Op zich kon het allemaal wel wat ze deden en wel of geen rode vlag noodzakelijk zal je altijd een discussie over houden, maar als je een GP al laat in de middag doet en het door die rode vlaggen ook nog eens veel langer duurt dan normaal, hadden ze in dit geval vanwege de laaghangende/ondergaande zon een rollingstart kunnen doen puur uit veiligheidsoverwegingen.quote:Op woensdag 19 april 2023 14:51 schreef opgebaarde het volgende:
Of na een rode vlag een rollende start als de wedstrijd al 75% van de afstand afgelegd heeft?
Toch heb ik er geen spijt van dat ik Hill in de jaren 90 verkoos boven Schumi, al was het alleen maar omdat Damon, voordat-ie coureur werd, lid was van een punkband genaamd Sex Hitler & The Hormones.quote:De Formule 1 lijkt de laatste tijd in een constante staat van verandering te zijn. Tot grote schrik van traditioneel aangelegde fans en coureurs sleutelt Formula One Management constant aan zaken zoals de lengte van de kalender en het format van de Grand Prix weekenden, worden er steeds meer nietszeggende stratencircuits in ongeïnteresseerde maar zeer rijke landen uit de grond gestampt en worden er zelfs wilde ideeën zoals omgekeerde DRS en een roulatiesysteem voor GPs serieus bekeken.
Max wordt het zat
Het gegoochel met de historie, traditie en waarden van de Formule 1 is een doorn in het oog van regerend wereldkampioen Max Verstappen. De Nederlander reageerde op meerdere van dit soort onderwerpen met de stelling dat hij niet langer in de sport zou blijven als het zo door zou blijven gaan. Na hevige kritiek op stratencircuits zette hij zich onlangs af tegen de zoveelste verandering aan de door hem lauw ontvangen sprint-weekenden:
"Zelfs als je het format verandert, vind ik niet dat het in het DNA van de Formule 1 ligt om dit soort sprint races te doen. Ik hoop dat er niet teveel veranderingen zullen komen, want anders zal ik niet lang blijven rondhangen."
Meteen ophoepelen
Bij Sky Sports commentator en oud wereldkampioen Damon Hill is het commentaar van Verstappen kennelijk in het verkeerde keelgat geschoten. De 62-jarige Brit trok bij de Sky Sports F1-podcast van leer tegen Max vanwege zijn 'dreigement' om met de Formule 1 te stoppen. Volgens Hill moet de Nederlander niet zeuren, maar meteen daad bij het woord voegen. Als hij er geen lol meer in heeft kan het beter meteen ophoepelen, de titels zijn immers al op zak:
"Het dreigement van Max over zijn pensioen is heel ongewoon. Het is een beetje vreemd om te horen, is het niet? Ik bedoel, wat gaat hij dan doen? Hij zou nu moeten stoppen. Stop nu - het is hem gelukt!"
"Je noemde lol - ik denk dat dat een heel belangrijk punt is. Heeft hij lol? Want soms denk ik dat hij er geen lol aan heeft. Ik denk dat je moet houden van wat je doet, anders is het een sleur."
werkte ook echt top.....quote:Op woensdag 19 april 2023 13:15 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Niet mee eens. Staande start, zoals het hoort imo.
ik heb vroeger serieus gedacht dat Hill met nummer 0 reed omdat Sir Frank hem dat zo duidelijk wilde maken. maar dat bleek omdat hij als niet Wk niet met 1 mocht rijden.quote:(En Damon Hill was toen al een NUL.)
En Adelaide! En Aida!quote:Op donderdag 20 april 2023 15:23 schreef Toby56 het volgende:
Lol.
Lol?
Damon Hill is géén lolbroek.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ca8245267f45d6f&ei=8
Citaatje:
[..]
Toch heb ik er geen spijt van dat ik Hill in de jaren 90 verkoos boven Schumi, al was het alleen maar omdat Damon, voordat-ie coureur werd, lid was van een punkband genaamd Sex Hitler & The Hormones.
Verder snap ik de bezwaren van Max wel.
Ik bedoel maar, ik speel nog steeds Microprose Grand Prix 2 van Geoff Crammond.
(En Damon Hill was toen al een NUL.)
Ik wil Estoril terug!
En Jerez!
Samenvatting: Zure Britjes doen zuur.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:23 schreef Toby56 het volgende:
Lol.
Lol?
Citaatje:
[..]
Toch heb ik er geen spijt van dat ik Hill in de jaren 90 verkoos boven Schumi, al was het alleen maar omdat Damon, voordat-ie coureur werd, lid was van een punkband genaamd Sex Hitler & The Hormones.
Ik wil Estoril terug!
En Jerez!
Adelaide is echt een 'hel', zeker met zo'n kluns in wagen-afstelling als ondergetekende, maar ik game allang niet meer om het winnen.quote:
Dat had ik met Interlagos. Daar kwam ik maar niet fatsoenlijke door de Senna S zonder flink te blokkeren. De tweede race op Aida won ik daarentegen altijd.quote:Op donderdag 20 april 2023 20:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Adelaide is echt een 'hel', zeker met zo'n kluns in wagen-afstelling als ondergetekende, maar ik game allang niet meer om het winnen.
Best leuk om af en toe een topper-van-toen van de baan te tikken en 15 seconden later te lezen "Damon Hill is out of the race".
En als ik de toppers niet meer kan bereiken, dan is Jean-Marc Gounon ook goed genoeg. (Was overigens toch nog eens 9e op Magny-Cours. Toen was dat 'zero points', maar nu staat voor zoiets de krant vol (Nyck de Vries, Monza 2022).)
Ik vermoed dat je refereert aan GPX The final lap (uit 1998). Die heb ik ook nog ergens liggen. Destijds uit een bak gevist voor een gulden ofzo.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat had ik met Interlagos. Daar kwam ik maar niet fatsoenlijke door de Senna S zonder flink te blokkeren. De tweede race op Aida won ik daarentegen altijd.
Ik heb nadien GPX erbij gekocht. Dat was een update op Grand Prix 2 met de teams en de livery's uit 1997. De circuits bleven gelukkig wel gelijk. Bijkomend voordeel aan GPX was dat je ook zelf de sterktes van de teams en de rijders kon instellen. Zo kon ik mezelf dusdanig goed maken dat ik zelfs op Interlagos kon winnen. Nadeel was dan dat het op andere circuits te eenvoudig werd.
Door dat spel heb ik wel een absolute voorliefde voor de circuits die daar in zaten (en later ook voor nog oudere banen). Adelaide in het bijzonder, wat was dat een gaaf circuit. De gebouwen rondom de baan kan ik dromen, vooral door GP2
Met DOS Box kun je een hoop ouwe meuk nog prima spelen!quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:49 schreef DjVero het volgende:
Hoe spelen jullie dat op moderne systemen eigenlijk?Ik was ook helemaal verslingerd aan GP2
Daarna Grand Prix IV, maar was toch anders. (heb ik ook niet meer helaas
)
Zoiets was het ja, het waren in elk geval de livery’s uit 1997, met nog het fraaie Rothmans op de Williams. Als Jacques Villeneuve dan in de spiegels kwam dan zag dat er extra dreigend uit. Ik heb die destijds ook voor een grijpstuiver gekocht bij Dixons.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:35 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je refereert aan GPX The final lap (uit 1998). Die heb ik ook nog ergens liggen. Destijds uit een bak gevist voor een gulden ofzo.
Omdat ik GP2edit en de eerste versies van GP2Lap al had gedownload (lekker langzaam met de telefoon), kon ik al het nodige aanpassen.
En ik downloadde (mooi woord!) de carsets van Pieter van Dieren. (Een aantal daarvan stond dacht ik ook op de GPX-cdrom.)
Daarin bracht ik dan, m.b.v. het simpele MS Paint, nog wel eens wat wijzigingen aan in het uiterlijk van de auto's. Opslaan in 256-bit bitmaps en dan uploaden in GP2Edit en dan exporteren maar!
Op Interlagos had ik in GP2 vooral moeite met dat slingertraject halverwege, waar m'n achterwielen nog wel eens wegslipten. Gewoon een kwestie van beroerde afstelling. En ik kwam maar moeizaam op gang in die laatste lange flauwe bocht (Junção). De Senna S ging me eigenlijk redelijk af. Was vooral een mooie plek om anderen in de weg te rijden. Doordat ik die Junção zo moeizaam doorzwoegde, zaten er altijd wel weer wat rivalen vlak achter me bij start/finish. Dus was het weer spiegeltjes gluren.
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben blijkbaar.quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nou je het zegt trouwens: dat middenstuk liep ook altijd waardeloos. Bocht 8 en 10 waren ook niet echt een succes
Thanks! Is hij dan ook nog ergens te krijgen? Ik heb op mijn huidige pc geen cd-romdrive meer.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Met DOS Box kun je een hoop ouwe meuk nog prima spelen!
Dixons of Free Record Shop... ja, same here!quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:02 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Zoiets was het ja, het waren in elk geval de livery’s uit 1997, met nog het fraaie Rothmans op de Williams. Als Jacques Villeneuve dan in de spiegels kwam dan zag dat er extra dreigend uit. Ik heb die destijds ook voor een grijpstuiver gekocht bij Dixons.
Nou je het zegt trouwens: dat middenstuk liep ook altijd waardeloos. Bocht 8 en 10 waren ook niet echt een succes
https://archive.org/details/msdos_Grand_Prix_2_1995quote:Op vrijdag 21 april 2023 13:29 schreef DjVero het volgende:
[..]
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben blijkbaar.
[..]
Thanks! Is hij dan ook nog ergens te krijgen? Ik heb op mijn huidige pc geen cd-romdrive meer.
Daar zijn ze vorig jaar op Silverstone al geweest.quote:Op zondag 23 april 2023 21:36 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)rlijn-verstoren.html
Wanneer zou de f1 aan de beurt zijn?
quote:
Na deze 4 weken ben ik er weer klaar meequote:Op maandag 24 april 2023 09:24 schreef rotaderp44 het volgende:
eindelijk begint het weer, 3 races in 4 weken ben benieuwd hoe dichtbij mercedes is gekomen......
Tot volgend jaarquote:Op maandag 24 april 2023 09:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na deze 4 weken ben ik er weer klaar mee
Kutkalender.
Net zolang als de zomerstop en minder lang dan de winterstopquote:
Hallelujaquote:
In Baku zal het niet meevallen voor ze vanwege de rijhoogte.quote:Op maandag 24 april 2023 09:24 schreef rotaderp44 het volgende:
eindelijk begint het weer, 3 races in 4 weken ben benieuwd hoe dichtbij mercedes is gekomen......
Maar wel een extra stop.quote:Op maandag 24 april 2023 11:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Net zolang als de zomerstop en minder lang dan de winterstop
Zo extreem is het nou ook weer nietquote:
Volgens de kalender was er gewoon om de week een grand prix, he. Alleen toen werd de GP van China geannuleerd. Tja.quote:Op maandag 24 april 2023 09:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kutkalender.
Zo'n gat doet me dan weer vrij weinig eigenlijk. Ik word sinds 2021 gewoon vrij snel F1-moe, en die overvolle kalender is daar een hele belangrijke aanstichter van. Ik kijk niet meer uit naar races als ze bijna elk weekend zijn.quote:Op maandag 24 april 2023 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens de kalender was er gewoon om de week een grand prix, he. Alleen toen werd de GP van China geannuleerd. Tja.
Blijkbaar niet zozeer door klimaatdemonstranten, maar wel door Franse vakbonden die het niet eens zijn met de verhoging van de pensioenleeftijd.quote:Op zondag 23 april 2023 21:36 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)rlijn-verstoren.html
Wanneer zou de f1 aan de beurt zijn?
Ow man, GP2quote:Op donderdag 20 april 2023 15:23 schreef Toby56 het volgende:
Lol.
Lol?
Citaatje:
[..]
Ik wil Estoril terug!
En Jerez!
Silverstone was al verneukt toen ze stopten met Copse de eerste bocht te laten zijn.quote:Op maandag 24 april 2023 12:32 schreef Nattekat het volgende:
Oh geweldig, Silverstone heeft de eerste bocht verneukt omdat stel je eens voor dat fouten afgestraft worden met grind
Om je een beetje op te beuren hebben ze er in Baku een sprintrace bij gedaan!quote:Op maandag 24 april 2023 09:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kutkalender.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 april 2023 18:05 schreef Perox het volgende:
[..]
Om je een beetje op te beuren hebben ze er in Baku een sprintrace bij gedaan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |