abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208500638
Duitsland

Experts waarschuwen voor mega black-out in de winter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.news.de/wirts(...)es-in-deutschland/1/
https://m.bild.de/bild-pl(...)4882.bildMobile.html

Bepaalde industrieën zullen stilgelegd worden, waaronder bepaalde voedingsindustrien.
Tevens worden er gymzalen ingericht om mensen te kunnen warmhouden in de winter

(video in link!)
https://www.npostart.nl/n(...)al&utm_source=tvblik

Stroomopslag tegen stroomtekorten-geen capaciteit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mogelijk geen kerstverlichting en kerstmarkten meer in bv Berlijn om energie te besparen.

https://m.tagesspiegel.de(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Duitsers mogen eigen zwembad niet meer verwarmen met gas , meldt de Duitse minister van Economische Zaken Robert Habeck.
Verder komt er een „stookcontrole” en moeten burgers warmtepompen die niet meer efficiënt werken vervangen.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220721_95070101

Een tweet uit Nederland:

twitter


Berekening bij Budget Energie, bij gemiddeld gebruik 2 persoons huishouden, hoekhuis en thuis werkend: 7053,95 euro per jaar

https://i.ibb.co/Kw3mQyh/Screenshot-20220804-144521.png

Heden:


Spanje

Alle gebouwen in de publieke sector, maar ook warenhuizen, bioscopen, werkplaatsen, hotels, treinstations, restaurants en luchthavens mogen in de toekomst hun panden koelen tot maar 27 graden in de zomer en verwarmen tot maximaal 19 graden in de winter. Dat is besloten tijdens de wekelijkse kabinetsvergadering in Madrid.
Particulieren worden aangemoedigd om de lichten uit te doen en de jaloezieën omlaag te brengen. De Spaanse regering heeft ambtenaren aangemoedigd om meer thuis te werken.
De Spaanse premier Pedro Sanchez stelde vorige week voor dat ministers, ambtenaren en werknemers uit de privésector tijdens de hete zomermaanden geen stropdassen meer dragen

Mevrouw Ribera zei dat de maatregelen zouden duren tot november 2023

https://www.abc.net.au/ne(...)strictions/101293886

https://www.watson.ch/int(...)n-wegen-energiekrise

Frankrijk
Winkels met airconditioning hebben te horen gekregen dat ze hun deuren gesloten moeten houden, anders riskeren ze een boete van 750 euro. Ook buitencafés en barterrassen mogen niet verwarmd of gekoeld worden. Een verbod op lichtreclame tussen 01.00 uur en 06.00 uur is ook uitgebreid tot het hele land.

https://www.euronews.com/(...)lackouts-this-winter

twitter


Oostenrijk

Op dit moment wordt er alleen maar nagedacht over waar en hoe in extreme gevallen energie bespaard kan worden, omdat veel locaties afhankelijk zouden zijn van de gasvoorziening. Sterker nog, er wordt ook gesproken over een soort afstandsonderwijs. Als het niet meer mogelijk is om alle klaslokalen te verwarmen, kunnen leerlingen in andere klassen of in de gymzaal samen - en desnoods digitaal - les krijgen.

Wiener Neustadt en Wenen zijn van plan om de verlichting in openbare gebouwen (gedeeltelijk) uit te schakelen. Ook het onderwerp schijnwerpers in stadions wordt momenteel besproken. In kleinere gemeenschappen zouden straten nu kunnen worden uitgerust met bewegingsdetectoren. Volgens de Vereniging van Steden wordt er al gewerkt aan een uitgebreide ombouw naar LED-lampen. Ook wordt gedacht aan het terugdringen van de temperatuur in gebouwen en het beperken van warm water.

https://www.diepresse.com(...)den-energie-lockdown

Zwitserland

Mogelijke stillegging van de skiliften in Zwitserland


Na twee lastige jaren in de wintersportindustrie, lijkt er een andere dreiging te zijn die een ‘normaal’ skiseizoen lastig kan maken. Voor een mogelijke energiecrisis, waar heel Europa zich op voorbereidt, wordt ook in Zwitserland gevreesd. Om goed voorbereid te zijn is het land aan het werken aan een noodplan, waarbij complete stillegging van de skiliften als mogelijkheid wordt voorgehouden. Een rampzalige mogelijkheid voor de toeristische sector, die grote gevolgen met zich meedraagt.

https://skiinformatie.nl/(...)ten-een-mogelijkheid

België

De vraag naar brandhout explodeert. De aanhoudende energiecrisis doet ook Limburgers naar alternatieven voor gas en stookolie zoeken om hun woonst te verwarmen. En dan kom je uit bij brandhout en pellets. En door de houtkoorts, gaat ook díe prijs - van dát hout - mee de hoogte in. Goedkoop stoken zit er komende winter dus niet in, ook niet met hout. (zie video in link!)

https://www.tvl.be/nieuws(...)energiecrisis-141726

twitter


UK
In het VK verwacht 70% van de pubs dat ze deze winter failliet gaan door de energiekosten.

https://www.theguardian.c(...)er-energy-costs-soar

Fish and chips-winkels worden met "uitsterven" bedreigd door stijgende kosten.
https://www.bbc.com/news/uk-england-somerset-62650572


Britse voedings- en drankensector slaat alarm over CO₂-tekort terwijl fabriek productie stopzet.
De fabriek in Teesside is goed voor een derde van de Britse gasvoorraden die worden gebruikt in tal van industrieën en in ziekenhuizen.
https://www.theguardian.c(...)uction-energy-prices

Nederland

Drie energiebedrijven verlagen terugleververgoeding zonnepanelen naar 9 cent


Drie Nederlandse energiemaatschappijen verlagen vanaf begin september de terugleververgoeding die klanten met zonnepanelen ontvangen. Eneco, Oxxio en Woonenergie vergoeden dan nog maar 9 cent per kWh (was 0,56 bij Eneco).

Gaan we weer... :)
.....


Oeps, niet gezien dat ik het topic had gesloten. Nieuw deeltje dus :)
pi_208500640
Laatste post:

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 19:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het probleem is dat de ACM het ondernemersrisico volledig heeft verschoven naar de klant. De ACM zou er moeten zijn om de kwetsbare consument te beschermen. In plaats daarvan heb ik het idee dat de energiemaatschappijen een stevige lobby hebben bij die club
  woensdag 22 maart 2023 @ 21:52:28 #3
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_208500771
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:40 schreef Viezig het volgende:
Laatste post:
[..]

ACM kan, ook wettelijk zo geregeld, alleen maar blindvaren op wat bedrijven haar mededelen qua kosten en (inkoop)prijzen.

De bescherming van de consument bestaat uit het feit dat een prijs dan gemaximaliseerd bij elkaar in de buurt (moeten) zitten en de ACM dan daaruit maximum hanteert en procentuele stijging. Ik vertel maar alvast dat de getallen die bedrijven doorgeven verrekte goed onderbouwd zijn (wat weer niet wil zeggen dat ze daarom redelijk zijn).

De ACM kan -en gaat niet (zoals een consument denkt & zou doen) de werkelijke kostprijs berekenen van een diens of product.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_208501050
Winter is voorbij, geen last van gehad!
Cindy De Vuyst
  woensdag 22 maart 2023 @ 22:32:47 #5
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_208501103
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:27 schreef einzeinz het volgende:
Winter is voorbij, geen last van gehad!
Inderdaad, geen "mega blackout" waar de "experts" ons voor waarschuwden.

Die experts kunnen we ook bij het grofvuil zetten als paniekzaaiers.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_208501416
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:27 schreef einzeinz het volgende:
Winter is voorbij, geen last van gehad!
Het was amper winter.
#GoBankrupt4Ukraine
pi_208512876
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:32 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Inderdaad, geen "mega blackout" waar de "experts" ons voor waarschuwden.

Die experts kunnen we ook bij het grofvuil zetten als paniekzaaiers.
Geef ze een prik!
Cindy De Vuyst
pi_208514895
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:32 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Inderdaad, geen "mega blackout" waar de "experts" ons voor waarschuwden.

Die experts kunnen we ook bij het grofvuil zetten als paniekzaaiers.
Tuurlijk. Iedereen wist dat we in een Europa een extreem zachte winter zouden krijgen.

De tering zeg…
pi_208514946
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tuurlijk. Iedereen wist dat we in een Europa een extreem zachte winter zouden krijgen.

De tering zeg…
Slaat inderdaad nergens op. De combi zachte winter én behoorlijke besparingen (met name in de particuliere markt) heeft er voor gezorgd dat we het goed door zijn gekomen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208515237
Ik ben benieuwd hoe "onze" regering ism de EU misbruik gaat maken van deze door hen zelfveroorzaakte crisis:
- CO2 budget per Nederlander via inzage van alle baktransactie (is al gaande)
- Nog meer belastingen op voedsel
- Meer belastingen op energie accijnsen
- "Klimaat" lockdowns
- 15 minuten steden
- Gedwongen hypotheken en/of leningen om iedereen te verplichten over te stappen naar warmtepompen
- Uiteraard iedereen een EU-id om de burgers overal en altijd te kunnen controleren
- Met dit id kun je ook het rekening rijden controleren
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_208515286
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:51 schreef Oud_student het volgende:
Ik ben benieuwd hoe "onze" regering ism de EU misbruik gaat maken van deze door hen zelfveroorzaakte crisis:
- CO2 budget per Nederlander via inzage van alle baktransactie (is al gaande)
- Nog meer belastingen op voedsel
- Meer belastingen op energie accijnsen
- "Klimaat" lockdowns
- 15 minuten steden
- Gedwongen hypotheken en/of leningen om iedereen te verplichten over te stappen naar warmtepompen
- Uiteraard iedereen een EU-id om de burgers overal en altijd te kunnen controleren
- Met dit id kun je ook het rekening rijden controleren
Dit hoort meer op BNW thuis.

De Nederlandse steden zijn trouwens al 15 minuten steden.
pi_208515288
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 22:32 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Inderdaad, geen "mega blackout" waar de "experts" ons voor waarschuwden.

Die experts kunnen we ook bij het grofvuil zetten als paniekzaaiers.
Ik denk dat ze in opdracht van "onze " regering hebben gehandeld, met als doel mensen bang maken om hun agenda voor meer controle en belastingen door te kunnen voeren. Bij Corona is dat ook gelukt, dus waarom niet deze succesvolle strategie voortzetten?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_208515328
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dit hoort meer op BNW thuis.

De Nederlandse steden zijn trouwens al 15 minuten steden.
Ik denk dat als je deze post over 1 a 2 jaar terug leest je moet concluderen: hij had ongelijk, het is veel erger :X

Wat is jouw toekomstvoorspelling betreffende dit en aanverwante onderwerpen?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_208515344
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:59 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ik denk dat als je deze post over 1 a 2 jaar terug leest je moet concluderen: hij had ongelijk, het is veel erger :X

Wat is jouw toekomstvoorspelling betreffende dit en aanverwante onderwerpen?
Nee hoor dat weet ik wel zeker van niet. Hoe wil een tandeloze regering dit allemaal in 1 of 2 jaar invoeren?
pi_208515349
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:55 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ik denk dat ze in opdracht van "onze " regering hebben gehandeld, met als doel mensen bang maken om hun agenda voor meer controle en belastingen door te kunnen voeren. Bij Corona is dat ook gelukt, dus waarom niet deze succesvolle strategie voortzetten?
Je hebt duidelijk selluf ondersoek gedaan!

:')
Het is koud, het is guur....
pi_208515358
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Nee hoor dat weet ik wel zeker van niet. Hoe wil een tandeloze regering dit allemaal in 1 of 2 jaar invoeren?
Ze verschuilen zich al jaren voor hun eigen verantwoordelijkheid: Het moet van Brussel
Daar worden trouwens nu al vrijwel alle beslissingen genomen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_208515373
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:01 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Je hebt duidelijk selluf ondersoek gedaan!

:')
Als ik een linkse user zou zijn, dan zou ik je nu op enige spelfouten attenderen :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_208515374
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:02 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ze verschuilen zich al jaren voor hun eigen verantwoordelijkheid: Het moet van Brussel
Daar worden trouwens nu al vrijwel alle beslissingen genomen
Ja vandaar dat de stikstofcrisis maar blijft door rommelen en maatregelen steeds verder worden uitgesteld. Brussel gaat over heel veel van de onderwerpen die jij noemt trouwens helemaal niet, zoals belastingen
  vrijdag 24 maart 2023 @ 11:13:12 #19
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_208515447
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tuurlijk. Iedereen wist dat we in een Europa een extreem zachte winter zouden krijgen.

De tering zeg…
Gegevens over hoe streng/zacht de winter was in heel Europa kan ik niet vinden. In Nederland hadden we in iedere geval niet een extreem zachte winter, maar een zachte winter, december verliep kouder dan normaal en januari en februari warmer dan normaal. https://www.knmi.nl/neder(...)rzichten/2023/winter

Gasvoorraden in de EU zijn voor 55% gevuld, een record.

Zelfs toen Frankrijk 32 van hun 56 kernreactoren uit had staan, bleef het energienetwerk fier overeind staan, zonder blackouts.

GSM-netwerk, watertoevoer, internet, de verlichting, het bleef allemaal doordraaien als een Zwitsers uurwerkje.

Als de enige variabele die de totale vernietiging van de moderne beschaving heeft doen voorkomen is: "het was een fractie warmer dan normaal over een tijdsperiode van 60 dagen" dan geloof ik daar geen snars van. Ik denk dat de modellen van de experts niet kloppen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_208515543
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:13 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Als de enige variabele die de totale vernietiging van de moderne beschaving heeft doen voorkomen is: "het was een fractie warmer dan normaal over een tijdsperiode van 60 dagen" dan geloof ik daar geen snars van. Ik denk dat de modellen van de experts niet kloppen.
Dat is niet de enige variabele, mensen hebben gewoon massaal minder gas gestookt vanwege de kosten:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-betalingsproblemen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208515600
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:13 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Gegevens over hoe streng/zacht de winter was in heel Europa kan ik niet vinden. In Nederland hadden we in iedere geval niet een extreem zachte winter, maar een zachte winter, december verliep kouder dan normaal en januari en februari warmer dan normaal. https://www.knmi.nl/neder(...)rzichten/2023/winter

Gasvoorraden in de EU zijn voor 55% gevuld, een record.

Zelfs toen Frankrijk 32 van hun 56 kernreactoren uit had staan, bleef het energienetwerk fier overeind staan, zonder blackouts.

GSM-netwerk, watertoevoer, internet, de verlichting, het bleef allemaal doordraaien als een Zwitsers uurwerkje.

Als de enige variabele die de totale vernietiging van de moderne beschaving heeft doen voorkomen is: "het was een fractie warmer dan normaal over een tijdsperiode van 60 dagen" dan geloof ik daar geen snars van. Ik denk dat de modellen van de experts niet kloppen.
Op basis van jouw post kloppen de modellen inderdaad niet.
Ik ga je nomineren voor een nobelprijs.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 12:08:18 #22
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208516064
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 10:51 schreef Oud_student het volgende:
Ik ben benieuwd hoe "onze" regering ism de EU misbruik gaat maken van deze door hen zelfveroorzaakte crisis:
- CO2 budget per Nederlander via inzage van alle baktransactie (is al gaande)

:o bak transacties? Gluurt de overheid mee in mijn oven?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 24 maart 2023 @ 12:32:29 #23
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_208516380
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Op basis van jouw post kloppen de modellen inderdaad niet.
Ik ga je nomineren voor een nobelprijs.
Misschien moeten onze politiek leiders een Nobelprijs krijgen voor het afwenden van een Mad Max scenario van de Westerse beschaving.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_208516446
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 12:32 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Misschien moeten onze politiek leiders een Nobelprijs krijgen voor het afwenden van een Mad Max scenario van de Westerse beschaving.
Dan heb ik wat meer onderbouwing nodig
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208516555
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 11:13 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Gegevens over hoe streng/zacht de winter was in heel Europa kan ik niet vinden. In Nederland hadden we in iedere geval niet een extreem zachte winter, maar een zachte winter, december verliep kouder dan normaal en januari en februari warmer dan normaal. https://www.knmi.nl/neder(...)rzichten/2023/winter

Gasvoorraden in de EU zijn voor 55% gevuld, een record.

Zelfs toen Frankrijk 32 van hun 56 kernreactoren uit had staan, bleef het energienetwerk fier overeind staan, zonder blackouts.

GSM-netwerk, watertoevoer, internet, de verlichting, het bleef allemaal doordraaien als een Zwitsers uurwerkje.

Als de enige variabele die de totale vernietiging van de moderne beschaving heeft doen voorkomen is: "het was een fractie warmer dan normaal over een tijdsperiode van 60 dagen" dan geloof ik daar geen snars van. Ik denk dat de modellen van de experts niet kloppen.
Je vergeet nog een zacht najaar, waardoor het stookseizoen in praktijk een paar weken later is begonnen dan 'normaal'.

En zoals gezegd: de 20% bezuinigingen op verbruik van aardgas het gehele jaar, door zowel kleinverbruikers als industrie.
pi_208533518
Het vullen van de gasopslagen (nl)
quote:
. Zo werkt het niet... het opvullen duurt letterlijk maanden. Dat gebeurt met grote compressoren die het gas de formatie in moeten persen en de capaciteit daarvan is niet zo groot en wordt kleiner naarmate de tegendruk hoger wordt. De gasprijs kan nu wel laag zijn, maar als je het niet direct afneemt stijgt de prijs weer snel vanwege het risico. En van 'direct afnemen' is beslist geen sprake.
Afgezien daarvan, de opslag in Grijpskerk heeft tot nu toe hoog calorisch gas bevat en moet nu gebruikt gaan worden voor laag calorisch gas. Om dat te doen moet hij eerst zo leeg mogelijk gemaakt worden om menging te voorkomen. En het aanbod van laag calorisch gas is gering omdat Groningen op minimumcapaciteit blijft draaien en de stikstof injectiecapaciteit gering blijft tot de nieuwe stikstoffabriek bij zuidbroek gereed is. Dat wordt niet eerder dan in de herfst. Daarom wordt er voorlopig niet of nauwelijks gevuld.
Vakman pur sang
pi_208573631
Crisis voorbij dan? :{
Vakman pur sang
pi_208575278
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Crisis voorbij dan? :{
De ergste crisis wellicht. De kosten zullen aanzienlijk hoger blijven liggen voor de consument.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208585986
Een winstwaarschuwing van nu.nl: ook volgend jaar moeten we nog zuinig zijn met gas.

https://www.nu.nl/economi(...)ig-zijn-met-gas.html

Nederland is het braafste jongetje van de klas met bijna 30% gerealiseerde besparing. De reacties zijn opvallend meegaand, maar op nu.nl zit best veel linkse elite. Die groep is dus echt zo gek dat ze vrijwillig in de kou gaan zitten, ook als ze genoeg geld hebben.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')