Als het alleen bij Feyenoord een probleem zou zijn dan was het makkelijk opgelost.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Jammer dat mensen zich niet kunnen gedragen bedoel je natuurlijk
Eigenlijk wel, want het is een maatschappelijk probleem, groningen laatst, psvquote:Op woensdag 5 april 2023 23:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Oh eens hoor bij Ajax doen ze het net zo goed maar dat heeft hier nu niets mee te maken natuurlijk
Mag toch hopen van niet zeg.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:34 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Wtf, ingehuurd door Feyenoord?
Ja maar dit wil niemand horen. Meer politie, lege tribunes, waterkanonnenquote:Op woensdag 5 april 2023 23:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ook politie-inzet kan gevaar veroorzaken, zoals ik al eerder noemde Hillsborough is hier het beste voorbeeld van. De UK heeft het hooliganprobleem gek genoeg opgelost door juist minder politie inzet te gebruiken, of misschien beter gezegd: hem anders in te zetten. Niet bij het stadion waar iedereen er ‘last’ van heeft, maar bij het bureau om meldplicht na te laten leven voor mensen met een stadionverbod.
Dit ook. Ook gedrag naar de scheidsrechter. De spelers zijn een voorbeeld, jonge spelers van amateurs gaan dit nadoen. Verhuftering van de samenlevingquote:Op woensdag 5 april 2023 23:59 schreef Vis1980 het volgende:
Maar ook spelers. Opstootjes moeten harder bestraft worden en onsportief gedrag ook. Buiten deze wedstrijd om zie ik bijna elke club constant met elkaar ruziën, in bijna elk land. Bij andere sporten zie je dat minder of staan er hogere straffen op.
Als je je koppie er als professional er al niet bij kan houden, waarom denk je dat idiote mafklappers dat dan wel kunnen?
Ik ben bij Dortmund-Bayern geweest. Daar lopen supporters van beide clubs door elkaar zonder incidenten. Ook weinig politie aanwezig.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Noem eens een paar landen dan buiten Noord-Korea.
Nou ja dat dus. Fijn dat er ook bij Feyenoord nog mensen zijn met enig verstandelijk vermogen.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De politie staat daar voor de veiligheid van iedereen maar het gros van die debieltjes is ervan overtuigd dat de politie wil provoceren, een bijzondere achterlijke denkwijze, gepaard met kreten als ACAB, hersenloos gedoe.
Rotterdam is het Napels van Noord Europa.quote:Op donderdag 6 april 2023 00:01 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Ik ben bij Dortmund-Bayern geweest. Daar lopen supporters van beide clubs door elkaar zonder incidenten. Ook weinig politie aanwezig.
Heizel en Hillsborough was de munitie om een hele goede voetbalwet in te voeren, Met onze voetbalwet kan Justitie nauwelijks optreden. De gevolgen van wangedrag in Engeland zijn door die wet zeer ingrijpend.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ook politie-inzet kan gevaar veroorzaken, zoals ik al eerder noemde Hillsborough is hier het beste voorbeeld van. De UK heeft het hooliganprobleem gek genoeg opgelost door juist minder politie inzet te gebruiken, of misschien beter gezegd: hem anders in te zetten. Niet bij het stadion waar iedereen er ‘last’ van heeft, maar bij het bureau om meldplicht na te laten leven voor mensen met een stadionverbod.
Dat is waar en ook daar worden steeds meer maatregelen genomen, waaronder een vuurwerkverbod. Maar in dit geval gaat het om een plek, waar bijna wekelijks tienduizenden mensen samenkomen, ja dat vergt veel crowd control en vereist veiligheidsmaatregelen. Op oudejaarsavond komt de ME schoonmaken, in een stadion gaat dat niet.quote:Op donderdag 6 april 2023 00:02 schreef Maastoren het volgende:
Elke jaarwisseling is half Nederland een oorlogsgebied. Laten we alsjeblieft niet doen alsof dit soort dingen alleen bij voetbal gebeuren.
Klopt, maar ook dat is geen oplossing waarmee je het voorkomt:quote:Op donderdag 6 april 2023 00:02 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Heizel en Hillsborough was de munitie om een hele goede voetbalwet in te voeren, Met onze voetbalwet kan Justitie nauwelijks optreden. De gevolgen van wangedrag in Engeland zijn door die wet zeer ingrijpend.
Ik ontken dat niet, maar ik vind het onzin dat er om die reden aanstekers gegooid zouden gooien.quote:Op woensdag 5 april 2023 23:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik waardeer eigenlijk niet zo dat als ik zeg dat ik de situatie in de rij onveilig vond georganiseerd je doet alsof ik mij aanstel ja.
quote:Op donderdag 6 april 2023 00:03 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Op geen enkele manier anders, alleen in Amsterdam kunnen ze wat minder mikken.
Klopt ja, het gedrag van steeds meer mensen is ronduit stuitend.quote:Op donderdag 6 april 2023 00:02 schreef Maastoren het volgende:
Elke jaarwisseling is half Nederland een oorlogsgebied. Laten we alsjeblieft niet doen alsof dit soort dingen alleen bij voetbal gebeuren.
Die ene beker bier bedoel je? Ook totale onzin natuurlijk.quote:Op donderdag 6 april 2023 00:03 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Op geen enkele manier anders, alleen in Amsterdam kunnen ze wat minder mikken.
Jij kan niet zo goed tellen geloof ik.quote:Op donderdag 6 april 2023 00:07 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Die ene beker bier bedoel je? Ook totale onzin natuurlijk.
Tellen is niet je sterkste puntquote:Op donderdag 6 april 2023 00:07 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Die ene beker bier bedoel je? Ook totale onzin natuurlijk.
En het applaus toen dat kneusje uit het publiek werd gehaald.quote:Op donderdag 6 april 2023 00:08 schreef XSbig het volgende:
Het enige goede wat ik gezien heb vanavond was dat een aantal supporters diegene corrigeerde die het na de staking toch nog nodig vond een biertje op de Ajax dugout te gooien.
Toch maar eens aan een ander vak denken dan Z4. Je ziet haast niks aan de andere kant van het veld en er staan bijna alleen maar dronken pubers.
Klopt maar die gozer stond snel voor de rechter en is veroordeeld. Boete, taakstraf en jarenlang stadionverbod.quote:Op donderdag 6 april 2023 00:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, maar ook dat is geen oplossing waarmee je het voorkomt:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |