abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208825924
Of na een rode vlag een rollende start als de wedstrijd al 75% van de afstand afgelegd heeft?
  woensdag 19 april 2023 @ 15:10:48 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208826030
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 14:51 schreef opgebaarde het volgende:
Of na een rode vlag een rollende start als de wedstrijd al 75% van de afstand afgelegd heeft?
Op zich kon het allemaal wel wat ze deden en wel of geen rode vlag noodzakelijk zal je altijd een discussie over houden, maar als je een GP al laat in de middag doet en het door die rode vlaggen ook nog eens veel langer duurt dan normaal, hadden ze in dit geval vanwege de laaghangende/ondergaande zon een rollingstart kunnen doen puur uit veiligheidsoverwegingen.
pi_208837737
Lol.

Lol?

Damon Hill is géén lolbroek.

https://www.msn.com/nl-nl(...)ca8245267f45d6f&ei=8

Citaatje:

quote:
De Formule 1 lijkt de laatste tijd in een constante staat van verandering te zijn. Tot grote schrik van traditioneel aangelegde fans en coureurs sleutelt Formula One Management constant aan zaken zoals de lengte van de kalender en het format van de Grand Prix weekenden, worden er steeds meer nietszeggende stratencircuits in ongeïnteresseerde maar zeer rijke landen uit de grond gestampt en worden er zelfs wilde ideeën zoals omgekeerde DRS en een roulatiesysteem voor GPs serieus bekeken.

Max wordt het zat
Het gegoochel met de historie, traditie en waarden van de Formule 1 is een doorn in het oog van regerend wereldkampioen Max Verstappen. De Nederlander reageerde op meerdere van dit soort onderwerpen met de stelling dat hij niet langer in de sport zou blijven als het zo door zou blijven gaan. Na hevige kritiek op stratencircuits zette hij zich onlangs af tegen de zoveelste verandering aan de door hem lauw ontvangen sprint-weekenden:

"Zelfs als je het format verandert, vind ik niet dat het in het DNA van de Formule 1 ligt om dit soort sprint races te doen. Ik hoop dat er niet teveel veranderingen zullen komen, want anders zal ik niet lang blijven rondhangen."

Meteen ophoepelen
Bij Sky Sports commentator en oud wereldkampioen Damon Hill is het commentaar van Verstappen kennelijk in het verkeerde keelgat geschoten. De 62-jarige Brit trok bij de Sky Sports F1-podcast van leer tegen Max vanwege zijn 'dreigement' om met de Formule 1 te stoppen. Volgens Hill moet de Nederlander niet zeuren, maar meteen daad bij het woord voegen. Als hij er geen lol meer in heeft kan het beter meteen ophoepelen, de titels zijn immers al op zak:

"Het dreigement van Max over zijn pensioen is heel ongewoon. Het is een beetje vreemd om te horen, is het niet? Ik bedoel, wat gaat hij dan doen? Hij zou nu moeten stoppen. Stop nu - het is hem gelukt!"

"Je noemde lol - ik denk dat dat een heel belangrijk punt is. Heeft hij lol? Want soms denk ik dat hij er geen lol aan heeft. Ik denk dat je moet houden van wat je doet, anders is het een sleur."
Toch heb ik er geen spijt van dat ik Hill in de jaren 90 verkoos boven Schumi, al was het alleen maar omdat Damon, voordat-ie coureur werd, lid was van een punkband genaamd Sex Hitler & The Hormones.

Verder snap ik de bezwaren van Max wel.
Ik bedoel maar, ik speel nog steeds Microprose Grand Prix 2 van Geoff Crammond.
(En Damon Hill was toen al een NUL.)

Ik wil Estoril terug!
En Jerez!
Ik doe het ff rustig aan.
pi_208838083
Familie Michael Schumacher naar rechter om nep-interview in Duits roddelblad

Het Duitse roddelblad Die Aktuelle heeft een rel veroorzaakt rond voormalig Formule 1-coureur Michael Schumacher. In het weekend publiceerde het blad zogenaamd het eerste interview met de Duitser sinds zijn zware ski-ongeluk, maar vermeldde er niet duidelijk bij dat het gesprek was gemaakt op basis van kunstmatige intelligentie. De familie van de coureur neemt juridische stappen.

Die Aktuelle kondigde het groots aan op de voorpagina van het blad: "Michael Schumacher: het eerste interview". Dat het interview was gemaakt door middel van kunstmatige intelligentie stond alleen vermeld in kleine letters onderaan het interview.

Een woordvoerder van de familie heeft gisteren aangekondigd dat de familie het blad zal aanklagen.

Schumacher, zevenvoudig wereldkampioen in de Formule 1, liep in 2013 hersenletsel op na een val tijdens het skiën in de Franse Alpen. Hij werd een half jaar in coma gehouden, waarna hij naar zijn huis in Zwitserland werd overgebracht om aan zijn herstel te werken. Sindsdien heeft zijn familie nauwelijks nieuws naar buiten gebracht over zijn medische toestand.

'Privé is privé'
In het nep-interview wordt onder andere gezegd dat Schumacher de carrières van zijn kinderen - zijn zoon Mick rijdt ook in de Formule 1 en dochter Gina is professioneel paardrijdster - op de voet volgt. "Mijn leven is volledig veranderd sinds het ongeluk", zo luidde een quote in het nep-interview.

In een Netflix-documentaire in 2021 zei Schumachers vrouw, Corinna, dat het gezin probeert het leven op te pakken. "Privé is privé, zei hij altijd. Het is heel belangrijk voor me dat hij zijn leven in zo veel mogelijk privacy kan voortzetten. Michael beschermde ons altijd, en nu beschermen wij Michael."

Eerder in opspraak
Het is niet de eerste keer dat het Duitse roddelblad in opspraak komt voor het publiceren van nieuws over Schumacher. In 2014 stond er een foto van Schumacher op de voorpagina met het onderschrift: Hij zit in de zon! Hierdoor werd de suggestie gewekt dat de coureur aan de betere hand was, maar het bleek om een foto van voor het ski-ongeluk te gaan.

hier staat de rest
pi_208838110
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 13:15 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Niet mee eens. Staande start, zoals het hoort imo.
werkte ook echt top.....
pi_208838436
quote:
4s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:44 schreef aloa het volgende:
zijn zoon Mick rijdt ook in de Formule 1
:?
pi_208838572
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:46 schreef rotaderp44 het volgende:

[..]
werkte ook echt top.....
Deze keer niet, vaak genoeg wel.
pi_208838805
quote:
ik heb vroeger serieus gedacht dat Hill met nummer 0 reed omdat Sir Frank hem dat zo duidelijk wilde maken. maar dat bleek omdat hij als niet Wk niet met 1 mocht rijden.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_208839434
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 16:11 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
:?
Niet meer idd.
  donderdag 20 april 2023 @ 18:40:31 #210
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_208839805
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:23 schreef Toby56 het volgende:
Lol.

Lol?

Citaatje:
[..]
Toch heb ik er geen spijt van dat ik Hill in de jaren 90 verkoos boven Schumi, al was het alleen maar omdat Damon, voordat-ie coureur werd, lid was van een punkband genaamd Sex Hitler & The Hormones.

Ik wil Estoril terug!
En Jerez!
En Adelaide! En Aida!
Rini dankjewel.
  donderdag 20 april 2023 @ 19:07:46 #211
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208840278
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:23 schreef Toby56 het volgende:
Lol.

Lol?

Citaatje:
[..]

Ik wil Estoril terug!
En Jerez!
Samenvatting: Zure Britjes doen zuur.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208841254
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 18:40 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
En Adelaide! En Aida!
Adelaide is echt een 'hel', zeker met zo'n kluns in wagen-afstelling als ondergetekende, maar ik game allang niet meer om het winnen.
Best leuk om af en toe een topper-van-toen van de baan te tikken en 15 seconden later te lezen "Damon Hill is out of the race".
En als ik de toppers niet meer kan bereiken, dan is Jean-Marc Gounon ook goed genoeg. (Was overigens toch nog eens 9e op Magny-Cours. Toen was dat 'zero points', maar nu staat voor zoiets de krant vol (Nyck de Vries, Monza 2022).)

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 20-04-2023 20:22:01 ]
  vrijdag 21 april 2023 @ 11:24:19 #213
466281 WismutVeilchen83
pi_208849933
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 20:07 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Adelaide is echt een 'hel', zeker met zo'n kluns in wagen-afstelling als ondergetekende, maar ik game allang niet meer om het winnen.
Best leuk om af en toe een topper-van-toen van de baan te tikken en 15 seconden later te lezen "Damon Hill is out of the race".
En als ik de toppers niet meer kan bereiken, dan is Jean-Marc Gounon ook goed genoeg. (Was overigens toch nog eens 9e op Magny-Cours. Toen was dat 'zero points', maar nu staat voor zoiets de krant vol (Nyck de Vries, Monza 2022).)
Dat had ik met Interlagos. Daar kwam ik maar niet fatsoenlijke door de Senna S zonder flink te blokkeren. De tweede race op Aida won ik daarentegen altijd.
Ik heb nadien GPX erbij gekocht. Dat was een update op Grand Prix 2 met de teams en de livery's uit 1997. De circuits bleven gelukkig wel gelijk. Bijkomend voordeel aan GPX was dat je ook zelf de sterktes van de teams en de rijders kon instellen. Zo kon ik mezelf dusdanig goed maken dat ik zelfs op Interlagos kon winnen. Nadeel was dan dat het op andere circuits te eenvoudig werd.
Door dat spel heb ik wel een absolute voorliefde voor de circuits die daar in zaten (en later ook voor nog oudere banen). Adelaide in het bijzonder, wat was dat een gaaf circuit. De gebouwen rondom de baan kan ik dromen, vooral door GP2 :)
Rini dankjewel.
pi_208850061
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 11:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Dat had ik met Interlagos. Daar kwam ik maar niet fatsoenlijke door de Senna S zonder flink te blokkeren. De tweede race op Aida won ik daarentegen altijd.
Ik heb nadien GPX erbij gekocht. Dat was een update op Grand Prix 2 met de teams en de livery's uit 1997. De circuits bleven gelukkig wel gelijk. Bijkomend voordeel aan GPX was dat je ook zelf de sterktes van de teams en de rijders kon instellen. Zo kon ik mezelf dusdanig goed maken dat ik zelfs op Interlagos kon winnen. Nadeel was dan dat het op andere circuits te eenvoudig werd.
Door dat spel heb ik wel een absolute voorliefde voor de circuits die daar in zaten (en later ook voor nog oudere banen). Adelaide in het bijzonder, wat was dat een gaaf circuit. De gebouwen rondom de baan kan ik dromen, vooral door GP2 :)
Ik vermoed dat je refereert aan GPX The final lap (uit 1998). Die heb ik ook nog ergens liggen. Destijds uit een bak gevist voor een gulden ofzo.

Omdat ik GP2edit en de eerste versies van GP2Lap al had gedownload (lekker langzaam met de telefoon), kon ik al het nodige aanpassen.
En ik downloadde (mooi woord! ;)) de carsets van Pieter van Dieren. (Een aantal daarvan stond dacht ik ook op de GPX-cdrom.)
Daarin bracht ik dan, m.b.v. het simpele MS Paint, nog wel eens wat wijzigingen aan in het uiterlijk van de auto's. Opslaan in 256-bit bitmaps en dan uploaden in GP2Edit en dan exporteren maar!

Op Interlagos had ik in GP2 vooral moeite met dat slingertraject halverwege, waar m'n achterwielen nog wel eens wegslipten. Gewoon een kwestie van beroerde afstelling. En ik kwam maar moeizaam op gang in die laatste lange flauwe bocht (Junção). De Senna S ging me eigenlijk redelijk af. Was vooral een mooie plek om anderen in de weg te rijden. Doordat ik die Junção zo moeizaam doorzwoegde, zaten er altijd wel weer wat rivalen vlak achter me bij start/finish. Dus was het weer spiegeltjes gluren.
pi_208850909
Hoe spelen jullie dat op moderne systemen eigenlijk? :D Ik was ook helemaal verslingerd aan GP2 _O_ Daarna Grand Prix IV, maar was toch anders. (heb ik ook niet meer helaas :'( )
  vrijdag 21 april 2023 @ 12:57:35 #216
466281 WismutVeilchen83
pi_208850993
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 12:49 schreef DjVero het volgende:
Hoe spelen jullie dat op moderne systemen eigenlijk? :D Ik was ook helemaal verslingerd aan GP2 _O_ Daarna Grand Prix IV, maar was toch anders. (heb ik ook niet meer helaas :'( )
Met DOS Box kun je een hoop ouwe meuk nog prima spelen! ^O^
Rini dankjewel.
  vrijdag 21 april 2023 @ 13:02:09 #217
466281 WismutVeilchen83
pi_208851037
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 11:35 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat je refereert aan GPX The final lap (uit 1998). Die heb ik ook nog ergens liggen. Destijds uit een bak gevist voor een gulden ofzo.

Omdat ik GP2edit en de eerste versies van GP2Lap al had gedownload (lekker langzaam met de telefoon), kon ik al het nodige aanpassen.
En ik downloadde (mooi woord! ;)) de carsets van Pieter van Dieren. (Een aantal daarvan stond dacht ik ook op de GPX-cdrom.)
Daarin bracht ik dan, m.b.v. het simpele MS Paint, nog wel eens wat wijzigingen aan in het uiterlijk van de auto's. Opslaan in 256-bit bitmaps en dan uploaden in GP2Edit en dan exporteren maar!

Op Interlagos had ik in GP2 vooral moeite met dat slingertraject halverwege, waar m'n achterwielen nog wel eens wegslipten. Gewoon een kwestie van beroerde afstelling. En ik kwam maar moeizaam op gang in die laatste lange flauwe bocht (Junção). De Senna S ging me eigenlijk redelijk af. Was vooral een mooie plek om anderen in de weg te rijden. Doordat ik die Junção zo moeizaam doorzwoegde, zaten er altijd wel weer wat rivalen vlak achter me bij start/finish. Dus was het weer spiegeltjes gluren.
Zoiets was het ja, het waren in elk geval de livery’s uit 1997, met nog het fraaie Rothmans op de Williams. Als Jacques Villeneuve dan in de spiegels kwam dan zag dat er extra dreigend uit. Ik heb die destijds ook voor een grijpstuiver gekocht bij Dixons.
Nou je het zegt trouwens: dat middenstuk liep ook altijd waardeloos. Bocht 8 en 10 waren ook niet echt een succes :D
Rini dankjewel.
pi_208851339
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 13:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Nou je het zegt trouwens: dat middenstuk liep ook altijd waardeloos. Bocht 8 en 10 waren ook niet echt een succes :D
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben blijkbaar. _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 12:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Met DOS Box kun je een hoop ouwe meuk nog prima spelen! ^O^
Thanks! Is hij dan ook nog ergens te krijgen? Ik heb op mijn huidige pc geen cd-romdrive meer.
pi_208851368
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 13:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Zoiets was het ja, het waren in elk geval de livery’s uit 1997, met nog het fraaie Rothmans op de Williams. Als Jacques Villeneuve dan in de spiegels kwam dan zag dat er extra dreigend uit. Ik heb die destijds ook voor een grijpstuiver gekocht bij Dixons.
Dixons of Free Record Shop... ja, same here!

Voor wat het waard is: bijgaande draad heb ik onlangs een schopje gegeven nadat ik op een oude XP-machine zowel GP2 als GP3 had geïnstalleerd:

GAM / Jouw favoriete oude spellen

Daar kunnen kan ook andere vragen over ouwe spelletjes gesteld worden.
pi_208859444
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 13:29 schreef DjVero het volgende:

[..]
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben blijkbaar. _O-
[..]
Thanks! Is hij dan ook nog ergens te krijgen? Ik heb op mijn huidige pc geen cd-romdrive meer.
https://archive.org/details/msdos_Grand_Prix_2_1995
pi_208878473
Is het toegestaan om hier sentimentele zooi (over vroeger) te plaatsen?

Zo ja, dan... even op visite in Long Beach. (Stratencircuit dat in de jaren 70 en 80 regelmatig deel uitmaakte van het F1-kampioenschap.)

Een rondleiding langs vintage Formula 1 cars.

Ik ben zelf volkomen atechnisch, dus een paar dingen kan ik niet helemaal volgen. Maar we worden rondgeleid door een meneer met een prettige stem, die de kijker een aantal malen duidelijk maakt hoe fokking gevaarlijk die oude prachtbolides waren/zijn. Ik weet nog hoe 'we' destijds voor de tv enigszins verbluft zagen hoe begin jaren 80 de voeten van de coureurs zowat van voren uit de auto staken (in figuurlijke zin). Met een cockpit die helemaal aan de voorkant van de wagen was geplaatst. Lekker bij een frontale crash.

Wel erg mooi allemaal. Vooral die grote verschillen tussen de 'merken' en teams onderling, met allemaal creatieve eigenzinnige ontwerpers.

En even meerijden:

[ Bericht 6% gewijzigd door Toby56 op 23-04-2023 19:33:40 ]
pi_208879694
https://www.gpblog.com/nl(...)rlijn-verstoren.html

Wanneer zou de f1 aan de beurt zijn?
  zondag 23 april 2023 @ 21:54:17 #224
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_208879902
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 21:36 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)rlijn-verstoren.html

Wanneer zou de f1 aan de beurt zijn?
Daar zijn ze vorig jaar op Silverstone al geweest.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 24 april 2023 @ 06:37:21 #225
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_208881516
Ja, eindelijk

*O* RACEWEEK *O*
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  maandag 24 april 2023 @ 07:10:19 #226
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208881589
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 06:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ja, eindelijk

*O* RACEWEEK *O*
:Y

Woensdag de auto uitlaten :Y
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 07:34:02 #227
446930 crew  ESF1Gamer
pi_208881662
Eindelijk weer raceweek *O*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator / Redactie FP maandag 24 april 2023 @ 08:48:58 #228
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_208882014
WEER CAKE.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_208882323
eindelijk begint het weer, 3 races in 4 weken ben benieuwd hoe dichtbij mercedes is gekomen......
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 april 2023 @ 09:53:22 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208882613
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:24 schreef rotaderp44 het volgende:
eindelijk begint het weer, 3 races in 4 weken ben benieuwd hoe dichtbij mercedes is gekomen......

Na deze 4 weken ben ik er weer klaar mee :')

Kutkalender.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 24 april 2023 @ 09:54:35 #231
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208882624
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Na deze 4 weken ben ik er weer klaar mee :')

Kutkalender.
Tot volgend jaar :W
  Moderator/colorchick maandag 24 april 2023 @ 10:43:01 #232
382129 crew  Donna
pi_208883086
CAKE WEER

Dit duurde echt lang zeg.
  maandag 24 april 2023 @ 11:27:54 #233
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_208883564
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:43 schreef Donna het volgende:
CAKE WEER

Dit duurde echt lang zeg.
Net zolang als de zomerstop en minder lang dan de winterstop :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_208883573
Gratis geld voor Viaplay.

RACE WEEK.
  maandag 24 april 2023 @ 11:28:56 #235
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208883575
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 06:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ja, eindelijk

*O* RACEWEEK *O*
Halleluja *O* *O* *O*
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 24 april 2023 @ 11:31:09 #236
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208883587
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:24 schreef rotaderp44 het volgende:

In Baku zal het niet meevallen voor ze vanwege de rijhoogte.
  Moderator/colorchick maandag 24 april 2023 @ 11:37:03 #237
382129 crew  Donna
pi_208883637
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 11:27 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Net zolang als de zomerstop en minder lang dan de winterstop :)
Maar wel een extra stop. :R
Alle stops duren te lang.
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 april 2023 @ 11:41:55 #238
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208883675
quote:
12s.gif Op maandag 24 april 2023 09:54 schreef daNpy het volgende:

[..]
Tot volgend jaar :W
Zo extreem is het nou ook weer niet :P

Ik heb alleen een pokkehekel aan de hoge dichtheid aan races in sommige periodes.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 24 april 2023 @ 11:44:42 #239
12221 Tijn