abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208542509
Gisteren mail MAX met maar weer eens een verlenging met full bullit omzetting voor een BT lening, deze keer tot maar liefst 28-12.Die datum versterkt mijn vermoeden dat MAX er alles aan gelegen is dreigende defaults over de datum van de Europese vergunning (november) heen te tillen. Op dit moment lopen er procedures tegen twee leningnemers met elk enkele projecten. Dat is acceptabel bij zo'n portefeuille maar als BT (14 projecten) en C*rb*lo (tegen de 40) omvallen kunnen ze wel inpakken. Los daarvan kan je vraagtekens zetten bij de waarde van zo'n vergunning als deze brokkenpiloten die ook krijgen
pi_208543203
Het is weer de tijd van het jaar: de aangifte inkomstenbelasting mag worden ingevuld. Ik heb zojuist LAH maar 'ns gevraagd hoe het "uitstaand vermogen" op 31 december 2022 lager kan zijn dan het uitstaand bedrag op 26 maart 2023 als ik tussentijds niet heb geïnvesteerd. Bovendien verwacht LAH dat ik dit jaar helemaal geen rente of aflossing zal ontvangen over het uitstaande bedrag. Ik beschouw het "uitstaand vermogen" dus maar als afgeschreven. Ook het voor het jaar 2022 vermeldde bedrag onder "Ontvangen rente" komt niet overeen met de informatie op de website. Volgens het jaaroverzicht is het ¤1,70; volgens de website ¤5,99. Gelukkig heb ik dat niet nodig voor mijn aangifte. Maar het valt mij wel ieder jaar opnieuw op hoe slecht de zogenaamde fintechs in staat zijn om duidelijk en kloppend overzichten aan te bieden. LAH is daarin zeker niet de enige. GVE en KOM kunnen er ook wat van. Nog een geluk dat de crowdfundingplatforms deze informatie niet rechtstreeks aan de belastingdienst verstrekken om het alvast automatisch in je aangifte inkomstenbelasting te laten verwerken.

[Edit]: Ik zie dat GVE in het jaaroverzicht tegenwoordig wél voorzieningen neemt. Zo hoort het.

[ Bericht 2% gewijzigd door Groepfunder op 26-03-2023 15:15:48 ]
pi_208543221
LenderSpender
Ik heb restant kleine betalingen gehad, na de boel vorig jaar heb afgekocht.

Ze begonnen met Servicekosten.
Vervolgens Servicekosten+ Aanbrengkosten(marketing)
Nu zie in mijn overzicht dat ze er nog een kolom hebben bijgezet
Servicekosten + Aanbrengkosten + Incassokosten.

Zo blijft er van dat beetje rente nagenoeg niets meer over.....
pi_208543766
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:06 schreef zeeland6 het volgende:
LenderSpender
Ik heb restant kleine betalingen gehad, na de boel vorig jaar heb afgekocht.

Ze begonnen met Servicekosten.
Vervolgens Servicekosten+ Aanbrengkosten(marketing)
Nu zie in mijn overzicht dat ze er nog een kolom hebben bijgezet
Servicekosten + Aanbrengkosten + Incassokosten.

Zo blijft er van dat beetje rente nagenoeg niets meer over.....
Mijn box 3 porto heb ik vorig jaar ook leeggemaakt. Daar viel na belasting idd weinig meer aan te verdienen.
Het zakelijke deel heb ik nog maar dat moet ik dan ook maar in de gaten gaan houden. Vooralsnog staat die op 4,4%, al sinds geruime tijd.
Pecunia non olet
pi_208544183
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 14:58 schreef obligataire het volgende:

[..]
Mijn box 3 porto heb ik vorig jaar ook leeggemaakt. Daar viel na belasting idd weinig meer aan te verdienen.
Het zakelijke deel heb ik nog maar dat moet ik dan ook maar in de gaten gaan houden. Vooralsnog staat die op 4,4%, al sinds geruime tijd.
Net even ingelogd. Er staat nog E 9,50 open en deze maand E 0,60 ontvangen. Zit er nog 2,5 jaar aan vast. Als L&S wil afkopen hoor ik het wel. Mij lukt het niet omdat ik de aangepaste voorwaarden niet heb geaccepteerd.
pi_208544770
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Net even ingelogd. Er staat nog E 9,50 open en deze maand E 0,60 ontvangen. Zit er nog 2,5 jaar aan vast. Als L&S wil afkopen hoor ik het wel. Mij lukt het niet omdat ik de aangepaste voorwaarden niet heb geaccepteerd.
L&S zal flink omhoog moeten met de rente want thans is het natuurlijk zinloos. Ik zit nu in maandelijks uitbetalen en wat overblijft neem ik aan het eind van het jaar op, dit om de 1% opnameboete zo klein mogelijk te houden.
pi_208551621
Bij Collin heeft iemand zich verslapen vanochtend of de klok niet vooruit gezet 😀
Pecunia non olet
pi_208552101
Nieuwe Collin lening van ¤1.300k ¤3.300k met een 1e hypotheek:

M.B.C. Holding B.V.
¤ 1.300.000 | 7,5% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/m-b-c-holding-b-v/
pi_208552134
Nog een nieuwe Collin lening maar nu zonder (harde) zekerheden:

A.J. van Riel Holding B.V.
¤ 65.000 | 8,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/a-j-van-riel-holding-b-v/
pi_208552256
Pecunia non olet
pi_208552265
.

[ Bericht 99% gewijzigd door obligataire op 27-03-2023 11:07:33 ]
Pecunia non olet
  maandag 27 maart 2023 @ 11:04:53 #112
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_208552642
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 13:04 schreef Slingervinger het volgende:
Gisteren mail MAX met maar weer eens een verlenging met full bullit omzetting voor een BT lening, deze keer tot maar liefst 28-12.Die datum versterkt mijn vermoeden dat MAX er alles aan gelegen is dreigende defaults over de datum van de Europese vergunning (november) heen te tillen. Op dit moment lopen er procedures tegen twee leningnemers met elk enkele projecten. Dat is acceptabel bij zo'n portefeuille maar als BT (14 projecten) en C*rb*lo (tegen de 40) omvallen kunnen ze wel inpakken. Los daarvan kan je vraagtekens zetten bij de waarde van zo'n vergunning als deze brokkenpiloten die ook krijgen
Naar mijn mening zouden investeerders deze tactiek niet moeten faciliteren. Volgens mij is het aantal projecten dat nog gewoon regulier betaalt, zeer laag. Het betreft dus niet een aangelegenheid van specifieke slechte projecten, maar van algehele slechte performance van het platform.
Met een aantal leningnemers schijnt communicatie niet of nauwelijks mogelijk te zijn. In mijn ogen mogen die beschouwd worden als 'niet ter goeder trouw' en daar hoeven we geen mededogen mee te hebben. Daarnaast hebben we nog de 'praatjesmakers' , zoals bijvoorbeeld Corbelo. Ik zou er veel voor voelen om de druk op te voeren en dan valt er maar hier en daar eentje om. Dat is dan helaas 'collateral damage'. Kost ons geld maar ik heb daar een veel beter gevoel bij dan de huidige "Ik sta er bij en ik kijk er naar"-policy van Max CF.
pi_208552644
.
Pecunia non olet
pi_208552711
Een nieuwe (kleine) Collin lening zonder zekerheden:

OH Commerce
¤ 35.000 | 10,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/oh-commerce/
pi_208552838
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 10:13 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening van ¤1.300k ¤3.300k met een 1e hypotheek:

M.B.C. Holding B.V.
¤ 1.300.000 | 7,5% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/m-b-c-holding-b-v/
4,5% netto na kosten en VRH, nou vooruit, linkje welkom
pi_208552925
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 11:04 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Naar mijn mening zouden investeerders deze tactiek niet moeten faciliteren. Volgens mij is het aantal projecten dat nog gewoon regulier betaalt, zeer laag. Het betreft dus niet een aangelegenheid van specifieke slechte projecten, maar van algehele slechte performance van het platform.
Met een aantal leningnemers schijnt communicatie niet of nauwelijks mogelijk te zijn. In mijn ogen mogen die beschouwd worden als 'niet ter goeder trouw' en daar hoeven we geen mededogen mee te hebben. Daarnaast hebben we nog de 'praatjesmakers' , zoals bijvoorbeeld Corbelo. Ik zou er veel voor voelen om de druk op te voeren en dan valt er maar hier en daar eentje om. Dat is dan helaas 'collateral damage'. Kost ons geld maar ik heb daar een veel beter gevoel bij dan de huidige "Ik sta er bij en ik kijk er naar"-policy van Max CF.
Bij mij inmiddels al 13 leningen rente achterstand, de jongste die ik mee tel is 5 dagen achterstand.
Wat een droefenis.
pi_208553445
Ik snap niet zo goed waarom jullie iedere keer zo negatief over MAX spreken.

Als ik naar de statistieken van MAX kijk ziet het er toch allemaal prima uit?

https://maxcrowdfund.com/nl/portfolio-stats

Er zijn 0 achterstanden (en dus ook geen reserveringen voor afboekingen) en een gemiddeld netto rendement van 9,09%. Jullie zijn ook nooit tevreden!

Verder staat het platform goed aangeschreven bij AFM want er zijn nauwelijks klachten. Bijna iedereen blij dus w/

Vooral niet gaan klagen (https://www.afm.nl/nl-nl/contact/contactformulier-consumenten) want voor je het weet gaat de AFM actie ondernemen om de problemen te stoppen en misschien gaan ze zelfs wel proberen om alle problemen in kaart te brengen en MAX te verplichten orde op zaken te stellen.

Nee, niet doen. Laat de AFM maar rustig doorslapen zodat iedereen hier lekker kan blijven mopperen O-)
pi_208553464
Ik verbaas me erover dat de leningen van 50+ mobiel van 200k nog steeds zo snel vol geschreven worden.
Ook de 5% geborgde leningen van HCN zoals er vanmorgen weer een langs kwam in mijn mailbox en die zonder blikken of blozen volgestort worden begrijp ik niets van.
Afijn gelukkig kunnen we kiezen en wachten op beter!
pi_208553476
Ik zie dat SiG hun statistieken nu ook ietsjes heeft aangepast. De 0 projecten zonder achterstand zijn er nu 3 (met meer dan 60 dagen) geworden.

https://sameningeld.nl/investeren/
pi_208553754
storing bij OPP (online payment platform)

Goedendag, wegens een storing bij onze huisbank kan het zijn dat uw betaling nog niet is bijgeschreven op uw rekening.
Wij verwachten dat de gelden uiterlijk morgen dinsdag 28 maart uw rekening zijn bijgeschreven. Excuses voor het ongemak.
pi_208553777
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 12:00 schreef Horsemen het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom jullie iedere keer zo negatief over MAX spreken.

Als ik naar de statistieken van MAX kijk ziet het er toch allemaal prima uit?

https://maxcrowdfund.com/nl/portfolio-stats

Er zijn 0 achterstanden (en dus ook geen reserveringen voor afboekingen) en een gemiddeld netto rendement van 9,09%. Jullie zijn ook nooit tevreden!

Verder staat het platform goed aangeschreven bij AFM want er zijn nauwelijks klachten. Bijna iedereen blij dus w/

Vooral niet gaan klagen (https://www.afm.nl/nl-nl/contact/contactformulier-consumenten) want voor je het weet gaat de AFM actie ondernemen om de problemen te stoppen en misschien gaan ze zelfs wel proberen om alle problemen in kaart te brengen en MAX te verplichten orde op zaken te stellen.

Nee, niet doen. Laat de AFM maar rustig doorslapen zodat iedereen hier lekker kan blijven mopperen O-)
Ik vraag me af of er niet bij de AFM geklaagd of tenminste gemeld is. Je kan immers het een doen en het ander t w hier posten, niet laten. MAX heeft onlangs de vernieuwde website Crowdfund 2.0 aangekondigd (gaat live op 1 april, timing blijft een zwak punt) met het verzoek suggesties voor verbeteringen e d aan te dragen.
pi_208553864
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 12:26 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ik vraag me af of er niet bij de AFM geklaagd of tenminste gemeld is. Je kan immers het een doen en het ander t w hier posten, niet laten. MAX heeft onlangs de vernieuwde website Crowdfund 2.0 aangekondigd (gaat live op 1 april, timing blijft een zwak punt) met het verzoek suggesties voor verbeteringen e d aan te dragen.
_O-
pi_208553920
quote:

[..]
quote:

[..]
Als MAX de vergunning heeft mogen ze ook investeerders in het buitenland werven en dat ziet er kansrijk uit omdat de internationale beoordelingssites zoals P2Pempire en MarcoSchwartz lovend zijn want die gaan alleen af op de door MAX zelf gepubliceerde gegevens. Overigens kan je ook in het kader van de nieuwe website die per 1 april (wat een timing weer) live gaat suggesties voor verbeteringen aangeven, ik heb dat tenminste wel gedaan.
Verder ben ik het wel eens met het principe "er moet nou eens wat gebeuren" maar als je C*rb*lo met bijna 40 leningen gaat forceren is de ellende vrees ik niet te overzien, soort van "too big to fail". Zelfde geldt min of meer voor BT (14 leningen). Bij een paar kleinere is overigens wel een procedure gestart
pi_208554186
nw HCN
https://horecacrowdfundin(...)-van-napels-zlggnolx
Hoogstraat 1 Dokkum, zou dit zijn
https://www.fundainbusine(...)085718-hoogstraat-1/
Het over te nemen restaurant wordt in een nieuw jasje gestoken waarbij de Italiaanse keuken centraal staat.
pi_208554818
Wederom een nieuwe Collin lening. Dit keer inclusief een herfinanciering van een bestaande Collin lening die, als ik het even snel bereken, een 20k achter loopt met aflossen. De 188 investeerders in de bestaande lening zullen wel blij zijn als deze nieuwe lening vol komt.

D.C. (Duurzame Connecties)
¤ 190.000 | 8,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/d-c-duurzame-connecties2/

De nu geboden rente is m.i. erg krap, zeker als je de betalingsachterstand van de afgelopen periode in ogenschouw neemt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Horsemen op 27-03-2023 14:15:54 ]
pi_208556951
Telegraaf:

Nieuwe klap voor mkb: geld lenen wordt moeilijker en duurder

quote:
De malaise op de kapitaalmarkt raakt ondernemers in het mkb. Het wordt lastiger en duurder om financiering aan te trekken. Financieel experts verwachten een toename van het aantal stoppers. De rentestijging komt bovenop opgebouwde coronaschuld en andere oplopende kosten.

Een hogere rente is niet meteen fataal, maar wel de zoveelste klap voor ondernemers.
„Een paar procent extra rente is niet het grote probleem”, zegt hoogleraar ondernemingsfinanciering Peter Roosenboom van de Erasmus Universiteit. „We zijn gewend geraakt aan hele lage en zelfs negatieve rentes, maar dat was eigenlijk uitzonderlijk. We gaan nu terug naar een meer normale situatie. De hogere kosten van financiering komen echter bovenop de gestegen kosten voor loon, energie en grondstoffen en kunnen voor sommige ondernemingen de spreekwoordelijke druppel zijn. Het helpt ondernemers zeker niet.”

Het aantal ondernemers dat besluit met hun bedrijf te stoppen is door de nasleep van de coronacrisis en de stijgende energieprijzen al aan het stijgen. Ronald Kleverlaan, voorzitter van Stichting MKB Financiering, verwacht dat de huidige bankencrisis dat proces gaat versnellen. „Ondernemers moeten hun bedrijfsvoering aanpassen aan alle hogere kosten. Een groeiend aantal zal concluderen dat hun businessmodel niet meer rendabel is.” Ook Roosenboom ziet dat zo: „Ondernemers moeten kijken of ze de kostenstijgingen kunnen doorberekenen aan hun klanten. Als dat niet meer lukt, maak je minder winst of zelfs verlies en in het uiterste geval moet je de stekker uit je bedrijf trekken. Hoe moeilijk dat ook is.”

Vooral ondernemingen die gebukt gaan onder een hoge schuldenlast hebben het zwaar. Kleverlaan wijst op de 103.000 ondernemers die sinds corona een betaalachterstand hebben bij de Belastingdienst. Daarvan heeft ruim 73.000 nog geen enkele aflossing gedaan. „En dat gaan ze niet oplossen met een nieuwe financiering, als ze die al krijgen. Door de hogere rente neemt de leencapaciteit af. Naast de aflossing moeten ze immers ook de rente uit hun kasstroom betalen.”

Hoe kwetsbaar bedrijven zijn voor de hogere rentes, hangt af van de looptijd en rentestructuur van de leningen. „Bedrijven hebben vaak meer dan één lening onder verschillende leenvoorwaarden”, aldus Roosenboom. „Ondernemers die nu een lening moeten afsluiten of herfinancieren worden meteen met hogere kosten geconfronteerd. Dat geldt ook bij een variabele rente. Heb je vorig jaar een lening afgesloten, dan merk je nog weinig.”

Het aantrekken van nieuwe financiering ziet Roosenboom als groot obstakel. „Door de ongewisse economische vooruitzichten en de hogere rentes op de kapitaalmarkt, worden banken nog voorzichtiger. Dat vertaalt zich in hogere rentes én hogere zekerheden. Maar ondernemers die geraakt zijn door de coronacrisis en de hoge inflatie hebben vaak weinig meer als onderpand te geven.”

Kleverlaan waarschuwt voor cowboys die zich meer kunnen gaan roeren op de financieringsmarkt. „Als het moeilijk wordt om financiering aan te trekken, zijn er altijd partijen bereid tegen hoge rentes een lening te verstrekken.”

Mkb-kredietverlener Qredits ziet sinds januari het aantal financieringsaanvragen toenemen tot 100 à 150 per dag. „Een deel betreft herfinancieringsaanvragen van ondernemers die dure leningen hebben afgesloten met rentes die elke drie maanden veranderen”, zegt directeur Elwin Groenevelt, die aangeeft dat circa een kwart van de aanvragen wordt gehonoreerd. „Ook sturen grootbanken klanten steeds vaker naar ons door, omdat ze kleine kredieten aan mkb-ondernemers niet rendabel kunnen financieren.”

Qredits verstrekt zowel grote als kleine zakelijke kredieten. De vaste rente ligt bij de sociale kredietverlener momenteel tussen de 7,75% en 9,75%, ongeacht de looptijd. „Een procent hoger dan vorig jaar”, tekent Groenevelt aan. „ Natuurlijk is een hogere rente vervelend voor een ondernemer, maar je komt niet gelijk in de problemen als je 2% meer rente moet betalen op een lening van ¤20.000..”
pi_208557515
quote:
12s.gif Op maandag 27 maart 2023 13:08 schreef peterc het volgende:
nw HCN
https://horecacrowdfundin(...)-van-napels-zlggnolx
Hoogstraat 1 Dokkum, zou dit zijn
https://www.fundainbusine(...)085718-hoogstraat-1/
Het over te nemen restaurant wordt in een nieuw jasje gestoken waarbij de Italiaanse keuken centraal staat.
Iets in de tekst klopt niet, of het adres is fout of de plannen zijn gewijzigd want https://www.rtvnof.nl/vid(...)d-van-napels/602165/ en We zijn per 26 februari permanent gesloten. Binnenkort opent in ons pand ‘De Waard van Napels’. D'angelo zit (zat) op Hoogstraat 27.
pi_208557866
Ik heb sinds een jaar een aantal projecten bij Matching Capital. Nu moet er binnenkort een aflopen maar van MC heb ik nog nooit enige voortgangsrapportage of iets dergelijks gezien. Kan iemand iets vertellen over hoe dit gaat bij MC? Bedankt alvast.
pi_208557878
Het was al meerdere maanden het geval dat de betaling van de heren W*ijs en van D*ijk dagen na de datum van het uitbetaalschema binnen kwam, zou op de 21e van de maand moeten zijn en dit was soms tot een week later. Hierdoor vroeg ik me al of het misschien niet helemaal lekker loopt bij ze. Nu komt er een mededeling dat de betaling vanaf nu zo'n anderhalve week later wordt. Lening loopt nu tot 1 november en zal neem ik daarna geherfinancieerd moeten worden (pand waarnaar in de pitch werd verwezen en wat te koop stond, staat nog steeds te koop en is al in vraagprijs gedaald). Als deze dan bij Collin wordt geherfinancierd zal ik hem aan me voorbij laten gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor nu geen probleem met de wijziging van de uitbetaaldatum, afgezien van het feit dat ik dat weer mag gaan aanpassen in mijn overzicht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Soulfreak op 27-03-2023 18:32:00 ]
pi_208558463
Geldvoorelkaar wil een KYC doen.

Stap 1 in het proces is om de nieuwe algemene voorwaarden te accepteren. Op zo'n moment krijg ik argwaan. Waarschijnlijk onnodig.
Ik heb nog geen tijd genomen om ze door te lezen. Deze versie 2023 t.o.v. die van 2017 toen ik registreerde bevat wel erg veel wijzigingen.
Ik weet eigenlijk niet of we bij elke investering opnieuw gevraagd worden om de voorwaarden te accepteren, in dat geval heb ik de voorlopers van deze versie al geaccepteerd.

quote:
Geachte plamp,

Zoals u via de nieuwsbrief heeft vernomen is het, in verband met Europese wetgeving, noodzakelijk om uzelf opnieuw te registreren bij Geldvoorelkaar.nl.

Vanaf nu kunt u hiermee starten.

Wanneer u inlogt op onze website kunt u kiezen voor "mijn KYC". Hier start het registratieproces. De afkorting KYC staat voor 'Know Your Customer' en betekent “ken je klant”.

Tip
Houd uw smartphone of bank card reader bij de hand voor de identificatie met iDIN. Wij vragen u namelijk om een betaling van ¤ 0,01 te doen via een bankrekening op uw naam. Maakt uw bank geen gebruik van iDIN? Dan kunt u een kopie identiteitsbewijs uploaden.

Toelichting simulatietoets
De door u in de simulatietoets ingevoerde gegevens zijn niet zichtbaar voor medewerkers van Geldvoorelkaar.nl of Online Payment Platform (OPP). Als u ervoor kiest de uitslag van de simulatietoets niet met Geldvoorelkaar.nl te delen, wordt u automatisch aangemerkt als onervaren investeerder.

Wij proberen het u zo gemakkelijk mogelijk te maken. De meest gestelde vragen vindt u in de FAQ.

Eenmalige korting
Als dank voor uw inspanning bieden wij u een eenmalige korting aan. Na registratie ontvangt u op uw eerste investering een korting van 50% op de succesfee investeerder. De korting wordt verwerkt, nadat het project 100% is volgeschreven. Er kan tot en met 30 april 2023 gebruik gemaakt worden van deze actie.

Heeft u nog vragen of opmerkingen? Neem dan contact met ons op via e-mail onder vermelding van uw klantnummer (xxx).

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Geldvoorelkaar.nl
pi_208558979
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 18:23 schreef Slingervinger het volgende:
Ik heb sinds een jaar een aantal projecten bij Matching Capital. Nu moet er binnenkort een aflopen maar van MC heb ik nog nooit enige voortgangsrapportage of iets dergelijks gezien. Kan iemand iets vertellen over hoe dit gaat bij MC? Bedankt alvast.
Bij het laatste project van MC wat bij mij afliep kreeg ik een mailtje met informatie dat het project geëindigd is en het geld was overgemaakt naar mijn rekening.
Ook kan het soms voorkomen dat je een aanbod krijgt om je investering door te rollen naar een ander project.
pi_208559071
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:40 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Bij het laatste project van MC wat bij mij afliep kreeg ik een mailtje met informatie dat het project geëindigd is en het geld was overgemaakt naar mijn rekening.
Ook kan het soms voorkomen dat je een aanbod krijgt om je investering door te rollen naar een ander project.
Dank voor posten _O- Het project wat dreigt af te lopen heeft de optie tot verlengen met 3 maanden, 2 x zelfs. Ik had verwacht te horen of die optie al dan niet gelicht gaat worden.
pi_208560012
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 19:06 schreef plamp het volgende:

Stap 1 in het proces is om de nieuwe algemene voorwaarden te accepteren. Op zo'n moment krijg ik argwaan. Waarschijnlijk onnodig.
Ik heb nog geen tijd genomen om ze door te lezen. Deze versie 2023 t.o.v. die van 2017 toen ik registreerde bevat wel erg veel wijzigingen.
Ik weet eigenlijk niet of we bij elke investering opnieuw gevraagd worden om de voorwaarden te accepteren, in dat geval heb ik de voorlopers van deze versie al geaccepteerd.

[ afbeelding ]
[..]

De meest recente lijkt van 22 januari 2019 te zijn:

https://www.geldvoorelkaar.nl/algemene-voorwaarden
pi_208561469
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 12:24 schreef zeeland6 het volgende:
storing bij OPP (online payment platform)

Goedendag, wegens een storing bij onze huisbank kan het zijn dat uw betaling nog niet is bijgeschreven op uw rekening.
Wij verwachten dat de gelden uiterlijk morgen dinsdag 28 maart uw rekening zijn bijgeschreven. Excuses voor het ongemak.
Betreft dit Capital Circle?
Pecunia non olet
pi_208563387
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 21:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Betreft dit Capital Circle?
alles wat met OPP werkt. Bijvoorbeeld vandaag SIG.

Betalingen van Cap Circle van 23/3 ook nog niet binnen idd. Ik weet niet of die met OPP werken.
pi_208563425
quote:

[ afbeelding ]
[..]

KYC is niet te vermijden, gebeurd regelmatig bij allerlei platforms. De gewijzigde voorwaarden zijn wel iets om op te letten, welke significante dingen er nu precies veranderen.
Wat me eigenlijk meer stoort is dat GvE met een wallet gaat werken voor nieuwe projecten, terwijl de oude met verzamelbetalingen uitbetaald blijven worden. Wat mij betreft is dat een administratief gedrocht. Ik snap niet hoe ze zoiets kunnen bedenken.
Ik kijk het nog even aan, heb nog geen uitnodiging gehad voor de KYC, maar overweeg sterk om, indien ik weer wens te investeren, een nieuwe account aan te maken voor de toekomstige projecten.
pi_208564749
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 00:13 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
KYC is niet te vermijden, gebeurd regelmatig bij allerlei platforms. De gewijzigde voorwaarden zijn wel iets om op te letten, welke significante dingen er nu precies veranderen.
Wat me eigenlijk meer stoort is dat GvE met een wallet gaat werken voor nieuwe projecten, terwijl de oude met verzamelbetalingen uitbetaald blijven worden. Wat mij betreft is dat een administratief gedrocht. Ik snap niet hoe ze zoiets kunnen bedenken.
Ik kijk het nog even aan, heb nog geen uitnodiging gehad voor de KYC, maar overweeg sterk om, indien ik weer wens te investeren, een nieuwe account aan te maken voor de toekomstige projecten.
Er is zelfs nog een derde variant: ik heb nog projecten lopen die gestart zijn in de tijd voor de verzamelbetalingen, die zouden dan waarschijnlijk weer op de oorspronkelijke datum uitbetaald moeten worden?

Ik kan daarom eigenlijk juist wel goed begrijpen dat ze beginnen met een nieuw systeem voor nieuwe projecten waarbij je ook de nieuwe voorwaarden gaat accepteren, als dat eenmaal loopt kan je altijd nog proberen om projecten en investeerders naar het nieuwe systeem te migreren.

Ik heb er wel principieel moeite mee dat ik op deze manier gedwongen wordt om nieuwe voorwaarden te accepteren, omdat ik sowieso niet zo heel veel bij GVE doe, ga ik voorlopig even helemaal niets met die KYC doen
pi_208565157
quote:

[ afbeelding ]
[..]

Logisch toch als er nu onder een vergunning gewerkt gaat worden. Kan me voorstellen dat er dan ook veel veranderd in de voorwaarden.
pi_208566287
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:51 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Logisch toch als er nu onder een vergunning gewerkt gaat worden. Kan me voorstellen dat er dan ook veel veranderd in de voorwaarden.
Ze hadden op zijn minst er iets over kunnen zeggen in 1 van de mails. Nu lijkt het net of ze er nog een andere wijziging in toe hebben gevoegd die erdoor willen drukken... (dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn).

Wees gewoon duidelijk wat er gewijzigd wordt en waarom.
pi_208566375
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:51 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Tot op zeker hoogte uiteraard wel lijkt me, ik heb de nieuwe inhoud nog niet gezien en kan die ook nog nergens vinden. Als ze zoals ik nu lees de afhandeling van de bestaande projecten en nieuwe projecten op een verschillende manier gaan verwerken is het misschien ook logisch dat de oude projecten onder de oude voorwaarden (en mogelijk zelfs oud account) worden uitgefaseerd en dat al het nieuwe onder de nieuwe voorwaarden en een nieuw account (want nieuw eovereenkomst?) gaat lopen? Maar mogelijk doen ze dat al, ik kan op hun website weinig vinden, alleen dat de "nieuwe methode" op 1 april ingaat (dus vanaf aanstaande maandag). Ik doe momenteel weinig bij gve, dus als het pas wat later gaat weren zal ik data niet wakker van liggen.
pi_208567319
Linkje CCF M.*.C. Holding B.V.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208568042
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2023 17:10 schreef Horsemen het volgende:
Telegraaf:

Nieuwe klap voor mkb: geld lenen wordt moeilijker en duurder
[..]

Ja je moet je afvragen of sommige leningnemers niet een kuil graven waar ze niet meer uit kunnen met rentes tegen de 9% die inmiddels vrij gangbaar zijn hier. Vooral als het ambitieuze nieuwe ondernemingen zijn die ergens een (winkel)pand openen en dan direct met een molensteen om hun nek beginnen, terwijl hun businessplan verder compleet ongetest is.
pi_208568559
Weer een herfinaniering bij SIG
https://investeren.sameni(...)k-hendriklaan-58-d06

Deze keer van Hendrik Simon.
pi_208571621
quote:

[ afbeelding ]
[..]

Ik ben ook uitgenodigd om de KYC te doorlopen. Verder nog niet in verdiept. Gescheiden routes van oude en nieuw projecten vind ik wel inventief. Voor nieuwe projecten moet je de algemene voorwaarden van OPP accepteren. Wil een investeerder dit niet, kan je als gve zonder problemen de oude projecten afwikkelen.
pi_208572550
Nieuwe CRE, woningen Wiesbaden

SPOILER
SPOILER
pi_208575800
quote:
Dat lijkt me zoals ze zelf zeggen een redelijk risicovol project. Als de markt verder daalt is het maar de vraag tegen welke prijs hier na verbouwing verkocht gaat worden.
pi_208577039
S&A Real Estate B.V. Gaat niet door!

SPOILER
pi_208577290

[ Bericht 100% gewijzigd door paardendokter op 29-03-2023 15:29:56 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')