abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 maart 2023 @ 20:20:58 #1
338319 ZarB
Piña colada
pi_208571670
https://nos.nl/artikel/24(...)heid-begint-campagne

quote:
Nieuws

Gisteren, 17:33
Vrouw meer werken, man meer zorgen? Overheid begint campagne


Veel vrouwen werken in de zorg en het onderwijs in deeltijd, en dat zijn nu juist sectoren met grote personeelstekorten. De overheid ziet graag dat vrouwen meer uren gaan werken. Maar tegelijk is er een groot tekort aan kinderopvangplekken en de zorg voor de kinderen komt nog steeds vooral op vrouwen neer.

Met een nieuwe campagne probeert de overheid vrouwen te verleiden om meer te gaan werken. In filmpjes komen vrouwelijke zorgmedewerkers aan het woord die hun contract uitbreiden en daar tevreden over zijn.

De overheid legt nu veel verantwoordelijkheid bij vrouwen zelf neer, zegt Mara Yerkes, hoogleraar sociaal beleid en sociale ongelijkheid aan de Universiteit Utrecht. "Er is weinig aandacht voor andere aspecten zoals kinderopvang, ouderschapsverlof, de rol van werkgevers en de cultuur rondom werk en zorg."

Verantwoordelijkheid delen
Twee op de drie moeders die in deeltijd werken zouden meer uren willen maken, bijvoorbeeld als werk beter gecombineerd kan worden met het privéleven. En daar wringt de schoen. Nog geen een op de tien stellen verdeelt werk en de zorg gelijk, blijkt uit de Emancipatiemonitor van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Bij verreweg de meeste stellen werkt de de vrouw minder en zorgt ze meer.

Jens van Tricht, die met zijn organisatie Emancipator "maatschappelijke normen voor mannen en mannelijkheid" wil veranderen, zou dat graag anders zien. "Er is een enorm onderbenut zorgpotentieel bij mannen in de samenleving", zegt hij, verwijzend naar onderbenut arbeidspotentieel bij vrouwen. Volgens hem zouden meer mannen in de zorg kunnen werken en ook meer voor kinderen en het huishouden kunnen zorgen.

'Ga het gesprek aan'
Het is vooral de bedoeling dat vrouwen het gesprek 'aan de keukentafel' en met hun werkgever aangaan, zegt minister Van Gennip van Sociale Zaken in het NOS Radio 1 Journaal. "Hoe kunnen we nou met elkaar die taken tussen privé en het werk beter verdelen en zorgen dat mensen die het willen, meer uren kunnen werken? We moeten uiteindelijk zowel al die mantelzorg en zorg voor kinderen voor elkaar krijgen, als samen Nederland open houden."

Zo zouden werkgevers roosters kunnen veranderen. In de thuiszorg beginnen medewerkers bijvoorbeeld om 07.00 uur, als de kinderopvang nog niet open is. En duren diensten vijf uur, waardoor medewerkers met vier dagen werken op 20 uur en niet bijvoorbeeld op 32 uur uitkomen.

Tijd en ruimte voor vaders
Ook roept Van Gennip vrouwen op om na te denken over hun financiële positie. "Parttime werken is prima, als het jouw keuze is omdat het past bij je leven, maar realiseer je wat het doet met je pensioen, met je financiële onafhankelijkheid. Scheiden, overlijden, je weet niet wat er nog gaat gebeuren."

Een derde van de vrouwen in Nederland is niet economisch zelfstandig. Ook is er nog steeds een loonkloof. Wel gaat het, zij het langzaam, beter met de emancipatie van vrouwen in Nederland.

Maar de maatschappelijke norm is hardnekkig. Vier op de vijf Nederlanders vindt dat moeders met kinderen tot vier jaar hooguit 28 uur per week zouden moeten werken (CBS). Ook wordt nog steeds gedacht dat moeders beter voor kinderen kunnen zorgen dan vaders.

"Als vaders de tijd en ruimte krijgen om zelf meer voor hun kinderen te zorgen, geloven ze meer in hun eigen kunnen en zijn ze meer geneigd om meer tijd met hun kinderen te zijn", zegt hoogleraar Yerkes op basis van Australisch onderzoek.

Tegen de organisatiecultuur in
Sinds een paar jaar is het partnerverlof in Nederland uitgebreid, een week volledig betaald en nog vijf weken voor 70 procent van het inkomen. "De tijd net na de geboorte is sterk bepalend voor hoe mannen en vrouwen de zorg verdelen. Als daar geen afspraken over worden gemaakt, zeker als vrouwen weer gaan werken, dan blijven vrouwen over het algemeen meer zorgtaken doen."

Toch verandert er iets, zegt Yerkes. "Het betaalde verlof leidt voor sommige groepen wel degelijk tot verandering. Mondjesmaat wordt het makkelijker voor vaders om tegen de organisatiecultuur in te gaan, de maatschappelijke normen uit te dagen en te zeggen: 'luister, ik kan ook zorgen en wil dat wel.' Dat kan vrouwen de ruimte geven om meer te gaan werken."
Ik vind het een verwarrend bericht. Moet de vrouw meer werken? Moeten vrouwen in de zorg meer werken? Moet de man minder werken? Moet de man in de zorg gaan werken? Moeten ouders meer thuis blijven omdat er geen kinderopvangplekken zijn? Er komt van alles voorbij.

Maar ergens is de strekking: vrouwen moeten meer werken en daar gaat de overheid "verleidelijke" filmpjes voor laten zien.

Ik weet het wel goed gemaakt: doe mijn salaris x 3 en mijn man kan 2 dagen minder werken. Helemaal geen kinderopvang pleit ik sowieso niet voor, want het is goud voor de ontwikkeling.

Daarbij snap ik eigenlijk niet waarom ze denken dat vrouwen van die sufdozen zijn die filmpjes van andere vrouwen nodig hebben over het enthousiasme van hun grotere contract. Alsof Gerda van de administratie tijdens de reclame van GTST haar man aantikt "he Henk, kijk nou. Dat moet ik doen!"
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208571675
Werken :')
pi_208571725
Er valt hier zoveel op te zeggen dat ik eerst eens ga afwachten welke reacties er komen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Beste debater 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 20:25:22 #4
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208571727
Deze overheid ziet gewoon het liefst iedereen 80 uur per week werken.

Familie, vrije tijd, gezin, dat zijn onrendabele zaken uit het verleden. Centen verdienen met je kadaver.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208571729
Overheid :')
  Moderator dinsdag 28 maart 2023 @ 20:28:11 #6
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208571766
Het is nooit goed he, als je weinig uren draait ben je lui, draai je veel uren is het van maar de kinderen, maar je gezondheid, maar je neemt werk van iemand anders weg.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 20:28:59 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_208571775
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Deze overheid ziet gewoon het liefst iedereen 80 uur per week werken.

Familie, vrije tijd, gezin, dat zijn onrendabele zaken uit het verleden. Centen verdienen met je kadaver.
Nee nee want er zijn geen kinderopvangplekken dus er moet iemand thuis zijn bij de kinderen. Maar niet de vrouw, want die mag niet financieel afhankelijk zijn. De man wel. Want het is juist mannelijk als hij, full feminist die hij is, opstaat in het patriarchaat en schreeuwt tegen zijn baas dat hij wil en kan zorgen!! Aktetas uit het raam, lease bmw inleveren en hup, kleien met de kids.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208571778
Maar even serieus: het lijkt er, afgaand in dit artikel, vooral op dat men zich bekommert om vrouwen in sectoren waar grote tekorten zijn. Sectoren die om een scala van redenen onaantrekkelijk zijn. Je zou misschien kunnen overwegen om dat werk aantrekkelijker te maken, waardoor a. meer mensen zich voor (fulltime) functies in die sector aanmelden en b. als je bijvoorbeeld, ik noem maar wat geks, de beloning voor dat werk hoger maakt, dat partners ook mogelijk wat eerder geneigd zijn om wat minder uren in hun beter betaalde kantoorbaan te draaien en eea anders te verdelen.
pi_208571791
Haha, zodat multinationals en aandeelhouders nog meer kunnen graaien zeker
Sicker than your average.
pi_208571803
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Deze overheid ziet gewoon het liefst iedereen 80 uur per week werken.

Familie, vrije tijd, gezin, dat zijn onrendabele zaken uit het verleden. Centen verdienen met je kadaver.
Vrouwenemancipatie is in dezen ook vooral een moralistisch schaamlapje om iedereen tot zo veel mogelijk werken aan te sporen.
pi_208571806
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:28 schreef Momo het volgende:
Het is nooit goed he, als je weinig uren draait ben je lui, draai je veel uren is het van maar de kinderen, maar je gezondheid, maar je neemt werk van iemand anders weg.
Daarom beide - groetjes BV Nederland.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 20:33:30 #12
338319 ZarB
Piña colada
pi_208571832
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Maar even serieus: het lijkt er, afgaand in dit artikel, vooral op dat men zich bekommert om vrouwen in sectoren waar grote tekorten zijn. Sectoren die om een scala van redenen onaantrekkelijk zijn. Je zou misschien kunnen overwegen om dat werk aantrekkelijker te maken, waardoor a. meer mensen zich voor (fulltime) functies in die sector aanmelden en b. als je bijvoorbeeld, ik noem maar wat geks, de beloning voor dat werk hoger maakt, dat partners ook mogelijk wat eerder geneigd zijn om wat minder uren in hun beter betaalde kantoorbaan te draaien en eea anders te verdelen.
Hahaha meer salaris hahahahahaa _O- _O- _O-
Goeie.


Groetjes Rutte
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208572262
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:33 schreef ZarB het volgende:

[..]
Hahaha meer salaris hahahahahaa _O- _O- _O-
Goeie.


Groetjes Rutte
Sicker than your average.
pi_208572632
En ondertussen vergrijzing maar toch meer werken voor minder en gewoon nog meer slaven importeren "want we kunnen niet anders".
Conscience do cost.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 22:11:54 #15
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_208573093
Kinderopvang gratis, iedereen werken.

Zelfs de zorg voor kinderen moet aan schaalvergroting onderhevig worden. Waarom zou moeders thuis zijn voor 1 kind als iemand op de kinderopvang voor 10 kinderen kan zorgen? Waarom zou men voor het huishouden zorgen als er een schoonmaker 15 huishoudens bij kan houden?

En dan over 10 jaar klagen dan kinderen totaal ontheemd zijn.
Laffe huichelaar
  dinsdag 28 maart 2023 @ 22:15:28 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_208573145
We gaan niet dit topic ook nog verpesten met al dat incelgezeik. Ontopic of we halen het weg
Laffe huichelaar
pi_208573170
Ik ben voor. Doe liever lekker het huishouden alleen thuis of wat dan ook dan m'n tijd verspillen aan een kutbaan met kutcollega's.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208573194
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:11 schreef timmmmm het volgende:
Kinderopvang gratis, iedereen werken.

Zelfs de zorg voor kinderen moet aan schaalvergroting onderhevig worden. Waarom zou moeders thuis zijn voor 1 kind als iemand op de kinderopvang voor 10 kinderen kan zorgen? Waarom zou men voor het huishouden zorgen als er een schoonmaker 15 huishoudens bij kan houden?

En dan over 10 jaar klagen dan kinderen totaal ontheemd zijn.
1 leidster op 3 kinderen is het btw ;)
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 28 maart 2023 @ 22:20:15 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_208573207
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:19 schreef spierbal het volgende:

[..]
1 leidster op 3 kinderen is het btw ;)
Ja maar personeelstekort, wacht maar af ...

10 is wellicht overdreven, maar dat blijft heus geen 3
Laffe huichelaar
  dinsdag 28 maart 2023 @ 22:22:21 #20
338319 ZarB
Piña colada
pi_208573236
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:19 schreef spierbal het volgende:

[..]
1 leidster op 3 kinderen is het btw ;)
Ligt aan de leeftijden. Hoe meer baby's hoe meer leidsters. Hier is op de groep van 0-2 jaar 3 leidsters op 12 kinderen. Op de groep van 2-4 zijn dat er 2 op 15 ofzo.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_208573282
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:20 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ja maar personeelstekort, wacht maar af ...

10 is wellicht overdreven, maar dat blijft heus geen 3
Het is niet dat de kdv dat zelf mag bepalen he.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_208573314
Ik vond verhaaltje van Isaak Asimof altijd wel plezant, dan ging het om ruimte schepen in de cosmos waar man en vrouw steeds allebij onmisbare functies hadden op het schip en ook dus gelijke verantwoordelijkheden,.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 22:30:52 #23
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_208573355
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:28 schreef realnice11 het volgende:
Ik vond verhaaltje van Isaak Asimof altijd wel plezant, dan ging het om ruimte schepen in de cosmos waar man en vrouw steeds allebij onmisbare functies hadden op het schip en ook dus gelijke verantwoordelijkheden,.
Klinkt als Ruimteschip Aarde.
  Beste debater 2022 dinsdag 28 maart 2023 @ 22:46:29 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208573564
Natte droom van VVD66: heel Nederland een 'bedrijf'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208573869
Als de baas van m'n vrouw haar meer gaat betalen ben ik bereid minder te gaan werken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 28 maart 2023 @ 23:15:06 #26
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208573906
Als vrouwen graag in de rat race willen stappen, dan gun ik ze dat volledig. Als man zie ik meer waarde in mijn kinderen zien opgroeien, dan mijn werkgever rijk maken.
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 01:11:24 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208574434
Volgens mij hebben de meeste posters hier de essentie van het artikel totaal niet begrepen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208574472
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 01:11 schreef Tijger_m het volgende:
Volgens mij hebben de meeste posters hier de essentie van het artikel totaal niet begrepen.
Dat denk ik ook, maar het is voor veel gewoon gezinnen niet haalbaar.
pi_208574486
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 23:15 schreef PiyeReloaded het volgende:
Als vrouwen graag in de rat race willen stappen, dan gun ik ze dat volledig. Als man zie ik meer waarde in mijn kinderen zien opgroeien, dan mijn werkgever rijk maken.
Je klinkt als mijn man, die heeft ook principes en het lukt ook. Balans tussen werk en thuis is belangrijk. Maar die balans is voor iedereen anders, dat heb ik wel geleerd.

Iedereen reageert ook anders op zo’n onderzoek.
pi_208574665
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:19 schreef spierbal het volgende:

[..]
1 leidster op 3 kinderen is het btw ;)
_O- hoe kom je hier bij?
Protège moi de mes désirs.
pi_208574689
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Deze overheid ziet gewoon het liefst iedereen 80 uur per week werken.

Familie, vrije tijd, gezin, dat zijn onrendabele zaken uit het verleden. Centen verdienen met je kadaver.
Yep, en het liefst willen ze ook nog dat je dood neervalt, een dag voor je pensioen ingaat
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_208574699
quote:
13s.gif Op woensdag 29 maart 2023 05:57 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Yep, en het liefst willen ze ook nog dat je dood neervalt, een dag voor je pensioen ingaat
Klopt helemaal. Want als je geen geld meer opbrengt en geld gaat kosten ben je over en teveel. Cyaankali pil als je 67 wordt bij de post.
pi_208574710
Vooralsnog werk ik parttime en ben ik voor het grootste deel huisvrouw. Mijn man wordt er erg blij van dat alles thuis geregeld is en zijn eten klaar is als hij na een dag werken thuiskomt. Zijn we beide blij mee, laat de overheid het maar bekijken met hun manipulatie om je schuldig te laten voelen als je het anders doet dan ze wensen. Dikke doei. :W
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 06:38:12 #34
382129 crew  Donna
pi_208574780
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 05:49 schreef arvensis het volgende:

[..]
_O- hoe kom je hier bij?
Op alleen baby's wel.
https://www.1ratio.nl/bkr/#/
pi_208574900
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 06:38 schreef Donna het volgende:

[..]
Op alleen baby's wel.
https://www.1ratio.nl/bkr/#/
Voor kinderen is dat niet zo. In de leeftijdscategorie 4-10 jaar is dat 1 leidster op 10 kinderen en in de leeftijdscategorie 7-13 jaar is het zelfs 1 leidster op 12 kinderen.
Protège moi de mes désirs.
pi_208574902
Tja, beetje dubbel allemaal. In de docu's en media-aandacht hierover wordt het balletje vaak bij mannen gelegd die te weinig zouden willen zorgen.

Mijn eigen mening is iets anders, paar dingen hierover.

1. Veel mensen (mannen en vrouwen) vinden werk geen reet aan en komen er rond hun 30ste achter dat ze helemaal niet zo ambitieus zijn en er genoeg andere dingen in het leven zijn. Geldt ook voor mij, werk is wel het laatste waarover ik me druk maak. Tegelijkertijd is het wel een soort uitlaatklep en vind ik het lekker om onder collega's te zijn. Mijn eigen indruk is dat vrouwen de saaie kantoorbanen, met hele dagen achter de computer, vaak wat moeilijker vol vinden te houden dan mannen.
2. Ik denk dat er nog steeds best een prima case te maken is dat vrouwen biologisch (en gemiddeld gezien) zorgzamer zijn dan mannen. Betekent totaal niet dat mannen geen zorgtaken op kunnen pakken, wel dat vrouwen het vaak wat beter afgaat.
3. Derhalve is een oplossing waarbij de vrouw wat meer zorgt en de man wat meer werkt eigenlijk best heel logisch. De reactie van @Seeburg54 zullen sommigen te conservatief vinden maar ik denk dat heel veel mensen er stiekem gewoon zo instaan.

En we moeten al helemaal niet doen alsof het voor vrouwen zo'n enorme straf is dat ze vaak maar 2 of 3 dagen werken per week. In mijn omgeving (vaak nog kinderloos) is dat eerder een enorm privilege en luxe. Lekker met vriendinnen wijnen of tussen de middag op het terras zitten. In die zin kan het gezeur van feministen die dat balletje toch weer bij mannen proberen te leggen me wel wat storen.

Volgens mij doen we het in Nederland best goed zo.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208574912
Raar idee misschien. Als we het nou eens doen zoals vroeger.
Het ziekenhuis en de gehandicapten instelling hier hadden een eigen kinderopvang waar de kinderen van medewerkers 24/7 terecht konden.

Heeft de overheid er ook over nagedacht hoe ze de het probleem met mantelzorg en vrijwilligerswerk gaan oplossen als deze mensen betaald werk gaan doen?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_208574925
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 07:11 schreef arvensis het volgende:

[..]
Voor kinderen is dat niet zo. In de leeftijdscategorie 4-10 jaar is dat 1 leidster op 10 kinderen en in de leeftijdscategorie 7-13 jaar is het zelfs 1 leidster op 12 kinderen.
Dat is de bso, niet te verwarren met dagopvang.

Overigens werken wij beiden 32 uur, no way dat één van ons terug naar fulltime gaat.
pi_208575072
Volgens mij is de strekking van het artikel dat vrouwen wat meer gaan werken en mannen wat minder.
Ze maken niets voor niets overheidsbeleid met meer en langer ouderschapsverlof voor vaders. Ook de partnertoeslag AOW voor jongere, niet werkende partners is sinds 2015 afgeschaft.

Net nog een topic gelezen in "recht" over hoe een weduwe nu rond moetkomen nu haar oudere partner, die al met pensioen was nu moet rondkomen met haar partime baantje.

Man en ik hebben altijd 32 uur gewerkt en nu de kinderen bijna volwassen zijn werken we beide fulltime.
No way dat ik mijn carriere opgeef om te zorgen en man fijn naar zijn werk kon gaan.
In tegenstelling tot wat sommige denken is voor (kleine) kinderen zorgen echt een stuk zwaarder dan s'ochtends de deur achter je dicht trekken en lekker naar je werk te gaan.

Daarnaast lopen veel relaties stuk en kan de minstwerkende (meestal de vrouw) direct aan het overheidsinfuus.
Ik hoor ook vaak het argument dat vrouwen werken niet zo leuk vinden. Onzin, dan heb je gewoon de verkeerde baan gekozen. Ga je omscholen met het Leven lang leren krediet en ga iets doen wat je leuk vindt.

Kortom, de tijd dat de vrouw de man bedient (huishouden,eten op tijd op tafel, kinderen volledig verzorgen) is echt al heel wat jaren voorbij. De man kan dat ook.
pi_208575115
Misschien moeten we gewoon eerst eens kijken om alle beroeps werkelozen aan het werk te zetten? (en dat zijn er nogal wat...).

Problem solved!
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_208575139
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Maar even serieus: het lijkt er, afgaand in dit artikel, vooral op dat men zich bekommert om vrouwen in sectoren waar grote tekorten zijn. Sectoren die om een scala van redenen onaantrekkelijk zijn. Je zou misschien kunnen overwegen om dat werk aantrekkelijker te maken, waardoor a. meer mensen zich voor (fulltime) functies in die sector aanmelden en b. als je bijvoorbeeld, ik noem maar wat geks, de beloning voor dat werk hoger maakt, dat partners ook mogelijk wat eerder geneigd zijn om wat minder uren in hun beter betaalde kantoorbaan te draaien en eea anders te verdelen.
Nou ga je ervanuit de instanties ook daadwerkelijk de dingen doen die nodig zijn ipv filmpjes maken en dingen doen die niemand wil. Ik moet de eerste nog tegenkomen die dat doet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 29 maart 2023 @ 08:12:08 #42
22565 asco
Los in deze tent
pi_208575153
We werken hier beide fulltime, hebben geen kinderen, kunnen doen wat we willen en stoppen als we 58 zijn.

Het zal me verder nog allemaal een worst wezen. 🥳🥳
pi_208575164
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Maar even serieus: het lijkt er, afgaand in dit artikel, vooral op dat men zich bekommert om vrouwen in sectoren waar grote tekorten zijn. Sectoren die om een scala van redenen onaantrekkelijk zijn. Je zou misschien kunnen overwegen om dat werk aantrekkelijker te maken, waardoor a. meer mensen zich voor (fulltime) functies in die sector aanmelden en b. als je bijvoorbeeld, ik noem maar wat geks, de beloning voor dat werk hoger maakt, dat partners ook mogelijk wat eerder geneigd zijn om wat minder uren in hun beter betaalde kantoorbaan te draaien en eea anders te verdelen.
Het is niet alleen loon. Weg met deeltijdwerk? Zorg eerst voor die ruim 1 miljoen (oudere) vrouwen die in de zorg werken, met hun rotroosters

Als in de huidige situatie iedereen zoveel mogelijk uren gaat werken betekent dat ook dat er maximale uitstroom is naar kantoorbanen die minder essentieel zijn, maar waar veel uren gewoon relatief makkelijk te maken zijn. Behalve de jonge ouders zonder kantoorbaan met thuiswerkmogelijkheid, want die zitten gelijk klem door de krapte in de kinderopvang waardoor de capaciteit daar bepalend is voor hoeveel uur er betaald wordt gewerkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 08:12 schreef asco het volgende:
We werken hier beide fulltime, hebben geen kinderen, kunnen doen wat we willen en stoppen als we 58 zijn.

Het zal me verder nog allemaal een worst wezen. 🥳🥳
Hier hetzelfde qua financiën en kinderen, maar ik ben wel maatschappelijk betrokken en geef om mijn medemens, dus het zou fijn zijn als er in onze samenleving wat minder kapot gemaakt werd qua essentiële beroepen en minder geld uitgegeven aan nutteloze campagnes 🥳🥳🥳🥳
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 29 maart 2023 @ 08:17:39 #44
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208575181
De overheid begint een campagne, dat belooft me weer wat.
  Miss 200.000.000! woensdag 29 maart 2023 @ 08:17:47 #45
367000 roos94
pi_208575184
quote:
3s.gif Op woensdag 29 maart 2023 08:03 schreef KillerBee4ever het volgende:
Misschien moeten we gewoon eerst eens kijken om alle beroeps werkelozen aan het werk te zetten? (en dat zijn er nogal wat...).

Problem solved!
Ik ken echt héél veel mensen met een uitkering die zwart bijklussen. Echt heel veel. Die moeten ze vaker aanpakken want ze worden bijna nooit gesnapt.
  woensdag 29 maart 2023 @ 08:18:29 #46
22565 asco
Los in deze tent
pi_208575191
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 08:13 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Het is niet alleen loon. Weg met deeltijdwerk? Zorg eerst voor die ruim 1 miljoen (oudere) vrouwen die in de zorg werken, met hun rotroosters

Als in de huidige situatie iedereen zoveel mogelijk uren gaat werken betekent dat ook dat er maximale uitstroom is naar kantoorbanen die minder essentieel zijn, maar waar veel uren gewoon relatief makkelijk te maken zijn. Behalve de jonge ouders zonder kantoorbaan met thuiswerkmogelijkheid, want die zitten gelijk klem door de krapte in de kinderopvang waardoor de capaciteit daar bepalend is voor hoeveel uur er betaald wordt gewerkt.
[..]
Hier hetzelfde qua financiën en kinderen, maar ik ben wel maatschappelijk betrokken en geef om mijn medemens, dus het zou fijn zijn als er in onze samenleving wat minder kapot gemaakt werd qua essentiële beroepen en minder geld uitgegeven aan nutteloze campagnes 🥳🥳🥳🥳
Zo dacht ik ook maar ondertussen heb ik alle hoop opgegeven op een goede afloop voor de maatschappij op de lange termijn.
Er zijn mijn inziens teveel foute keuzes gemaakt in het verleden.
  woensdag 29 maart 2023 @ 08:23:28 #47
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208575224
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 07:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Tja, beetje dubbel allemaal. In de docu's en media-aandacht hierover wordt het balletje vaak bij mannen gelegd die te weinig zouden willen zorgen.

Mijn eigen mening is iets anders, paar dingen hierover.

1. Veel mensen (mannen en vrouwen) vinden werk geen reet aan en komen er rond hun 30ste achter dat ze helemaal niet zo ambitieus zijn en er genoeg andere dingen in het leven zijn. Geldt ook voor mij, werk is wel het laatste waarover ik me druk maak. Tegelijkertijd is het wel een soort uitlaatklep en vind ik het lekker om onder collega's te zijn. Mijn eigen indruk is dat vrouwen de saaie kantoorbanen, met hele dagen achter de computer, vaak wat moeilijker vol vinden te houden dan mannen.
2. Ik denk dat er nog steeds best een prima case te maken is dat vrouwen biologisch (en gemiddeld gezien) zorgzamer zijn dan mannen. Betekent totaal niet dat mannen geen zorgtaken op kunnen pakken, wel dat vrouwen het vaak wat beter afgaat.
3. Derhalve is een oplossing waarbij de vrouw wat meer zorgt en de man wat meer werkt eigenlijk best heel logisch. De reactie van @:seeburg54 zullen sommigen te conservatief vinden maar ik denk dat heel veel mensen er stiekem gewoon zo instaan.

En we moeten al helemaal niet doen alsof het voor vrouwen zo'n enorme straf is dat ze vaak maar 2 of 3 dagen werken per week. In mijn omgeving (vaak nog kinderloos) is dat eerder een enorm privilege en luxe. Lekker met vriendinnen wijnen of tussen de middag op het terras zitten. In die zin kan het gezeur van feministen die dat balletje toch weer bij mannen proberen te leggen me wel wat storen.

Volgens mij doen we het in Nederland best goed zo.
Het is een prima model totdat er iets scheef loopt, zoals een relatiebreuk (50% kans op) en dan komt de parttimende vrouw er bekaaid af.

Is heel makkelijk op te lossen door van tevoren goede afspraken te maken over de verdeling na een breuk. Maar goed, dan moet je tegen de patronen en culturele normen in, het is niet romantisch en meer moeite.

Dus laten we het massaal zo en zeggen dat "we" hebben besloten dat zij minder gaat werken en meer gaat zorgen.

Deze patronen staan vrijwel los van de economische prikkels omdat we het gewoon te goed hebben. Tot voor kort kon je met 1,5 modaal huisje kopen, op vakantie, twee auto's voor de deur.

Onderaan de streep is dit patroon voor beide voordelig tijdens de relatie, maar nadeliger voor de vrouw in de regel na de breuk. Maak dus die afspraken en blijf dan lekker doen wat goed voelt en gaat voor allebei, dan zijn we er ook.

Ongeacht wat de overheid van ons wil.
pi_208575245
Ik heb de horror van het huishouden nooit begrepen. Schoonmaken, koken en de kinderen vermaken vind ik minder stressvol dan de meeste banen die ik heb gehad.
  woensdag 29 maart 2023 @ 08:30:40 #49
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208575263
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 08:12 schreef asco het volgende:
We werken hier beide fulltime, hebben geen kinderen, kunnen doen wat we willen en stoppen als we 58 zijn.
Klinkt als een leven dat ik niet wil hebben. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208575293
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 08:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het is een prima model totdat er iets scheef loopt, zoals een relatiebreuk (50% kans op) en dan komt de parttimende vrouw er bekaaid af.

Is heel makkelijk op te lossen door van tevoren goede afspraken te maken over de verdeling na een breuk. Maar goed, dan moet je tegen de patronen en culturele normen in, het is niet romantisch en meer moeite.

Dus laten we het massaal zo en zeggen dat "we" hebben besloten dat zij minder gaat werken en meer gaat zorgen.

Deze patronen staan vrijwel los van de economische prikkels omdat we het gewoon te goed hebben. Tot voor kort kon je met 1,5 modaal huisje kopen, op vakantie, twee auto's voor de deur.

Onderaan de streep is dit patroon voor beide voordelig tijdens de relatie, maar nadeliger voor de vrouw in de regel na de breuk. Maak dus die afspraken en blijf dan lekker doen wat goed voelt en gaat voor allebei, dan zijn we er ook.

Ongeacht wat de overheid van ons wil.
Mwa, nu maak je er ook wel weer een slachtofferverhaal van. Ik ken genoeg mannen die met schandalige alimentatiedeals zitten opgescheept na hun scheiding. De man lekker 5 dagen per week doorweken, de vrouw blijf na scheiding gewoon 2 of 3 dagen werken en trekt verder lekker de alimentatie.

Beetje ongenuanceerd verhaal dus, zie ook dit verhaal hieronder. Notabene een NPO-verhaal.

https://www.nporadio1.nl/(...)unstig-uit-scheiding
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208575320
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 08:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb de horror van het huishouden nooit begrepen. Schoonmaken, koken en de kinderen vermaken vind ik minder stressvol dan de meeste banen die ik heb gehad.
Grootste voordeel van het huishouden is dat er niemand meekijkt over je rug die je uitlegt wat er beter moet inderdaad. Je bent baas in eigen huis en bepaalt zelf wat jij denkt dat goed is.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208575365
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 07:54 schreef Bloem75 het volgende:
Volgens mij is de strekking van het artikel dat vrouwen wat meer gaan werken en mannen wat minder.
Ze maken niets voor niets overheidsbeleid met meer en langer ouderschapsverlof voor vaders. Ook de partnertoeslag AOW voor jongere, niet werkende partners is sinds 2015 afgeschaft.

Net nog een topic gelezen in "recht" over hoe een weduwe nu rond moetkomen nu haar oudere partner, die al met pensioen was nu moet rondkomen met haar partime baantje.

Man en ik hebben altijd 32 uur gewerkt en nu de kinderen bijna volwassen zijn werken we beide fulltime.
No way dat ik mijn carriere opgeef om te zorgen en man fijn naar zijn werk kon gaan.
In tegenstelling tot wat sommige denken is voor (kleine) kinderen zorgen echt een stuk zwaarder dan s'ochtends de deur achter je dicht trekken en lekker naar je werk te gaan.

Daarnaast lopen veel relaties stuk en kan de minstwerkende (meestal de vrouw) direct aan het overheidsinfuus.
Ik hoor ook vaak het argument dat vrouwen werken niet zo leuk vinden. Onzin, dan heb je gewoon de verkeerde baan gekozen. Ga je omscholen met het Leven lang leren krediet en ga iets doen wat je leuk vindt.

Kortom, de tijd dat de vrouw de man bedient (huishouden,eten op tijd op tafel, kinderen volledig verzorgen) is echt al heel wat jaren voorbij. De man kan dat ook.
:') Dit vind ik wel een hele naïeve uitspraak. Voor heel veel mensen in Nederland geldt hetzelfde als wat nu ook in Frankrijk geldt: Werk is werk, het hoort erbij en het is een verdienmodel voor je leven maar het idee dat het in een samenleving mogelijk zou zijn dat 95 procent van de mensen hun baan geweldig vindt is natuurlijk ook totale bullshit. Veel werk is nou eenmaal niet zo heel veel aan (vaak kantoorwerk) en er zijn niet genoeg fantastische banen beschikbaar om het iedereen naar de zin te maken.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 09:30:15 #53
382129 crew  Donna
pi_208575864
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 07:11 schreef arvensis het volgende:

[..]
Voor kinderen is dat niet zo. In de leeftijdscategorie 4-10 jaar is dat 1 leidster op 10 kinderen en in de leeftijdscategorie 7-13 jaar is het zelfs 1 leidster op 12 kinderen.
Ja dat betreft BSO en valt idd ook onder kinderopvang, maar ik vermoed dat de initiële reactie over dagopvang voor 0-4 ging.
pi_208576211
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Deze overheid ziet gewoon het liefst iedereen 80 uur per week werken.

Familie, vrije tijd, gezin, dat zijn onrendabele zaken uit het verleden. Centen verdienen met je kadaver.
En het liefst even dood gaan voor je pensioenleeftijd, beetje solidair zijn. :P
Het is koud, het is guur....
  woensdag 29 maart 2023 @ 09:58:29 #55
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208576241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Deze overheid ziet gewoon het liefst iedereen 80 uur per week werken.

Familie, vrije tijd, gezin, dat zijn onrendabele zaken uit het verleden. Centen verdienen met je kadaver.
Ja, het liefst ook centen. En niet meer.
Anders worden de aandeelhouders boos.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208576373
De meeste vrouwen die ik ken, willen helemaal niet meer werken. De man verdient genoeg om de vrouw geen fulltime te hoeven laten werken.

Diegene die wél fulltime werkt, zijn diegene die het moeten omdat ze alleen zijn. Maar dat is in mijn omgeving zo.

Maar mag je als parttimer straks ook je kind gratis naar de opvang brengen zodat je als vrouw ff lekker een dag kan Netflixen zonder gekrijs op de achtetgrond?
pi_208576494
Als meer vrouwen fulltime gaan werken is er ook weer meer personeel in de kinderdagverblijven nodig.
De overheid kan beter meer volk importeren. Dat is sowieso altijd haar oplossing geweest voor het personeelstekort.
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 10:16:28 #58
382129 crew  Donna
pi_208576516
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 10:14 schreef Joppiez het volgende:
Als meer vrouwen fulltime gaan werken is er ook weer meer personeel in de kinderdagverblijven nodig.
De overheid kan beter meer volk importeren. Dat is sowieso altijd haar oplossing geweest voor het personeelstekort.
Er zijn natuurlijk ook voldoende vrouwen die parttime werken in de kinderopvang, dus als die ook weer meer gaan werken wordt het cirkeltje alweer iets ronder.
pi_208576699
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 10:16 schreef Donna het volgende:

[..]
Er zijn natuurlijk ook voldoende vrouwen die parttime werken in de kinderopvang, dus als die ook weer meer gaan werken wordt het cirkeltje alweer iets ronder.
Maar als vrouw fulltime in de kinderopvang werken, terwijl je zelf ook mss kinderen hebt.

Je moet het maar willen/kunnen..
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 10:34:14 #60
382129 crew  Donna
pi_208576802
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 10:28 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Maar als vrouw fulltime in de kinderopvang werken, terwijl je zelf ook mss kinderen hebt.

Je moet het maar willen/kunnen..
Ja dat is too much, maar al zouden ze een dagje meer nemen, dat zou ook al schelen. Mijn kinderen zitten op een KDV met veel jonge leidsters. In de afgelopen jaren hebben zij heel wat baby's gekregen en de meeste zijn van 4 of 5 dagen naar 2 dagen gegaan. Dan heb je ineens nog maar de helft aan personeel rondlopen.
pi_208577015
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 10:34 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja dat is too much, maar al zouden ze een dagje meer nemen, dat zou ook al schelen. Mijn kinderen zitten op een KDV met veel jonge leidsters. In de afgelopen jaren hebben zij heel wat baby's gekregen en de meeste zijn van 4 of 5 dagen naar 2 dagen gegaan. Dan heb je ineens nog maar de helft aan personeel rondlopen.
Ja, en dat is dus op meer plaatsen zo. Vrouwen gaan echt niet allemaal fulltime werken als de opvang bijna gratis is.
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 10:55:00 #62
382129 crew  Donna
pi_208577099
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 10:48 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, en dat is dus op meer plaatsen zo. Vrouwen gaan echt niet allemaal fulltime werken als de opvang bijna gratis is.
Misschien niet meteen fulltime nee, maar vast wel meer.
Alleen dan moeten we alleen eerst van het idee af dat het een schande is om je kinderen 3+ dagen naar een opvang te brengen.
  woensdag 29 maart 2023 @ 11:52:13 #63
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208577950
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 08:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb de horror van het huishouden nooit begrepen. Schoonmaken, koken en de kinderen vermaken vind ik minder stressvol dan de meeste banen die ik heb gehad.
Nou, geef mij maar een paar kilometer archief om op te ruimen. Ik vind het huishouden plus kinderen veel en veel stressvolle. Ik kom en kwam altijd tot rust op het werk (fulltime).
  woensdag 29 maart 2023 @ 11:56:17 #64
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208578023
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 10:48 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, en dat is dus op meer plaatsen zo. Vrouwen gaan echt niet allemaal fulltime werken als de opvang bijna gratis is.
Je kan dan juist minder gaan werken omdat er een grote kostenpost wegvalt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208578062
Bij dit soort ideeën wordt keer op keer genegeerd dat mannen en vrouwen nu eenmaal niet hetzelfde zijn (gemiddeld gezien, je hebt hele mannelijke vrouwen en hele vrouwelijke mannen, enz enz) en dus andere keuzes maken.

De keuze voor deeltijd is in Nederland zeer populair en populairder dan zo’n beetje waar ook, maar dat komt niet omdat we niet geëmancipeerd zijn, maar omdat we zo rijk zijn dat meer werken voor veel mensen een optie is in plaats van noodzaak.

Kortom: verspilde moeite dit.
  woensdag 29 maart 2023 @ 12:02:31 #66
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_208578121
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 11:58 schreef VEM2012 het volgende:
Bij dit soort ideeën wordt keer op keer genegeerd dat mannen en vrouwen nu eenmaal niet hetzelfde zijn (gemiddeld gezien, je hebt hele mannelijke vrouwen en hele vrouwelijke mannen, enz enz) en dus andere keuzes maken.

De keuze voor deeltijd is in Nederland zeer populair en populairder dan zo’n beetje waar ook, maar dat komt niet omdat we niet geëmancipeerd zijn, maar omdat we zo rijk zijn dat meer werken voor veel mensen een optie is in plaats van noodzaak.
Omlaag met die lonen :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_208578242
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 01:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar het is voor veel gewoon gezinnen niet haalbaar.
De oplossing is dan ook om geen kinderen te nemen. Maar dat het land daardoor uiteindelijk een geboortecijfer van 0 heeft zien we even over het hoofd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_208578577
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 10:55 schreef Donna het volgende:

[..]
Misschien niet meteen fulltime nee, maar vast wel meer.
Alleen dan moeten we alleen eerst van het idee af dat het een schande is om je kinderen 3+ dagen naar een opvang te brengen.
Je weet dat er dan risico’s op hechtingsproblemen kunnen ontstaan?
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 13:09:56 #69
382129 crew  Donna
pi_208578985
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 12:37 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Je weet dat er dan risico’s op hechtingsproblemen kunnen ontstaan?
Dat kan inderdaad, maar dat risico is er ook wanneer een kind 2 dagen gaat en dan steeds verschillende gezichten ziet. Of 1 dag per week waardoor het kind steeds opnieuw moet wennen. Of wanneer het KDV gewoonweg slechte kwaliteit zorg levert. Kinderen kunnen verschillende veilige hechtingsrelaties aangaan, maar dan moet er wel stabiliteit zijn.

Het verschilt een beetje welke onderzoeken je leest, maar de grootste factor in hechtingsproblematiek lijkt de wisseling van wacht te zijn. Als jonge baby steeds een ander gezicht boven het bedje hebben. En daar kan ook sprake van zijn met bijv. 'maar' 2 dagen KDV en 2 dagen verschillende sets opa's en oma's. Iets wat wel vrij algemeen geaccepteerd is.
pi_208579065
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:09 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat kan inderdaad, maar dat risico is er ook wanneer een kind 2 dagen gaat en dan steeds verschillende gezichten ziet. Of 1 dag per week waardoor het kind steeds opnieuw moet wennen. Of wanneer het KDV gewoonweg slechte kwaliteit zorg levert. Kinderen kunnen verschillende veilige hechtingsrelaties aangaan, maar dan moet er wel stabiliteit zijn.

Het verschilt een beetje welke onderzoeken je leest, maar de grootste factor in hechtingsproblematiek lijkt de wisseling van wacht te zijn. Als jonge baby steeds een ander gezicht boven het bedje hebben. En daar kan ook sprake van zijn met bijv. 'maar' 2 dagen KDV en 2 dagen verschillende sets opa's en oma's. Iets wat wel vrij algemeen geaccepteerd is.
Ik ben van mening dat je geen kinderen moet nemen als je van tevoren al weet dat je deze +3 dagen bij een ander moet onderbrengen en je daarmee allerlei ontwikkelingsrisico’s loopt. Er is natuurlijk wel degelijk een verschil wanneer je een kind ‘maar’ 1 of 2 dagen elders onderbrengt (dus ook bij opa en oma) of 4 dagen.

Daarnaast heb ik ook ernstige twijfels over de (toekomstige) kwaliteit van de opvang, dit gezien de disbalans tussen vraag en aanbod dat alleen maar groter gaat worden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 maart 2023 @ 13:26:18 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208579176
Daar gaat ons belastinggeld naartoe :')

En dan zeggen ze dat woke onzin ons toch niet raakt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 13:27:09 #72
382129 crew  Donna
pi_208579189
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:17 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Ik ben van mening dat je geen kinderen moet nemen als je van tevoren al weet dat je deze +3 dagen bij een ander moet onderbrengen en je daarmee allerlei ontwikkelingsrisico’s loopt. Er is natuurlijk wel degelijk een verschil wanneer je een kind ‘maar’ 1 of 2 dagen elders onderbrengt (dus ook bij opa en oma) of 4 dagen.

Daarnaast heb ik ook ernstige twijfels over de (toekomstige) kwaliteit van de opvang, dit gezien de disbalans tussen vraag en aanbod dat alleen maar groter gaat worden.
Dat ontken ik nergens.
Maar 3 dagen KDV wordt over het algemeen hier in NL afgedaan als veel (of te veel), terwijl 1 dag KDV en 2 dagen verschillende opa's en oma's geen probleem is. 3 dagen opa's en oma's al helemaal niet. Ik vind wel dat we van dat idee af moeten.

*Ja nu scheer ik iedereen even over 1 kam, maar dit hoor je toch behoorlijk vaak.
Verder ben ik het met je eens. Er moet meer veranderen, anders krijg je het cirkeltje niet rond en zal de kwaliteit snel dalen.
pi_208579516
Ik wil best minder werken hoor, als de baas van mijn vriendin wat meer geld geeft.
  woensdag 29 maart 2023 @ 13:52:22 #74
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208579591
Oh god, we zitten al in de discussie over 3 dagen opvang en mensen hun meningen? Ik had het nog anderhalve pagina gegeven.
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 13:53:21 #75
382129 crew  Donna
pi_208579601
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:52 schreef Qarrad het volgende:
Oh god, we zitten al in de discussie over 3 dagen opvang en mensen hun meningen? Ik had het nog anderhalve pagina gegeven.
Sorry. :'(
  woensdag 29 maart 2023 @ 13:55:30 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208579641
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 08:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Mwa, nu maak je er ook wel weer een slachtofferverhaal van. Ik ken genoeg mannen die met schandalige alimentatiedeals zitten opgescheept na hun scheiding. De man lekker 5 dagen per week doorweken, de vrouw blijf na scheiding gewoon 2 of 3 dagen werken en trekt verder lekker de alimentatie.

Beetje ongenuanceerd verhaal dus, zie ook dit verhaal hieronder. Notabene een NPO-verhaal.

https://www.nporadio1.nl/(...)unstig-uit-scheiding
Mannen verliezen inderdaad vaak hun gratis opvang en huishoudster (en zoeken meteen een 2.0), vrouwen verliezen vaak de woning en hun sociale en financiële zelfstandigheid over langere termijn en dat laatste is waar dit topic over gaat.
pi_208581261
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 13:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Mannen verliezen inderdaad vaak hun gratis opvang en huishoudster (en zoeken meteen een 2.0), vrouwen verliezen vaak de woning en hun sociale en financiële zelfstandigheid over langere termijn en dat laatste is waar dit topic over gaat.
Tja, als je het zo zwart-wit wil neerzetten: Ga je gang maar het zorgt er niet bepaald voor dat je verhaal dichter bij de waarheid komt natuurlijk.

Ik vind het gelul, heb in mijn omgevingen 5 scheidingen meegemaakt en het patroon was altijd hetzelfde: Man werkte meer dan de vrouw. Man betaalt een godsvermogen aan alimentatie. Vrouw blijft lekker weinig werken en heeft vaak ook nog meer de kinderen thuis. Tel uit je winst mannen!
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208581371
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja, als je het zo zwart-wit wil neerzetten: Ga je gang maar het zorgt er niet bepaald voor dat je verhaal dichter bij de waarheid komt natuurlijk.

Ik vind het gelul, heb in mijn omgevingen 5 scheidingen meegemaakt en het patroon was altijd hetzelfde: Man werkte meer dan de vrouw. Man betaalt een godsvermogen aan alimentatie. Vrouw blijft lekker weinig werken en heeft vaak ook nog meer de kinderen thuis. Tel uit je winst mannen!
De foute mannen die alimentatie moeten betalen hebben in huis wel geen last van kinderen die overal aan zitten.
pi_208581428
-

[ Bericht 50% gewijzigd door probeer op 29-03-2023 15:47:00 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_208581536
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:42 schreef torentje het volgende:

[..]
De foute mannen die alimentatie moeten betalen hebben in huis wel geen last van kinderen die overal aan zitten.
Leuke karikatuur die je hier van maakt maar in de praktijk slaat het nergens op natuurlijk.

Nogmaals, ik denk dat we het best prima in Nederland hebben geregeld en dat veel mannen en vrouwen de huidige verdeling ook best prima vinden. Hier een sausje van emancipatie en progressie overheen gooien is leuk maar het verandert de realiteit niet.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')