Er is wel een relatie tussen wonen bij de poolcirkel en suicide cijfers. Zie bijv. algeheel gemiddelde van Alaska vs de rest van de vs. En natuurlijk armoede, culturele factoren. In nederland is: man zijn, middelen gebruik, status verlies belangrijke voorspellers voor suicidequote:

NWS / Het oneindige 'doet-ie anders nooit'-topic # 1813quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach, Merkel moet niet zo'n schijtluis zijn. Het is gewoon een labrador.

Hier is een leuke podcast van het NCSC (Nationaal Cyber Security Center), daar hebben ze het over de cyber oorlog binnen dit conflictquote:Op vrijdag 31 maart 2023 13:35 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar ik zit zelf in de industrie en laat ik het zo zeggen: ik had verwacht dat de impact ervan stukken groter zou zijn. Uiteraard zien we niet alles, maar toch. Het gevaar blijft wel groot ja. Wat niet is kan nog komen uiteraard (aan het licht komen).

Met een HE granaat weet je het zeker. De CV9040 heeft trouwens airburst rounds dacht ik. Dan is een loopgraaf leegvegen ook goed te doen.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 20:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dacht dat ze granaten te kort komen?
Heeft die tank geen .50 ofzo?

Dat is mogelijk, maar deze panzervoertuigen hebben wél digi camo... Voor de rest zie ik een onbekend (verlengd want 7 wielen??) BMP-1 model en een 122mm 2S1 Goździk (ook een gokje).quote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:39 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dit scheen elders te zijn, niet Oekraine, of het was van voor de oorlog. Las ik tenminste toen ik het filmpje zag van de week.

Niet zo raar, ook de Russen zijn uiteraard overgeschakeld op de oorlogsfrequenties.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 23:05 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.businessinsid(...)ssile-systems-2023-3
During the missions, the F-35 didn't always identify military equipment because some items — like air defense systems — can hide or disguise their presence in the field. Andrle told Air Force Times that one example of this involved Russia's S-300, which are long-range surface-to-air missiles systems.
He said that there were cases where the fighter jet wouldn't identify the missile system as an S-300 — even though intelligence had already assessed what it was and where it was — because the weapon seemed to be operating in a mode that was unfamiliar to the US. The aircraft notified troops of the object's existence, and then they tweaked the data for the jet, allowing NATO planes to better understand what they're seeing.

Filmpje is alweer offline, maare was het een MTLBU misschien?quote:Op vrijdag 31 maart 2023 22:18 schreef oheng het volgende:
Dat is mogelijk, maar deze panzervoertuigen hebben wél digi camo... Voor de rest zie ik een onbekend (verlengd want 7 wielen??) BMP-1 model

Die vallen nooit te herkennen door Oekraïnse of Nato of hebben ze daar maatregelen voor? Geen idee hoe dat werkt tbh...quote:Op zaterdag 1 april 2023 00:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet zo raar, ook de Russen zijn uiteraard overgeschakeld op de oorlogsfrequenties.

Ja dat is hem. Oekraine heeft geen MT-LB's geleverd gekregen, maar heeft ze wel zelf in dienst.quote:Op zaterdag 1 april 2023 00:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Filmpje is alweer offline, maare was het een MTLBU misschien?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/MT-LBu

https://www.telegraaf.nl/(...)e-wereldoorlog-wordtquote:Orbán: 'Grote kans dat oorlog Oekraïne Derde Wereldoorlog wordt'
We lopen een groot risico dat de oorlog in Oekraïne uitmondt in de Derde Wereldoorlog. Dat zei de Hongaarse premier Viktor Orbán vrijdag. "Ik ben ervan overtuigd dat de dreiging van een wereldoorlog niet overdreven is", zei hij.
De rechts-populistische leider riep op tot vredesbesprekingen, maar liet het na om Rusland direct te bekritiseren om de invasie.
"Europese en Amerikaanse leiders zeggen dat als dit zo doorgaat, we in de Derde Wereldoorlog terecht kunnen komen. Dat klinkt misschien overdreven, maar gezien waar ik werk en wat ik zie, denk ik dat dat op dit moment een reëel gevaar is."
De regering van Orbán heeft geweigerd om Oekraïne militaire hulp te verlenen en staat de overdracht van militairen en goederen over de grenzen van Hongarije niet toe.

Orban is druk bezig met z'n bevolking angst aanjagen om in het zadel te blijven, die hoef je niet serieus te nemen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 10:11 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)e-wereldoorlog-wordt
Hoe zou dit een derde wereldoorlog moeten worden dan? Van het Russische leger is nog weinig over en China gaat zich toch nergens inmengen en blijven liever zakelijk.

Het N-woord.quote:Op zaterdag 1 april 2023 10:11 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)e-wereldoorlog-wordt
Hoe zou dit een derde wereldoorlog moeten worden dan? Van het Russische leger is nog weinig over en China gaat zich toch nergens inmengen en blijven liever zakelijk.

Ja, dat is op het moment het paradepaardje van Rusland, Belarus, maar ook in mindere mate in Oost Europa, bijvoorbeeld Hongarije.quote:

1 ding is zeker. De offensieve van Oekraïne zijn tot op heden niet voorspelbaar gebleken. Dus ik zet mijn geld in op "er gaat niets gebeuren"quote:Op zaterdag 1 april 2023 10:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is april. De maand van het voorjaarsoffensief van Oekraïne met moderne westerse tanks.
Dan kunnen we weer een hoop vluchtende strategisch hergroeperende Russen zien die waarschijnlijk weer een hoop materieel vergeten te hergroeperen.
Benieuwd of Poetin weer een 'gebaar van vriendschap' aan Zelenski gaat maken of dat hij dit keer weer een nieuwe reden verzint voor zijn verlies. Misschien krijgen we zelfs wederom een vervanging van de Russische militaire leiding.
Hoe dan ook: nu al zin in!

quote:Op zaterdag 1 april 2023 10:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is april. De maand van het voorjaarsoffensief van Oekraïne met moderne westerse tanks.
Dan kunnen we weer een hoop vluchtende strategisch hergroeperende Russen zien die waarschijnlijk weer een hoop materieel vergeten te hergroeperen.
Benieuwd of Poetin weer een 'gebaar van vriendschap' aan Zelenski gaat maken of dat hij dit keer weer een nieuwe reden verzint voor zijn verlies. Misschien krijgen we zelfs wederom een vervanging van de Russische militaire leiding.
Hoe dan ook: nu al zin in!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |