abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208606795
Ik ken dit op basis scholen maar wordt dit ook op de middelbare school gebruikt of is het daar alleen oortjes?

LET OP: Ik bedoel geen (Noise cancelling) koptelefoon of muziek oortjes.
pi_208608785
Gehoorbescherming waartegen?
pi_208627894
Gehoorbescherming tegen het gezeik van de leraar, daar kun je accuut doof van worden, maar even serieus dat wordt op basisscholen ook wel gebruikt voor betere concentratie (minder afleiding van geluid), opzich geen slecht idee vind ik, zeker bij kinderen die snel afgeleid zijn.
  zondag 2 april 2023 @ 11:52:25 #4
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208628086
Ik denk dat bij middelbare school de lessen dusdanig in elkaar zitten dat het daar niet altijd nodig is. Meestal wordt er in de klas vooral samengewerkt of uitleg gegeven (in elk geval daar waar ik ben geweest). De momenten dat er wél stil en zelfstandig gewerkt moet worden is er vaak sowieso toegestaan dat ze oortjes met muziek in mogen, dus werkt dat ook als gehoorbescherming.

Op de basisschool doen kinderen het leeuwendeel van het zelfstandig werken op school, op de middelbare school gebeurt dat voornamelijk thuis.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_208629117
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 11:52 schreef Meke het volgende:
Ik denk dat bij middelbare school de lessen dusdanig in elkaar zitten dat het daar niet altijd nodig is. Meestal wordt er in de klas vooral samengewerkt of uitleg gegeven (in elk geval daar waar ik ben geweest). De momenten dat er wél stil en zelfstandig gewerkt moet worden is er vaak sowieso toegestaan dat ze oortjes met muziek in mogen, dus werkt dat ook als gehoorbescherming.

Op de basisschool doen kinderen het leeuwendeel van het zelfstandig werken op school, op de middelbare school gebeurt dat voornamelijk thuis.
En op de basisschool mogen kinderen geen oortjes met muziek in tijdens de les?
(ik snap wel dat je dit bij hele jonge kinderen niet echt kan toestaan wegens bepaalde verantwoordelijkheden)

Ga maar eens met een motorzaag aan de slag en doe de standaard airpods in, je gaat absoluut een gehoorbeschadiging oplopen..

Ja maar dat bedoel ik dus niet. Muziek kan ook afleiden en muziek oordopjes dempen amper tot geen geluid en hoeven in ieder geval niet aan bepaalde normen te voldoen. (een gehoorbeschermer natuurlijk wel)
Gehoorbescherming natuurlijk wel, is het er 1 met radio of koptelefoon ingebouwd dan is die begrenst net als een kinderkoptelefoon.

Overigens kan ik mij zelf niet voorstellen dat de muziek waar tieners veelal naar luisteren, boem boem, ram ram, rakketak, concentratie bevorderend werkt maar dat even terzijde.
(ga ik verder ook niet over oordelen aangezien dit voor iedereen anders werkt, er zijn trouwens wel studies waaruit zou gebleken dat klassieke muziek concentratie verhogend kan werken, maarja daar luisteren tieners nu eenmaal doorgaans niet naar)

[ Bericht 9% gewijzigd door werkop op 02-04-2023 13:21:37 ]
  zondag 2 april 2023 @ 13:35:39 #6
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208629457
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 13:08 schreef werkop het volgende:

[..]
En op de basisschool mogen kinderen geen oortjes met muziek in tijdens de les?
(ik snap wel dat je dit bij hele jonge kinderen niet echt kan toestaan wegens bepaalde verantwoordelijkheden)

Ga maar eens met een motorzaag aan de slag en doe de standaard airpods in, je gaat absoluut een gehoorbeschadiging oplopen..

Ja maar dat bedoel ik dus niet. Muziek kan ook afleiden en muziek oordopjes dempen amper tot geen geluid en hoeven in ieder geval niet aan bepaalde normen te voldoen. (een gehoorbeschermer natuurlijk wel)
Gehoorbescherming natuurlijk wel, is het er 1 met radio of koptelefoon ingebouwd dan is die begrenst net als een kinderkoptelefoon.

Overigens kan ik mij zelf niet voorstellen dat de muziek waar tieners veelal naar luisteren, boem boem, ram ram, rakketak, concentratie bevorderend werkt maar dat even terzijde.
(ga ik verder ook niet over oordelen aangezien dit voor iedereen anders werkt, er zijn trouwens wel studies waaruit zou gebleken dat klassieke muziek concentratie verhogend kan werken, maarja daar luisteren tieners nu eenmaal doorgaans niet naar)
Ik snap je punt geloof ik niet zo goed. Waarom wil je dit weten?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_208629735
Tja gewoon, nieuwsgierigheid.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')