Helaas redelijk wat jury’s met maar 1 of 2 mensen. Maar het gaat om het totaalplaatje.quote:
quote:Netherlands
Ralf Mackenbach – Winner of Junior Eurovision 2009 for The Netherlands
Ingrid Simons – Backing vocalist for The Netherlands at Eurovision 2009
Het verschil in aantallen juryleden is wel opmerkelijk. Sommige landen (Italië, Frankrijk oa) hebben er maar 1 en Malta heeft er dan weer 12.quote:
'quote:Op maandag 17 april 2023 18:10 schreef Momo het volgende:
Sorteren ze al op de terugkeer van Luxemburg en debuut van Kazachstan volgend jaar?
Die vroegere deelnemers/eventuele nieuwkomers zijn er altijd bij inderdaad.quote:Op maandag 17 april 2023 18:28 schreef usagi414 het volgende:
[..]
'
Waren Bosnië en Andorra er in voorgaande jaren ook bij ?
Van Andorra zijn er ook steeds weer geruchten dat ze willen terugkomen.
Slovenië is een smakeloos land. Voor straf gaan we ze collectief negeren en onderwaarderen dit ESF.quote:
Dikgedrukt zijn de 8. 10 en 12 punten. De rest heeft minder.quote:Op maandag 17 april 2023 21:02 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Hoe lees ik deze lijst? Wat is dikgedrukt?
Ahzo. Tnx. Wel een mooie top 3 dan. Jammer van Finland.quote:Op maandag 17 april 2023 21:12 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dikgedrukt zijn de 8. 10 en 12 punten. De rest heeft minder.
Maar pas later weten we wie wat kreeg.
Ik weet niet of de volgorde van bekendmaking willekeurig is of niet, maar kan me voorstellen dat ze bij Eurovoix anders Slovenië als eerste bekend hebben gemaakt wegens het ontbreken van Finland en de bijbehorende ophef en extra tractie voor Eurojury.quote:Op maandag 17 april 2023 21:30 schreef koffieleuk het volgende:
N=1, maar zie nu al wel een doemscenario voor Finland voor me
[ twitter ]
Maar van Cyprus ook weer niets, begin van een patroon.quote:Op dinsdag 18 april 2023 10:04 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De eerste punten voor België zijn binnen![]()
Finland krijgt wel iets van Moldavië, maar blijft voorlopig achter.
Heb gelezen dat het willekeurig is!quote:Op dinsdag 18 april 2023 09:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik weet niet of de volgorde van bekendmaking willekeurig is of niet, maar kan me voorstellen dat ze bij Eurovoix anders Slovenië als eerste bekend hebben gemaakt wegens het ontbreken van Finland en de bijbehorende ophef en extra tractie voor Eurojury.
Ja Eirovoix stuurt dit ook altijd een beetje, dat een bepaald land eerst wat achterblijft.quote:Op dinsdag 18 april 2023 10:35 schreef koffieleuk het volgende:
Is maar op basis van één jaar, maar toch.
[ twitter ]
Jury bestaat uit slechts twee personen hè, en geloof dat een daarvan de leadzanger is van een band?quote:Op dinsdag 18 april 2023 17:10 schreef Fred_B het volgende:
Ierland en Letland in punten, opvallend![]()
Al is de Spaanse jury wel heel erg van de uptempo inzendingen.
Ja, die uit de OP waarschijnlijkquote:Op dinsdag 18 april 2023 17:30 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Jury bestaat uit slechts twee personen hè, en geloof dat een daarvan de leadzanger is van een band?
4 van de 7 landen nu 0 punten voor Finland.quote:Op woensdag 19 april 2023 10:02 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
IJsland houdt de punten vooral in Scandinavië. Helaas nog altijd niets voor ons.
Ja, het is een beetje verdrongen door die matige optredens, maar voor ons radiovriendelijke liedje had ik nog wel wat enthousiasme van de jury verwacht. Vergelijkbaar met hoe Zwitserland en Cyprus nu her en der wat punten sprokkelen bijvoorbeeld. Maar na 1/6 van de jury’s, staan we nog steeds op 0.quote:Op woensdag 19 april 2023 10:04 schreef Momo het volgende:
De studioversie van ons lied is naar de Eurojury gegaan neem ik aan, op basis daarvan zou je wel iets van punten verwachten.
Misschien is het toch allemaal iets te gelikt Amerikaans geproduceerdquote:Op woensdag 19 april 2023 10:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het is een beetje verdrongen door die matige optredens, maar voor ons radiovriendelijke liedje had ik nog wel wat enthousiasme van de jury verwacht. Vergelijkbaar met hoe Zwitserland en Cyprus nu her en der wat punten sprokkelen bijvoorbeeld. Maar na 1/6 van de jury’s, staan we nog steeds op 0.
Studioversie is denk ik wat te gezapig het is een makkelijk nummer om te vergeten als je een top-10 maakt, dat is denk ik ook waarom ze die liveversie die ze nu doen allerlei extra uithalen en hogere/langere uithalen hebben gegeven.quote:Op woensdag 19 april 2023 10:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het is een beetje verdrongen door die matige optredens, maar voor ons radiovriendelijke liedje had ik nog wel wat enthousiasme van de jury verwacht. Vergelijkbaar met hoe Zwitserland en Cyprus nu her en der wat punten sprokkelen bijvoorbeeld. Maar na 1/6 van de jury’s, staan we nog steeds op 0.
Heb nog steeds een gevoel dat Zweden een regen van 12 punten gaat krijgen van de juries en dat de rest dan vecht voor de 10 punten.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:53 schreef Cee het volgende:
Wat ik vermoedde, Frankrijk gaat potentieel kostbare jurypunten weghalen bij Zweden. Oostenrijk en Spanje ook.
De jury adoratie voor Noorwegen vind ik wel wat vreemd.
Áls we de finale halen dan zouden we wel eens allerlaatste kunnen worden.
Ondanks dat Frankrijk best wat twaalven kan pakken, stevenen we in het huidige ritme toch wel af op een gat van zo’n 150 punten tussen Zweden en Finland/Noorwegen (als je het extrapoleert naar ESF-scores). Dat is normaal gesproken dan wel gespeeld.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:53 schreef Cee het volgende:
Wat ik vermoedde, Frankrijk gaat potentieel kostbare jurypunten weghalen bij Zweden. Oostenrijk en Spanje ook.
Ik had van Estland wel minstens 10 punten naar Finland verwacht.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:05 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Estland geeft Zweden geen punten
Westblokfeestje.quote:Op donderdag 20 april 2023 17:02 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Juichen.gif
De eerste punten zijn binnen voor Nederland. Dankzij de zuiderburen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |