abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208505094
quote:
Zo duur wordt autorijden straks als nieuwe milieuplannen doorgaan
De overheid wil de overschakeling naar elektrisch rijden versneld doorvoeren door drie verschillende tarieven in te voeren bij de kilometerheffing. De eigenaar van een Kia Picanto op benzine is straks tot acht keer duurder uit, zo blijkt uit een nieuw rapport.

Deze voorstellen staan in het rapport ‘Scherpe doelen, scherpe keuzes’ van het Interdepartementaal Beleidsonderzoek (IBO). Dat werd onlangs door minister Jetten van Klimaat en Energie aangeboden aan de Tweede Kamer. In het rapport staat onder meer dat de vermindering van de CO2-uitstoot gevaar loopt.

Volgens het rapport komt dat onder meer doordat de elektrificatie van het Nederlandse wagenpark dreigt te stagneren. Ook wordt gevreesd dat het Nederlandse plan om de verkoop van auto’s met verbrandingsmotor al per 2030 te verbieden niet haalbaar is. De reden daarvoor is dat de rest van de EU hier op zijn vroegst pas per 2035 mee begint.

Daarom moeten zakelijke rijders al vanaf 2025 verplicht in een volledig elektrische auto gaan rijden, aldus het rapport. Weliswaar wordt een uitzondering voorgesteld voor zzp’ers, maar dat is een van de weinige meevallers voor automobilisten. In het rapport wordt namelijk ook gesuggereerd om de bpm (CO2-taks) op auto’s met verbrandingsmotor te verdubbelen én om de belastingvrije reiskostenvergoeding voor werknemers te verlagen van 21 cent naar 12 cent per kilometer.

Maar het is vooral de in 2030 in te voeren kilometerheffing die automobilisten echt geld gaat kosten als de plannen doorgaan. In het rapport wordt voorgesteld om drie verschillende tarieven in te voeren: voor benzine, diesel en volledig elektrische auto's. Om elektrisch rijden te stimuleren zijn de tarieven voor die modellen het laagst. Dieselrijders gaan het meest betalen, tenzij ze niet of nauwelijks rijden.

Volgens een analyse van AutoReview zijn namelijk alleen dieselrijders die minder dan 8000 kilometer per jaar rijden goedkoper uit zijn als de voorgestelde kilometerheffing met klimaattax wordt ingevoerd. Voor volledig elektrische auto’s stelt het rapport 2,24 cent voor. Eigenaren van een auto op benzine moeten 9,06 cent per kilometer gaan betalen en voor dieselrijders geldt een kilometerprijs van 13,16 cent.
https://www.ad.nl/auto/zo(...)n-doorgaan~ade77109/

Als de klimaatfascisten hun zin krijgen dan word het autorijden voor de arme Nederlander een luxe terwijl het bittere noodzaak is om op het werk te komen.
Ik houd mijn hart vast voor de komende jaren en ik heb oprecht medelijden met de Nederlanders die niet in staat zijn om te emigreren.
pi_208505122
FvDWEFBNWTOPIC
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208505156
Het gaat om een rapport, beste Chivaz. Mocht auto rijden inderdaad acht keer zo duur worden, dan is daar geen meerderheid voor te vinden in de Tweede Kamer. De groene partijen zijn uiteraard voor, maar de VVD en het CDA gaan daar nooit mee akkoord. Hetzelfde geldt voor vrijwel de voltallige oppositie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_208505161
@Chivaz misschien is het handig om een ander titel te kiezen

''You will own nothing and you will be happy'' zal compleet verkeerd vallen bij de overgrote deel van de users hier
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_208505163
Woorden als "klimaatfascisten" gebruiken in een openingspost en dan achteraf jammeren dat het topic wordt verneukt/ontspoord door de mensen die erin reageren.

Laat staan de topictitel.

Wil je nou een discussie of wil je alleen maar je eigen mening duidelijk maken zonder interesse in het tegenantwoord?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2023 12:24:02 ]
pi_208505183
Hoe verkloot je zo snel mogelijk je eigen topic, een masterclass, door @Chivaz.
pi_208505187
Dikke inflatie en dan deze onzin. Als ze de aarde willen redden moeten die linkse rakkers ophouden met kinderen baren.
pi_208505205
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
Het gaat om een rapport, beste Chivaz. Mocht auto rijden inderdaad acht keer zo duur worden, dan is daar geen meerderheid voor te vinden in de Tweede Kamer. De groene partijen zijn uiteraard voor, maar de VVD en het CDA gaan daar nooit mee akkoord. Hetzelfde geldt voor vrijwel de voltallige oppositie.
Dat dachten we ook over het rekeningrijden, maar we zijn er toch.
pi_208505221
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat dachten we ook over het rekeningrijden, maar we zijn er toch.
Oh?
pi_208505224
En on-topic te reageren:
quote:
Het IBO Klimaat heeft als opdracht om het huidige klimaatbeleid te onderzoeken en aanbevelingen te doen hoe het beleid kan worden aangescherpt om de 2030-doelstelling te behalen.
Maar goed, schreeuw maar lekker vanuit het buitenland over klimaatfascisten in Nederland.
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 12:31:34 #11
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208505242
Zo dom om te doen alsof de elektrische auto de “schone” optie is. Man man man. Wat een kortzichtigheid.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_208505254
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat dachten we ook over het rekeningrijden, maar we zijn er toch.
Kut heb ik die invoering gemist....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:36:21 #13
37248 BertV
Handgemaakt
pi_208505284
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zo dom om te doen alsof de elektrische auto de “schone” optie is. Man man man. Wat een kortzichtigheid.
We hebben het inderdaad niet over elektrische bananen gevuld met intrinsiek groene, magere bebaarde mannen in spandex.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_208505287
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:22 schreef Ali_boo het volgende:
@:Chivaz misschien is het handig om een ander titel te kiezen

''You will own nothing and you will be happy'' zal compleet verkeerd vallen bij de overgrote deel van de users hier
Dat denk ik inderdaad ook, het werkt als een rode lap op een stier.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:37:29 #15
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208505292
Een land met enkel elektrische auto's kan het huidige systeem niet eens aan joh. Leuk doel hoor, maar ik zal verbaasd zijn als het er echt door heen komt. En zulke grote prijs stijgingen voor benzine/diesel komt er ook niet snel door heen hoor; als ze dat wel serieus van plan zijn duikt er vanzelf een partij op die kiezers belooft voor die plannen te gaan liggen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_208505294
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zo dom om te doen alsof de elektrische auto de “schone” optie is. Man man man. Wat een kortzichtigheid.
Het is leuk voor het stadsverkeer maar het vrachtverkeer en vooral internationaal zal een stuk langzamer verlopen. Ik snap ook niet waarom men niet meer inzet op innovatie van de verbrandingsmotor. Er zal vast wel nog meer uit te halen zijn dan wat nu het geval is.
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:42:50 #17
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208505330
NWS / Rekeningrijden vanaf 2030 - ook buitenlandse kms tellen mee

even afgezien van de stemmingmakende titel is het hier al ruimschoots besproken
pi_208505339
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat denk ik inderdaad ook, het werkt als een rode lap op een stier.
Maar het dekt in mijn ogen wel de lading, het uiteindelijke doel is om ons zoveel mogelijk uit de auto te krijgen. Zoals iemand al terecht aangaf is de elektrische auto ook zeer vervuilend. Men wilt gewoon niet meer dat iedereen een auto bezit.
pi_208505341
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is leuk voor het stadsverkeer maar het vrachtverkeer en vooral internationaal zal een stuk langzamer verlopen. Ik snap ook niet waarom men niet meer inzet op innovatie van de verbrandingsmotor. Er zal vast wel nog meer uit te halen zijn dan wat nu het geval is.
Je bedoelt innovatie in de software? Die was er al maar dat ging niet zo lekker.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 12:44:28 #20
319979 Fok-it
All is well
pi_208505347
Jeetje. Lekker edgy hoor je TT. Klasse
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_208505411
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar het dekt in mijn ogen wel de lading,
Nee, dat doe het niet. Nergens kan ik uit de titel afleiden dat het hier gaat om kilometerheffing.
quote:
het uiteindelijke doel is om ons zoveel mogelijk uit de auto te krijgen.
Uhm nee, dat maak jij er van. Dat haal ik er nergens uit. Het enige wat het aangeeft, wat de mogelijke kosten voor autorijders zijn in de toekomst.
Jij hebt daar vervolgens een mening over, geen feit.
quote:
Zoals iemand al terecht aangaf is de elektrische auto ook zeer vervuilend. Men wilt gewoon niet meer dat iedereen een auto bezit.
Elektrisch rijden staat qua ontwikkeling nog in de kinderschoenen. Daar kan nog ontzettend veel aan verbeterd worden.

Geef anders gewoon aan dat jij helemaal niks op hebt met innovatie. Dan is jouw doel / mening wel gelijk duidelijk.
pi_208505413
quote:
14s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat denk ik inderdaad ook, het werkt als een rode lap op een stier.
Dat dus, nu denkt de meerderheid, rot toch op met je bnw onzin
Terwijl er met de topic zelf weinig mis is
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 23 maart 2023 @ 12:53:05 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_208505440
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_208505645
quote:
7s.gif Op donderdag 23 maart 2023 12:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Een land met enkel elektrische auto's kan het huidige systeem niet eens aan joh.
Dat is ook precies de bedoeling. Autorijden voor de rijken en de armen hebben een openbare leenauto die 99% van de tijd bezet is. You'll own nothing enzo.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')