abonnement Unibet Coolblue
pi_208585205
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Joh die paar honderd zelfmoorden onder pubers meer of minder…
Ik vind het nogal wat om zonder enig onderzoek te stellen dat dat de schuld van van Dissel
Is hoor. Als je beweert dat lockdowns een stijging in jeugdsuicides hebben veroorzaakt moet je dat verdomd goed onderbouwen. Correlatie is nog geen causaliteit. De oplopende wachtlijsten in de jeugd-GGZ zijn er niet pas sinds covid19 om maar eens iets te noemen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208585275
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:02 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik vind het nogal wat om zonder enig onderzoek te stellen dat dat de schuld van van Dissel
Is hoor. Als je beweert dat lockdowns een stijging in jeugdsuicides hebben veroorzaakt moet je dat verdomd goed onderbouwen. Correlatie is nog geen causaliteit. De oplopende wachtlijsten in de jeugd-GGZ zijn er niet pas sinds covid19 om maar eens iets te noemen.
Dat is waar. Maar zo’n enorm ontwrichtende acties uitvoeren geeft zelfs een omgekeerde bewijslast.

De normaal 20 zelfdodingen per maand (<30 jaar) lagen rond de lockdowns op meer dan 30 per maand.
Bewijs dan als beleidsverantwoordelijke maar eens dat je daar geen deel aan hebt gehad
Vakman pur sang
pi_208585309
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:02 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik vind het nogal wat om zonder enig onderzoek te stellen dat dat de schuld van van Dissel
Is hoor. Als je beweert dat lockdowns een stijging in jeugdsuicides hebben veroorzaakt moet je dat verdomd goed onderbouwen. Correlatie is nog geen causaliteit. De oplopende wachtlijsten in de jeugd-GGZ zijn er niet pas sinds covid19 om maar eens iets te noemen.
Trouwens moet je dan ook bewijzen dat oplopende wachtlijsten bij jeugd ggz correlatie heeft met toenames van zelfdoding onder jongeren.
Vakman pur sang
  woensdag 29 maart 2023 @ 20:10:48 #79
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_208585390
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Joh die paar honderd zelfmoorden onder pubers meer of minder…
[..]
hoe kan dat nou joh
Quete in de post van Lospedrosa:
" Gemiddeld overlijden er iedere maand in Nederland iets meer dan twintig jongeren tot 30 jaar door zelfdoding."

Los van corona dus, maar dit is toch eigenlijk ook diep, diep triest? :{ Ik schrok er best van...
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_208585496
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is waar. Maar zo’n enorm ontwrichtende acties uitvoeren geeft zelfs een omgekeerde bewijslast.
Nee, nooit.

quote:
De normaal 20 zelfdodingen per maand (<30 jaar) lagen rond de lockdowns op meer dan 30 per maand.
Bewijs dan als beleidsverantwoordelijke maar eens dat je daar geen deel aan hebt gehad
Dat doen we gelukkig in Nederland niet. Als we de onschuldpresumptie het raam uit zouden gooien dan denk ik dat er geen mensen meer zouden zijn die bereid zijn beleidsadviezen te geven.

En dan is er nog iets: stel dat blijkt dat de adviezen schade hebben toegebracht, dan is het ook belangrijk om daarnaast vast te stellen of dat verwijtbaar is. Achteraf kun je een koe in de kont kijken maar wellicht was het destijds het best mogelijke advies.

Zeker met complexe overwegingen en tegenstrijdige belangen die voor het coronabeleid een rol speelden kan ik me goed voorstellen dat er geen enkel mogelijk scenario zonder verliezers was. Dan ben je dus gedwongen om niet het beste advies te geven maar heb je de moeilijke taak om het minst slechte advies te geven. En ik denk dat van Dissel, maar ook anderen dat in het algemeen naar beste eer en geweten hebben gedaan. En dat ze die soms ondankbare taak in het algemeen ook heel goed vervuld hebben.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208585551
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Trouwens moet je dan ook bewijzen dat oplopende wachtlijsten bij jeugd ggz correlatie heeft met toenames van zelfdoding onder jongeren.
Je moet vooral niet roepen dat X de oorzaak is als je dat niet goed uitgezocht hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door recursief op 29-03-2023 20:27:24 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 29 maart 2023 @ 20:17:55 #82
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208585553
Was best jammer dat COR dicht ging, maar gelukkig kunnen we alle gevoerde discussies in dit topic gewoon weer herhalen O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208585571
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:15 schreef recursief het volgende:

[..]
Nee, nooit.
[..]
Dat doen we gelukkig in Nederland niet. Als we de onschuldpresumptie het raam uit zouden gooien dan denk ik dat er geen mensen meer zouden zijn die bereid zijn beleidsadviezen te geven.

En dan is er nog iets: stel dat blijkt dat de adviezen schade hebben toegebracht, dan is het ook belangrijk om daarnaast vast te stellen of dat verwijtbaar is. Achteraf kun je een koe in de kont kijken maar wellicht was het destijds het best mogelijke advies.

Zeker met complexe overwegingen en tegenstrijdige belangen die voor het coronabeleid een rol speelden kan ik me goed voorstellen dat er geen enkel mogelijk scenario zonder verliezers was. Dan ben je dus gedwongen om niet het beste advies te geven maar heb je de moeilijke taak om het minst slechte advies te geven. En ik denk dat van Dissel, maar ook anderen dat in het algemeen naar beste eer en geweten hebben gedaan. En dat ze die soms ondankbare taak in het algemeen ook heel goed vervuld hebben.
Ik zeg niet dat het verwijtbaar moet zijn.
Of zo’n mongool die roept: tribunalen.

Nee beleidsmakers moeten beslissingen kunnen maken. Alleen hoop ik dat ze nooit meer zulke debiele beslissingen gaan nemen zoals “de avond klok”
Man wat een debiele tijd was dat nou dan joh.
Ging ik stiekem hardlopen in het donker :')
Vakman pur sang
  woensdag 29 maart 2023 @ 20:19:16 #84
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_208585576
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 16:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mede van het rivm ja, die moedwillig dat onwerkelijke worst case scenario aan de politiek toonde die weer in de stuipmodus schoot en een lockdown er mee ging goedpraten.

Terwijl alle data uit Zuid Afrika al beschikbaar was en de kennis van lokale doctoren ook gedeeld werd.
Alle data? :')
pi_208585592
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:17 schreef recursief het volgende:

[..]
Je moet vooral niet roepen dat X de oorzaak is als je dat niet goed uitgezocht hebt.
Dat deed jij dus net. Dat zeg ik.
Je zegt dat de wachtlijsten bij GGZ oplopen en koppelt dat gelijk met stijgende zelfdoding onder jongeren.
Vakman pur sang
pi_208585657
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat deed jij dus net. Dat zeg ik.
Je zegt dat de wachtlijsten bij GGZ oplopen en koppelt dat gelijk met stijgende zelfdoding onder jongeren.
Nee dat deed ik niet. Ik liet zien dat er makkelijk nog een andere verklaring is te bedenken die minstens net zo plausibel is.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208585686
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:25 schreef recursief het volgende:

[..]
Nee dat deed ik niet. Ik liet zien dat er makkelijk nog een andere verklaring is te bedenken die minstens net zo plausibel is.
Dan koppel je net zo en doet dus hetzelfde ;)
Vakman pur sang
pi_208585712
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan koppel je net zo en doet dus hetzelfde ;)
Nee, wat ik er mee bedoel te zeggen is: zolang het niet goed uitgezocht is weten we niet wat de oorzaak is. Of wat de oorzaken zijn. Je kunt van alles bedenken maar als je het niet grondig uitzoekt weet je het niet.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208585741
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:28 schreef recursief het volgende:

[..]
Nee, wat ik er mee bedoel te zeggen is: zolang het niet goed uitgezocht is weten we niet wat de oorzaak is. Of wat de oorzaken zijn. Je kunt van alles bedenken maar als je het niet grondig uitzoekt weet je het niet.
Nee klopt, bv of goede jeugdzorg gekoppeld kan worden aan het aantal zelfmoorden onder jongeren. Het budget van ggz is vertienvoudigd en het aantal zelfmoorden vervijfvoudigd vanaf 1970
Vakman pur sang
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:07:20 #90
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208586229
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 18:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En als op basis van vroege cijfers achteraf bleek dat die te optimistisch waren, dan had hij niet alleen hetzelfde gezeik gekregen over dat het een domme lul is, maar dan had je hem als nabrander ook nog eens moordenaar genoemd. Nu nog janken over die laatste lockdown :')
Die 2de was al een twijfel, die laatste was al duidelijk voordat ie in werking ging dat die niet hoefde.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:09:02 #91
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208586246
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:19 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Alle data? :')
Zoek eens op zou ik zeggen hoe druk op die doktoren is uitgeoefend om hun mond te houden dat het milder was.

Eerste link heb ik je al gegeven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:28:28 #92
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208586477
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:34 schreef Confetti het volgende:

[..]
Buiten en in de meeste settings is zo'n ding natuurlijk zinloos maar hij riep dat dat ook in verpleeghuizen onnodig was. Een medisch product dat al 100 jaar wordt gebruikt tegen virussen in zieken-settings was opeens niet nodig. Medische mondkapjes was al helemaal verboden want die moesten naar de ziekenhuizen. Iemand als hem gaat daar niet over, hij moet mensen simpelweg informeren.

Toevalligerwijs waren ze ook niet voorhanden. Toen ze weer beschikbaar waren waren ze opeens wel nodig.
Vind dit zelf wel het meest terechte kritiekpunt. Ik heb ook het gevoel dat deze draai de toon voor de opvatting over de maatregelen op een erg negatieve wijze gezet heeft.
pi_208587044
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die 2de was al een twijfel, die laatste was al duidelijk voordat ie in werking ging dat die niet hoefde.
Nou blijkbaar niet duidelijk genoeg. Het is niet alsof Dissel en Rutte een bonus kregen voor iedere nieuwe lockdown.
  donderdag 30 maart 2023 @ 08:26:52 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208588404
Goed pensioen gewenst

Verder weinig kwaads over Jaap van Dissel. Natuurlijk klopten niet al zijn inschattingen maar dat krijg je als je op vreemd terrein moet werken met een ziekte die je niet kent en dingen moet doen die in de moderne tijd nog niet gedaan zijn.
pi_208588448
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Was best jammer dat COR dicht ging, maar gelukkig kunnen we alle gevoerde discussies in dit topic gewoon weer herhalen O+
Soms denk ik ook weleens: Waar maak ik me eigenlijk nog druk om?

Maar omdat toch een meerderheid van de mensen vrij kritiekloos is op Jaap en zijn vrienden, voel ik toch elke keer een golf van irritatie opborrelen als ik alle persoonlijke aanvalletjes en argumenten die er naast zeilen hier lees. :')

Jaap was geen genuanceerde wetenschapper maar een warhoofd die zeker rondom de lockdowns dubieuze beslissingen heeft genomen tegen de cijfers in.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208588451
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 08:26 schreef Hexagon het volgende:
Goed pensioen gewenst

Verder weinig kwaads over Jaap van Dissel. Natuurlijk klopten niet al zijn inschattingen maar dat krijg je als je op vreemd terrein moet werken met een ziekte die je niet kent en dingen moet doen die in de moderne tijd nog niet gedaan zijn.
De beste schippers staan aan wal was nog nooit zo waar. Van Dissel heeft absoluut verkeerde inschattingen/adviezen gemaakt, maar ik zou niet in zijn schoenen hebben willen staan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208589488
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 08:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Soms denk ik ook weleens: Waar maak ik me eigenlijk nog druk om?

Maar omdat toch een meerderheid van de mensen vrij kritiekloos is op Jaap en zijn vrienden, voel ik toch elke keer een golf van irritatie opborrelen als ik alle persoonlijke aanvalletjes en argumenten die er naast zeilen hier lees. :')

Jaap was geen genuanceerde wetenschapper maar een warhoofd die zeker rondom de lockdowns dubieuze beslissingen heeft genomen tegen de cijfers in.
Je hebt nu de kans om op zijn functie te solliciteren en het beter te doen dan hij heeft gedaan :)
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_208589567
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:29 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Tijd om zijn appjes te checken dus.
Zeker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208589614
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:46 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nee jij snapt er geen fuck van..

Jij had geen verantwoording voor 17 miljoen mensen, dat de eerste berichten over omicron positief waren betekent niet dat je de gok maar moet nemen dat het los loopt. Daarnaast was omicron inderdaad mild maar mensen werden nog steeds goed ziek. Ziek genoeg om iig niet te gaan werken, waardoor bedrijven ineens met massaal ziekteverzuim zaten.. Niet erg voor de gemiddelde kantoorbaan, maar minder leuk voor zaken zoals het OV (zie Londen).

Tevens liepen de ziekenhuis opnames weer op, stel je voor wat er gebeurd was als de al dun bezette (qua personeel) IC helemaal onderuit was gegaan?

Het is makkelijk lullen als je totaal niks aan verantwoording hebt...

Ps,

Inmiddels druppen meer en meer cijfers binnen dat de lockdown helemaal niet zo schadelijk is geweest als de wappies roepen...
Wij van wc eend onderzoeken met wij van wc eend resultaten.
Allemaal om het eigen handelen van de overheid te verbloemen en de negatieve effecten te bagatelliseren.

Er komt nog een PE aan he. Kunnen de verantwoordelijken lekker daar naar wijzen.

En de samenleving?
Die heeft voor de 187ste keer het nakijken met teflon markie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 maart 2023 @ 11:19:56 #100
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208589707
Het is natuurlijk wel zo dat het makkelijk is om vanaf de zijkant kritiek te hebben, maar ik vind het ook niet helemaal terecht om alle gemaakte fouten (en hij heeft er best wat gemaakt) maar af te doen met ‘ga er zelf maar staan’ en ‘makkelijk commentaar leveren vanaf de zijkant’. Met die redenatie kan je nooit je onvrede uiten over de performance van iemand. Hoe je het ook went of keert: zijn beslissingen hadden wel enorm veel effect op de burgers. Daar mag je best kritisch naar kijken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')