Als ze parttime werkt is de kans klein dat er recht op (aanvullende) bijstand bestaat, tenzij dat "parttime" 8 uur per week is ofzo, maar dan nog ga je liever meer werken dan je aan de gestapo van de sociale dienst te moeten onderwerpen.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 22:38 schreef CocoinColorado het volgende:
Lijkt me dat de 1e prio is dat ze gewoon fulltime gaat werken. Ik vind dat zelf ook erg voor de hand liggen dus ik vraag me af waarom er gelijk gevraagd wordt op welke uitkeringen zij nog meer recht heeft?
Ze kan aanvullende bijstand aanvragen bij de gemeente maar daar hangt natuurlijk wel een sollicitatieplicht aan vast. Wil ze die hele molen in gaan terwijl ze misschien morgen (bij wijze van) ergens fulltime kan gaan werken?
Als ze nu fulltime gaat werken kan ze ook nog wat jaartjes pensioenopbouw meepakken.
Je hebt gelijk; ik ging uit van een uurtje of 16 maar het kan ook minder of meer zijn. Geen idee.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 22:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze parttime werkt is de kans klein dat er recht op (aanvullende) bijstand bestaat, tenzij dat "parttime" 8 uur per week is ofzo, maar dan nog ga je liever meer werken dan je aan de gestapo van de sociale dienst te moeten onderwerpen.
Als je 16 uur werkt dan is bijstand voor een alleenstaande als snel minder (¤ 1.135 per maand), tenzij ze op haar 59ste na jaren een kantoorbaan nog een loon in de buurt van het wettelijk minimumloon heeft.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 22:46 schreef CocoinColorado het volgende:
[..]
Je hebt gelijk; ik ging uit van een uurtje of 16 maar het kan ook minder of meer zijn. Geen idee.
Feit is dat de betreffende persoon er gewoon alles aan moet doen om meer inkomen te generen, wat me erg voor de hand liggend lijkt.
Dat is ook mijn verkeerde uitgangspunt in de OP. Eigenlijk: hoe kan ze haar toekomst het beste aanpakken, zonder als uitgangspunt "een uitkering" of "een rijke vent".quote:Op dinsdag 28 maart 2023 22:38 schreef CocoinColorado het volgende:
Lijkt me dat de 1e prio is dat ze gewoon fulltime gaat werken. Ik vind dat zelf ook erg voor de hand liggen dus ik vraag me af waarom er gelijk gevraagd wordt op welke uitkeringen zij nog meer recht heeft?
Meer gaan werken, waarschijnlijk hoeft ze niet eens fulltime te werken om het AOW-verlies te compenseren, zeker niet nu er een persoon minder van onderhouden moet worden.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 23:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is ook mijn verkeerde uitgangspunt in de OP. Eigenlijk: hoe kan ze haar toekomst het beste aanpakken, zonder als uitgangspunt "een uitkering" of "een rijke vent".
In 2015 afgeschaft, toen kreeg de man nog net geen AOW.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 23:44 schreef Leandra het volgende:
Tenzij hij nog een toeslag kreeg op zijn AOW.
Maar daar zal geen recht op geweest zijn: https://www.svb.nl/nl/aow(...)nsioenen/aow-toeslag
1) Klopt, was meer her en der wat uurtjes via UB,quote:Op woensdag 29 maart 2023 07:41 schreef Ivo1985 het volgende:
1) Een eventueel nabestaanden pensioen zal vrij minimaal zijn wanneer er weinig arbeidsverleden is.
2) Misschien is er ooit nog wel ergens een vergeten levensverzekering afgesloten.
1) Dat laatstequote:Op woensdag 29 maart 2023 09:56 schreef Fe2O3 het volgende:
1) Betalen ze 2500 aan huur, of 650 met 300 euro huur subsidie?
2) Hebben ze 6 honden en als hobby dure auto's en gaat er elke week een kilo kaviaar doorheen of moeten ze nu al van een pak wit brood en een doos macaroni 3 dagen zien te overbruggen?
3) Nb. het kan ook zijn dat als de kinderen gaan werken en inkomen genereren, de toeslagen bijv. deels of helemaal wegvallen.
4) of lesbisch worden en een rijke vrouw eigenlijk al rap over als opties?
Heb je voorbeelden van dat soort vacatures, want dat lijkt me wel wat.quote:Op woensdag 29 maart 2023 09:56 schreef Fe2O3 het volgende:
Ze kan best 4k netto binnen tikken met 3 dgn als parttime directie secretaresse,
AOW, staatspensioen dus. Nabestaandenpensioen zou ik moeten navragen.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 22:46 schreef Leandra het volgende:
De man had amper werkverleden maar ging wel op z'n 66ste met pensioen,
Ja, dat is logisch, dat klopt ook met de leeftijd, maar je schrijft nergens dat hij voor die tijd een uitkering had, dus dan zal er een bron van inkomen zijn geweest, anders deden ze het al die tijd al primair van haar inkomen.quote:Op woensdag 29 maart 2023 10:33 schreef blomke het volgende:
[..]
AOW, staatspensioen dus. Nabestaandenpensioen zou ik moeten navragen.
Was meer "leven van de soos", (geen WAO) met af en toe wat bijverdienen via UB. Idd was (is) haar inkomen voor het gros van de uitgaven.quote:Op woensdag 29 maart 2023 10:40 schreef Leandra het volgende:
Het wordt pas echt beroerd als hij voor die tijd bijvoorbeeld in de WAO zat en dat op zijn 66ste al minder werd toen hij in de AOW kwam, want dan was dat al een flinke beperking qua inkomen.
De soos is de Sociale Dienst, bijstand dus.quote:Op woensdag 29 maart 2023 11:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Was meer "leven van de soos", (geen WAO) met af en toe wat bijverdienen via UB. Idd was (is) haar inkomen voor het gros van de uitgaven.
quote:Op woensdag 29 maart 2023 11:56 schreef Leandra het volgende:
Nou ja, ze kan nu ook bijstand aanvragen als haar inkomen minder is dan 1.135 per maand, maar ik zou liever een paar uur meer gaan werken dan me moeten onderwerpen aan de terreur van de Sociale Dienst.
Had ze die of heeft ze die? In beide gevallen op zoek naar een fulltime baan? Voor kinderen van die leeftijd hoef je na schooltijd toch niet thuis te zijn met thee en koekjes?quote:
Mjaquote:Op woensdag 29 maart 2023 10:15 schreef blomke het volgende:
[..]
1) Dat laatste
2) Dat laatste
3) Zeker een punt
4) Homosexualiteit bestaat niet in die refokringen
Als ze de bijstand in gaat zou ik stoppen met werken, ook de kinderen. Terreur is nog een milde omschrijving. Dan zit je ook met het inkomen van de kinderen overigens.quote:Op woensdag 29 maart 2023 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
De soos is de Sociale Dienst, bijstand dus.
Nou ja, ze kan nu ook bijstand aanvragen als haar inkomen minder is dan 1.135 per maand, maar ik zou liever een paar uur meer gaan werken dan me moeten onderwerpen aan de terreur van de Sociale Dienst.
Het is niet dat je de keuze hebt te stoppen met werken als je in de bijstand komt...quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:40 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Als ze de bijstand in gaat zou ik stoppen met werken, ook de kinderen. Terreur is nog een milde omschrijving. Dan zit je ook met het inkomen van de kinderen overigens.
quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:12 schreef baskick het volgende:
Had ze die of heeft ze die? In beide gevallen op zoek naar een fulltime baan? Voor kinderen van die leeftijd hoef je na schooltijd toch niet thuis te zijn met thee en koekjes?
Mwoah daar kan je echt behoorlijk de randjes vanaf lopen als je wilt.quote:Op woensdag 29 maart 2023 12:44 schreef Leandra het volgende:
et is niet dat je de keuze hebt te stoppen met werken als je in de bijstand komt...
Dan wordt ze als verwijtbaar werkloos gezien en dat is helemaal drama.
Is een beetje ambivalent. Wel willen, maar als het lastig wordt, te moeilijk of "niet meer leuk", kapt ze ermee.quote:Op woensdag 29 maart 2023 13:51 schreef Fe2O3 het volgende:
Mgoed laten we in het geval van Blomke het erop houden dat de dame in kwestie in ieder geval wel wilt werken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |