt vraag ik me af hoe zo'n feest dat gaat worden als half gemiddeld NL een aanvraag moet doen...

Misschien kan iemand een bedrijfje oprichten om zulke aanvragen voor mensen te doen :+
En dat is even los van hoe traag die site is. En met traag bedoel ik echt traag. Dan begint ie na klikken op 'volgende' te laden, en dan zie je gewoon niks meer. Wit scherm. En maar laden en maar laden. Bij een willekeurige andere website had ik 'm al 100 keer weg geklikt.

En dan moet je de meldcode van je pomp opgeven. En dan daarna doodleuk de vraag of je dan ook van het gas af bent. Terwijl je ook alle gegevens over het huis wil weten en dus kunt weten dat dat huis gasloos is én op basis van de meldcode kunt weten dat het geen hybride pomp is (en dat weten ze want ze tonen wel welke pomp je hebt EN wat daar de subsidie op is).

En dan helemaal in het begin krijg je dus de vraag of je eigenaar bent, of, let op.... 'eigenaar na renovatie'. Lol wat? Hoezo na renovatie? Welke renovatie? Als m'n koelkast kapot gaat en ik koop een nieuwe ben ik toch ook niet aan het renoveren?

Ik ga dinsdag bellen, want alles is op meerdere manieren uit te leggen, wat ze daar vragen. :X
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')