1,5 tot 2 jaar uitstel van letterlijk alles levert dit land nog veel minder op. Ze moeten gewoon gaan regeren, dat ben ik met je eens. Maar verkiezingen en dan weer een nieuwe coalitie vanuit grotendeels dezelfde partijen, dat gaat niks helpen.quote:Op woensdag 12 april 2023 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Stop er maar gewoon mee. Verkiezingen. Deze vorm van in Office but not in power levert dit land ook helemaal niets op.
Migratie wordt de val van het kabinet aangezien CU en D66 niet willen meewerken aan het beperken van de instroom. Wouter de Winther had het er over dat de VVD dan bereid is om de stekker eruit te trekken. Hij voorspelt nieuwe verkiezingen na de zomer.quote:Op woensdag 12 april 2023 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Stop er maar gewoon mee. Verkiezingen. Deze vorm van in Office but not in power levert dit land ook helemaal niets op.
De VVD is ook helemaal niet bij machte om er überhaupt iets aan te doen.quote:Op woensdag 12 april 2023 21:45 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Migratie wordt de val van het kabinet aangezien CU en D66 niet willen meewerken aan het beperken van de instroom. Wouter de Winther had het er over dat de VVD dan bereid is om de stekker eruit te trekken. Hij voorspelt nieuwe verkiezingen na de zomer.
Dat wordt al een tijdje gezegd, inderdaad. Al denk ik dat CU eerder de stekker er uit trekt omdat VVD en CDA via de rechtse meerderheden in beide kamers dingen wil gaan regelen. CU heeft ook het minst te verliezen bij het uit de stekker trekken van dit kabinet.quote:Op woensdag 12 april 2023 21:45 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Migratie wordt de val van het kabinet aangezien CU en D66 niet willen meewerken aan het beperken van de instroom. Wouter de Winther had het er over dat de VVD dan bereid is om de stekker eruit te trekken. Hij voorspelt nieuwe verkiezingen na de zomer.
Migratie wordt de oorzaak dat Nederland weer aan het bouwen gaatquote:Op woensdag 12 april 2023 21:45 schreef Gehrman het volgende:
[..]
VVD wil net als de BBB migratie stoppen, D66 is tegen kernenergie wil nederland volzetten met windmolens en asielzoekerstentenquote:Op woensdag 12 april 2023 21:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat wordt al een tijdje gezegd, inderdaad. Al denk ik dat CU eerder de stekker er uit trekt omdat VVD en CDA via de rechtse meerderheden in beide kamers dingen wil gaan regelen. CU heeft ook het minst te verliezen bij het uit de stekker trekken van dit kabinet.
1) de achterban en zelfs de kamerleden zelf wilden dit kabinet toch al eigenlijk niet, ze zijn er echt ingestapt omdat het moest
2) ze hebben een vrij trouwe achterban, ze verliezen hooguit één zetel bij verkiezingen, maar die achterban zal een harde lijn op het gebied van asiel enorm waarderen
3) ze hoeven na verkiezingen waarschijnlijk niet weer aan tafel met de mensen die nu in het kabinet zitten, VVD, D66 en CDA lopen veel meer dat risico
4) ze hebben geen partijleider met een te belangrijke post. Rutte, Hoekstra en Kaag willen hun ministerschap niet kwijt
Jij verkoopt echt uitsluitend totale onzin he. Voor VVD is migratie cruciaal, zonder migratie economische krimp want vergrijzing, zonder migratie hele dure arbeidskrachten.quote:Op woensdag 12 april 2023 23:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
VVD wil net als de BBB migratie stoppen, D66 is tegen kernenergie wil nederland volzetten met windmolens en asielzoekerstenten
VVD wil de marktwerking aanwakkeren zodat Nederland straks alleen maar bestaat uit steuntrekkers en quote 500 volk
Probleem is dat ze niet regeren, er gebeurd te weinig omdat ze bang zijn om te vallen, laat dan maar vallen want dit schiet gewoon niet opquote:Op woensdag 12 april 2023 21:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
1,5 tot 2 jaar uitstel van letterlijk alles levert dit land nog veel minder op. Ze moeten gewoon gaan regeren, dat ben ik met je eens. Maar verkiezingen en dan weer een nieuwe coalitie vanuit grotendeels dezelfde partijen, dat gaat niks helpen.
nou waarom gaan ze dan niet aan het werk?? Waarom wordt er voor hen geen woningen gebouwd ?/quote:Op woensdag 12 april 2023 23:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jij verkoopt echt uitsluitend totale onzin he. Voor VVD is migratie cruciaal, zonder migratie economische krimp want vergrijzing, zonder migratie hele dure arbeidskrachten.
Hoe bedoel je gaan ze niet aan het werk? Wie denk je dat er nu schoonmaken, werken in de logistiek werken in kassen en ander ondankbaar minimumloonwerk doen.quote:Op woensdag 12 april 2023 23:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou waarom gaan ze dan niet aan het werk?? Waarom wordt er voor hen geen woningen gebouwd ?/
D66 wil meer migratie , VVD minder , CDA ook minder
Als ze gaan bouwen, desnoods prefab, dan hoeven ze geen opvang te verplichtten
Die zitten er al een tijdje vrij hard in.quote:Op donderdag 13 april 2023 01:22 schreef Red_85 het volgende:
Zelfs Nieuwsuur gelooft niet meer in het lang leven van dit kabinet. Waren uitermate hard over het tijd kopen en de niet meer zo geloofwaardigheid.
Gaat goed hoor!
Migratie heeft niks met opvang te maken. Leer eens de juiste woorden te gebruiken.quote:Op woensdag 12 april 2023 23:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou waarom gaan ze dan niet aan het werk?? Waarom wordt er voor hen geen woningen gebouwd ?/
D66 wil meer migratie , VVD minder , CDA ook minder
Als ze gaan bouwen, desnoods prefab, dan hoeven ze geen opvang te verplichtten
inn 2023 komen er al mer asielzoekers naar nederland dan vorig jaar en alemaal gaan ze aan gezinshereniging doen en door de liefde haalt men ook veel nieuwe partners hierheenquote:Op donderdag 13 april 2023 06:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Migratie heeft niks met opvang te maken. Leer eens de juiste woorden te gebruiken.
En er wordt wel gebouwd, 2022 was een recordjaar: https://www.rtlnieuws.nl/(...)oningen-niet-behaald
Het is misschien niet genoeg, maar doen alsof er niks is gebeurd is gewoon de zoveelste leugen.
quote:De Nederlandse bevolking is in 2022 bijna twee keer zo snel gegroeid als een jaar eerder. Volgens het CBS zijn er vorig jaar 227.000 mensen bijgekomen, de grootste groei sinds 1946. Het aantal inwoners in Nederland staat met die groei op 17,8 miljoen.4 Jan 2023
Nogmaals: asiel is niet gelijk aan migratie en asiel vormt ook maar een heel erg klein deel van de migratie. We hebben hier bijvoorbeeld alleen al meer eerstejaars buitenlandse studenten dan asielzoekers die er afgelopen jaar binnen zijn gekomen (waarbij ik Oekraïne even buiten beschouwing laat, dat is een andere stroom dan de asielzoekers). En nog veel meer mensen die hier voor een laag loon werk komen doen dat geen enkele Nederlander wil doen.quote:Op donderdag 13 april 2023 07:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
inn 2023 komen er al mer asielzoekers naar nederland dan vorig jaar en alemaal gaan ze aan gezinshereniging doen en door de liefde haalt men ook veel nieuwe partners hierheen
Dit jaar 300.000 nieuwe inwoners
[..]
Ja allemaal leuk en aardig kerel. Heel veel mensen in dit land staat het water aan de lippen en we hebben genoeg problemen hier. Wat mij betreft flikker je er 100 miljard tegen aan en los de problemen daar op.quote:Op donderdag 13 april 2023 07:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: asiel is niet gelijk aan migratie en asiel vormt ook maar een heel erg klein deel van de migratie. We hebben hier bijvoorbeeld alleen al meer eerstejaars buitenlandse studenten dan asielzoekers die er afgelopen jaar binnen zijn gekomen (waarbij ik Oekraïne even buiten beschouwing laat, dat is een andere stroom dan de asielzoekers). En nog veel meer mensen die hier voor een laag loon werk komen doen dat geen enkele Nederlander wil doen.
Waarom nou die extra aandacht voor die kleine groep in de grote groep migranten?quote:Op donderdag 13 april 2023 07:27 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja allemaal leuk en aardig kerel. Heel veel mensen in dit land staat het water aan de lippen en we hebben genoeg problemen hier. Wat mij betreft flikker je er 100 miljard tegen aan en los de problemen daar op.
Dat is allemaal heel mooi gezegd en geschreven. Komt uit een goed hart dag geloof ik allemaal wel. 18 miljoen mensen lijkt mij meer dan genoeg in dit kikkerlandje. Maarja ik ga daar allemaal niet over dus ik mag vinden wat ik wil het maakt toch geen moer uit.quote:Op donderdag 13 april 2023 07:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waarom nou die extra aandacht voor die kleine groep in de grote groep migranten?
Wat mij betreft beginnen we eerst met een maximum aantal buitenlandse studenten per universiteit (40% van de eerstejaars komt uit het buitenland, absurd) en een vergunningenstelsel voor buitenlandse werknemers. Waarbij bedrijven die volledig op buitenlandse medewerkers draaien gewoon moeten verdwijnen. Dan beperk je de migratie veel meer, dan als je je focust op de asielinstroom en mensen terug stuurt naar oorlog en geweld.
quote:Op donderdag 13 april 2023 07:54 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat is allemaal heel mooi gezegd en geschreven. Komt uit een goed hart dat geloof ik allemaal wel. 18 miljoen mensen lijkt mij meer dan genoeg in dit kikkerlandje. Maarja ik ga daar allemaal niet over dus ik mag vinden wat ik wil het maakt toch geen moer uit.
Dus eigenlijk willen ze het probleem weg wensdenken, want als ze werk moeten maken van een oplossing dan valt het kabinetquote:Op woensdag 12 april 2023 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het is inderdaad schandalig, maar wel maar op enkele onderwerpen. Eigenlijk alleen op asiel en stikstof. Het kabinet heeft bijvoorbeeld 10 dagen geleden ook een belangrijk en wat mij betreft goed pakket voor het hervormen van de arbeidsmarkt vrijgegeven: https://www.trouw.nl/poli(...)-hervormen~b43c99ce/quote:Op donderdag 13 april 2023 08:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk willen ze het probleem weg wensdenken, want als ze werk moeten maken van een oplossing dan valt het kabinet
Het draait alleen nog maar om niet vallen en geen verkiezingen. Uit puur machtsbehoud. En dat noemen ze zelf dan “verantwoordelijkheid nemen” en “doen wat nodig is”. Maar er gebeurt niks. Wat een schande.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |