abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208514097
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 08:35 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dit moet een sketch zijn toch?
Drie maanden geleden:
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 08:46:43 #202
117098 Hathor
Effe niet
pi_208514130
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 00:46 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
_O- Russische comedy of propaganda?
Russische versie van Benny Hill.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208514165
Rusland is eigenlijk alles waar wappies het westen van betichten. Wat een poppenkast, beetje The Truman Show gevoel.
pi_208514349
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 02:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, je reageert slechts sarcastisch met "niemand zou zijn land moeten verdedigen of terugvechten, maar gewoon opgeven omdat ze anders oorlogszuchtig zijn." Dat is totaal niet het punt dat ik maak.

Jij maakt de vergelijking met Hitler verslaan om aan te geven dat dat niks met oorlogzucht heeft te maken. Als ik er even een vrije interpretatie op loslaat: "oorlogszuchtigheid" vs. "doen wat juist is". Als je puur en alleen inzoomt op de strijd tussen de Geallieerden en de Nazi's destijds, heb ik wel begrip voor die laatste opvatting. Dat was inderdaad voornamelijk goed vs. kwaad.

Keek je echter breder destijds, is het wel vrij dubbel dat je enerzijds zegt mensen in Europa te bevrijden van tirannie, maar er tegelijkertijd geen enkel probleem mee hebt om op veel plekken in de wereld zelf miljoenen mensen te onderdrukken en onderwerpen. Waardoor er ook gewoon veel mensen sterven. Is je eigen tirannie t.o.v. andere mensen dan minder erg? Zijn hun levens minder waard, waardoor er een verschil in zit?

Maar goed, dit wordt waarschijnlijk een discussie zoals die al talloze malen en in allerlei vormen is gevoerd hier en eens word je het toch nooit (dat hoeft ook helemaal niet), dus die kunnen we elkaar beter besparen denk ik. :)
Daar nog eens op inhakend. Het was de VS die ook sterk inzette op dekolonisatie toen. Daar kregen ze later wel spijt van maar rond wo2 speelde dat niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208514368
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 00:23 schreef Barbusse het volgende:
Dus de hulp van het westen aan Oekrane om Rusland uit hun land te schoppen is onterecht omdat...wat precies? Omdat geen enkel land een smetteloos verleden heeft?
Rusland is daarentegen een heel vredelievend land dat nooit kwaad in de zin heeft gehad en nooit een ander land is binnengevallen.
Daarom heeft Rusland ook het grootste landoppervlak...

Ooh, wacht...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_208514507
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rusland is daarentegen een heel vredelievend land dat nooit kwaad in de zin heeft gehad en nooit een ander land is binnengevallen.
Daarom heeft Rusland ook het grootste landoppervlak...

Ooh, wacht...
Precies ja. Pure waanzin, die argumentatie van Repentless :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_208514568
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 00:46 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
_O- Russische comedy of propaganda?
Als ik de posts van wappies soms lees denken ze daadwerkelijk dat het al zo werkt hier _O-
Incelfrikandel
  vrijdag 24 maart 2023 @ 09:43:30 #208
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208514665
Rusland gaat vanaf 2024 net zoals China een social credit systeem gebruiken die dan gebruikt wordt om de meest geschikte (meest nutteloze, minste bijdrage aan de samenleving) mensen in de maatschappij te vinden om te gebruiken als soldaat in Ukraine. Op die manier kunnen ze zonder grote conscriptie golf en maatschappelijke onrust soldaten vinden voor de oorlog en hebben ze een enorme poel van 25 miljoen beschikbaar.

Zo willen ze de oorlog nog jaren volhouden totdat de UN/Westen/Amerika hun interesse verliest en Ukraine dwingt te accepteren dat ze de gebieden kwijt zijn.

Zoals ze ook in de Koreaanse oorlog hebben gedaan waar Zuid Korea werd gedwongen een wapenstilstand te accepteren door geen wapens meer te leveren.

CaspianReport

[ Bericht 21% gewijzigd door slashdotter3 op 24-03-2023 10:38:24 ]
pi_208514953
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 09:43 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland gaat vanaf 2024 net zoals China een social credit systeem gebruiken die dan gebruikt wordt om de meest geschikte (meest nutteloze, minste bijdrage aan de samenleving) mensen in de maatschappij te vinden om te gebruiken als soldaat in Ukraine. Op die manier kunnen ze zonder grote conscriptie golf soldaten vinden voor de oorlog en hebben ze een poel van 25 miljoen beschikbaar.

Zo willen ze de oorlog nog jaren volhouden totdat de UN/Westen/Amerika hun interesse verliest en Ukraine dwingt te accepteren dat ze de gebieden kwijt zijn.

Zoals ze ook in de Koreaanse oorlog hebben gedaan waar Zuid Korea werd gedwongen een wapenstilstand te accepteren door geen wapens meer te leveren.

CaspianReport
Daarom hangt ook wel veel af van dat counter offensief, soort van D-day wordt het toch wel. Mocht het slagen zo snel mogelijk een DMZ strook aanleggen en Oekrane betrekken bij de NAVO.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 10:37:41 #211
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208515116
De komende 3~4 jaar is een window of opportunity voor China om Taiwan in te lijven en de VS voor een voldongen feit te stellen.

De oorlog in Ukraine heeft de ogen van de VS geopend dat ze niet voldoende voorbereid zijn voor een oorlog tegen China. Ze zullen binnen een paar weken door hun ammo heen zijn en dat opschalen gaat 3~4 jaar duren.

Tevens hebben ze maar 50 tankers om fighterjets van brandstof te voorzien terwijl ze er minstens 100 nodig hebben.

Tevens is de anti China alliance in Azie nog zwak, Japan heeft aangekondigd dat ze hun leger gaan omvormen om China en Noord Korea te counteren maar dat gaat nog jaren duren.

China heeft dit allemaal ook door en hun leger modernisering plannen voor 2035~2040 zijn naar 2027 verschoven om daar gebruik van te maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 24-03-2023 10:48:35 ]
pi_208515239
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:18 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Daarom hangt ook wel veel af van dat counter offensief, soort van D-day wordt het toch wel. Mocht het slagen zo snel mogelijk een DMZ strook aanleggen en Oekrane betrekken bij de NAVO.
Ik hoor 80.000 troepen rondom Bakhmut met een gigantisch aantal tanks en vele andere middelen etc. Dan moet je die paar Russen toch kunnen verdringen. Maar of deze gigantische aantallen kloppen durf ik natuurlijk ook niet te zeggen.
pi_208515274
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:37 schreef slashdotter3 het volgende:
De komende 3~4 jaar is een window of opportunity voor China om Taiwan in te lijven en de VS voor een voldongen feit te stellen.

De oorlog in Ukraine heeft de ogen van de VS geopend dat ze niet voldoende voorbereid zijn voor een oorlog tegen China. Ze zullen binnen een paar weken door hun ammo heen zijn en dat opschalen gaat 3~4 jaar duren.

Tevens hebben ze maar 50 tankers om fighterjets van brandstof te voorzien terwijl ze er minstens 100 nodig hebben.

Tevens is de anti China alliance in Azie nog zwak, Japan heeft aangekondigd dat ze hun leger gaan omvormen om China en Noord Korea te counteren maar dat gaat nog jaren duren.

China heeft dit allemaal ook door en hun leger modernisering plannen voor 2035~2040 zijn naar 2027 verschoven om daar gebruik van te maken.

Semi off topic:

https://nos.nl/artikel/24(...)uit-zuid-chinese-zee

Het schaakspel is wel begonnen hoor zo langzamerhand. De oorlog in Oekrane draait in die zin ook helemaal niet meer om alleen die paar provincies die Rusland zo graag wilt hebben.
pi_208515303
quote:

Alles is afhankelijk van de ontwikkelingen mbt de BRICS. Als dat een succes word kan de VS de borst nat maken. Maar we gaan geen prettige tijden tegemoet. Onze financile wereld draait ook niet al te best.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 11:09:28 #216
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208515413
quote:

quote:
Rusland gaat vanaf 2024 net zoals China een social credit systeem gebruiken die dan gebruikt wordt om de meest geschikte (meest nutteloze, minste bijdrage aan de samenleving) mensen in de maatschappij te vinden om te gebruiken als soldaat in Ukraine. Op die manier kunnen ze zonder grote conscriptie golf en maatschappelijke onrust soldaten vinden voor de oorlog en hebben ze een enorme poel van 25 miljoen beschikbaar.

CaspianReport
Lijkt me sterk dat de VS in 3 tot de weken door de ammo heen is.
Die zorgen er heus wel voor dat ze ten aller tijden meer dan genoeg voor zichzelf overhouden.

Ook lijkt het mij sterk dat de Russen een systeem op zetten waarmee ze moeiteloos nog eens 25 miljoen soldaten kun krijgen.
Hoe apathisch ze ook zijn, dat gaat niet lukken, het rommelt nu al.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 11:21:36 #217
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208515536
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:09 schreef StateOfMind het volgende:
Ook lijkt het mij sterk dat de Russen een systeem op zetten waarmee ze moeiteloos nog eens 25 miljoen soldaten kun krijgen.
Rusland is al een politiestaat dus de info hebben ze al. Alleen nog niet in snel bruikbare vorm. Maar ze hebben techneuten zat die het bruikbaar kunnen maken en door de oorlog is de wil er om het ook te doen.
pi_208515539
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
[..]
Lijkt me sterk dat de VS in 3 tot de weken door de ammo heen is.
Die zorgen er heus wel voor dat ze ten aller tijden meer dan genoeg voor zichzelf overhouden.

Hoe apathisch ze ook zijn, dat gaat niet lukken, het rommelt nu al.
Waar rommelt het niet. Talloze demonstraties binnen de EU. De VS met zijn interne problemen. Het zal best rommelen in Rusland. Maar we vergeten dat het bij ons net zo rommelt. We zitten met een globale ellende van een ongekende orde. De naviteit van het westen en dat al jaren heeft ons in deze situatie gebracht door China etc. niet serieus te nemen maar dachten te profiteren van goedkope maakindustrie uit dat vreselijk land. Sinds de jaren 90 erger ik mij daar al aan. Nou ja ergeren, ik vond dat een slechte keuze in die jaren om kennis en industrie naar dat soort landen over te brengen.

Maakindustrie die je hard nodig hebt om berhaupt wapens en munitie in grote aantallen te kunnen produceren. Incluis grondstoffen.
pi_208515561
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:51 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik hoor 80.000 troepen rondom Bakhmut met een gigantisch aantal tanks en vele andere middelen etc. Dan moet je die paar Russen toch kunnen verdringen. Maar of deze gigantische aantallen kloppen durf ik natuurlijk ook niet te zeggen.
mannetjes en materieel zijn erg belangrijk, maar ervaring, tactiek en strategie misschien toch een tikkeltje meer. Het lijkt me dat de huidige situatie dit juist illustreert
pi_208515580
quote:
Alsof ze in Rusland nu al niet weten wie ze aan het front willen hebben... Minderheden uit het oosten en criminelen uit de gevangenissen.

quote:

Ik denk niet dat dit een sterke vergelijking is. In Korea is uiteindelijk de grens gekozen die na de tweede wereldoorlog al tot stand gekomen was, met noordelijk de communistische en zuidelijk de westerse troepen.

Nu in Oekrane is de oorlog voor het westen eigenlijk goedkoop, wij leveren alleen maar wapens, terwijl de Russische economie kapot gaat aan sancties en de Russen hun zonen moeten opofferen.

Ik zie het meer als de Sovjet-Afghanistan-oorlog, ook toen steunden de westerse mogendheden het verzet (Mujahideen) en werd de oorlog voor de Sowjets uiteindelijk te kostbaar.
pi_208515628
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:21 schreef Cherni het volgende:

[..]
Waar rommelt het niet. Talloze demonstraties binnen de EU. De VS met zijn interne problemen. Het zal best rommelen in Rusland. Maar we vergeten dat het bij ons net zo rommelt. We zitten met een globale ellende van een ongekende orde. De naviteit van het westen en dat al jaren heeft ons in deze situatie gebracht door China etc. niet serieus te nemen maar dachten te profiteren van goedkope maakindustrie uit dat vreselijk land. Sinds de jaren 90 erger ik mij daar al aan. Nou ja ergeren, ik vond dat een slechte keuze in die jaren om kennis en industrie naar dat soort landen over te brengen.

Maakindustrie die je hard nodig hebt om berhaupt wapens en munitie in grote aantallen te kunnen produceren. Incluis grondstoffen.
Probleem is dat niemand het werk meer wilt doen hier en daarnaast hebben we daar momenteel niet eens de arbeidskrachten voor. Dan zul je dus weer arbeidskrachten uit het buitenland moeten halen en dat ligt ook enorm gevoelig voor een groot deel van de bevolking.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 11:29:51 #222
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_208515643
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:57 schreef Cherni het volgende:

[..]
Alles is afhankelijk van de ontwikkelingen mbt de BRICS. Als dat een succes word kan de VS de borst nat maken. Maar we gaan geen prettige tijden tegemoet. Onze financile wereld draait ook niet al te best.
Mijn brics fonds staat nog steeds 55% in de min :'( .
(Westerse) Aandelen in dezelfde periode 63% in de plus.

Ik maak mij op dat vlak niet zo zorgen om de BRICs.in 3 van de 4 is het een teringbende in die landen. In 2 van 4 gaat het economisch ook bar slecht.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 11:32:40 #223
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208515688
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:21 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Rusland is al een politiestaat dus de info hebben ze al. Alleen nog niet in snel bruikbare vorm. Maar ze hebben techneuten zat die het bruikbaar kunnen maken en door de oorlog is de wil er om het ook te doen.
Ze zullen het ongetwijfeld op kunnen zetten, dat bedoelde ik niet.

Het gros van het huidige kanonnenvoer komt al voornamelijk van de arme en ver af gelegen deelrepublieken.

Die hebben al heel veel mannen afgevoerd zien worden om nooit meer terug te zien.
Die zullen het vroeg of laat toch ook niet meer pikken om nog meer mannen afgevoerd te zien worden.

Dat ze een systeem op poten kunnen zetten om aan een pool van 25 miljoen soldaten te komen, dat geloof ik wel.
Die ook daadwerkelijk ophalen en inzetten dat zie ik niet meer gebeuren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208515763
Even in de file staan, want het is HIMARS o'clock:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208515765
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Alsof ze in Rusland nu al niet weten wie ze aan het front willen hebben... Minderheden uit het oosten en criminelen uit de gevangenissen.
[..]
Ik denk niet dat dit een sterke vergelijking is. In Korea is uiteindelijk de grens gekozen die na de tweede wereldoorlog al tot stand gekomen was, met noordelijk de communistische en zuidelijk de westerse troepen.

Nu in Oekrane is de oorlog voor het westen eigenlijk goedkoop, wij leveren alleen maar wapens, terwijl de Russische economie kapot gaat aan sancties en de Russen hun zonen moeten opofferen.

Ik zie het meer als de Sovjet-Afghanistan-oorlog, ook toen steunden de westerse mogendheden het verzet (Mujahideen) en werd de oorlog voor de Sowjets uiteindelijk te kostbaar.
Zo kan China natuurlijk ook denken. Lekker goedkoop, laat die Russen het maar opnemen tegen het westen. Daar komt bij dat we niet weten hoeveel steun uiteindelijk de Russen krijgen van die Brics ellende. Dat blijft voor mij de grote vraag en rode draad in dit conflict.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')