Dit is wel een beetje zo'n statistiek uit de Amerikaanse sporten. Meeste aantal wedstrijden gewonnen op een donderdag met 15 graden en tussen de 1 en 3 millimeter regen, dat soort werk.quote:Op maandag 3 april 2023 02:38 schreef Sally het volgende:
(die van een 101e podium plek altijd de winnaar geweest))
Wie heeft dat record?quote:Op maandag 3 april 2023 07:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje zo'n statistiek uit de Amerikaanse sporten. Meeste aantal wedstrijden gewonnen op een donderdag met 15 graden en tussen de 1 en 3 millimeter regen, dat soort werk.
Sorry hoor, maar als die die legendarische prestatie niet weet...quote:
Een staande start ook. De ronde naar de grid toe na een red flag telt namelijk ook.quote:
Goeie vraag. Ik denk dat het na een half seizoen wel eens over kan zijn. Tsunoda vernielde zijn nieuwe vloer in de vrije training en ging daarom terug naar de oue vloer en was alsnog een klap sneller dan Nyck.quote:Op zondag 2 april 2023 22:16 schreef fietsie het volgende:
Misschien snap ik het niet goed, maar de formule E wereldkampioen De Vries zou toch Alpha Tauri gaan trekken en Tsonoda gaan helpen een beter resultaat te halen? Wanneer begint dat?
Volgens de Stewards race incident. Ze vinden dat Ocon ook had kunnen inhouden. Er is geen protest ingediend tegen die beslissing.quote:Op maandag 3 april 2023 07:57 schreef daNpy het volgende:
Maar waarom krijgt Gasly nou geen straf?
Dat slaat toch nergens op? Rijdt als een blinde de baan op en naar de racelijn.
Oftewel de nieuwe vloer is niet sneller, maar langzamer.quote:Op maandag 3 april 2023 08:26 schreef aesop het volgende:
[..]
Goeie vraag. Ik denk dat het na een half seizoen wel eens over kan zijn. Tsunoda vernielde zijn nieuwe vloer in de vrije training en ging daarom terug naar de oue vloer en was alsnog een klap sneller dan Nyck.
En daarom was dit wat ze gedaan hebben na de laatste rode vlag de enige oplossing.quote:Op maandag 3 april 2023 07:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een staande start ook. De ronde naar de grid toe na een red flag telt namelijk ook.
Ze hadden net zo goed nog een rondje met de SC af kunnen maken.quote:Op maandag 3 april 2023 08:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En daarom was dit wat ze gedaan hebben na de laatste rode vlag de enige oplossing.
Sargeant wel inderdaad, maar dat lijken ze gewoon gemist te hebben. Gasly kan ik inkomen dat ze dat nuet gedaan hebben, zie post 21.quote:Op maandag 3 april 2023 09:19 schreef Dauthi het volgende:
Het is heel raar dat Russell, Sargeant en Gasly geen penalty kregen en Sainz wel.
De stewarding is zo arbitrair.
Niet zo vreemd dat Wittich het vuur aan de schenen wordt gelegd door de F1 medias.
quote:Op zondag 2 april 2023 21:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bij Gasly was het meer door de drukte in het middenveld dat er geen ruimte meer was. Dat wordt meestal niet bestraft in de eerste ronde na een start.
Hoezo Russellquote:Op maandag 3 april 2023 09:19 schreef Dauthi het volgende:
Het is heel raar dat Russell, Sargeant en Gasly geen penalty kregen en Sainz wel.
De stewarding is zo arbitrair.
Niet zo vreemd dat Wittich het vuur aan de schenen wordt gelegd door de F1 medias.
incorrect terugkomen op de baan, en het niet houden van een auto breedte.quote:Op maandag 3 april 2023 09:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Sargeant wel inderdaad, maar dat lijken ze gewoon gemist te hebben. Gasly kan ik inkomen dat ze dat nuet gedaan hebben, zie post 21.
quote:Russell zou ik zo niet weten waarvoor.
Russell liet een daverend groot gat vallen tijdens het uitrijden van de pitsstraat na de eerste rode vlag, wat het bijna ongeluk met meerdere auto's in bocht 6 had veroorzaakt.quote:Op maandag 3 april 2023 09:51 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hoezo RussellDie had gewoon een motorplof en zette hem netjes neer zodat die snel van de baan de pits in kon worden geduwd, die tikte niet iemand van de baan
Ja, zo zie ik het ook. Ik vond het eerst dom van Ocon om in zo'n nauw gaatje te duiken, maar nadat ik de onboards had bekeken was er eigenlijk ruimte genoeg. Gasly gaat gewoon naar rechts zonder dat er direct iemand voor 'm zit. Lijkt er sterk op dat-ie Ocon nooit gezien heeft.quote:Op maandag 3 april 2023 09:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Drukte? Ja. Maar niemand drukt Gasly naar rechts. Hij heeft totaal niet gezien dat Ocon daar zit en blijft gewoon stapsgewijs opschuiven, tot er contact is. Gewoon een rijders fout, niks met drukte te maken.
Daarin mss bewijs dat de auto k.u.t. is/ rijdt dit seizoen?quote:Op maandag 3 april 2023 08:26 schreef aesop het volgende:
[..]
Goeie vraag. Ik denk dat het na een half seizoen wel eens over kan zijn. Tsunoda vernielde zijn nieuwe vloer in de vrije training en ging daarom terug naar de oude vloer en was alsnog een klap sneller dan Nyck.
Inderdaad. En dat gat werd alleen maar groter. Het is dat-ie dat uitstapje het gras in maakte en dat Magnussen z'n band eraf reed, maar anders had Verstappen zomaar 20 seconden voor het veld uit kunnen rijden, of meer.quote:Op maandag 3 april 2023 08:52 schreef Tarado het volgende:
Verstappen reed na het inhalen van Hamilton 2 seconden van hem weg in diezelfde ronde dus echt dichterbij zijn de anderen niet gekomen, het is meer dat de onderbrekingen dit krachtsverschil wat verbloemen.
De officieele regel is dat er alleen een rollende start na een rode vlag plaatsvind als de toestand van de baan geen staande start toe laat. Dat hoeft in theorie niet alleen regen te zijn maar daar komt het in de praktijk wel op neer, ja.quote:Op maandag 3 april 2023 07:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
En wanneer is er een rollende start dan? Als het regent?
Dus als het regent en de baan gladder is dan;
geen staande start, maar starten achter de safety car, zodat ze met snelheid het rechte stuk op komen, hun startplek loeihard voorbij vlammen en nog veel harder op de eerste bocht af rijden dan dat ze vanuit een stilstaande start gedaan zouden hebben
F1 logic
Nee, het is iets genuanceerder, want Alonso liep tegelijkertijd rap in op Hamilton.quote:Op maandag 3 april 2023 08:52 schreef Tarado het volgende:
Verstappen reed na het inhalen van Hamilton 2 seconden van hem weg in diezelfde ronde dus echt dichterbij zijn de anderen niet gekomen, het is meer dat de onderbrekingen dit krachtsverschil wat verbloemen.
Ik kan het in de onboard niet zien, maar volgens mij komt Gasly terug de baan op. Althans, dat dacht ik. En dan is het helemaal dom.quote:Op maandag 3 april 2023 10:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zo zie ik het ook. Ik vond het eerst dom van Ocon om in zo'n nauw gaatje te duiken, maar nadat ik de onboards had bekeken was er eigenlijk ruimte genoeg. Gasly gaat gewoon naar rechts zonder dat er direct iemand voor 'm zit. Lijkt er sterk op dat-ie Ocon nooit gezien heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |