Gefeliciteerd! Ik heb het topic officieel alweer verlaten, maar we hebben hetzelfde geboortejaar en bij mij zat er 11 jaar tussen de kinderen. Veel is herkenbaar van wat je zegt, dus als je een keer wil spuien, dan roep je maar. Hopelijk vindt het snel allemaal z'n plek voor je!quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:01 schreef Spirit82 het volgende:
Dank voor het welkom
Nou dan kom ik maar gelijk even spuien. Ik vind het allemaal vreselijk overweldigend: het feit dat mijn lichaam weer zo verandert, dat ik al een pre-puber met een Mening heb rondlopen die het nog niet mag weten, de verhoogde kansen op afwijkingen en miskraam op mijn leeftijd (41), dat ik slecht slaap en zo moe ben en helemaal geen babyspullen heb (de hele baby uitzet van mijn dochter is bij mijn ex achtegebleven), dat we ondanks een groot huis geen extra slaapkamer hebben en dus zouden moeten verbouwen, dat ik 40 uur werk en best een pittige baan heb, maar met een uitzendcontract, en dat mijn kleren nu al te strak zitten en vast iedereen denkt dat ik gewoon heel dik ben (ik denk dit!), en tot slot het eeuwige wachten op alles. Ik ben eigenlijk zo overweldigd dat ik er niet echt van kan genieten en ik heb niet het gevoel dat mijn vriend me echt begrijpt (dat is 1 groot blij ei) en dat terwijl ik hierna echt nooit meer zwanger zal zijn, dus ik moet hier van genieten, toch? Het is een wondertje dat het uberhaupt gelukt is om zwanger te worden, en ik wil het zo graag zo voelen, maar het lukt me (nog) niet en daar voel ik me dan óók weer schuldig over![]()
/einde rant
Ha oude gardequote:
Super lief van je! Ik heb je een DM gestuurdquote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ik heb het topic officieel alweer verlaten, maar we hebben hetzelfde geboortejaar en bij mij zat er 11 jaar tussen de kinderen. Veel is herkenbaar van wat je zegt, dus als je een keer wil spuien, dan roep je maar. Hopelijk vindt het snel allemaal z'n plek voor je!
Ben je nu heel subtiel of heb ik ergens helemaal overheen gelezenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
(…) Ik heb het topic officieel alweer verlaten (…)
Ik dacht ook al, HUH?! Waar is baby?!quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:56 schreef eponine het volgende:
[..]
Ben je nu heel subtiel of heb ik ergens helemaal overheen gelezen
Haha, nee, ik heb het niet gemeld nog - het loopt ook niet zo storm hierquote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:56 schreef eponine het volgende:
[..]
Ben je nu heel subtiel of heb ik ergens helemaal overheen gelezen
Spirit!quote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:44 schreef Spirit82 het volgende:
Voorzichtige meld... bijna 10 jaar geleden poste ik voor het laatst in dit topic en tegen alle verwachtingen in ben ik nu waarschijnlijk iets meer dan 6 weken zwanger. Het is nog Groot Geheim omdat ik al wat ouder ben en eerst bevestiging wil hebben dat het goed zit en gezond is, voordat we het wereldkundig gaan maken, maar ik merk dat ik behoefte heb aan verwante zielen en omdat het hier 10 jaar geleden zo fijn was, kom ik weer even kijken![]()
Het voelt nog enorm onwerkelijk en ik vind het lastig te moeten doen alsof er niks aan de hand is, terwijl mijn lichaam letterlijk bol staat van de hormonen. Om over alle angsten maar niet te spreken, dus ik hoop dat ik af en toe even mijn hart mag luchten bij jullie
quote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:44 schreef Spirit82 het volgende:
Voorzichtige meld... bijna 10 jaar geleden poste ik voor het laatst in dit topic en tegen alle verwachtingen in ben ik nu waarschijnlijk iets meer dan 6 weken zwanger. Het is nog Groot Geheim omdat ik al wat ouder ben en eerst bevestiging wil hebben dat het goed zit en gezond is, voordat we het wereldkundig gaan maken, maar ik merk dat ik behoefte heb aan verwante zielen en omdat het hier 10 jaar geleden zo fijn was, kom ik weer even kijken![]()
Het voelt nog enorm onwerkelijk en ik vind het lastig te moeten doen alsof er niks aan de hand is, terwijl mijn lichaam letterlijk bol staat van de hormonen. Om over alle angsten maar niet te spreken, dus ik hoop dat ik af en toe even mijn hart mag luchten bij jullie
Lief! Dank je welquote:Op dinsdag 21 maart 2023 17:07 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Spirit!Wat fantastisch, van harte gefeliciteerd! Ik kan me je angsten zo goed voorstellen, ik hoop dat je snel in (mentaal) rustiger vaarwater komt
Och Spirit, wat leuk joh! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:44 schreef Spirit82 het volgende:
Spirit wat leuk! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:44 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb kortgeleden tig artikelen en onderzoeken gelezen over de voordelen van een zwangerschap als je 40+ bent, was heel verhelderendquote:Op dinsdag 21 maart 2023 21:23 schreef Spirit82 het volgende:
Dank jullie wel allemaal
[..]
Lief! Dank je welHet is zo anders allemaal dan 10 jaar geleden, maar het went vast snel.
Ik heb vorige week met mijn neusverkoudheid gewoon een paar dagen (1x per dag) xylometazoline gebruikt. Voor zover ik weet kan het geen kwaad zolang je je aan de (Nederlandse) maximalen houdt. Heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook een paar keer een paar dagen xylometazoline gebruikt en geen bijzonderheden aan placenta of kindquote:Op woensdag 22 maart 2023 12:17 schreef Bienelientjee het volgende:
Vraagje
Mijn neus is door deze verkoudheid flink verstopt, er komt echt geen zuchtje lucht door. Niets. Ik kan nauwelijks praten of slikken want dan heb ik ademnood. En slaap nauwelijks. Saline neusspray helpt echt totaal niet.
Heb een Sudafed neusspray met xylometazoline staan. En uit pure wanhoop gisteravond 1 kleine spray in 1 neusgat gedaan voor wat lucht zodat ik eindelijk wat kon slapen!
Staat hier in de UK echt op de verboden lijst, maar zou 1 zo'n spray voor bed al een negatief effect kunnen hebben op de placenta en de bloedvaten? Of is het meer echt bij langdurig gebruik?
Ik weet dat ze verslavend kunnen werken, maar gelukkig nooit van mijn leven last van gehad bij het gebruik ervan, heb altijd zeer eenvoudig kunnen stoppen na paar dagen.
Waarschijnlijk stel ik mij gewoon aan en de hormonen maken mij extra bezorgd. Voel mij nu ineens zo schuldig!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |