abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 29 maart 2023 @ 11:13:06 #1
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208577366
Op 1 maart 2018 hebben we de sleutel van een brugwachtershuisje gekregen, het bouwjaar van het oorspronkelijke huis is niet precies bekend, maar we zijn er inmiddels achter dat er ook een huis voor de havenmeester is gebouwd (en inmiddels afgebroken), het bouwjaar op de gevel was 1916. Ook hebben we afgelopen najaar het kanaal afgereden op zoek naar vergelijkbare huizen. En de huizen die het dichtst bij ons huis liggen, zijn gebouwd tussen 1915 en 1919, aangezien het kanaal bij ons als eerste gegraven is zal dit waarschijnlijk rond 1915/1916 zijn.

Er was voor het laatst verbouwd eind jaren 80/begin jaren 90 dus er was een hoop te doen. Wat we gedaan hebben:
- Alle leidingwerk (water, riolering, elektra, vloerverwarming) vervangen
- Gasloos via warmtepomp
- Trap verplaatst
- Keuken verplaatst
- Een verdieping hoge aanbouw (jaren 90) plat dak verhoogd van 2.60m naar 4.80m.
- Garage aanbouw (jaren 90) bij het huis getrokken als eetkamer, schuin dak verhoogd
- Vide gemaakt als entree naar de slaapkamer/badkamer
- Hal, wc, badkamer gesloopt en nieuwe indeling met hal, wc, provisiekast en waskamer gemaakt.
- Alle kozijnen vervangen
- Uitbouw met openslaande deuren aan de achterkant
- Badkamer boven gemaakt

Toen ik naar de openingspost van het vorige deel keek (van 31 december 2021) dacht ik in eerste instantie dat er afgelopen jaar niet veel veranderd was, aangezien de lijst van dingen die we nog moeten doen ongeveer gelijk is. Maar toen ik door het deel heen las bleek het tegenovergesteld. We zijn alleen vooral buiten bezig geweest.
We hebben een uitbouw van 7,5x13 meter gebouwd voor zonnepanelen.











We hebben een schutting geplaatst en hedera en beuken geplant








Het kleine groen kan nog niet het grote groen wat we hebben (laten) weghalen vervangen. Tijdens de storm was er een grote conifeer omgewaaid, dit gaf voor ons de doorslag om kapvergunningen aan te vragen voor de andere coniferen op dat stuk grond en een tweestammige wilg, waar al regelmatig takken vanaf vielen.








Dankzij diezelfde storm hebben we ook een nieuwe poort, toen ik toch aan het lakken was ook meteen de voordeur gelakt.





We hebben een terras over de warmtepomp




Binnen hebben we vooral kleine dingen aangepakt














Met dank aan Claudia_X heb ik een moodboard gemaakt voor de huiskamer.


En een moodboard voor de overkapping


In maart hebben we afscheid moeten nemen van Buddha :'(

Sinds oktober is ons gezin uitgebreid met Luuk O+


[ Bericht 3% gewijzigd door SV-tje op 29-03-2023 23:08:25 (kapotte link hersteld, foto toegevoegd) ]
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 29 maart 2023 @ 11:27:43 #2
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208577583
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 07:44 schreef yinu het volgende:
Ik had de vorige update ook gemist, maar ben altijd blij om ze te lezen! Wat een hoop werk verzet weer zeg… _O_
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:03 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Dan is 'ie nog dikgedrukt voor me in m'n AT, maar dat zijn geloof ik meer "nieuwe posts sinds de laatste keer dat je online was". Of iets dergelijks.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:53 schreef Smallish het volgende:
Ik lees ook graag mee en geniet van je Topic! :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:50 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier een trouwe '+1' op je posts omdat ik heel graag meelees, maar klusser van niks, dus ik kan nooit zoveel vertellen. :9
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 19:07 schreef Puala het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar de klussen in t volgende topic O+
Nog genoeg te doen dus we gaan dit volgende deel weer gewoon vullen, blij dat jullie het nog steeds leuk vinden om te lezen *O*

Dingen die het komende jaar op de planning staan:
- Laatste stukje schutting met poort afmaken en hedera planten
- Dode beukenhaag plantjes vervangen (zijn er niet heel veel gelukkig)
- Goot maken bij de zijkant van het huis
- Gevelbekleding maken en plaatsen
- Houtwerk binnen en buiten lakken
- Muren spuiten
- Palen overkapping voor de tweede keer lakken
- Trap spuiten
- Mechanische afzuiging aansluiten en die kant van de zolder afmaken
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 29 maart 2023 @ 17:31:04 #3
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_208582989
Fijn, weer 300 posts meelurken. Ik mis wel een foto van jullie twee huisgenoten in de OP.....
  woensdag 29 maart 2023 @ 23:09:36 #4
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208587357
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 17:31 schreef Fietsertje70 het volgende:
Fijn, weer 300 posts meelurken. Ik mis wel een foto van jullie twee huisgenoten in de OP.....
Dat had ik willen doen, maar vergeten, dus dank voor de reminder ik heb ze nu toegevoegd.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 29 maart 2023 @ 23:21:15 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208587410
Hoppa, weer een nieuw deel!

En hoe staat het met de plannen voor de zwemvijver?
Resistance is futile.
pi_208587995
Deze OP _O_
Ik blijf je volgen, super veel werk verzet! Wordt echt mooi O+
pi_208588211
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2023 23:21 schreef Seven. het volgende:
Hoppa, weer een nieuw deel!

En hoe staat het met de plannen voor de zwemvijver?
De plannen zijn er nog steeds, maar achtertuin wordt waarschijnlijk niet eerder dan 2024 of we moeten een loterij winnen 🤩
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_208589115
Huisgenoten. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 10 april 2023 @ 21:40:29 #9
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208731626
Vorig weekend niets gedaan thuis, mijn man heeft op zaterdag bij zijn moeder in de tuin gewerkt en met de hogedrukreiniger haar terras afgespoten. Ik ben thuis gebleven, nog snel vermoeid na corona en een drukke week in het vooruitzicht.
Zondag was zijn verjaardag, zaterdagavond/nacht hebben we een lichtwandeling gemaakt in de Biesbosch en zondagmiddag zijn we naar de film geweest, lekker ontspannen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afgelopen week was dus die drukke week, dus dit weekend in combinatie met de paasverplichtingen ook niet heel veel gedaan, maar we zijn gestart met punt 1 van het lijstje *O*

Zaterdag had ik een brunch met vriendinnen, op de terugweg ben ik gestopt in een dorp dicht bij mijn geboorteplaats om het nieuwe boek van mijn favoriete schrijfster te kopen en te laten signeren. Hierna nog een tussenstop bij Ikea voor de laatste vakantiespullen (waszak en setje keukengerei) en de boodschappen. De man had ondertussen de laatste stammetjes met de kettingzaak weggehaald en voorbereidingen getroffen voor de schutting aan de rechterkant van het huis. Na het eten samen de gaten voor de schuttingpalen verder afgemaakt.

Zondag heb ik eerst de laatste pagina's van m'n nieuwe boek uitgelezen en daarna weer snel naar buiten om de palen op hun plaats te zetten en middelste palen te bevestigen. Dit ging redelijk voorspoedig dus we hadden ook nog tijd om meteen beton te storten.

Na het beton storten was het tijd om bij mijn schoonmoeder te gaan paaslunchen. Halverwege de middag weer naar huis voordat mijn moeder en zus op de stoep stonden om bij ons te komen eten. Altijd fijn dat mijn zus dan ook een deel van het eten voor haar rekening neemt, hierdoor hoefde alleen de lamsschouder op de bbq en de creme brulee in de stoomoven.

Vandaag hadden we de hele dag (tot de regen halverwege de middag). Helaas realiseerden we ons dat de afvoer nog ingegraven moest worden voordat de onderste plank erop kon, er lag hier ook nog een stukje pad (waarschijnlijk uit de tijd van de brugwachter want de vorige eigenaar had hier al een hek staan voor zijn vogel voličre). Eerst het pad weggehaald en een sleuf gegraven voor de afvoer en daarna was het tijd voor de schutting.





De schutting staat, de onderste plank aan de straat ook en de hedera is geplant en toen ging het regenen en kwam schoonmoeder langs om te kijken wat we hadden gedaan. Komende week is het tijd voor de fundering van de poort, dan kan het hek erachter weg en kunnen we de steiger naar het laatste stuk schutting rijden voor de bovenste platen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_208731715
Goede combi van vrije tijd en klussen ^O^
Spoilers!
  maandag 10 april 2023 @ 21:58:30 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208731820
Hoe hoog wordt de schutting?

Druk programma inderdaad. Welk boek?
Resistance is futile.
  maandag 10 april 2023 @ 22:05:50 #12
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208731923
quote:
11s.gif Op maandag 10 april 2023 21:58 schreef Seven. het volgende:
Hoe hoog wordt de schutting?

Druk programma inderdaad. Welk boek?
Schutting is ong 2,35meter. Dus wat hoger dan gemiddeld.

Boek is van Chantal van Gastel, nu we hier toch zijn.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator maandag 10 april 2023 @ 22:11:25 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zaterdag 15 april 2023 @ 23:03:09 #14
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208785251
En ook dit weekend gaan we natuurlijk weer gewoon verder. Gisteravond beton gestort voor de paal van de poort, dan kunnen we morgen de poort eraan hangen. Paal ga ik nog zwart schilderen en de poort zelf wordt bekleed met groene kraaldelen net als de poort aan de andere kant van het huis. Zo vallen ze uiteindelijk het minste op naast de (uiteindelijk) groene schutting.
Verder hebben we vandaag weer een stukje muur afgebroken langs de straat, hier trekken we de schutting door maar dan 1 plaat hoog (90cm).
We dachten vooraf ook nog wat stenen aan de andere kant van de tuin meteen op te ruimen maar dat bleek een grotere berg dan gedacht.
Op deze plek lagen al deze stenen.



Muurtje weg


De pilaar gaat ook nog weg, maar daar zit nu nog het looppoortje naar de straat. We willen eerst de poort bij de ingang van de oprit en een nieuwe looppoort maken voordat we die weg willen halen. Het lage stuk schutting met hedere loopt dan door tot de ingang van de oprit, waarna de beukenhaag begint die in een bocht doorloopt naar om de hoek bij de uitgang van de oprit. Op die manier wordt straks de zichtbare U om de tuin heen helemaal groen. En de lange zijde aan de kant van de buren is op het lage stukje muur bij het voormalige parkeerterrein helemaal afgeschermd met een hek van de buren, waar struiken voor (komen) staan. Vandaag hebben we gekeken naar een hek voor dit lage muurtje dus dat pakken we voor het einde van het jaar ook op zodat we in het najaar de boswal kunnen plaatsen.
Voor dit muurtje moet het hek komen staan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 16 april 2023 @ 07:46:23 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208787021
Die stapel met stenen :+ . Hoeveel van dat soort verrassingen hebben jullie al wel niet gehad :') :D .

Ik kan me het eindresultaat nog niet zo goed voorstellen maar helemaal groen klinkt goed!
Resistance is futile.
  zondag 16 april 2023 @ 09:30:25 #16
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208787539
quote:
10s.gif Op zondag 16 april 2023 07:46 schreef Seven. het volgende:
Die stapel met stenen :+ . Hoeveel van dat soort verrassingen hebben jullie al wel niet gehad :') :D .

Ik kan me het eindresultaat nog niet zo goed voorstellen maar helemaal groen klinkt goed!
Best heel veel, maar het stomme is dat we deze stenen zelf een aantal jaar geleden daar op een hoop hebben gestort toen we in de voortuin bezig waren. Maar door zand en bladeren was de berg zo afgedekt dat het nu maar leek of er 10 stenen zouden liggen 🤐

Ik zal proberen om vandaag foto’s te maken van de hele buitenrand van de tuin.

Zijn er nog andere dingen die jullie graag op de foto willen?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 16 april 2023 @ 21:17:44 #17
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208796049
De schutting en de poort hangt *O* meteen de oude hekjes gesloopt. Alleen het frame van het grootste hek rechts moet nog weg maar dat moeten we doorslijpen en de slijptop heeft het gisteren begeven, dus die moeten we eerst een nieuwe kopen.


Toen we de hekken hadden weggehaald konden we de steiger ook verplaatsen dus platen staan ook op de schutting

Hek hebben we voorlopig afgedekt tot dat we hem gaan bekleden met hout, maar dat wordt waarschijnlijk na de vakantie of het moet ineens heel mooi weer worden.

Dit was begin vorige maand op dezelfde plek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 16 april 2023 @ 22:13:07 #18
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208796870
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 09:30 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ik zal proberen om vandaag foto’s te maken van de hele buitenrand van de tuin.

Ik heb even ingetekend wat het plan is

De linkse bruine rechthoek wordt de poort voor de inrit van de auto en daar rechts naast de kleine rechthoek de looppoort. De plaats van de inrit is al gesloopt, de plaats van de looppoort moet nog afgebroken worden.
De groene rechthoek wordt dan nog van het zelfde materiaal als de schutting die we net gezet hebben maar dan 90cm hoog.
Rechts van deze schutting staan nu nog bouwhekken, daar moet een verplaatsbare unit komen als schuur, tegen de wand van de overkapping aan.

Daarnaast komt nog een poort om het achterste deel van de tuin te bereiken (achter de overkapping). Dit achterste deel van de tuin is afgezet met een gaashekwerk waar we ook hedera tegen aan hebben geplant, dit loopt tot net voor de bocht in de weg.

In dit stuk aan de rechterkant van de foto moet de schuur komen.

Dit is dan helemaal beukenhaag die door het metalenframe moet groeien. Deze blijft zitten voor de veiligheid maar moet straks niet meer te zien zijn. Er heeft laatst al een vrachtwagen tegen de muur en het hekwerk gezeten dus is niet voor niets.
Helemaal aan het einde voor het hoge groene hek rondom het nutshuisje komt dan weer een poort.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 16 april 2023 @ 23:07:51 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208797578
Stuk duidelijker zo :s) . Die tuin van jullie is echt wel een immense taak.
Resistance is futile.
  zondag 16 april 2023 @ 23:24:51 #20
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208797730
quote:
7s.gif Op zondag 16 april 2023 23:07 schreef Seven. het volgende:
Stuk duidelijker zo :s) . Die tuin van jullie is echt wel een immense taak.
Ja, dat blijft ook iedere keer weer verrassen. De schutting langs de straat lijkt op de foto niet lang, maar is 19 meter bijvoorbeeld.
Vandaag hebben we de tussen schutting geplaatst en het hekwerk weggehaald, dit betekend dat we 15m2 aan de achtertuin hebben toegevoegd. Onze hele achtertuin bij ons vorige huis was maar 72m2 :X
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_208803899
Wat een meters... En een uitdaging ook! Je wil natuurlijk veel van de omgeving een beetje uit je beeld hebben, maar ook niet jezelf helemaal dicht bouwen.
  maandag 17 april 2023 @ 19:11:17 #22
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208804685
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 18:05 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat een meters... En een uitdaging ook! Je wil natuurlijk veel van de omgeving een beetje uit je beeld hebben, maar ook niet jezelf helemaal dicht bouwen.
Het uitzicht is dusdanig dat we dat graag in het zicht hadden gehouden maar dan hebben de auto’s die voorbij rijden (ongeveer het halve dorp iedere dag) ook vrij zicht op onze tuin en huis en met schutting is het geluid van de weg heel veel minder, ook een pluspunt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 17 april 2023 @ 19:22:02 #23
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208804819
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:11 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Het uitzicht is dusdanig dat we dat graag in het zicht hadden gehouden maar dan hebben de auto’s die voorbij rijden (ongeveer het halve dorp iedere dag) ook vrij zicht op onze tuin en huis en met schutting is het geluid van de weg heel veel minder, ook een pluspunt.
ik moet uiteindelijk ook een keer aan de slag met een schutting die wat geluid weert.. wat en hoe hebben jullie een beslissing genomen over de schutting?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 17 april 2023 @ 19:44:46 #24
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208805175
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2023 19:22 schreef Barreltje het volgende:

[..]
ik moet uiteindelijk ook een keer aan de slag met een schutting die wat geluid weert.. wat en hoe hebben jullie een beslissing genomen over de schutting?
Budget was bij ons gezien de lengte en hoogte de grootste drijfveer. Ook omdat we al wisten dat hij begroeid zou (moeten) worden. Het eerste idee was een (dubbele) muur met overkapping er tegenaan, maar we mogen niet bouwen binnen 4 Meter van de straat dus dat viel ook af en moest het een indien nodig demontabele schutting worden.
We hebben gekeken naar kokosschutting zoals langs de snelweg maar die vinden wij te duur voor ons.
Dus bleef over zelfs iets maken met massa omdat dat auto geluid goed tegenhoud.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_208806709
Toch he, is t echt ene lief huiske. En zo met de groene tuin er omheen straks een oase van rust denk ik O+
  dinsdag 18 april 2023 @ 06:49:18 #26
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_208808892
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:44 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Budget was bij ons gezien de lengte en hoogte de grootste drijfveer. Ook omdat we al wisten dat hij begroeid zou (moeten) worden. Het eerste idee was een (dubbele) muur met overkapping er tegenaan, maar we mogen niet bouwen binnen 4 Meter van de straat dus dat viel ook af en moest het een indien nodig demontabele schutting worden.
We hebben gekeken naar kokosschutting zoals langs de snelweg maar die vinden wij te duur voor ons.
Dus bleef over zelfs iets maken met massa omdat dat auto geluid goed tegenhoud.
Die kokosschutting heb ik ook naar gekeken en idd flink aan de prijs.. en ik weet überhaupt niet of het hier beschikbaar is.. :+

En waarom zo hoog? Heb je echt die hoogte nodig voor het geluid? wij hebben hier geen bovenverdieping, dus dat scheelt dan al..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 18 april 2023 @ 07:31:18 #27
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208808973
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 06:49 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Die kokosschutting heb ik ook naar gekeken en idd flink aan de prijs.. en ik weet überhaupt niet of het hier beschikbaar is.. :+

En waarom zo hoog? Heb je echt die hoogte nodig voor het geluid? wij hebben hier geen bovenverdieping, dus dat scheelt dan al..
Hoogte heeft te maken met de weerkaatsing van het geluid en wij hebben hier veel vrachtverkeer dus dat is dan extra fijn. Vergunning was zelfs nog hoger maar wij zijn uitgegaan van de hoogte van de platen als guideline.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 23 april 2023 @ 18:09:09 #28
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208877540
Vandaag een verslagje wat eerder op de dag. Zitten nu te wachten tot de regen weer ophoud.
Dit weekend vooral spullen gehaald ter voorbereiding van komend lang weekend, waarin we aan de slag willen met de goot aan de zijkant van het huis en de voorbereidingen voor de gevelbekleding.
Hiervoor hebben we hout gehaald en de zaagmachine van mijn vader uit het souterrain bij mijn moeder opgehaald.
Het hout is voor de goot, we hadden daarvoor al hout in huis maar dat heeft te lang buiten gelegen dus was het watervast verlijmde multiplex geen multiplex meer, maar allemaal losse plankjes :') dat dus maar eerst naar de milieustraat gebracht en daarna nieuw gehaald.
Dit hout gaan we vanavond nog zagen en in de eerste laag grondverf zetten.

Want tussen de buien door zijn we vandaag eerst nog even verder gegaan met de schutting.
Eerder deze week had ik de paal al 2 keer gelakt, ter bescherming van het staal.

En nu hebben we er verder hout omheen gezet en een stuk van de lage schutting geplaatst. Ondertussen heb ik ook het zand van de berm ingezaaid, hopelijk komen daar mooie bloemen uit en houd dat mensen tegen om rotzooi te dumpen.

Nadat we de kolommen en het poortje hebben gesloopt komen er nog 2 platen naast en dan 4 korte betonnen palen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 23 april 2023 @ 18:24:35 #29
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_208877759
Het begint steeds meer vorm te krijgen ^O^
Spoilers!
  zondag 23 april 2023 @ 21:25:53 #30
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208879585
1 zijde van de planken zit in de eerste laag grondverf
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_208879843
Is het groene gedeelte tijdelijk of blijft dat?
Mooie vorderingen!
  maandag 24 april 2023 @ 00:12:58 #32
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208880959
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 21:49 schreef mrien het volgende:
Is het groene gedeelte tijdelijk of blijft dat?
Mooie vorderingen!
Het groen in het hek bedoel je? Dat is tijdelijk, er komt hout tegen het hek.
Alhoewel dat hout ook weer groen geverfd wordt, maar uiteindelijk moet de schutting ook helemaal groen worden door de hedera, dus dan ontstaat een groene wand naast het huis.

[ Bericht 13% gewijzigd door SV-tje op 24-04-2023 11:12:35 ]
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 24 april 2023 @ 20:38:28 #33
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208890853
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 21:25 schreef SV-tje het volgende:
1 zijde van de planken zit in de eerste laag grondverf
Tweede laag zit er ook op. Planning was om de eerste laag aan de andere kant ook te doen maar de grondlak was op. Nieuwe besteld en die wordt vanavond geleverd, om 18uur al een pakje ontvangen maar deze komt tussen 21 en 22. Dus dat redden we vandaag niet meer 😕
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_208891378
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 00:12 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Het groen in het hek bedoel je? Dat is tijdelijk, er komt hout tegen het hek.
Alhoewel dat hout ook weer groen geverfd wordt, maar uiteindelijk moet de schutting ook helemaal groen worden door de hedera, dus dan ontstaat een groene wand naast het huis.
Ja dat bedoelde ik, duidelijk 👍🏼
  donderdag 27 april 2023 @ 23:44:19 #35
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208928305
Met dit lange weekend hebben we bedacht voorbereidingen voor de gevelbekleding te treffen. Daarvoor hebben we afgelopen week al hout op maat gezaagd en geverfd.

Ook hebben we op marktplaats een brievenbus gekocht en gemonteerd.


Vandaag hebben we ruimte gemaakt voor de goot op het dak en daarna de de planken gemonteerd en EPDM geplakt. Komt al het taarten bekleden nog goed van pas tijdens het klussen, het lijkt heel veel op EPDM plakken.




Morgen verder met afkitten en het monteren van de folie en tengels voor de gevelbekleding.

[ Bericht 3% gewijzigd door SV-tje op 29-04-2023 16:37:12 ]
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 28 april 2023 @ 10:44:15 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208930113
Knap hoor, hoe jullie toch maar steeds doorgaan, ook met echte afwerkdingen. :Y
***
  vrijdag 28 april 2023 @ 13:56:19 #37
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208932260
Even een foto van een afstand, ziet er toch alweer beter uit dan een paar weken geleden.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 29 april 2023 @ 16:41:15 #38
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208944428
Goot en dak helemaal klaar



We hebben een begin gemaakt met het doek voor onder de eiken bekleding, maar aangezien we ons niet helemaal fit voelen en vanavond nog uit eten gaan met m'n zus en moeder even rustig aan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 30 april 2023 @ 23:00:59 #39
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208961789
Gevel vandaag helemaal bekleed, ondanks dat ik naar familie ben geweest en man nog steeds niet fit was.



Volgende stap zijn de horizontale latten monteren en het eiken zagen en door de schaafbank. Over 2 weken gaan we echter op vakantie, dus zal nog wel even duren voor het helemaal af is.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 30 april 2023 @ 23:05:45 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208961838
Metamorfose! Wat voor hout gebruiken jullie?
Resistance is futile.
  zondag 30 april 2023 @ 23:10:14 #41
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208961909
quote:
7s.gif Op zondag 30 april 2023 23:05 schreef Seven. het volgende:
Metamorfose! Wat voor hout gebruiken jullie?
We gaan een eiken vloer hergebruiken.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 06:09:35 #42
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_208963253
Dat lijkt nu al heel anders zo ! Is dat soort gevelbekleding nog een beetje onderhoudsarm ?
  maandag 1 mei 2023 @ 07:34:21 #43
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_208963430
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 06:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat lijkt nu al heel anders zo ! Is dat soort gevelbekleding nog een beetje onderhoudsarm ?
Het is de bedoeling dat het vergrijst en daarmee is het voor de komende 10 jaar in ieder geval onderhoudsvrij is het idee.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 6 mei 2023 @ 20:33:32 #44
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_209033632
Plannen zijn er om aangepast te worden. Toen we de beukenhaag plantten dit najaar hadden we nog planten over, die hebben we toen ingekuild als reserve.
Er was echter maar 1 plantje die het niet gered heeft in de hele haag, dus die hebben we vervangen en het restant van de planten (-5 die het inkuilen niet overleefd hebben) hebben mijn zus en ik vandaag geplant in de voortuin voor het muurtje en het hek waar de coniferen stonden.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 6 mei 2023 @ 21:30:47 #45
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_209034577
Ook al aardig wat dingen van het lijstje kunnen afstrepen of in ieder geval work in progress:

quote:
Dingen die het komende jaar op de planning staan:
- Laatste stukje schutting met poort afmaken en hedera planten -> we zijn zelfs al iets verder gegaan met de schutting. De poort moet nog wel met hout bekleed worden maar dat doen we op beide poorten tegelijk.
- Dode beukenhaag plantjes vervangen (zijn er niet heel veel gelukkig) -> vandaag gedaan en de rest van de beuken ook geplant
- Goot maken bij de zijkant van het huis -> vorig weekend gedaan
- Gevelbekleding maken en plaatsen -> work in progress
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_209038462
Nog even en dan weten jullie met jullie alle vrije tijd geen raad. Heb met bewondering alles wat jullie gemaakt hebben gevolgd!
pi_209041242
Jullie zijn echt kampioen doorzetters! _O_
  zondag 7 mei 2023 @ 14:03:54 #48
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_209043853
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 23:52 schreef exlurker het volgende:
Nog even en dan weten jullie met jullie alle vrije tijd geen raad. Heb met bewondering alles wat jullie gemaakt hebben gevolgd!
We hebben ook nog 3500m2 tuin die moet worden aangepakt en de to do lijst is langer dan de lijst voor komend jaar dus voorlopig zijn jullie nog niet van me af.

quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 10:27 schreef yinu het volgende:
Jullie zijn echt kampioen doorzetters! _O_
Dank je! Soms voelt het ook als doorzetten, maar meestal vinden we het vooral leuk wat we aan het doen zijn.

Zo heb ik vandaag de laatste hedra nog geplant


De beukjes vanaf de andere kant
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_209044698
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind zelf die werkzaamheden buitenshuis fijn om te doen en goed vol te houden. Het werk binnenhuis zorgt voor meer gedoe en overlast.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 7 mei 2023 @ 16:40:25 #50
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_209046346
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind zelf die werkzaamheden buitenshuis fijn om te doen en goed vol te houden. Het werk binnenhuis zorgt voor meer gedoe en overlast.
Ik ervaar de tuin werkzaamheden bij ons wel snel als zwaar door de omvang.
Omdat wij alles zelf doen is binnenshuis de overlast wel beperkt omdat je het alleen in het weekend doet en er dan zelf mee bezig bent.
Maar overall geld dat er weinig tijd en geld overblijft voor andere dingen, zowel leuk als noodzakelijk (huishouden bv)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')