Mijn box 3 porto heb ik vorig jaar ook leeggemaakt. Daar viel na belasting idd weinig meer aan te verdienen.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:06 schreef zeeland6 het volgende:
LenderSpender
Ik heb restant kleine betalingen gehad, na de boel vorig jaar heb afgekocht.
Ze begonnen met Servicekosten.
Vervolgens Servicekosten+ Aanbrengkosten(marketing)
Nu zie in mijn overzicht dat ze er nog een kolom hebben bijgezet
Servicekosten + Aanbrengkosten + Incassokosten.
Zo blijft er van dat beetje rente nagenoeg niets meer over.....
Net even ingelogd. Er staat nog E 9,50 open en deze maand E 0,60 ontvangen. Zit er nog 2,5 jaar aan vast. Als L&S wil afkopen hoor ik het wel. Mij lukt het niet omdat ik de aangepaste voorwaarden niet heb geaccepteerd.quote:Op zondag 26 maart 2023 14:58 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mijn box 3 porto heb ik vorig jaar ook leeggemaakt. Daar viel na belasting idd weinig meer aan te verdienen.
Het zakelijke deel heb ik nog maar dat moet ik dan ook maar in de gaten gaan houden. Vooralsnog staat die op 4,4%, al sinds geruime tijd.
L&S zal flink omhoog moeten met de rente want thans is het natuurlijk zinloos. Ik zit nu in maandelijks uitbetalen en wat overblijft neem ik aan het eind van het jaar op, dit om de 1% opnameboete zo klein mogelijk te houden.quote:Op zondag 26 maart 2023 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Net even ingelogd. Er staat nog E 9,50 open en deze maand E 0,60 ontvangen. Zit er nog 2,5 jaar aan vast. Als L&S wil afkopen hoor ik het wel. Mij lukt het niet omdat ik de aangepaste voorwaarden niet heb geaccepteerd.
Naar mijn mening zouden investeerders deze tactiek niet moeten faciliteren. Volgens mij is het aantal projecten dat nog gewoon regulier betaalt, zeer laag. Het betreft dus niet een aangelegenheid van specifieke slechte projecten, maar van algehele slechte performance van het platform.quote:Op zondag 26 maart 2023 13:04 schreef Slingervinger het volgende:
Gisteren mail MAX met maar weer eens een verlenging met full bullit omzetting voor een BT lening, deze keer tot maar liefst 28-12.Die datum versterkt mijn vermoeden dat MAX er alles aan gelegen is dreigende defaults over de datum van de Europese vergunning (november) heen te tillen. Op dit moment lopen er procedures tegen twee leningnemers met elk enkele projecten. Dat is acceptabel bij zo'n portefeuille maar als BT (14 projecten) en C*rb*lo (tegen de 40) omvallen kunnen ze wel inpakken. Los daarvan kan je vraagtekens zetten bij de waarde van zo'n vergunning als deze brokkenpiloten die ook krijgen
4,5% netto na kosten en VRH, nou vooruit, linkje welkomquote:Op maandag 27 maart 2023 10:13 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening van ¤1.300k ¤3.300k met een 1e hypotheek:
M.B.C. Holding B.V.
¤ 1.300.000 | 7,5% rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/m-b-c-holding-b-v/
Bij mij inmiddels al 13 leningen rente achterstand, de jongste die ik mee tel is 5 dagen achterstand.quote:Op maandag 27 maart 2023 11:04 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Naar mijn mening zouden investeerders deze tactiek niet moeten faciliteren. Volgens mij is het aantal projecten dat nog gewoon regulier betaalt, zeer laag. Het betreft dus niet een aangelegenheid van specifieke slechte projecten, maar van algehele slechte performance van het platform.
Met een aantal leningnemers schijnt communicatie niet of nauwelijks mogelijk te zijn. In mijn ogen mogen die beschouwd worden als 'niet ter goeder trouw' en daar hoeven we geen mededogen mee te hebben. Daarnaast hebben we nog de 'praatjesmakers' , zoals bijvoorbeeld Corbelo. Ik zou er veel voor voelen om de druk op te voeren en dan valt er maar hier en daar eentje om. Dat is dan helaas 'collateral damage'. Kost ons geld maar ik heb daar een veel beter gevoel bij dan de huidige "Ik sta er bij en ik kijk er naar"-policy van Max CF.
Ik vraag me af of er niet bij de AFM geklaagd of tenminste gemeld is. Je kan immers het een doen en het ander t w hier posten, niet laten. MAX heeft onlangs de vernieuwde website Crowdfund 2.0 aangekondigd (gaat live op 1 april, timing blijft een zwak punt) met het verzoek suggesties voor verbeteringen e d aan te dragen.quote:Op maandag 27 maart 2023 12:00 schreef Horsemen het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom jullie iedere keer zo negatief over MAX spreken.
Als ik naar de statistieken van MAX kijk ziet het er toch allemaal prima uit?
https://maxcrowdfund.com/nl/portfolio-stats
Er zijn 0 achterstanden (en dus ook geen reserveringen voor afboekingen) en een gemiddeld netto rendement van 9,09%. Jullie zijn ook nooit tevreden!
Verder staat het platform goed aangeschreven bij AFM want er zijn nauwelijks klachten. Bijna iedereen blij dus![]()
Vooral niet gaan klagen (https://www.afm.nl/nl-nl/contact/contactformulier-consumenten) want voor je het weet gaat de AFM actie ondernemen om de problemen te stoppen en misschien gaan ze zelfs wel proberen om alle problemen in kaart te brengen en MAX te verplichten orde op zaken te stellen.
Nee, niet doen. Laat de AFM maar rustig doorslapen zodat iedereen hier lekker kan blijven mopperen
quote:Op maandag 27 maart 2023 12:26 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er niet bij de AFM geklaagd of tenminste gemeld is. Je kan immers het een doen en het ander t w hier posten, niet laten. MAX heeft onlangs de vernieuwde website Crowdfund 2.0 aangekondigd (gaat live op 1 april, timing blijft een zwak punt) met het verzoek suggesties voor verbeteringen e d aan te dragen.
quote:Op maandag 27 maart 2023 11:04 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Naar mijn mening zouden investeerders deze tactiek niet moeten faciliteren. Volgens mij is het aantal projecten dat nog gewoon regulier betaalt, zeer laag. Het betreft dus niet een aangelegenheid van specifieke slechte projecten, maar van algehele slechte performance van het platform.
Met een aantal leningnemers schijnt communicatie niet of nauwelijks mogelijk te zijn. In mijn ogen mogen die beschouwd worden als 'niet ter goeder trouw' en daar hoeven we geen mededogen mee te hebben. Daarnaast hebben we nog de 'praatjesmakers' , zoals bijvoorbeeld Corbelo. Ik zou er veel voor voelen om de druk op te voeren en dan valt er maar hier en daar eentje om. Dat is dan helaas 'collateral damage'. Kost ons geld maar ik heb daar een veel beter gevoel bij dan de huidige "Ik sta er bij en ik kijk er naar"-policy van Max CF.
Als MAX de vergunning heeft mogen ze ook investeerders in het buitenland werven en dat ziet er kansrijk uit omdat de internationale beoordelingssites zoals P2Pempire en MarcoSchwartz lovend zijn want die gaan alleen af op de door MAX zelf gepubliceerde gegevens. Overigens kan je ook in het kader van de nieuwe website die per 1 april (wat een timing weer) live gaat suggesties voor verbeteringen aangeven, ik heb dat tenminste wel gedaan.quote:Op maandag 27 maart 2023 11:04 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |