Hoezo is dat opzichtig, iedereen eet toch op verschillende tijden? Zijn er echt mensen die dit bewust doen om wat geld te besparen uit vrekkigheid?quote:Op zaterdag 25 maart 2023 07:55 schreef bijdehand het volgende:
Maar 'toevallig' rond etenstijd aankomen is dan wel heel opzichtig, maar ook dan kunnen ze mee eten.
Wat is daar arrogant aan? Andersom zou je het toch ook waarderen? En doorgaans word er toch gewoon gevraagd of dat kan?quote:Op zaterdag 25 maart 2023 07:54 schreef etuiedelapiel het volgende:
De arrogantie dat je er maar vanuit gaat dat je gewoon kunt aanschuiven kan er bij mij niet in, tenzij het directe familie is de rest kan gewoon ophoepelen.
Rond kwart over 5 op de koffie komen terwijl je weet dat mensen normaal rond 6 uur eten... nah zeg dan gewoon dat je graag mee wil eten dan kan ik vantevoren nog wat boodschappen doen. Of het uit vrekkigheid of gemak is weet ik niet, maar mensen doen het wel. Kuch mijn schoonouders kuch.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 07:58 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Hoezo is dat opzichtig, iedereen eet toch op verschillende tijden? Zijn er echt mensen die dit bewust doen om wat geld te besparen uit vrekkigheid?
Dat jij dat wil is prima. Er ben voor het eten weer weg.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 08:00 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Wat is daar arrogant aan? Andersom zou je het toch ook waarderen? En doorgaans word er toch gewoon gevraagd of dat kan?
zelfs bij directe familieleden kan dst er bij mij niet in..quote:Op zaterdag 25 maart 2023 07:54 schreef etuiedelapiel het volgende:
De arrogantie dat je er maar vanuit gaat dat je gewoon kunt aanschuiven kan er bij mij niet in, tenzij het directe familie is de rest kan gewoon ophoepelen.
Een blikje groente? Ik zou mij kapot schamen om mijn gasten zoiets voor te zetten.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 08:34 schreef Tinkepink het volgende:
Bij mij mag iedereen mee-eten. Als er te weinig is, haal ik wel wat bij of gaan we uit eten. Maar meestal is wat extra brood, rauwkost en/of een blikje groente extra voldoende
Ik vermoed dat dit voor veel mensen geldt (ook met gezin of een stelletje), nu is voor mij iedere dag een boodschapje doen geen probleem, maar als er ineens 2-3 man komen eten heb ik wel een 'probleem'. (ik woon ook alleen)quote:Op zaterdag 25 maart 2023 08:26 schreef CherryLips het volgende:
Ik woon alleen en gebruik een weekplanning met eten, dus heb vaak niet genoeg voor een eter erbij. De keren dat het voorkwam hebben we maar iets besteld ergens.
Wie onverwachts mee-eet heeft maar te eten wat de pot schaft.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 08:43 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Een blikje groente? Ik zou mij kapot schamen om mijn gasten zoiets voor te zetten.
Mee-eten is in principe altijd onverwachts, anders kom of ga je ergens eten.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 08:54 schreef Groepfunder het volgende:
Ik woon alleen en heb ook een maaltijdplanning. Mee-eten vind ik geen probleem. Onverwacht mee-eten wel; overigens ook als ik ergens op bezoek ben. Met gastvrij zijn heeft dat imo niets te maken.
Dat zie ik anders. Als ik met een vriend afspreek, dan vragen we ook wel 'ns aan elkaar: "eet je de lunch mee?" of "Heb je zin om dan hier te blijven eten?". De afspraak ziet dan niet primair op de maaltijd. Mee-eten kan dus prima op afspraak.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 08:55 schreef Leandra het volgende:
Mee-eten is in principe altijd onverwachts, anders kom of ga je ergens eten.
Dan gaat het in dit topic toch eigenlijk alleen maar om de 'niet-op-afspraak-mee-eters'? Natuurlijk kan mee-eten op afspraak. 'ik zou toch mee-eten?' -Nee!quote:Op zaterdag 25 maart 2023 08:59 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dat zie ik anders. Als ik met een vriend afspreek, dan vragen we ook wel 'ns aan elkaar: "eet je de lunch mee?" of "Heb je zin om dan hier te blijven eten?". De afspraak ziet dan niet primair op de maaltijd. Mee-eten kan dus prima op afspraak.
Of spontane logés! Ineens een hele avond/nacht gezelschap over de vloer.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:11 schreef Molo het volgende:
Spontaniteit kent geen tijd
Één van de leukste dingen aan leven, bezoek wat onverwacht mee-eters worden
De ultieme nachtmerrie.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Of spontane logés! Ineens een hele avond/nacht gezelschap over de vloer.
Dus er eten sowieso nooit anderen bij jou?quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:45 schreef LordofLeaves het volgende:
Wegsturen. Ik hoef mij niet te ergeren aan andermans tafelmanieren.
Vrijwel nooit nee.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Dus er eten sowieso nooit anderen bij jou?
Wel bezoek buiten dat of ook dat vrijwel niet?quote:
Restaurants heb ik geen moeite mee. Daar kan ik nog om mij heen kijken en mij ergeren aan vreemde mensen.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel bezoek buiten dat of ook dat vrijwel niet?
Maar krijg je überhaupt weleens bezoek?quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:54 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Restaurants heb ik geen moeite mee. Daar kan ik nog om mij heen kijken en mij ergeren aan vreemde mensen.Vind het idee dat mensen zich aan mij opdringen om maar te blijven eten in mijn huis ook niet fijn.
Ja, maar die blijven niet eten.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar krijg je überhaupt weleens bezoek?
Ah okquote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:56 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ja, maar die blijven niet eten.
Ik denk dat het meer om mensen gaat die zomaar komen binnenvallen.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 10:56 schreef fietsie het volgende:
Die mensen van wie ik het leuk vind dat ze bij mij thuis komen, en die ik dus met plezier binnenlaat, vind ik ook prima leuk genoeg om gezellig mee te eten.
Andersom gezegd; als iemand al niet gezellig genoeg zou zijn om mee te eten, dan is die persoon waarschijnlijk ook niet leuk genoeg voor ander sociaal contact bij mij thuis![]()
En de praktische kant is altijd wel een mouw aan te passen.
Maar ik heb dus ook nooit "visite" waarvan ik achteraf verzucht "blij dat ze weg zijn" , want die had ik dan sowieso al niet uitgenodigd te komen.
Dat gebeurt hier ook, maar dan wel alleen met goede vrienden. Van sommige mensen vind ik het wel gezellig om ze op bezoek te hebben, maar ook weer niet zo gezellig dat ik ze 's morgens ook nog bij het ontbijt hoef te spreken.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Of spontane logés! Ineens een hele avond/nacht gezelschap over de vloer.
Dat lijkt me ook wel prettig. Helaas zijn er hier de laatste jaren veel mensen bij gekomen na scheidingen. Mensen waar je echt niet zelf voor kiest en waar ik ook helemaal niks mee heb. Die komen dus wel mee op bezoek en dat is prima en best gezellig voor even. Laat ik het zo zeggen: ik vind het nooit jammer dat ze ook weer vertrekken. Bij gekozen vrienden of leuke familieleden is dat wel anders, die zijn altijd welkom en mogen ook altijd langer blijven.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 10:56 schreef fietsie het volgende:
Die mensen van wie ik het leuk vind dat ze bij mij thuis komen, en die ik dus met plezier binnenlaat, vind ik ook prima leuk genoeg om gezellig mee te eten.
Andersom gezegd; als iemand al niet gezellig genoeg zou zijn om mee te eten, dan is die persoon waarschijnlijk ook niet leuk genoeg voor ander sociaal contact bij mij thuis![]()
En de praktische kant is altijd wel een mouw aan te passen.
Maar ik heb dus ook nooit "visite" waarvan ik achteraf verzucht "blij dat ze weg zijn" , want die had ik dan sowieso al niet uitgenodigd te komen.
Non-existent hier. Als in: diegenen die dat doen (zoals mn broer even op de motor) zijn ook degenen die welkom zijn.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 10:59 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer om mensen gaat die zomaar komen binnenvallen.
Oow dat heb ik dan van d'r gekregenquote:Op zaterdag 25 maart 2023 11:48 schreef Lenny77 het volgende:
Dat zou voor mij een enorme stress-kramp opleveren. Ten eerste heb ik nooit genoeg eten in huis om onverwacht meer mensen te kunnen voeden, ten tweede werk ik zoveel dat ik ook niet zomaar even extra naar de winkel kan gaan (die hier sowieso al niet in de buurt liggen en niet de ruime openingstijden hebben zoals in NL).
Dus het zou dan een ritje frituur worden maar als die ook niet open is... dan stopt het wel.
Ik vind het sowieso vrij onbeleefd en zou het zelf ook nooit doen.
Op dat gebied ben ik wel jaloers op mijn moeder, zij kan letterlijk op elk moment van de dag minstens 5 extra monden voeden met complete lekkere maaltijden en er nog taart bij bakken ook. Hoe ze het doet... geen idee. Ik heb het gen daarvoor helaas niet geërfd
Jaloers op jou dan ook!quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oow dat heb ik dan van d'r gekregen
Ik zit niet voor niets in CUL hequote:
Geen locale pizzaboeren, boterham in de vriezer of blik soep in de kast?quote:Op zaterdag 25 maart 2023 11:48 schreef Lenny77 het volgende:
Dat zou voor mij een enorme stress-kramp opleveren. Ten eerste heb ik nooit genoeg eten in huis om onverwacht meer mensen te kunnen voeden, ten tweede werk ik zoveel dat ik ook niet zomaar even extra naar de winkel kan gaan (die hier sowieso al niet in de buurt liggen en niet de ruime openingstijden hebben zoals in NL).
Dus het zou dan een ritje frituur worden maar als die ook niet open is... dan stopt het wel.
Ik vind het sowieso vrij onbeleefd en zou het zelf ook nooit doen.
Op dat gebied ben ik wel jaloers op mijn moeder, zij kan letterlijk op elk moment van de dag minstens 5 extra monden voeden met complete lekkere maaltijden en er nog taart bij bakken ook. Hoe ze het doet... geen idee. Ik heb het gen daarvoor helaas niet geërfd
Nee helaas niet/ ja natuurlijk wel maar je geeft toch geen boterham? En nee, maar ook dat geef je toch niet?quote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen locale pizzaboeren, boterham in de vriezer of blik soep in de kast?
Dat kan toch niemand verwachten johquote:Op zaterdag 25 maart 2023 12:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee helaas niet/ ja natuurlijk wel maar je geeft toch geen boterham? En nee, maar ook dat geef je toch niet?
Misschien is dat het probleem wel.. dat ik door het voorbeeld van mijn moeder DENK dat je iets compleet op tafel moet zetten en allemaal super vers natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |