abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208494139
Uitgerekende data:

Midden april: margaretha_01
Eind April: Ed1234

Midden juni: Michelangela (meisje)
16 juni: Bienelientjee (meisje)
Eind juni: Mardy_Bum
30 juni: girlnextdoor.

Midden juli: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
Tweede helft juli: ***Piles***

30 augustus: Debsterr (meisje)

7 september: Peacefull

November: arvensis

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Het Fok! prematurenpakket bevindt zich momenteel bij B.ertha.

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 25-03-2023 09:19:00 ]
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:16:47 #2
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208494175
Wil je mij aanpassen in de OP? 30 augustus en toevoeging meisje :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208494829
quote:
17s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:16 schreef Debsterr het volgende:
Wil je mij aanpassen in de OP? 30 augustus en toevoeging meisje :).
Meisjes zijn zo leuk O+

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:37 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ik heb kortgeleden tig artikelen en onderzoeken gelezen over de voordelen van een zwangerschap als je 40+ bent, was heel verhelderend :D Heb je al een eerste echo op de planning staan?

Ik hou mij vast aan deze informatie en weiger alles wat te maken heeft met nadelen :D Volgende week dinsdag. Als het goed is dan 7 weken en een bietje, dus ben héél benieuwd wat we dan te zien krijgen.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:39 schreef F_r het volgende:
Spirit gefeliciteerd. Ik vraag mij af of wij nog samen gepost hebben toen. Die van mij zijn van 2011 en 2013

Wij hebben elkaar zelfs op facebook, gekkie :D (niks posten of taggen trouwens he, maar dat spreekt waarschijnlijk voor zich en gaat ook lastig natuurlijk als je niet weet wie ik ben hahaha)
Sarcasme. Herken het.
pi_208494833
@MaJo, mijn vrouw is geweldig O+ Ze weet nog niet zoveel en heeft ook nog niet alle handigheidjes dus ze vraagt de kraamzorg de oren van het hoofd *) Maar ze is enorm steunend, heeft tijdens de bevalling echt precies het goede kunnen doen en loopt over van liefde voor onze baby O+ Het is een beetje zwijmelig dit, maar het is enorm mooi om samen mee te maken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208494841
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:11 schreef Clubsoda het volgende:
@:MaJo, mijn vrouw is geweldig O+ Ze weet nog niet zoveel en heeft ook nog niet alle handigheidjes dus ze vraagt de kraamzorg de oren van het hoofd *) Maar ze is enorm steunend, heeft tijdens de bevalling echt precies het goede kunnen doen en loopt over van liefde voor onze baby O+ Het is een beetje zwijmelig dit, maar het is enorm mooi om samen mee te maken.
Ik krijg er helemaal zin in als ik dit zo lees O+ Wat heerlijk klinkt dit!
Sarcasme. Herken het.
pi_208494979
'Zin in' is goed *O* het is ook echt heel leuk om je partner ouder te zien worden (dit klinkt gek :D ) En ook hulde voor onze kraamzorg want die schakelt echt moeiteloos tussen mij mijn gang laten gaan en full on informatiemodus voor vrouw ^O^
  woensdag 22 maart 2023 @ 15:36:38 #7
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208495128
quote:
@:MaJo, mijn vrouw is geweldig O+ Ze weet nog niet zoveel en heeft ook nog niet alle handigheidjes dus ze vraagt de kraamzorg de oren van het hoofd *) Maar ze is enorm steunend, heeft tijdens de bevalling echt precies het goede kunnen doen en loopt over van liefde voor onze baby O+ Het is een beetje zwijmelig dit, maar het is enorm mooi om samen mee te maken.
Mnoh O+
  Moderator woensdag 22 maart 2023 @ 15:53:13 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_208495332
quote:
Wat klink je verliefd O+ Samen een kind krijgen is ook wel echt een verdieping van je relatie, het is zoiets bijzonders. Merk jij dat je alle ins en outs nog weet of moet je soms ook weer even schakelen omdat het al zo lang geleden is?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 22 maart 2023 @ 15:55:44 #9
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208495373
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:10 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Meisjes zijn zo leuk O+
[..]
Ik hou mij vast aan deze informatie en weiger alles wat te maken heeft met nadelen :D Volgende week dinsdag. Als het goed is dan 7 weken en een bietje, dus ben héél benieuwd wat we dan te zien krijgen.
[..]
Wij hebben elkaar zelfs op facebook, gekkie :D (niks posten of taggen trouwens he, maar dat spreekt waarschijnlijk voor zich en gaat ook lastig natuurlijk als je niet weet wie ik ben hahaha)
Ik ben er ook wel blij mee geef ik eerlijk toe :D al is het maar omdat man 1 van 3 zonen is, en schoonouders al 2 kleinzoons hebben. Toch bijzonder om dan het kleindochtertje te mogen schenken.
pi_208495575
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 15:53 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat klink je verliefd O+ Samen een kind krijgen is ook wel echt een verdieping van je relatie, het is zoiets bijzonders. Merk jij dat je alle ins en outs nog weet of moet je soms ook weer even schakelen omdat het al zo lang geleden is?
Het hanteren van de baby doe ik blindelings, verschonen, aanleggen en voeden enzo is alsof ik nooit gestopt ben. Maar feitjes als de ideale temperatuur en wanneer start je met vitamines enzo, dat is héél diep weggezakt.
pi_208496129
Gefeliciteerd Clubsoda

Hier even klagen. Helaas heb ik Corona. En ik voel mij zo beroerd. Heb al sinds zaterdagnacht niet langer dan 1,5 uur achter elkaar. En ben dan uren wakker. Neus zit verstopt met beton lijkt het wel. Maar de neusspray helpt wel elke keer een paar uur. Had eerst een kriebelhoest die is gelukkig weg. Maar heb nu ineens last van mijn maag. Komt steeds zuur omhoog en doet wat zeer. Heb ook helemaal geen honger, maar dwing mijzelf toch wat te eten. Maar dat spuug ik er dan snel weer uit. Ben het even helemaal zat. Echt niveautje zo slap als een vaatdoek. Ben na weken overgeven wel wat gewend. Maar toen sliep ik wel en dat breekt mij nu het meeste op. Zeker in combinatie met een kleuter die voor het eerst een volle week naar school gaat.

Gelukkig voel ik de kleine knul wel bewegen. Dus dat is dan wel een geruststelling.
pi_208496197
quote:

[..]
Meisjes zijn zo leuk O+
[..]
[..]
:@ :@
Mijn zwangerschapsdementie is nooit meer over gegaan. Dat is duidelijk
pi_208496354
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 16:55 schreef Mardy_Bum het volgende:
Komt steeds zuur omhoog en doet wat zeer.
Heb je rennies in huis?
Corona verergerde bij mij het maagzuur ook flink. Als rennie niet genoeg is dan zijn er nog meer opties.
pi_208496399
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:15 schreef Elleska het volgende:

[..]
Heb je rennies in huis?
Corona verergerde bij mij het maagzuur ook flink. Als rennie niet genoeg is dan zijn er nog meer opties.
Ja die heb ik in huis. Die werkte eerst super nu wel minder. Denk dat ik morgen de verloskundige maar even bel. Kan nu toch niks meer ophalen bij de apotheek.
pi_208496766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:18 schreef Mardy_Bum het volgende:

[..]
Ja die heb ik in huis. Die werkte eerst super nu wel minder. Denk dat ik morgen de verloskundige maar even bel. Kan nu toch niks meer ophalen bij de apotheek.
Hè wat naar, die symptomen :( Covid is niet zwanger al geen pretje, kan me voorstellen dat je het goed zat bent en hoop dat je nu snel opknapt. Tegen maagzuur helpt vanille vla ook heel goed!
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 22 maart 2023 @ 20:58:32 #16
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_208500162
Beterschap Mardy_Bum!

quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 14:12 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Bienelientjee

Zie hier voor betrouwbare informatie over het gebruik van xylometazoline in de zwangerschap. Het lijkt mij kortdurend geen enkel probleem in een normaal verlopende zwangerschap.
quote:
17s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:30 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik heb vorige week met mijn neusverkoudheid gewoon een paar dagen (1x per dag) xylometazoline gebruikt. Voor zover ik weet kan het geen kwaad zolang je je aan de (Nederlandse) maximalen houdt. Heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook een paar keer een paar dagen xylometazoline gebruikt en geen bijzonderheden aan placenta of kind :N
Dank je. Stelt mij iets meer gerust. Ik had inderdaad al rond gegoogled op zowel nederlandse als engelse websites. Maar beiden zijn zo tegenstrijdig omdat het hier een beetje zo'n MAG ECHT NIET middeltje is. Mijn zwangerschaps hormonen vlogen meteen de stress in! Gebruik het zowiezow maar in 1 neusgat. En een klein spraytje. Niet een volle pomp.

Maar ze is nog gewoon lekker actief. En had echt een paar uurtjes slaap nodig. Eten en praten is zo moeilijk als mijn neus zo dicht zit. ;( Maakt mij paniekerig als ik niet normaal kan ademhalen.
pi_208500345
@Bienelientjee Ik snap dat je voorzichtig bent. Ik denk wel, als je het dan toch gebruikt, gebruik het dan in een dosering waarin het echt helpt. Ik zou gewoon een normale hoeveelheid spray in beide neusgaten doen. Beterschap!
  woensdag 22 maart 2023 @ 23:29:54 #18
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208501518
quote:

[..]
[..]

Mijn moeder kreeg mij ook toen ze 40 was en ik ben supergoed gelukt. :7 Ik ga voor je duimen dinsdag!
  donderdag 23 maart 2023 @ 08:23:35 #19
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208502720
Pffff, ik zit momenteel in een zwangerschapsdip ofzo. Voel nog geen baby, voel me gewoon vies dik, alles wat we moeten regelen en aanschaffen geeft me alleen maar kopzorgen. Blegh.
pi_208502830
quote:
17s.gif Op donderdag 23 maart 2023 08:23 schreef Debsterr het volgende:
Pffff, ik zit momenteel in een zwangerschapsdip ofzo. Voel nog geen baby, voel me gewoon vies dik, alles wat we moeten regelen en aanschaffen geeft me alleen maar kopzorgen. Blegh.
Ik doe met je mee!! Niemand weet nog dat ik zwanger ben, dus voor de buitenwereld ben ik voor mijn gevoel ook gewoon vies dik. Al mijn kleren zitten te strak, dus ik loop liefst de hele dag in een sweater en legging (als ik thuis ben dan hè). En ik weet nog niet eens of het überhaupt een plakker is en de tijd gaat zooooooo langzaam.

Hoeveel weken ben je nu?
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 23 maart 2023 @ 10:15:22 #21
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208503587
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 08:38 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Ik doe met je mee!! Niemand weet nog dat ik zwanger ben, dus voor de buitenwereld ben ik voor mijn gevoel ook gewoon vies dik. Al mijn kleren zitten te strak, dus ik loop liefst de hele dag in een sweater en legging (als ik thuis ben dan hè). En ik weet nog niet eens of het überhaupt een plakker is en de tijd gaat zooooooo langzaam.

Hoeveel weken ben je nu?
Comfy kleding O+ ik hou ervan, loop er thuis ook regelmatig bij als sloddervos.

Ehm, 17 weken 1 dag.. dus echt wel een permanent buikje nu maar het voelt gewoon nog zo onwerkelijk af en toe.
pi_208504486
quote:
17s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:15 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Comfy kleding O+ ik hou ervan, loop er thuis ook regelmatig bij als sloddervos.

Ehm, 17 weken 1 dag.. dus echt wel een permanent buikje nu maar het voelt gewoon nog zo onwerkelijk af en toe.
Ohhh maar dan kan je je kindje wel ieder moment gaan voelen! Voel je ook niet eens plopjes of bubbeltjes alsof je een wind moet laten, maar dat er dan niks gebeurt?
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 23 maart 2023 @ 11:20:16 #23
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208504512
quote:
17s.gif Op donderdag 23 maart 2023 08:23 schreef Debsterr het volgende:
Zo'n herkenbaar gevoel! Dit heb ik ook, al voel ik de baby inmiddels wel al een tijdje bewegen. Gaat bij jou als het goed is ook niet lang meer duren, paar weekjes nog O+ Het viesdik voelen heb ik vooral, ook nu nog. Ging in mijn vorige zwangerschap ook niet weg. Het is helaas een kwestie van accepteren en jezelf herinneren aan dat het nu babyhuisje is.

Hopelijk voel je de baby snel bewegen en kan je dan de boel een beetje loslaten.

Wat de kopzorgen betreft; schrijf alles op dat je wil/moet regelen en werk het rustig één voor één weg. Hoewel je hormonen je anders doen geloven, je hebt nog alle tijd ;)
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 23 maart 2023 @ 11:23:40 #24
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208504560
Intake POP poli gehad. Wordt in contact gebracht met de medisch psycholoog. Het gaat gelukkig al wat beter nadat ik drie nachten met temazepam heb geslapen en daarmee voor mijn gevoel de vicieuze cirkel heb doorbroken (en ook al zonder medicatie een paar redelijk goede nachten heb gehad). Maar wil niet te vroeg juichen, dus gewoon nog even verder met de hulp die ik kan krijgen en dan zien we wel weer :s)
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 23 maart 2023 @ 13:19:34 #25
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208505755
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:18 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Ohhh maar dan kan je je kindje wel ieder moment gaan voelen! Voel je ook niet eens plopjes of bubbeltjes alsof je een wind moet laten, maar dat er dan niks gebeurt?
Soms denk ik van wel maar dat zijn dan weer dusdanig harde blubjes dat ik bijna niet kan geloven dat dat een baby is :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')