abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208524835
Ik merk dat ik de afgelopen tijd steeds vaker fantaseer om de contacten met de meeste mensen in mijn leven te verbreken en ergens anders opnieuw te beginnen.

Er spelen een aantal dingen, al jaren, allemaal op te lossen, maar ik merk dat ik gewoon geen zin meer heb in verder contact.

Ik heb de behoefte aan een frisse start in een andere omgeving. Nederland heeft veel zaken goed op orde maar ik merk dat ik vooral in de winter behoefte heb aan een ander leefritme.

Herkenbaar voor iemand hier? Of wellicht zelfs iemand die ook daadwerkelijk deze stap heeft gezet?
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:24:54 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208524909
Drie keer gedaan. Je neemt jezelf gewoon mee.
Resistance is futile.
pi_208524928
Heb je een idee waar je naartoe wil gaan, of wil je vooral vluchten?
Je kan niet echt vluchten voor jezelf.
pi_208524944
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:24 schreef Seven. het volgende:
Drie keer gedaan. Je neemt jezelf gewoon mee.
Drie keer met je vriendenkring en familie gebroken?
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:27:47 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208524948
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:24 schreef Seven. het volgende:
Drie keer gedaan. Je neemt jezelf gewoon mee.
Dit is zo'n vervelende opmerking, maar het is helemaal waar.
pi_208524994
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:26 schreef Farenji het volgende:
Heb je een idee waar je naartoe wil gaan, of wil je vooral vluchten?
Je kan niet echt vluchten voor jezelf.
Ja, wat dat betreft is dit geen opwelling. Speel al sinds m’n veertiende met het idee om naar Nieuw-Zeeland of Australië te emigreren. Toen waren het vooral praktische bezwaren die me tegenhielden maar ik denk dat het nu misschien wel gewoon tijd is om de stap te nemen die ik lange tijd niet durfde te nemen. Financieel kan ik mezelf ook wel redden. Het zijn vooral de lange termijn implicaties die ik wellicht niet helemaal overzie waar ik me eerst wat meer over wil inlezen, liefst aan de hand van ervaringen.
pi_208525022
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:30 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]
Ja, wat dat betreft is dit geen opwelling. Speel al sinds m’n veertiende met het idee om naar Nieuw-Zeeland of Australië te emigreren. Toen waren het vooral praktische bezwaren die me tegenhielden maar ik denk dat het nu misschien wel gewoon tijd is om de stap te nemen die ik lange tijd niet durfde te nemen. Financieel kan ik mezelf ook wel redden. Het zijn vooral de lange termijn implicaties die ik wellicht niet helemaal overzie waar ik me eerst wat meer over wil inlezen, liefst aan de hand van ervaringen.
Wat wil je horen dan? Je hebt je beslissing toch al gemaakt.
pi_208525023
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:27 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Dit is zo'n vervelende opmerking, maar het is helemaal waar.
Geen slimme vraag wellicht maar wat word er precies bedoeld met ‘je neemt jezelf gewoon mee’?
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:33:35 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208525072
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:27 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]
Drie keer met je vriendenkring en familie gebroken?
Familie heb ik nooit mee gebroken maar met wat afstand hoeft dat ook niet. Ik woon nu weer dichtbij maar de afstand blijft wel.

En 1 vriendschap heeft 2 emigraties overleefd.
Resistance is futile.
pi_208525077
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:31 schreef Farenji het volgende:

[..]
Wat wil je horen dan? Je hebt je beslissing toch al gemaakt.
Beslissing is nog verre van definitief. Wil vooral ervaringen van anderen horen of gewoonweg perspectieven.

Was het het uiteindelijk waard? Spijt? Waar had je vooraf geen rekening mee gehouden? Heb je gevonden waar je naar opzoek was?
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:36:25 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208525124
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:31 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]
Geen slimme vraag wellicht maar wat word er precies bedoeld met ‘je neemt jezelf gewoon mee’?
Nou, dat je daar ook verveelt raakt met je omgeving als de nieuwigheid er af is. Simpel gezegd: dat je er voor kiest je omgeving te veranderen en niet jezelf.
Ik weet natuurlijk niet wat er speelt in jouw geval en misschien is het niet op jou van toepassing, maar dit is wat ik ermee bedoel.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:37:21 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208525147
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:31 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]
Geen slimme vraag wellicht maar wat word er precies bedoeld met ‘je neemt jezelf gewoon mee’?
Ook in een andere omgeving waar niemand je kent, stap je in dezelfde valkuilen en maak je dezelfde fouten. In de basis blijf je gewoon jezelf, dus je gaat die ware liefde niet ineens vinden omdat je in een ander land woont. Je wordt niet ineens een socialer mens.

Je leert wel overleven in je eentje en dat vormt je ook wel. Verder ga je al snel je eigen cultuur tegen het licht houden, dat is ook wel interessant.
Resistance is futile.
pi_208525152
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:33 schreef Seven. het volgende:

[..]
Familie heb ik nooit mee gebroken maar met wat afstand hoeft dat ook niet. Ik woon nu weer dichtbij maar de afstand blijft wel.

En 1 vriendschap heeft 2 emigraties overleefd.
Gewoon zeggen als ik te veel vraag hoor, maar:

Was het willen breken met je omgeving, in jouw situatie dus vooral je vriendenkring, ook de reden om te emigreren?

En ging je alleen of met een partner? Hoe bouwde je nieuwe sociale contacten op?
pi_208525192
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:37 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ook in een andere omgeving waar niemand je kent, stap je in dezelfde valkuilen en maak je dezelfde fouten. In de basis blijf je gewoon jezelf, dus je gaat die ware liefde niet ineens vinden omdat je in een ander land woont. Je wordt niet ineens een socialer mens.

Je leert wel overleven in je eentje en dat vormt je ook wel. Verder ga je al snel je eigen cultuur tegen het licht houden, dat is ook wel interessant.
Ah, oke, dit is wel een interessante opmerking.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:42:13 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208525293
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:30 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]
Ja, wat dat betreft is dit geen opwelling. Speel al sinds m’n veertiende met het idee om naar Nieuw-Zeeland of Australië te emigreren. Toen waren het vooral praktische bezwaren die me tegenhielden maar ik denk dat het nu misschien wel gewoon tijd is om de stap te nemen die ik lange tijd niet durfde te nemen. Financieel kan ik mezelf ook wel redden. Het zijn vooral de lange termijn implicaties die ik wellicht niet helemaal overzie waar ik me eerst wat meer over wil inlezen, liefst aan de hand van ervaringen.
Lees je in op zaken als pensioenopbouw. Ik heb 10 jaar niets opgebouwd, dat is nog wel te overzien maar toen ik 21 was stond het niet op m'n radar. Nu ben ik bijna 40 en besef ik ineens wel dat ik waarschijnlijk nog wel 30 jaar 'moet'.
Resistance is futile.
pi_208525376
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:36 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Nou, dat je daar ook verveelt raakt met je omgeving als de nieuwigheid er af is. Simpel gezegd: dat je er voor kiest je omgeving te veranderen en niet jezelf.
Ik weet natuurlijk niet wat er speelt in jouw geval en misschien is het niet op jou van toepassing, maar dit is wat ik ermee bedoel.
Verveling is niet per se wat er hier speelt.

Bij mij speelt een combinatie van factoren: 1. Geen zin meer hebben in oneerlijke verwachtingen van mensen. 2. Masker opzetten bij cultureel-religieuze familie.

Deze dingen zijn best uit te praten maar hoeft van mij niet echt meer. Ik ben nihilistisch in die zin dat ik vind dat het leven eigenlijk geen echte betekenis heeft maar nu ik er toch ben maak ik er maar wat van. Ik heb het financieel best oke gedaan maar merk gewoon dat dat niet is wat van belang is. Tegelijkertijd heb ik juist door die financiën stress, wat ik oneerlijk vind omdat ik hier zo lang en hard voor heb gewerkt en altijd heb gedeeld met de mensen om me heen. Ik vind het dus oneerlijk dat er op allerlei manieren zoveel druk op me word gelegd, ook wat mantelzorg betreft.

Er is wellicht gewoon teveel gebeurd. Vandaar de behoefte aan een frisse start en dingen voortaan doen op mijn manier.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:51:35 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208525443
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:37 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]
Gewoon zeggen als ik te veel vraag hoor, maar:

Was het willen breken met je omgeving, in jouw situatie dus vooral je vriendenkring, ook de reden om te emigreren?

En ging je alleen of met een partner? Hoe bouwde je nieuwe sociale contacten op?
Nee, ik had niet zo'n hele bewuste reden. Ik wilde wel een schone lei (onbewust los willen maken van familie) dus gaan studeren in België. Vervolgens vloog ik zowat uit de bocht na de emigratie. Leuke tijden met heel wat zatte avondjes, maar ook best wild. Veel ontdekt en wat dingen met mezelf uitgestukt in die tijd. Daarom wilde ik wéér een schone lei en ben ik gevlucht in een relatie in het buitenland, dus hoppa, naar Engeland vertrokken. Relatie ging voorbij na 4 jaar en toen stemden de Britten voor Brexit. Buiten de EU zag ik niet zitten dus weer m'n boeltje bij elkaar gepakt. Uiteindelijk toevallig weer in NL beland toen die relatie voorbij ging, dat had ook Duitsland of België of Frankrijk kunnen zijn maar ik vond hier toevallig werk. Dat is nu 6 jaar geleden.

Nieuwe contacten: dat was altijd vooral via werk of school.
Resistance is futile.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 22:52:19 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208525453
Hoe oud ben je?
Resistance is futile.
pi_208525593
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:52 schreef Seven. het volgende:
Hoe oud ben je?
28, dat is een van de dingen waar ik mee zit. Hoewel dat nog relatief jong is is sociale contacten opdoen in studentenkringen lastiger aangezien de meeste al afgestudeerd zijn en langzaam aan richting huisje boompje beestje willen. Vriendschappen onderhouden is sowieso lastig, vooral in die fase, laat staan nieuwe opbouwen.

Maar er zijn dan waarschijnlijk wel weer mensen die net als jezelf zijn geëemigreerd en dus ook opzoek naar nieuwe contacten. Klopt dat?
pi_208525621
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
Nee, ik had niet zo'n hele bewuste reden. Ik wilde wel een schone lei (onbewust los willen maken van familie) dus gaan studeren in België. Vervolgens vloog ik zowat uit de bocht na de emigratie. Leuke tijden met heel wat zatte avondjes, maar ook best wild. Veel ontdekt en wat dingen met mezelf uitgestukt in die tijd. Daarom wilde ik wéér een schone lei en ben ik gevlucht in een relatie in het buitenland, dus hoppa, naar Engeland vertrokken. Relatie ging voorbij na 4 jaar en toen stemden de Britten voor Brexit. Buiten de EU zag ik niet zitten dus weer m'n boeltje bij elkaar gepakt. Uiteindelijk toevallig weer in NL beland toen die relatie voorbij ging, dat had ook Duitsland of België of Frankrijk kunnen zijn maar ik vond hier toevallig werk. Dat is nu 6 jaar geleden.

Nieuwe contacten: dat was altijd vooral via werk of school.
Wat zou je met de kennis van nu anders hebben gedaan en wat zou je zo weer opnieuw doen op dezelfde manier?
  vrijdag 24 maart 2023 @ 23:17:44 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208525776
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:01 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]
28, dat is een van de dingen waar ik mee zit. Hoewel dat nog relatief jong is is sociale contacten opdoen in studentenkringen lastiger aangezien de meeste al afgestudeerd zijn en langzaam aan richting huisje boompje beestje willen. Vriendschappen onderhouden is sowieso lastig, vooral in die fase, laat staan nieuwe opbouwen.

Maar er zijn dan waarschijnlijk wel weer mensen die net als jezelf zijn geëemigreerd en dus ook opzoek naar nieuwe contacten. Klopt dat?
Alleen in grote steden vind je andere immigranten die op zoek zijn naar vrienden, is mijn ervaring.
Resistance is futile.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 23:33:11 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208525970
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:03 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]
Wat zou je met de kennis van nu anders hebben gedaan en wat zou je zo weer opnieuw doen op dezelfde manier?
Ik heb 2 jaar verkloot op school, en dat heeft veel geld gekost. Maar toen ik eenmaal besloot dat de opleiding het niet was, toen ben ik toevallig terecht gekomen in de branche waarin ik carrière gemaakt heb. Dus het heeft me uiteindelijk ook richting gegeven. En ik heb 4 jaar getrokken aan een relatie met iemand die gewoon een dikke angststoornis heeft. Maar ik heb in Engeland ook stappen in mijn carrière gezet die in België nooit gebeurd waren.

Mijn beste maat (Nederlander die ook teruggekeerd is) heb ik leren kennen in België. En uit die (studenten)tijd nog steeds wel wat warme contacten, komende zomer kraamvisite daar en een huwelijk in Turkije van mensen die ik 15 jaar geleden in België heb leren kennen. Uit Engeland in het werkende leven geen blijvende vriendschappen over gehouden. Sporadisch berichtjes uitwisselen, maar daar blijft het bij.

Dus ja, ik had het weer gedaan, maar niet onder het mom van 'ik wil weer studeren' om vervolgens flinke studieschulden op te bouwen. En Engeland.. lastig. Voor mijn carrière was het echt goed, die 5 jaar UK ervaring. Ik was er niet ongelukkig.

Maar uiteindelijk zijn het de vriendschappen en de persoonlijke ontwikkeling waarop je wortel schiet. Daar hou je de warme gevoelens en herinneringen aan over. Niet aan de tijden dat je krom lag voor je baas.
Resistance is futile.
pi_208526026
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:17 schreef Seven. het volgende:

[..]
Alleen in grote steden vind je andere immigranten die op zoek zijn naar vrienden, is mijn ervaring.
Dat is prima, ik wil sowieso naar een grote stad emigreren. Zijn er ook echt levendige communities of stel ik me er dan te veel bij voor?
pi_208526050
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:33 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik heb 2 jaar verkloot op school, en dat heeft veel geld gekost. Maar toen ik eenmaal besloot dat de opleiding het niet was, toen ben ik toevallig terecht gekomen in de branche waarin ik carrière gemaakt heb. Dus het heeft me uiteindelijk ook richting gegeven. En ik heb 4 jaar getrokken aan een relatie met iemand die gewoon een dikke angststoornis heeft. Maar ik heb in Engeland ook stappen in mijn carrière gezet die in België nooit gebeurd waren.

Mijn beste maat (Nederlander die ook teruggekeerd is) heb ik leren kennen in België. En uit die (studenten)tijd nog steeds wel wat warme contacten, komende zomer kraamvisite daar en een huwelijk in Turkije van mensen die ik 15 jaar geleden in België heb leren kennen. Uit Engeland in het werkende leven geen blijvende vriendschappen over gehouden. Sporadisch berichtjes uitwisselen, maar daar blijft het bij.

Dus ja, ik had het weer gedaan, maar niet onder het mom van 'ik wil weer studeren' om vervolgens flinke studieschulden op te bouwen. En Engeland.. lastig. Voor mijn carrière was het echt goed, die 5 jaar UK ervaring. Ik was er niet ongelukkig.

Maar uiteindelijk zijn het de vriendschappen en de persoonlijke ontwikkeling waarop je wortel schiet. Daar hou je de warme gevoelens en herinneringen aan over. Niet aan de tijden dat je krom lag voor je baas.
Duidelijk, dank voor je verhaal.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 23:44:46 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208526072
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:39 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]
Dat is prima, ik wil sowieso naar een grote stad emigreren. Zijn er ook echt levendige communities of stel ik me er dan te veel bij voor?
In Brussel had je echt landencrews. De Spanjaarden vonden elkaar overal, ze woonden ook allemaal samen en bij elkaar in de buurt. Met die groep ging ik dan veel mee op stap. En samen met mij nog wat Vlamingen en Amerikanen, en met die mensen spreek ik nog steeds wel eens af.

Maar hoe dat in Sydney of Wellington zit: geen idee. Ongetwijfeld heb je daar ook communities, de vraag is waar je aansluiting vindt.
Resistance is futile.
pi_208526202
Voordeel in rijke tijden als je emigreert is dat je ook vrij makkelijk weer terug kan in het geval de verhuizing tegenvalt?

bijv in 1960 was dat voor veel mensen gewoonweg financieel onhaalbaar?
pi_208526353
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:44 schreef Seven. het volgende:
In Brussel had je echt landencrews. De Spanjaarden vonden elkaar overal, ze woonden ook allemaal samen en bij elkaar in de buurt.
Lol op zich is het ook geen gek idee om een ghetto te starten in nieuw Zeeland en kijken of de toko en beetje gaat lopen? En anders weer terug naar de laaglanden?
pi_208526379
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:37 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ook in een andere omgeving waar niemand je kent, stap je in dezelfde valkuilen en maak je dezelfde fouten. In de basis blijf je gewoon jezelf, dus je gaat die ware liefde niet ineens vinden omdat je in een ander land woont. Je wordt niet ineens een socialer mens.

Je leert wel overleven in je eentje en dat vormt je ook wel. Verder ga je al snel je eigen cultuur tegen het licht houden, dat is ook wel interessant.
Goed gezegd. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 01:46:05 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208526685
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:46 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]
Verveling is niet per se wat er hier speelt.

Bij mij speelt een combinatie van factoren: 1. Geen zin meer hebben in oneerlijke verwachtingen van mensen. 2. Masker opzetten bij cultureel-religieuze familie.

Deze dingen zijn best uit te praten maar hoeft van mij niet echt meer. Ik ben nihilistisch in die zin dat ik vind dat het leven eigenlijk geen echte betekenis heeft maar nu ik er toch ben maak ik er maar wat van. Ik heb het financieel best oke gedaan maar merk gewoon dat dat niet is wat van belang is. Tegelijkertijd heb ik juist door die financiën stress, wat ik oneerlijk vind omdat ik hier zo lang en hard voor heb gewerkt en altijd heb gedeeld met de mensen om me heen. Ik vind het dus oneerlijk dat er op allerlei manieren zoveel druk op me word gelegd, ook wat mantelzorg betreft.

Er is wellicht gewoon teveel gebeurd. Vandaar de behoefte aan een frisse start en dingen voortaan doen op mijn manier.
Tsja, als je op een 'makkelijke' manier wil breken met je familie/vrienden dan is naar de andere kant van de wereld verhuizen wellicht een idee.

Ik ben ook 2x geëmigreerd. 1x naar een land waar ik me absoluut niet thuisvoelde, niet in de lokale én internationale gemeenschap. Heb me toen een paar jaar erg eenzaam gevoeld. Nota bene op een plek die voor anderen een droombestemming leek. En 1x naar wat nu echt thuis is. Het is lastig voorspellen of het mee of tegen gaat vallen, maar als je het niet probeert weet je het niet.

Zoals anderen terecht zeggen: Je neemt jezelf mee. Als je je nu druk maakt om de verwachtingen van familie, ga je dat straks niet meer hebben als ze je via whatsapp een schuldgevoel proberen aan te praten? Of ga je ze je nieuwe telefoonnummer niet geven, social media verwijderen, en compleet met je familie breken? Uit ervaring kan ik je zeggen dat familie je net zo goed kan irriteren als ze aan de andere kant van de wereld wonen ;)

Vergeet overigens niet dat Australië en Nieuw Zeeland strenge immigratieregels hebben. Maar dat terzijde.
  Moderator zaterdag 25 maart 2023 @ 11:56:52 #30
441859 crew  Lenny77
pi_208529680
Ik denk ook steeds vaker aan weggaan.. maar niet om te vluchten of contact te verbreken. Ik kan niet meer tegen het weer hier, de ellenlange maanden van alleen maar grijze lucht, donkere lange avonden en nattigheid. Deze winter heb ik ervaren als de zwaarste (en eigenlijk was m niet eens zo erg) en met het weer van nu word ik ook niet vrolijk. Ik voel me echt dieper en dieper wegglijden in een depressie-achtige toestand.
Ik kan ook niet meer tegen de drukte en het opkijken tegen gevels en beton (en dan woon ik al op de buiten :') )
Maar het blijft een enorme stap.. zal er wel nooit van komen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_208535408
Vluchten vanuit Nederland is echt wel een reëele optie.

Dit is het meest niet sociale land dat er is.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 21:14:04 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208536236
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 11:56 schreef Lenny77 het volgende:
Ik denk ook steeds vaker aan weggaan.. maar niet om te vluchten of contact te verbreken. Ik kan niet meer tegen het weer hier, de ellenlange maanden van alleen maar grijze lucht, donkere lange avonden en nattigheid. Deze winter heb ik ervaren als de zwaarste (en eigenlijk was m niet eens zo erg) en met het weer van nu word ik ook niet vrolijk. Ik voel me echt dieper en dieper wegglijden in een depressie-achtige toestand.
Ik kan ook niet meer tegen de drukte en het opkijken tegen gevels en beton (en dan woon ik al op de buiten :') )
Maar het blijft een enorme stap.. zal er wel nooit van komen.
Binnen Europa is emigreren geen grote uitdaging. En het klinkt alsof jij redelijk achteraf wil wonen, alwaar de woningen vaak goedkoop zijn. Maar opgeven wat je hebt (opgebouwd) kan wel een ding zijn.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 25 maart 2023 @ 21:26:06 #33
441859 crew  Lenny77
pi_208536440
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:14 schreef Seven. het volgende:

[..]
Binnen Europa is emigreren geen grote uitdaging. En het klinkt alsof jij redelijk achteraf wil wonen, alwaar de woningen vaak goedkoop zijn. Maar opgeven wat je hebt (opgebouwd) kan wel een ding zijn.
Ja maar ik denk dan eerder aan Australië ofzo.
Hier in Europa zou het dan al richting Spanje moeten zijn, maar die taal beheers ik niet zo goed, ook al zou ik me wel kunnen redden.
En idd opgeven van de dingen hier.. niet simpel
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_208540422
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:26 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja maar ik denk dan eerder aan Australië ofzo.
Hier in Europa zou het dan al richting Spanje moeten zijn, maar die taal beheers ik niet zo goed, ook al zou ik me wel kunnen redden.
En idd opgeven van de dingen hier.. niet simpel
Zonder één woord Spaans ga je het niet redden daar ;)
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  zondag 26 maart 2023 @ 09:36:34 #35
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208540447
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:30 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]
Ja, wat dat betreft is dit geen opwelling. Speel al sinds m’n veertiende met het idee om naar Nieuw-Zeeland of Australië te emigreren. Toen waren het vooral praktische bezwaren die me tegenhielden maar ik denk dat het nu misschien wel gewoon tijd is om de stap te nemen die ik lange tijd niet durfde te nemen. Financieel kan ik mezelf ook wel redden. Het zijn vooral de lange termijn implicaties die ik wellicht niet helemaal overzie waar ik me eerst wat meer over wil inlezen, liefst aan de hand van ervaringen.
Kans dat die landen op jou aan het wachten zijn is daarentegen niet groot.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 26 maart 2023 @ 09:38:04 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208540458
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:32 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]
Zonder één woord Spaans ga je het niet redden daar ;)
Klopt ja. Zie de tien-, zoniet honderdduizenden Britten die in Spanje wonen en toch Ola en Por favor kunnen zeggen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_208541991
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:38 schreef Dven het volgende:

[..]
Klopt ja. Zie de tien-, zoniet honderdduizenden Britten die in Spanje wonen en toch Ola en Por favor kunnen zeggen.
In het toeristische gebied wel.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  zondag 26 maart 2023 @ 12:56:20 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208542414
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:21 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]
In het toeristische gebied wel.
Ook in oeder ander gebied red een mens zich wel hoor. Het is geen 1960 meer he :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_208542655
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 12:56 schreef Dven het volgende:

[..]
Ook in oeder ander gebied red een mens zich wel hoor. Het is geen 1960 meer he :)
Oh niet?
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_208543073
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:30 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]
Ja, wat dat betreft is dit geen opwelling. Speel al sinds m’n veertiende met het idee om naar Nieuw-Zeeland of Australië te emigreren. Toen waren het vooral praktische bezwaren die me tegenhielden maar ik denk dat het nu misschien wel gewoon tijd is om de stap te nemen die ik lange tijd niet durfde te nemen. Financieel kan ik mezelf ook wel redden. Het zijn vooral de lange termijn implicaties die ik wellicht niet helemaal overzie waar ik me eerst wat meer over wil inlezen, liefst aan de hand van ervaringen.
Kom je nog in aanmerking voor zo'n werk-reis visum van een jaar voor Australie en/of Nieuw-Zeeland? Dan kun je daar een jaar heen, en merk je zelf wat je wel of niet mist aan Nederland.
  zondag 26 maart 2023 @ 14:09:33 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208543261
quote:
11s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:16 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]
Oh niet?
Inderdaad. Ook in één of ander aftands Spaans kutdorp kan je hdt prima redden als dat je aantrekt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 26 maart 2023 @ 14:21:00 #42
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208543361
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:20 schreef RappendeRabbijn het volgende:Er spelen een aantal dingen, al jaren, allemaal op te lossen, maar ik merk dat ik gewoon geen zin meer heb in verder contact.
Dit zegt toch eigenlijk al genoeg?
Als je duizend en één oplossingen weet maar het probleem je geen reet meer boeit heb je toch geen verdere aanvoer van reden meer nodig om er een punt achter te zetten?
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 18:04:30 #43
441859 crew  Lenny77
pi_208546446
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 09:32 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]
Zonder één woord Spaans ga je het niet redden daar ;)
Ik zeg net dat ik mij kan behelpen in het Spaans en niet alleen de toeristische woordjes om drinken te bestellen.
Maar om te zeggen dat ik vlot ergens kan gaan werken? Nee dat niet.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 26 maart 2023 @ 20:45:51 #44
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_208548664
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 18:04 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik zeg net dat ik mij kan behelpen in het Spaans en niet alleen de toeristische woordjes om drinken te bestellen.
Maar om te zeggen dat ik vlot ergens kan gaan werken? Nee dat niet.
Een taal is veel makkelijker te leren in een gebied waar alleen die taal word gesproken, beginnen met gebaren en langzaam opbouwen, eerst woordjes voor dingen als brood (pan) en dan aanwijzen uno! gracias.

daarna kan je daar een zin van maken una de pan por favor, daarna nog een stapje verder,

puedo tener una de pan por favor (mag ik een brood van u), en weer een stapje verder,

puedo tener una barra de pan de ti (mag ik alstublieft van u een brood),

je kan dat brood door alles vervangen, zo leer je ontzettend snel een taal omdat je het dagelijks gebruikt!

Muziek luisteren in de taal die je wil leren en de lyrics uit je hoofd leren, en dan de gebruiken in het land waar de taal gebruikt word heeft mij ook enorm geholpen, ik spreek nu 5 talen heel goed.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_208548703
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:45 schreef cherrycoke het volgende:

Muziek luisteren in de taal die je wil leren en de lyrics uit je hoofd leren, en dan de gebruiken in het land waar de taal gebruikt word heeft mij ook enorm geholpen, ik spreek nu 5 talen heel goed.
Maar kun je het ook verstaan als mensen snel ratelen? Dat is soms zo vervelend. ;(
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 20:58:59 #46
441859 crew  Lenny77
pi_208548797
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:45 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Een taal is veel makkelijker te leren in een gebied waar alleen die taal word gesproken, beginnen met gebaren en langzaam opbouwen, eerst woordjes voor dingen als brood (pan) en dan aanwijzen uno! gracias.

daarna kan je daar een zin van maken una de pan por favor, daarna nog een stapje verder,

puedo tener una de pan por favor (mag ik een brood van u), en weer een stapje verder,

puedo tener una barra de pan de ti (mag ik alstublieft van u een brood),

je kan dat brood door alles vervangen, zo leer je ontzettend snel een taal omdat je het dagelijks gebruikt!

Muziek luisteren in de taal die je wil leren en de lyrics uit je hoofd leren, en dan de gebruiken in het land waar de taal gebruikt word heeft mij ook enorm geholpen, ik spreek nu 5 talen heel goed.
Ja dat klopt zeker, ik kan me al best goed behelpen in het Spaans maar als ik al emigreer dan zou ik toch meteen werk moeten hebben en ik denk niet dat mijn Spaans sterk genoeg is om ook effectief aangenomen te worden :D
En ik kies nu Spanje omdat ik vooral behoefte heb aan zonlicht en warmte. Italië zou ook kunnen of Griekenland. Italiaans spreek ik ook nog relatief goed maar Grieks bijna niet (30 woorden ofzo). Daarom dus Australië of Nieuw Zeeland, waar Engels gewoon prima lukt. Maar dat zijn natuurlijk mega stappen.. daarom dat het wss altijd bij een zucht en een droom zal blijven ;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 26 maart 2023 @ 21:01:21 #47
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_208548813
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:49 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Maar kun je het ook verstaan als mensen snel ratelen? Dat is soms zo vervelend. ;(
het zijn vooral de dialecten net zoals hier in nederland waar ik moeite mee heb,


kan ik helemaal meezingen en versta het prima ^O^
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zondag 26 maart 2023 @ 21:03:45 #48
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_208548836
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja dat klopt zeker, ik kan me al best goed behelpen in het Spaans maar als ik al emigreer dan zou ik toch meteen werk moeten hebben en ik denk niet dat mijn Spaans sterk genoeg is om ook effectief aangenomen te worden :D
En ik kies nu Spanje omdat ik vooral behoefte heb aan zonlicht en warmte. Italië zou ook kunnen of Griekenland. Italiaans spreek ik ook nog relatief goed maar Grieks bijna niet (30 woorden ofzo). Daarom dus Australië of Nieuw Zeeland, waar Engels gewoon prima lukt. Maar dat zijn natuurlijk mega stappen.. daarom dat het wss altijd bij een zucht en een droom zal blijven ;(
Grieks vind ik een stuk moeilijker omdat ze een heel ander alfabet hebben ;(
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_208548841
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 22:27 schreef RappendeRabbijn het volgende:

[..]
Drie keer met je vriendenkring en familie gebroken?
Waarom kan je daar niet mee breken als je niet emigreert en breken wel je wens is? Ik zou het juist voor een eventuele emigratie al doen zodat je zeker weet dat dat niet je voornaamste drijfveer voor emigratie is.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 21:11:21 #50
441859 crew  Lenny77
pi_208548884
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:03 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Grieks vind ik een stuk moeilijker omdat ze een heel ander alfabet hebben ;(
Inderdaad.. er valt niets in te herkennen..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')