abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 maart 2023 @ 21:22:25 #226
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208607874
https://bulgarianmilitary(...)mig-29-over-ukraine/
F-35 over Poland can transmit data to Soviet MiG-29 over Ukraine
The F-35 can use the MiG-29 by flying in position behind it, and the MiG-29 is actually the weapon system. Put in simpler terms: an F-35 stationed over Poland can transmit targeting data to Ukrainian MiG 29 fighters operating over Ukraine. Thus, the F-35 will not violate the airspace of Ukraine, and at the same time, even if it is detected by the radar by a Soviet fighter, it remains in the safe air zone of NATO. Thus, the F-35 becomes a visible sensor in a restricted area.
pi_208607972
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Typisch hè?
[ afbeelding ]
Er is wel een relatie tussen wonen bij de poolcirkel en suicide cijfers. Zie bijv. algeheel gemiddelde van Alaska vs de rest van de vs. En natuurlijk armoede, culturele factoren. In nederland is: man zijn, middelen gebruik, status verlies belangrijke voorspellers voor suicide
pi_208607977
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ach, Merkel moet niet zo'n schijtluis zijn. Het is gewoon een labrador.
NWS / Het oneindige 'doet-ie anders nooit'-topic # 1813

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2023 21:29:24 ]
pi_208608141
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:35 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ik snap wat je bedoelt maar ik zit zelf in de industrie en laat ik het zo zeggen: ik had verwacht dat de impact ervan stukken groter zou zijn. Uiteraard zien we niet alles, maar toch. Het gevaar blijft wel groot ja. Wat niet is kan nog komen uiteraard (aan het licht komen).
Hier is een leuke podcast van het NCSC (Nationaal Cyber Security Center), daar hebben ze het over de cyber oorlog binnen dit conflict :)

Listen to Enter on Spotify. Dit is Enter, de podcast van het Nationaal Cyber Security Centrum. In Enter ontrafelen we in 5 korte afleveringen een specifieke cybercrisis. Host Yasmine Abiadh geeft het woord aan NCSC’ers, cyberexperts en andere betrokkenen. Zij vertellen over hoe zij hebben gehandeld, wat ze hebben geleerd en wat zij verwachten van de crisis van morgen.
pi_208608471
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 20:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Dacht dat ze granaten te kort komen?
Heeft die tank geen .50 ofzo?
Met een HE granaat weet je het zeker. De CV9040 heeft trouwens airburst rounds dacht ik. Dan is een loopgraaf leegvegen ook goed te doen.
pi_208608694
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:39 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dit scheen elders te zijn, niet Oekraine, of het was van voor de oorlog. Las ik tenminste toen ik het filmpje zag van de week.
Dat is mogelijk, maar deze panzervoertuigen hebben wél digi camo... Voor de rest zie ik een onbekend (verlengd want 7 wielen??) BMP-1 model en een 122mm 2S1 Goździk (ook een gokje).
  vrijdag 31 maart 2023 @ 22:27:21 #232
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 31 maart 2023 @ 23:05:18 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208609216
https://www.businessinsid(...)ssile-systems-2023-3

During the missions, the F-35 didn't always identify military equipment because some items — like air defense systems — can hide or disguise their presence in the field. Andrle told Air Force Times that one example of this involved Russia's S-300, which are long-range surface-to-air missiles systems.

He said that there were cases where the fighter jet wouldn't identify the missile system as an S-300 — even though intelligence had already assessed what it was and where it was — because the weapon seemed to be operating in a mode that was unfamiliar to the US. The aircraft notified troops of the object's existence, and then they tweaked the data for the jet, allowing NATO planes to better understand what they're seeing.
  zaterdag 1 april 2023 @ 00:07:44 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208609813
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 23:05 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.businessinsid(...)ssile-systems-2023-3

During the missions, the F-35 didn't always identify military equipment because some items — like air defense systems — can hide or disguise their presence in the field. Andrle told Air Force Times that one example of this involved Russia's S-300, which are long-range surface-to-air missiles systems.

He said that there were cases where the fighter jet wouldn't identify the missile system as an S-300 — even though intelligence had already assessed what it was and where it was — because the weapon seemed to be operating in a mode that was unfamiliar to the US. The aircraft notified troops of the object's existence, and then they tweaked the data for the jet, allowing NATO planes to better understand what they're seeing.
Niet zo raar, ook de Russen zijn uiteraard overgeschakeld op de oorlogsfrequenties.
  zaterdag 1 april 2023 @ 00:16:03 #235
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208609879
https://finance.yahoo.com(...)anded-095827501.html

De russen hebben een toyotta fabriek zonder de mogelijkheid om er iets te produceren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 1 april 2023 @ 00:20:44 #236
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_208609916
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:18 schreef oheng het volgende:

Dat is mogelijk, maar deze panzervoertuigen hebben wél digi camo... Voor de rest zie ik een onbekend (verlengd want 7 wielen??) BMP-1 model
Filmpje is alweer offline, maare was het een MTLBU misschien?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/MT-LBu
pi_208610086
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 00:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Niet zo raar, ook de Russen zijn uiteraard overgeschakeld op de oorlogsfrequenties.
Die vallen nooit te herkennen door Oekraïnse of Nato of hebben ze daar maatregelen voor? Geen idee hoe dat werkt tbh...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208610093
De 'T-splitsing' wordt overhoop geschoten door een tank.
Op het eind schiet ie van een paar meter afstand recht in de loopgraaf.
Ik had al lang met de witte vlag gewapperd.
Maar waarom gebruiken ze hiervoor een tank als het ook met eenvoudige drones kan?

https://www.reddit.com/r/(...)sition_by_k2_of_the/

[ Bericht 14% gewijzigd door Jemoederniet op 01-04-2023 00:53:22 ]
pi_208610264
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 00:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Filmpje is alweer offline, maare was het een MTLBU misschien?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/MT-LBu
Ja dat is hem. Oekraine heeft geen MT-LB's geleverd gekregen, maar heeft ze wel zelf in dienst.

Dus dan kun je je afvragen of dit wel buiten Oekraine was. Helaas geen origineel kunnen vinden.
pi_208611594
twitter

twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_208611629
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:09 schreef Ulx het volgende:
0.31% van de gerekruteerden.

Mmmmmkaaaay
Zou zomaar kunnen dat hij niet liegt en dit het overlevingspercentage is na 6 maanden.
pi_208612422
quote:
Orbán: 'Grote kans dat oorlog Oekraïne Derde Wereldoorlog wordt'

We lopen een groot risico dat de oorlog in Oekraïne uitmondt in de ​​Derde Wereldoorlog. Dat zei de Hongaarse premier Viktor Orbán vrijdag. "Ik ben ervan overtuigd dat de dreiging van een wereldoorlog niet overdreven is", zei hij.

De rechts-populistische leider riep op tot vredesbesprekingen, maar liet het na om Rusland direct te bekritiseren om de invasie.

"Europese en Amerikaanse leiders zeggen dat als dit zo doorgaat, we in de Derde Wereldoorlog terecht kunnen komen. Dat klinkt misschien overdreven, maar gezien waar ik werk en wat ik zie, denk ik dat dat op dit moment een reëel gevaar is."

De regering van Orbán heeft geweigerd om Oekraïne militaire hulp te verlenen en staat de overdracht van militairen en goederen over de grenzen van Hongarije niet toe.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-wereldoorlog-wordt

Hoe zou dit een derde wereldoorlog moeten worden dan? Van het Russische leger is nog weinig over en China gaat zich toch nergens inmengen en blijven liever zakelijk.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_208612488
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:11 schreef HSG het volgende:

[..]

Hoe zou dit een derde wereldoorlog moeten worden dan? Van het Russische leger is nog weinig over en China gaat zich toch nergens inmengen en blijven liever zakelijk.
Orban is druk bezig met z'n bevolking angst aanjagen om in het zadel te blijven, die hoef je niet serieus te nemen.
pi_208612535
Het is april. De maand van het voorjaarsoffensief van Oekraïne met moderne westerse tanks.
Dan kunnen we weer een hoop vluchtende strategisch hergroeperende Russen zien die waarschijnlijk weer een hoop materieel vergeten te hergroeperen.

Benieuwd of Poetin weer een 'gebaar van vriendschap' aan Zelenski gaat maken of dat hij dit keer weer een nieuwe reden verzint voor zijn verlies. Misschien krijgen we zelfs wederom een vervanging van de Russische militaire leiding.

Hoe dan ook: nu al zin in! *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208612556
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:11 schreef HSG het volgende:

[..]

Het N-woord.
pi_208612702
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:28 schreef Aether het volgende:
twitter ]
Ja, dat is op het moment het paradepaardje van Rusland, Belarus, maar ook in mindere mate in Oost Europa, bijvoorbeeld Hongarije.
En uit discussies op dit forum bleek dat ook in Nederland sympathie voor dergelijk beleid bestaat.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 1 april 2023 @ 10:44:48 #247
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208612745
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het N-woord.
Negers 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 1 april 2023 @ 11:31:35 #248
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208613298
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is april. De maand van het voorjaarsoffensief van Oekraïne met moderne westerse tanks.
Dan kunnen we weer een hoop vluchtende strategisch hergroeperende Russen zien die waarschijnlijk weer een hoop materieel vergeten te hergroeperen.

Benieuwd of Poetin weer een 'gebaar van vriendschap' aan Zelenski gaat maken of dat hij dit keer weer een nieuwe reden verzint voor zijn verlies. Misschien krijgen we zelfs wederom een vervanging van de Russische militaire leiding.

1 ding is zeker. De offensieve van Oekraïne zijn tot op heden niet voorspelbaar gebleken. Dus ik zet mijn geld in op "er gaat niets gebeuren" :P
pi_208613313
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

:')
pi_208613383
Video: Kuba (29) redt achterblijvers uit verwoest Bachmoet
Kuba heeft al meer dan 150 mensen, vooral ouderen, uit de Oekraïense stad geëvacueerd. Dat is niet zonder gevaar.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)it-verwoest-bachmoet
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')