Hij lag op een prima positie tot de eerste rode vlag, en wordt na beide herstarts van de baan gereden. Ik had ook begrepen dat hij schade had na de eerste herstart en daardoor belabberde wegligging had voor de rest van de race. Hij had overigens lange tijd een leuke strijd met Bottas om de laatste plek,wat volgens mij niet in beeld is geweest.quote:Op maandag 3 april 2023 11:05 schreef DjVero het volgende:
[..]
Heb je de race ervoor wel bekeken; stijf achteraan? Eindigt vooralsnog structureel - en met teveel tijd - achter zijn hooguit middelmatige teamgenoot. Het is niet voor niks dat hij pas op zijn 28e meedoet.
Maar wie weet ga ik het mis hebben, het is allicht nog wat te vroeg in het seizoen, maar ik verwacht er helemaal niks van.
Ze zenden het natuurlijk maar al te graag uit ook hè.quote:Op maandag 3 april 2023 11:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jep, maar Verstappen is blijkbaar net zo.
Ik snap best dat men soms in het heetst van het moment wat roept. Maar ze kunnen best eerst 1 of 2 seconden nadenken hoe het overkomt.
quote:Op maandag 3 april 2023 11:47 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja zo kan je het ook andersom op Verstappen zetten natuurlijk. Nu klagen, terwijl hij er zelf ook een handje van heeft/had![]()
In dit geval lijkt mij er weinig aan de hand, minder dan in andere situaties.
Niet dat ik het chique vindt, maar het lijkt me een reactie op het gezanik van Hamilton de afgelopen jaren en m.n. in seizoen 2021.quote:Op maandag 3 april 2023 11:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jep, maar Verstappen is blijkbaar net zo.
Ik snap best dat men soms in het heetst van het moment wat roept. Maar ze kunnen best eerst 1 of 2 seconden nadenken hoe het overkomt.
Inderdaad.quote:Op maandag 3 april 2023 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
En ze rijden achter elkaar dus dat scheelt ook.
Tja wat mij betreft gaan ze pas straffen zodra ze elkaar echt geen ruimte laten of raken. Vervolgens misschien wel wat zwaarder straffen.quote:Op maandag 3 april 2023 11:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dat ben ik met je eens. Ik vond dat gejank van Vettel ook vreselijk terwijl hij zelf altijd nog even naduwde na een inhaal actie
Wel heeft Max een punt dat de wedstrijdleiding gewoon maar wat doet ipv zich aan hun eigen regels houden. Ook dit is niet bepaald nieuw natuurlijk.
Dat maakt het nog niet minder irritant.quote:Op maandag 3 april 2023 12:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Niet dat ik het chique vindt, maar het lijkt me een reactie op het gezanik van Hamilton de afgelopen jaren en m.n. in seizoen 2021.
Yeah, de hufters !quote:Op maandag 3 april 2023 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zenden het natuurlijk maar al te graag uit ook hè.
Ik was allang blij dat het goed afliep, is natuurlijk wel prettig dat Verstappen wist dat hij ze wel terug zou pakken.quote:
Dat is zo, en Sukkel is een subjectieve mening.quote:Op maandag 3 april 2023 11:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een sukkel wil ik het nog niet noemen. Er zijn genoeg coureurs met een minder CV.
Dat Ferrari sukkelend is, is wel duidelijk ja.
Vergeet niet dat we nog 20 GP's te gaan hebben he. 20.
Compleet seizoen een paar jaar geleden.
Oei, jammer dat hij dat record op een haar na gehaald heeft!quote:Op maandag 3 april 2023 11:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Yuki heeft gisteren op een haar na een record gemist. Hij had het record kunnen pakken van het meeste achtereenvolgende keren finishen op dezelfde plek, met uitzondering van de eerste plek. Daarvoor had-ie wederom 11e moeten worden. Die prutser werd echter 10e, dus geen record.
Ja dat opper ik ook al jaren. Gewoon niet zo janken en racen.quote:Op maandag 3 april 2023 12:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja wat mij betreft gaan ze pas straffen zodra ze elkaar echt geen ruimte laten of raken. Vervolgens misschien wel wat zwaarder straffen.
Oh ja natuurlijk.quote:Op maandag 3 april 2023 07:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een staande start ook. De ronde naar de grid toe na een red flag telt namelijk ook.
Zo'n kleuter is het toch niet, lijkt me? Ja maar juf, hij deed het óók!quote:Op maandag 3 april 2023 12:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Niet dat ik het chique vindt, maar het lijkt me een reactie op het gezanik van Hamilton de afgelopen jaren en m.n. in seizoen 2021.
Daarom pakte hij Perez ook totaal niet terug in Brazilië na dat trucje in Monaco, nééééé....quote:Op maandag 3 april 2023 13:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zo'n kleuter is het toch niet, lijkt me? Ja maar juf, hij deed het óók!
Hmmmm, goed punt.quote:Op maandag 3 april 2023 13:57 schreef DjVero het volgende:
[..]
Daarom pakte hij Perez ook totaal niet terug in Brazilië na dat trucje in Monaco, nééééé....
Ook zonder Monaco (als het al waar is) had Max die plek niet terug gegeven, want daar doet hij nooit aan.quote:Op maandag 3 april 2023 13:57 schreef DjVero het volgende:
[..]
Daarom pakte hij Perez ook totaal niet terug in Brazilië na dat trucje in Monaco, nééééé....
Wat een klotestreek dat ze dat brokstuk van hem afgepikt hebben. Hij had hem met zijn eigen bloed betaald.quote:
Letterlijk elke coureur is zo.quote:Op maandag 3 april 2023 13:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zo'n kleuter is het toch niet, lijkt me? Ja maar juf, hij deed het óók!
Lando meer dan Charles imho.quote:Op maandag 3 april 2023 14:43 schreef THEFXR het volgende:
verkwisten Lando en Leclerc hun talenten bij hun huidige teams?
Leclerc verdient wel beter, maar waar zou hij heen moeten eigenlijk? Idem voor Norris.quote:Op maandag 3 april 2023 14:43 schreef THEFXR het volgende:
verkwisten Lando en Leclerc hun talenten bij hun huidige teams?
Misschien is het wachten op wat Lewis gaat doen?quote:Op maandag 3 april 2023 15:11 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Leclerc verdient wel beter, maar waar zou hij heen moeten eigenlijk? Idem voor Norris.
Maar een andere optie was er ook niet, anders had de race onder SC geëindigd.quote:Op maandag 3 april 2023 07:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar goed, allemaal chaos en schade omdat de geit over de radio ging janken over 'a lot of debris', hopende op een red flag en een restart, zodat hij met zijn kansloze barrel misschien de overwinning kon pakken. Ben die man zo ontzettend zat.
Dat kan, maar dan heb je twee jonkies naast elkaarquote:Op maandag 3 april 2023 15:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Misschien is het wachten op wat Lewis gaat doen?
Zo ontzettend jong zijn ze niet meer, hoor.quote:Op maandag 3 april 2023 16:35 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan heb je twee jonkies naast elkaar
Tochquote:Op maandag 3 april 2023 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien heb je te hoge verwachtingen van een eerste jaar F1 in het achterveld.
Volgens mij heeft ferrari zelf niet veel fout gedaan deze race?quote:Op maandag 3 april 2023 11:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een sukkel wil ik het nog niet noemen. Er zijn genoeg coureurs met een minder CV.
Dat Ferrari sukkelend is, is wel duidelijk ja.
Vergeet niet dat we nog 20 GP's te gaan hebben he. 20.
Compleet seizoen een paar jaar geleden.
Nou, meer twee die dan wel onderling met elkaar zullen gaan strijden denk ik.quote:Op maandag 3 april 2023 16:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo ontzettend jong zijn ze niet meer, hoor.
Ja, dat zeker. Maar dat is nu ook al eigenlijk.quote:Op maandag 3 april 2023 16:42 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nou, meer twee die dan wel onderling met elkaar zullen gaan strijden denk ik.
Misschien moeten we ook geen genuanceerde berichten verwachten van een partijdige coureur op dit soort momenten.quote:Op maandag 3 april 2023 11:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://www.skysports.com(...)max-verstappen-query
Toch moeten ze iets beter nadenken over hoe dit huilen overkomt.
Hij geeft zelf al aan dat hij het zelf ook had kunnen doen. Doorgaans grijpen de stewards ook niet in naar aanleiding van klagende coureurs.
True, eens. Al is dit geen strijd meer te noemen, omdat Russell steeds beter begint te presteren dan Hamilton.quote:Op maandag 3 april 2023 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat zeker. Maar dat is nu ook al eigenlijk.
Tja, George is 25 en Lewis is 38. Lijkt me logisch dat de resultaten alleen maar verder uit elkaar gaan groeien naar verloop van tijd.quote:Op maandag 3 april 2023 16:44 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
True, eens. Al is dit geen strijd meer te noemen, omdat Russell steeds beter begint te presteren dan Hamilton.
Maar hoe vaak heeft een wat assertievere rijstijl zich wel uitbetaald?quote:Op maandag 3 april 2023 16:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Toch
[..]
Volgens mij heeft ferrari zelf niet veel fout gedaan deze race?
Van Sainz had mijn ziens een race incident moeten zijn.
Leclerc is hier weliswaar ongelukkig,maar had hier ook wat meer eieren voor zijn geld kunnen kiezen.
Dat zag je bij Max bij alle herstarts, hij was vooral bezig met de auto heel houden.
Het heeft ook veel met de kwaliteit van de auto in de race te maken of een coureur zich geroepen voelt veel risico's te nemen. Max kan het zich momenteel makkelijk veroorloven het wat voorzichtiger aan te doen bij de start, omdat-ie er later toch vrijwel zeker langskomt mocht-ie achter iemand belanden. Voor Leclerc is dat nogal een ander verhaal.quote:Op maandag 3 april 2023 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar hoe vaak heeft een wat assertievere rijstijl zich wel uitbetaald?
In dit geval volgde de wedstrijdleiding gewoon de guidelines die vorig jaar zijn gepubliceerd, zoals hier al eerder aangegeven.quote:Op maandag 3 april 2023 11:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dat ben ik met je eens. Ik vond dat gejank van Vettel ook vreselijk terwijl hij zelf altijd nog even naduwde na een inhaal actie
Wel heeft Max een punt dat de wedstrijdleiding gewoon maar wat doet ipv zich aan hun eigen regels houden. Ook dit is niet bepaald nieuw natuurlijk.
Het is wel logisch dat je iets anders rijdt als je in een (meer) dominante auto zit inderdaad, al vind ik het dan wel jammer om te klagen over acties die je zelf ook had gedaan toen de situatie andersom was..quote:Op maandag 3 april 2023 17:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft ook veel met de kwaliteit van de auto in de race te maken of een coureur zich geroepen voelt veel risico's te nemen. Max kan het zich momenteel makkelijk veroorloven het wat voorzichtiger aan te doen bij de start, omdat-ie er later toch vrijwel zeker langskomt mocht-ie achter iemand belanden. Voor Leclerc is dat nogal een ander verhaal.
Mwa verstappen heeft het hoofd koel genoeg om vanalles tijdens een race te doorgronden. Ook blijft hij na de race bij zijn verhaal.quote:Op maandag 3 april 2023 16:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien moeten we ook geen genuanceerde berichten verwachten van een partijdige coureur op dit soort momenten.
Iedere sportman roept weleens wat in the heat of the moment.
Alleen doordat het live wordt uitgezonden en vervolgens wordt over geanalyseerd met allerlei camera hoeken en meningen krijgt het ineens een andere waarde.
Het is een beetje als een gele kaart aannaaien bij het voetbal, niet erg sympathiek, zeker als je het niet goed ziet maar hij heeft het van de beste geleerd.quote:Op maandag 3 april 2023 18:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mwa verstappen heeft het hoofd koel genoeg om vanalles tijdens een race te doorgronden. Ook blijft hij na de race bij zijn verhaal.
In zo’n geval als dit moet hij, wat mij betreft, zich ietwat inhouden wat betreft het piepen.
Waarin "significant" staat, wat een subjectieve definitie is? Of is dat verbeterd?quote:Op maandag 3 april 2023 18:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In dit geval volgde de wedstrijdleiding gewoon de guidelines die vorig jaar zijn gepubliceerd, zoals hier al eerder aangegeven.
Precies wat ik er ook bij dacht ja.quote:Op maandag 3 april 2023 18:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is een beetje als een gele kaart aannaaien bij het voetbal, niet erg sympathiek, zeker als je het niet goed ziet maar hij heeft het van de beste geleerd.
Het is helaas part of the game, je zag Alonso gisteren ook meteen met aanwijzingen komen voor de wedstrijdleiding toen hij er door Sainz afgereden was en Hamilton met there is a lot of debris/devries on the track na die crash van Magnussen om een rode vlag af te dwingen.quote:Op maandag 3 april 2023 19:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Precies wat ik er ook bij dacht ja.
En wij, als toch enigszins verstappen aanhanger, schreeuwen natuurlijk al jaren dat Hammie een drammie is.
Als Max nu ook zo begint te bléren laat hij indirect zijn fans ook vallen natuurlijk.
Dat vind ik nog wat anders. Alonso was echt geraakt. Dan is woest zijn logisch.quote:Op maandag 3 april 2023 19:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is helaas part of the game, je zag Alonso gisteren ook meteen met aanwijzingen komen voor de wedstrijdleiding toen hij er door Sainz afgereden was en Hamilton met there is a lot of debris/devries on the track na die crash van Magnussen om een rode vlag af te dwingen.
Voorwielen naast de auto.quote:Op maandag 3 april 2023 18:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarin "significant" staat, wat een subjectieve definitie is? Of is dat verbeterd?
Iemand een straf proberen aan te naaien is ook strategisch. Alleen niet zo sympathiek, maar daar maalt Max niet om. Leeis trouwens ook niet.quote:Op maandag 3 april 2023 19:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dat vind ik nog wat anders. Alonso was echt geraakt. Dan is woest zijn logisch.
Verstappen werd gewoon het kaas van zijn brood gegeten.
Wat Hamilton deed was ook gewoon strategisch.
Zeuren over een andere rijder om hem een straf aan te naaien is wat anders.
De vergelijking met een voetballer die zeurt om kaarten voor een tegenstander vind ik een goeie.
Beide zaken halen meestal ook maar weinig anders uit dan irritaties.
Ok, dus de (hele?) voorwielen naast de achterspoiler is een "significant" deel er naast zitten.quote:
Tja, kan best zo zijn. Het kijkt wel vervelend. Als de komende jaren Verstappen gaat rondrijden als Hamilton in de dominante Mercedes tijden ga ik hem snel zat zijn.quote:Op maandag 3 april 2023 20:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Iemand een straf proberen aan te naaien is ook strategisch. Alleen niet zo sympathiek, maar daar maalt Max niet om. Leeis trouwens ook niet.
Ze doen het allemaal, en het is maar net wat er uitgezonden wordt of je het mee krijgt ja of nee. Leuk vind ik het zelf ook niet, dat gemiep, maar het is niet alsof Max en Lewis de enige zijn die dat doen.quote:Op maandag 3 april 2023 20:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, kan best zo zijn. Het kijkt wel vervelend. Als de komende jaren Verstappen gaat rondrijden als Hamilton in de dominante Mercedes tijden ga ik hem snel zat zijn.
Je hebt de snelste auto, geeft aan dat je wil dat je wil racen met anderen. Ga dan ook niet lopen piepen als 1 je te snel af is met racen op het randje.
Geloof ik ook niet hoor. En misschien ook wel anders bij 2 teams die dicht bij elkaar liggen en hart tegen hart gaan.quote:Op maandag 3 april 2023 20:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze doen het allemaal, en het is maar net wat er uitgezonden wordt of je het mee krijgt ja of nee. Leuk vind ik het zelf ook niet, dat gemiep, maar het is niet alsof Max en Lewis de enige zijn die dat doen.
Het is nu eenmaal zo dat je in een langzamere auto meer risico "moet" nemen om een betere prestatie te kunnen bewerkstelligen. Dat moest Max ook, en nu is het dus andersom.quote:Op maandag 3 april 2023 21:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Geloof ik ook niet hoor. En misschien ook wel anders bij 2 teams die dicht bij elkaar liggen en hart tegen hart gaan.
Maar op het randje racende Max, in veruit de snelste auto, die jarenlang heeft opgebokst tegen snellere teams, waarbij hij ellebogen werk niet schuwde….
Afijn, zal ook persoonlijke mening zijn. Misschien ook gewoon niet meer uitzenden nee.
Natuurlijk. Zo onderscheiden de betere coureurs zich ook. Deed Max toen, Hamilton deed dat zondag.quote:Op maandag 3 april 2023 21:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal zo dat je in een langzamere auto meer risico "moet" nemen om een betere prestatie te kunnen bewerkstelligen. Dat moest Max ook, en nu is het dus andersom.
Max wint, Perez rijdt van 19 naar 5, 8 uitvallers en Sainz een straf waardoor die laatste werd.quote:
En Max kiest nu ook gewoon wijselijk het hazenpad omdat hij weet dat hij er vervolgens gewoon fluitend weer langsheen rijdt met een superieure auto.quote:Op maandag 3 april 2023 21:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal zo dat je in een langzamere auto meer risico "moet" nemen om een betere prestatie te kunnen bewerkstelligen. Dat moest Max ook, en nu is het dus andersom.
Max heeft wel veel meer geduld gekregen (wat ook logisch is). Hij is nog wel gretig, maar weet nu bijna perfect wanneer hij de kans kan pakken.quote:Op maandag 3 april 2023 22:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
En Max kiest nu ook gewoon wijselijk het hazenpad omdat hij weet dat hij er vervolgens gewoon fluitend weer langsheen rijdt met een superieure auto.
A French Connection.quote:
Dat deed het alsnog..quote:Op maandag 3 april 2023 16:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar een andere optie was er ook niet, anders had de race onder SC geëindigd.
Oh het levert zeker af en toe wat op, maar in de 1e ronde in de 2e bocht, zonder uitloopmogelijkheid.quote:Op maandag 3 april 2023 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar hoe vaak heeft een wat assertievere rijstijl zich wel uitbetaald?
Dat wilden de teams zelf toch?quote:Op maandag 3 april 2023 23:11 schreef Perox het volgende:
Deze race had gewoon onder SC moeten finishen. Is dat saai? Mwah valt ook wel mee. Maar per se nog 2 rondjes moeten willen rijden en daarom een rode vlag is wel heel debiel. Die debris had je gewoon omheen kunnen rijden en ja als het dan niet op tijd opgeruimd is, jammer dan. Nu hebben diverse teams behoorlijke schade opgelopen door de chaos die ontstond. Ook niet heel fijn.
Dat niet onder de SC willen finishen moeten ze nog maar eens goed over nadenken.
Inderdaad. Dat was ook al het probleem in Abu Dhabi '21. Toen was er ook al gezegd dat ze niet achter de SC wilden finishen. Alleen daar kon Mercedes zich niets meer van herinneren toen ze het achteraf niet met oplossing van Masi eens waren.quote:
Hadden ze geen actieve herinnering aanquote:Op dinsdag 4 april 2023 10:06 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat was ook al het probleem in Abu Dhabi '21. Toen was er ook al gezegd dat ze niet achter de SC wilden finishen. Alleen daar kon Mercedes zich niets meer van herinneren toen ze het achteraf niet met oplossing van Masi eens waren.
Deze race had gewoon niet meer herstart moeten worden na de laatste rode vlag.quote:Op maandag 3 april 2023 23:11 schreef Perox het volgende:
Deze race had gewoon onder SC moeten finishen. Is dat saai? Mwah valt ook wel mee. Maar per se nog 2 rondjes moeten willen rijden en daarom een rode vlag is wel heel debiel. Die debris had je gewoon omheen kunnen rijden en ja als het dan niet op tijd opgeruimd is, jammer dan. Nu hebben diverse teams behoorlijke schade opgelopen door de chaos die ontstond. Ook niet heel fijn.
Dat niet onder de SC willen finishen moeten ze nog maar eens goed over nadenken.
Niet oneens, maar volgens mij is het punt meer dat het verliezen van z'n band door Magnussen eigenlijk geen rode vlag-situatie was en alleen gedaan werd uit angst dat de race anders onder SC zou eindigen. Misbruik van de rode vlag in feite.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:10 schreef TagForce het volgende:
[..]
Deze race had gewoon niet meer herstart moeten worden na de laatste rode vlag.
Ze moeten de regel gewoon duidelijk maken:
Als er na een rode vlag geen ronden meer over zijn om onder groen te racen dan wordt de sessie niet herstart en wordt de eindstand bepaald a.d.h.v. de laatste ronde waarin alle auto's geklasseerd zijn op start/finish. In dit geval dus de klassificatie van de herstart.
Oh, bij Magnussen een rode vlag vind ik helemaal prima. Als we dan een 2 ronden sprint race krijgen, wat is daar dan op tegen? Ik ben wel van mening dat dit dan ook duidelijk in de reglementen moet worden opgenomen. Dat een rode vlag ook vanwege tijdsdruk gebruikt kan worden om een race niet onder de SC te eindigen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet oneens, maar volgens mij is het punt meer dat het verliezen van z'n band door Magnussen eigenlijk geen rode vlag-situatie was en alleen gedaan werd uit angst dat de race anders onder SC zou eindigen. Misbruik van de rode vlag in feite.
Sowieso moeten we af van die angst, want soms is het gewoon niet te voorkomen en nu is het voor all intents and purposes toch ook onder SC geëindigd.
Een mogelijke oplossing die ik volgens mij nog nooit heb zien aandragen is om de Masi-methode te hanteren, maar dan dat geen enkele auto zich mag unlappen. Dus, als het moment dat de baan weer vrij is binnen een x-aantal ronden voor het eind komt, gaan we bij einde SC gewoon racen met degenen die een ronde achterliggen er nog tussen. Natuurlijk is dat nadelig voor de coureurs die op dat moment niet achter hun directe voorganger zitten, maar dat is dan maar zo. Dan kun je tenminste racend over de finish, plus dat je recht doet aan wat er zich tot dan toe in de race heeft afgespeeld. Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Nou ja, dat er gebeurt wat er nu gebeurde.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:02 schreef TagForce het volgende:
Als we dan een 2 ronden sprint race krijgen, wat is daar dan op tegen? I
Dat leek me juist wel een rode vlag om alle metaalsplinters van de velg op te vegen. Je wil niet dat je daar met volle snelheid overheen rijdt en dan een klapband krijgen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet oneens, maar volgens mij is het punt meer dat het verliezen van z'n band door Magnussen eigenlijk geen rode vlag-situatie was en alleen gedaan werd uit angst dat de race anders onder SC zou eindigen. Misbruik van de rode vlag in feite.
Sowieso moeten we af van die angst, want soms is het gewoon niet te voorkomen en nu is het voor all intents and purposes toch ook onder SC geëindigd.
Een mogelijke oplossing die ik volgens mij nog nooit heb zien aandragen is om de Masi-methode te hanteren, maar dan dat geen enkele auto zich mag unlappen. Dus, als het moment dat de baan weer vrij is binnen een x-aantal ronden voor het eind komt, gaan we bij einde SC gewoon racen met degenen die een ronde achterliggen er nog tussen. Natuurlijk is dat nadelig voor de coureurs die op dat moment niet achter hun directe voorganger zitten, maar dat is dan maar zo. Dan kun je tenminste racend over de finish, plus dat je recht doet aan wat er zich tot dan toe in de race heeft afgespeeld. Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Mja, en niemand die iets tegen die tweede rode vlag of de daaropvolgende ravage had. Dat was sensatie.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou ja, dat er gebeurt wat er nu gebeurde.En dat je dan dus alsnog achter de SC eindigt.
Banden zijn (weer) koud, coureurs eager om nog even een plekje op te schuiven zo vlak voor het eind, maar maken zich ook breed om te zorgen dat ze niet ingehaald worden. Mogelijk speelt soms ook vermoeidheid een rol of zoals dit keer de ondergaande zon. Kortom, de kans op een ravage en een nieuwe rode vlag is groot. Groter dan bij een normale start. Het scheelt nogal of je nog, zeg, 50 ronden hebt om een plaats goed te maken of dat dit je enige kans is.
Ik hoor misschien bij de minderheid, maar ik vind het niks. Ik snap wel dat crashes bij de sport horen, maar ook bij een normale start hoop ik altijd maar dat iedereen door de eerste bocht komt. Dat er gelijk een stuk of wat auto's in de prak gaan vlak na de start vind ik altijd zonde van de race. Verderop in de race, als er gewoon hard geracet wordt tussen twee coureurs, of als Leclerc weer eens de bocht mist, heb ik er minder moeite mee. Bij zo'n 'startcrash' heb je gewoon ook altijd een hoop onschuldige slachtoffers en persoonlijk geniet ik daar dus niet van.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:18 schreef TagForce het volgende:
[..]
Mja, en niemand die iets tegen die tweede rode vlag of de daaropvolgende ravage had. Dat was sensatie.
Gaap. Nieuwe fans willen vroemvroem, zo veel mogelijk inhaalacties en het liefst ook minimaal één zware crash per race. En iedereen weet dat je nieuwe fans het beste tevreden moet houden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:08 schreef Jane het volgende:
Ik vind het strategiespel eigenlijk het boeiendste van F1. Ik geef toe dat ik de sport eigenlijk pas echt ben gaan waarderen sinds ik dat door begon te krijgen. Ik heb vroegah, in de jaren 80/90 op het open net, ook vaak genoeg F1 gezien zonder me er echt in te verdiepen en toen waren crashes voor mij ook de grootste sensatie.
Maar net als velen ben ook ik pas weer gaan kijken sinds Max meedoet en ben heel anders tegen de sport aan gaan kijken. Gelukkig bieden de graphics en de info die je tegenwoordig hebt tijdens de race ook de mogelijkheid om de strategieën beter te volgen. Al dan niet geslaagde under- of overcuts, banden die op de dag van de race ineens niet werken enz., dat zijn eigenlijk de dingen waar ik voornamelijk van op het puntje van m'n stoel zit.
Natuurlijk kun je altijd hebben dat een late SC je goede strategie teniet doet, maar dat hoort er wel bij. Zo'n tombola op het einde waarbij je groot risico loopt buiten je schuld van de baan te worden gereden, gaat mij net een stap te ver. Ik baal bijv. van Alpine afgelopen zondag.
Voor die mensen hadden we al iets.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaap. Nieuwe fans willen vroemvroem, zo veel mogelijk inhaalacties en het liefst ook minimaal één zware crash per race. En iedereen weet dat je nieuwe fans het beste tevreden moet houden.
Wat zijn nieuwe fans? Ik kijk F1 sinds klein maar als je ouder wordt kijk je anders, ik vind de combinatie van techniek, strategie en vaardigheid interessant maar er zijn zat F1 fans die alleen maar kijken om hun favoriete coureur, ik geloof niet zo dat mensen graag crashes willen zien, close racing lijkt me een belangrijkere.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaap. Nieuwe fans willen vroemvroem, zo veel mogelijk inhaalacties en het liefst ook minimaal één zware crash per race. En iedereen weet dat je nieuwe fans het beste tevreden moet houden.
Drive to Survive fans.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat zijn nieuwe fans? Ik kijk F1 sinds klein maar als je ouder wordt kijk je anders, ik vind de combinatie van techniek, strategie en vaardigheid interessant maar er zijn zat F1 fans die alleen maar kijken om hun favoriete coureur, ik geloof niet zo dat mensen graag crashes willen zien, close racing lijkt me een belangrijkere.
Mijn schoondochter is er eentje van, die moet je dan een beetje onderwijzen en dan kijken ze toch weer anders, ze is wel gaan kijken vanwege DTS.quote:
quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik hoor misschien bij de minderheid, maar ik vind het niks. Ik snap wel dat crashes bij de sport horen, maar ook bij een normale start hoop ik altijd maar dat iedereen door de eerste bocht komt. Dat er gelijk een stuk of wat auto's in de prak gaan vlak na de start vind ik altijd zonde van de race. Verderop in de race, als er gewoon hard geracet wordt tussen twee coureurs, of als Leclerc weer eens de bocht mist, heb ik er minder moeite mee. Bij zo'n 'startcrash' heb je gewoon ook altijd een hoop onschuldige slachtoffers en persoonlijk geniet ik daar dus niet van.
Ik snap wat je zegt, maar de meerderheid ziet dat anders.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:08 schreef Jane het volgende:
Ik vind het strategiespel eigenlijk het boeiendste van F1. Ik geef toe dat ik de sport eigenlijk pas echt ben gaan waarderen sinds ik dat door begon te krijgen. Ik heb vroegah, in de jaren 80/90 op het open net, ook vaak genoeg F1 gezien zonder me er echt in te verdiepen en toen waren crashes voor mij ook de grootste sensatie.
Maar net als velen ben ook ik pas weer gaan kijken sinds Max meedoet en ben heel anders tegen de sport aan gaan kijken. Gelukkig bieden de graphics en de info die je tegenwoordig hebt tijdens de race ook de mogelijkheid om de strategieën beter te volgen. Al dan niet geslaagde under- of overcuts, banden die op de dag van de race ineens niet werken enz., dat zijn eigenlijk de dingen waar ik voornamelijk van op het puntje van m'n stoel zit.
Natuurlijk kun je altijd hebben dat een late SC je goede strategie teniet doet, maar dat hoort er wel bij. Zo'n tombola op het einde waarbij je groot risico loopt buiten je schuld van de baan te worden gereden, gaat mij net een stap te ver. Ik baal bijv. van Alpine afgelopen zondag.
Dat dus.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat zijn nieuwe fans? Ik kijk F1 sinds klein maar als je ouder wordt kijk je anders, ik vind de combinatie van techniek, strategie en vaardigheid interessant maar er zijn zat F1 fans die alleen maar kijken om hun favoriete coureur, ik geloof niet zo dat mensen graag crashes willen zien, close racing lijkt me een belangrijkere.
Het ding is dat er hele hordes mensen zijn, vooral in de VS waar F1 als een sport geen ene reet voorstelt, die alles kijken voor de drama en de show. Dat is ook het publiek waar zo keihard op in gezet wordt door al die vage nieuwe dingen zoals sprintraces.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mijn schoondochter is er eentje van, die moet je dan een beetje onderwijzen en dan kijken ze toch weer anders, ze is wel gaan kijken vanwege DTS.
Hard maar fair racen, een goede strategie en coureurs die presteren op de top van hun kunnenquote:Op dinsdag 4 april 2023 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat zijn nieuwe fans? Ik kijk F1 sinds klein maar als je ouder wordt kijk je anders, ik vind de combinatie van techniek, strategie en vaardigheid interessant maar er zijn zat F1 fans die alleen maar kijken om hun favoriete coureur, ik geloof niet zo dat mensen graag crashes willen zien, close racing lijkt me een belangrijkere.
Dus eigenlijk moet alles simpeler worden gemaakt voor de Amerikanenquote:Op dinsdag 4 april 2023 15:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ding is dat er hele hordes mensen zijn, vooral in de VS waar F1 als een sport geen ene reet voorstelt, die alles kijken voor de drama en de show. Dat is ook het publiek waar zo keihard op in gezet wordt door al die vage nieuwe dingen zoals sprintraces.
Nu je het over Amerikanen hebt... Wat ik altijd jammer vind aan Indycar - of iig hoe het in beeld wordt gebracht - is dat je daar de strategie heel moeilijk kunt volgen. Ik begrijp ook wel dat dat moeilijker is als de strategie vooral te maken heeft met de hoeveelheid brandstof die ze tanken, maar toch zou het leuk zijn om er iets meer inzicht in te hebben.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:42 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet alles simpeler worden gemaakt voor de Amerikanen
Perez stratenkoning!quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gelukkig hebben we de komende 4 races weer 3 stratenraces
@:Nattekat
Volgens mij gooien ze daar soms gewoon een yellow flag/caution erin om het wat spannender te maken (of is dat bij Nascar?).quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Nu je het over Amerikanen hebt... Wat ik altijd jammer vind aan Indycar - of iig hoe het in beeld wordt gebracht - is dat je daar de strategie heel moeilijk kunt volgen. Ik begrijp ook wel dat dat moeilijker is als de strategie vooral te maken heeft met de hoeveelheid brandstof die ze tanken, maar toch zou het leuk zijn om er iets meer inzicht in te hebben.
Maar misschien ligt het aan mij. Dat kan ook natuurlijk.
Competition Yellow ja. Weet niet of dat bij Indy of Nascar is, maar het was in ieder geval ook bij de Stadium Super Trucksquote:Op dinsdag 4 april 2023 16:05 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Volgens mij gooien ze daar soms gewoon een yellow flag/caution erin om het wat spannender te maken (of is dat bij Nascar?).
Nee, een competition caution is wanneer er geen mogelijkheid is geweest om voor de race te rijden. Ze geven dan na een rondje of 20 tot 40 (afhankelijk van de baan) een caution zodat de coureurs de baan kunnen aftasten en de teams kunnen zien hoe hard de banden slijten. Je mag tot de competition caution ook niet tanken zodat iedereen de kennis van een lange stint met dalende fuelload krijgt.quote:Op dinsdag 4 april 2023 16:07 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Competition Yellow ja. Weet niet of dat bij Indy of Nascar is, maar het was in ieder geval ook bij de Stadium Super Trucks
Die sport moet het sowieso van het spektakel hebben, niet zo zeer van racecraft, dus daar snap ik het wel.
Ik weet het en toch is het eigenlijk best welquote:Op dinsdag 4 april 2023 16:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, een competition caution is wanneer er geen mogelijkheid is geweest om voor de race te rijden. Ze geven dan na een rondje of 20 tot 40 (afhankelijk van de baan) een caution zodat de coureurs de baan kunnen aftasten en de teams kunnen zien hoe hard de banden slijten. Je mag tot de competition caution ook niet tanken zodat iedereen de kennis van een lange stint met dalende fuelload krijgt.
Zo'n bewuste gele vlag om het veld weer bij elkaar te krijgen komt vooral aan het einde van een race, en heette een 'debris caution', om de schijn op te houden dat het was om rommel op te ruimen. Vaak bestond die rommel uit een blikje wat door een marshall zelf over de vangrail aan de binnenkant was gegooid of uberhaupt niet. Dat was bij NASCAR en komt nog maar weinig voor omdat ze daar nu regels en stage-racing voor hebben bedacht. Er is 2 keer per race sowieso een caution waardoor het veld voor de laatste 40% van de race altijd bij elkaar gebracht wordt.
Kijk, weer wat geleerd. Thanks!quote:Op dinsdag 4 april 2023 16:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, een competition caution is wanneer er geen mogelijkheid is geweest om voor de race te rijden. Ze geven dan na een rondje of 20 tot 40 (afhankelijk van de baan) een caution zodat de coureurs de baan kunnen aftasten en de teams kunnen zien hoe hard de banden slijten. Je mag tot de competition caution ook niet tanken zodat iedereen de kennis van een lange stint met dalende fuelload krijgt.
Zo'n bewuste gele vlag om het veld weer bij elkaar te krijgen komt vooral aan het einde van een race, en heette een 'debris caution', om de schijn op te houden dat het was om rommel op te ruimen. Vaak bestond die rommel uit een blikje wat door een marshall zelf over de vangrail aan de binnenkant was gegooid of uberhaupt niet. Dat was bij NASCAR en komt nog maar weinig voor omdat ze daar nu regels en stage-racing voor hebben bedacht. Er is 2 keer per race sowieso een caution waardoor het veld voor de laatste 40% van de race altijd bij elkaar gebracht wordt.
Is hier niet eerder over geklaagd door andere coureurs?quote:Op woensdag 5 april 2023 10:10 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Perez heeft er een zondebok bij: de zon
Zelfs ook door Verstappen maarjaquote:Op woensdag 5 april 2023 10:12 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Is hier niet eerder over geklaagd door andere coureurs?
Nee, ik bedoel ook in het verleden (had ik erbij moeten zetten).quote:
Ja, zeiden ze ook op F1TV in ieder geval.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:28 schreef Jane het volgende:
Heb ik nou goed gehoord dat er ideeën zijn om van Australië een avondrace te maken?
Dacht dat ik zoiets opving afgelopen weekend, maar ik weet niet meer waar. Iemand die er meer over weet?
quote:Op woensdag 5 april 2023 10:28 schreef Jane het volgende:
Heb ik nou goed gehoord dat er ideeën zijn om van Australië een avondrace te maken?
Dacht dat ik zoiets opving afgelopen weekend, maar ik weet niet meer waar. Iemand die er meer over weet?
Welnee, dient geen enkel doel en verpest het concept alleen maar. Stratencircuits waren ook ooit speciaal en iets om naar uit te kijken, nu heb ik er een pokkehekel aan gekregen. Alleen Monaco gedoog ik nog omdat dat weer net iets anders is.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |