Alleen maar meer reden om het nu, als D66 zijnde, hard te spelen toch?quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
MOB is al procedures begonnen over het intrekken van vergunningen.
Waarom? Het komt vanzelf naar je toe toch?quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Alleen maar meer reden om het nu, als D66 zijnde, hard te spelen toch?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijmegen-natuurbeheerquote:In de Gelderse gemeente Heumen is plaats voor 800 asielzoekers, maar de bouw van paviljoens en woonunits wordt bemoeilijkt door de aanwezigheid van drie dassenburchten. De das is een beschermd dier en mag niet verjaagd, verstoord of gedood worden.
Gebeurt dat toch om de bouw door te laten gaan, dan stapt de Stichting Das en Boom naar de rechter.
Lijkt me een mooi moment voor het CDA om concreet te worden.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ga je het beleven. De rechter heeft dit hele land in het slot gegooid. Maar hij kijkt weg? Is dit serieus?
Gezien de niet bijster vlekkeloze manier waarop het dan naar ze toe zou komen zou ik het persoonlijk liever vanuit de oppositie naar me toe zien komen dan als regeringspartij. Het blijft immers hoe dan ook aan je kleven als jij als partij regeringsverantwoordelijkheid droeg op het moment dat het zo gierend uit de klauwen liep.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Het komt vanzelf naar je toe toch?
Mwoah weet niet. Volgens mij is iedereen wel duidelijk dat D66 dit niet wil…quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gezien de niet bijster vlekkeloze manier waarop het dan naar ze toe zou komen zou ik het persoonlijk liever vanuit de oppositie naar me toe zien komen dan als regeringspartij. Het blijft immers hoe dan ook aan je kleven als jij als partij regeringsverantwoordelijkheid droeg op het moment dat het zo gierend uit de klauwen liep.
Stikstof an sich misschien niet, alleen heeft het gevolgen voor bijna alle belangrijke beleidsvoornemens van de regering.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:34 schreef trein2000 het volgende:
Maar jongens, voordat we te vergaande conclusies trekken: wie heeft er belang bij om het te laten klappen op stikstof? Is dat nu echt zo belangrijk dan? Ikkan me dat toch lastig voorstellen.
"gewoon doen wat mogelijk is" betekent voor Rutte rustig alles tot sint juttemis naar achter schuiven, dat lijkt me geen goed plan. LW kan hier ook voor gaan liggen, en dat moeten ze eigenlijk ook doen.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
En niemand wil niks doen, die 50% in 2030 blijft in de wet staan, daar staat zelfs BBB achter. De vraag is alleen of je de 74% uit 2035 naar 2030 moet halen. Het kabinet wilde dat, Commissarissen van de koning gaven al aan dat dat onmogelijk is. En dus zijn eigenlijk sinds deze zomer CDA en CU (en VVD sinds november) niet meer voor het heilig maken van een jaartal, maar gewoon voor doen wat mogelijk is. Dat lijkt me een realistischer en eerlijkere opstelling.
Ik voel mij heel dom nu, maar wie zijn LW?quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
"gewoon doen wat mogelijk is" betekent voor Rutte rustig alles tot sint juttemis naar achter schuiven, dat lijkt me geen goed plan. LW kan hier ook voor gaan liggen, en dat moeten ze eigenlijk ook doen.
Dat is niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde: nu starten. Nu doen wat mogelijk is. Wat dan het eindmoment is, het moment dat iedereen tevreden kan terugkijken, is dan veel minder van belang. Het startmoment en de vaart die we er nu in brengen zijn veel meer van belang. En dit gesteggel over een eindjaartal of een eventuele allerlaatste maar ongewenste maatregel vertraagt alles alleen maar.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
"gewoon doen wat mogelijk is" betekent voor Rutte rustig alles tot sint juttemis naar achter schuiven, dat lijkt me geen goed plan. LW kan hier ook voor gaan liggen, en dat moeten ze eigenlijk ook doen.
Sowieso is snel beginnen veel belangrijker dan de lengte van de staart. Gewoon een gevalletje 80/20.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde: nu starten. Nu doen wat mogelijk is. Wat dan het eindmoment is, het moment dat iedereen tevreden kan terugkijken, is dan veel minder van belang. Het startmoment en de vaart die we er nu in brengen zijn veel meer van belang. En dit gesteggel over een eindjaartal of een eventuele allerlaatste maar ongewenste maatregel vertraagd alles alleen maar.
Linkse Wolk.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik voel mij heel dom nu, maar wie zijn LW?
De vergunningen staan nog. Ondanks de constante overschrijdingen.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ga je het beleven. De rechter heeft dit hele land in het slot gegooid. Maar hij kijkt weg? Is dit serieus?
Partijen als de BBB willen niets doen. In 2030 gewoon uitstellen. In 2035 ook. Zoals altijd.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
En niemand wil niks doen, die 50% in 2030 blijft in de wet staan, daar staat zelfs BBB achter.
Maar in beide kamers is een rechtse meerderheid. Als je dan toch niet via de coalitielijnen stemmen gaat tellen, moet je daar wel rekening mee houden.quote:
Nu starten gebeurt niet. CDA wil weer wachten. Adema wilde nooit beginnen. Er is al 4 jaar niet gestart.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde: nu starten. Nu doen wat mogelijk is. Wat dan het eindmoment is, het moment dat iedereen tevreden kan terugkijken, is dan veel minder van belang. Het startmoment en de vaart die we er nu in brengen zijn veel meer van belang. En dit gesteggel over een eindjaartal of een eventuele allerlaatste maar ongewenste maatregel vertraagt alles alleen maar.
Het wordt waarschijnlijk ook wat emotioneel allemaal daar aan tafel. Kaag en Hoekstra zijn beide all-in, en of Rutte nog enig gezag heeft is ook niet duidelijk.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het begint toch trekken te krijgen van een crisissfeer.
Er wil niemand wachten. Het gaat alleen nog maar over dat 2030 en over al dan niet schrappen van verplichte uitkoop.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:44 schreef Maskerano het volgende:
[..]
Nu starten gebeurt niet. CDA wil weer wachten. Adema wilde nooit beginnen. Er is al 4 jaar niet gestart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |