abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208388883
Ik deed hem met 30+ weken zwangerschap alsnog omdat Pukje op de liggingsecho nogal een grote buik bleek te hebben opeens.
pi_208409463
Ik heb vandaag aan m’n toekomstige LG verteld dat ik pril in verwachting ben. Het was (uiteraard) helemaal geen probleem.
Wel heel vroeg van mij, maar ik merk dat er een last van m’n schouders af is. :) *O*
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 16 maart 2023 @ 17:38:51 #253
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_208409680
Helaas minder goed nieuws vandaag, ik heb helaas zwangerschapssuiker dus moet mijn dieet aanpassen en er zijn 3 extra echo's ingepland om de geoei van de kleine bij te houden, met 28, 32 en 36 weken. Ik weet niet waarom maar komt toch wel even aan dit..
With love :*
pi_208409918
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 17:38 schreef girlnextdoor. het volgende:
Helaas minder goed nieuws vandaag, ik heb helaas zwangerschapssuiker dus moet mijn dieet aanpassen en er zijn 3 extra echo's ingepland om de geoei van de kleine bij te houden, met 28, 32 en 36 weken. Ik weet niet waarom maar komt toch wel even aan dit..
Kan me voorstellen dat je erover inzit, maar eigenlijk is het alleen maar goed dat ze er nu zijn achtergekomen zodat er op tijd iets aan gedaan kan worden! :)
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  vrijdag 17 maart 2023 @ 21:14:28 #255
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208428277
Ik heb deze zwangerschap drie 'evenementen' staan waarvoor ik nog een feestelijke outfit moet hebben. Mijn eigen partnerschapsregistratie (geen feest ofzo verder, maar wil wel leuk gekleed) en twee bruiloften. Ik ben geen jurken/rokjes type, zou dan eerder voor een jumpsuit gaan. Maar ik kan gewoon echt niets leuks vinden. Heeft iemand hier misschien goede tips?
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 17 maart 2023 @ 22:17:04 #256
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208429298
quote:
Wat balen! Maar wel fijn dat je nu de juiste medische begeleiding hebt toch?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 18 maart 2023 @ 07:13:01 #257
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208431632
quote:
Oh shit, dit helemaal niet gezien gisteren ;( Balen zeg! Maar wel goed en fijn dat ze je nu extra goed in de gaten gaan houden.
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 18 maart 2023 @ 07:59:14 #258
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208431781
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 21:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik heb deze zwangerschap drie 'evenementen' staan waarvoor ik nog een feestelijke outfit moet hebben. Mijn eigen partnerschapsregistratie (geen feest ofzo verder, maar wil wel leuk gekleed) en twee bruiloften. Ik ben geen jurken/rokjes type, zou dan eerder voor een jumpsuit gaan. Maar ik kan gewoon echt niets leuks vinden. Heeft iemand hier misschien goede tips?
ASOS al eens gecheckt?
  zaterdag 18 maart 2023 @ 10:07:10 #259
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_208432769
@margaretha_01 , @TheGirlNextDoor en @Debsterr : ja ik ben gelukkig wel weer wat rustiger nu, het is zo'n domper bovenop de heftige bekkenpijn die ik ook heb. Hoewel idd het de hele dag nadenken hoe je moet zitten en wat je eet waarschijnlijk wel positief uitpakt ook na de zwangerschap. Het is alleen wat veel tegenlijk. Nog 15 weken te gaan tot de uitgerekende datum :)
With love :*
  zaterdag 18 maart 2023 @ 11:12:04 #260
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208433388
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 10:07 schreef girlnextdoor. het volgende:
@:margaretha_01 , @:TheGirlNextDoor en @:Debsterr : ja ik ben gelukkig wel weer wat rustiger nu, het is zo'n domper bovenop de heftige bekkenpijn die ik ook heb. Hoewel idd het de hele dag nadenken hoe je moet zitten en wat je eet waarschijnlijk wel positief uitpakt ook na de zwangerschap. Het is alleen wat veel tegenlijk. Nog 15 weken te gaan tot de uitgerekende datum :)
Helemaal begrijpelijk hoor :* en dan de hormonen er nog bij.. is gewoon even schakelen ineens!
  zaterdag 18 maart 2023 @ 14:29:58 #261
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208435350
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 07:59 schreef Debsterr het volgende:

[..]
ASOS al eens gecheckt?
Had er wel wat losse dingen gecheckt waar ik via Google op kwam, maar niet de site zelf. Net gedaan, wel paar interessante dingen gezien, maar ben uiteindelijk geslaagd via Amazon :D Thanks voor de tip tho O+
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 18 maart 2023 @ 15:27:23 #262
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208436036
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 14:29 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Had er wel wat losse dingen gecheckt waar ik via Google op kwam, maar niet de site zelf. Net gedaan, wel paar interessante dingen gezien, maar ben uiteindelijk geslaagd via Amazon :D Thanks voor de tip tho O+
Wel een foto van wat je gescoord hebt hè O+
  zaterdag 18 maart 2023 @ 15:29:49 #263
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208436071
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 15:27 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Wel een foto van wat je gescoord hebt hè O+
Dees O+
https://www.amazon.com/gp(...)_od_pi?ie=UTF8&psc=1
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 18 maart 2023 @ 15:31:39 #264
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208436087
quote:
Mooi! En dan graag nog als je hem hebt O-)(aan) ;)
  zaterdag 18 maart 2023 @ 15:40:55 #265
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208436191
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 15:31 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Mooi! En dan graag nog als je hem hebt O-)(aan) ;)
Oke, maar dan wel pas na mijn eerste event, want eerder ga ik er toch geen foto mee maken :P Dus nog een maandje wachten ;)
|| justdiggit.org ||
pi_208437686
pi_208447832
quote:
Alvast even een persoonlijke ervaring delen met die groeiecho’s. Bij ons waren er zorgen over de grootte van de baby, de groei leek bij ons heel erg af te buigen. Kort uitgelegd geven ze een getal aan de groeiecho die iets zegt over de grootte. Bij p1 heb je een heel klein kindje, bij p100 een heel groot kindje. Wij gingen in een paar weken van p80 naar p12, erg zorgelijk volgens het ziekenhuis en waarschijnlijk een teken dat de placenta niet goed werkte. We zijn nu een aantal weken verder en zitten nu weer op p40. Wat eigenlijk niet kan. We hebben ondertussen een behoorlijk optimistische gyneacoloog die uitlegde dat de foutmarge bij dat soort echo’s wel ongeveer 30% is. Dat is een verschil van 500gram naar boven en naar beneden (een kilo dus) kijkend naar het uiteindelijke gewicht. Mocht je een uitslag krijgen bij de groeiecho waar je je zorgen om maakt zou ik zeker om extra uitleg vragen en wellicht een second opinion van een andere arts. Ook is het belangrijk dat steeds dezelfde persoon de echo maakt, bij ons waren de eerste 4 echo’s allemaal door een andere persoon gemaakt en wij zagen tijdens het maken van de echo al dat ze allemaal op een andere manier de meting uitvoerde. Deze week heb ik de laatste groeiecho met 35 weken dus ik ben heel benieuwd wat er nu uitkomt.
pi_208447966
Ja, herkenbaar van de groeiecho. Ik had er ook 1 met 34 weken (ik mocht hem laten maken om baby te spieken, was geen indicatie voor) en toen werd mijn dame op 3700/3800 gram geschat bij 40 weken. Uiteindelijk kwam ze met 39+6 en was ze 'maar' 3240 gram, inderdaad een halve kilo lichter.
pi_208478957
Ik ben inmiddels 36+5 dagen weken zwanger. Het wordt nu wel echt spannend! De baby beweegt nu heel veel en kan me ‘s nachts ook wel wakker houden!

Ik zit nu midden in een acupunctuur sessie; ben benieuwd of het wat helpt bij de bevalling - ben redelijk skeptisch! :p

Zijn er hier nog meer mensen die als voorbereiding aan acupunctuur doen of al bij een vorige zwangerschap acupunctuur hebben gedaan?
pi_208479087
Voorzichtige meld... bijna 10 jaar geleden poste ik voor het laatst in dit topic en tegen alle verwachtingen in ben ik nu waarschijnlijk iets meer dan 6 weken zwanger. Het is nog Groot Geheim omdat ik al wat ouder ben en eerst bevestiging wil hebben dat het goed zit en gezond is, voordat we het wereldkundig gaan maken, maar ik merk dat ik behoefte heb aan verwante zielen en omdat het hier 10 jaar geleden zo fijn was, kom ik weer even kijken :s)

Het voelt nog enorm onwerkelijk en ik vind het lastig te moeten doen alsof er niks aan de hand is, terwijl mijn lichaam letterlijk bol staat van de hormonen. Om over alle angsten maar niet te spreken, dus ik hoop dat ik af en toe even mijn hart mag luchten bij jullie O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 21 maart 2023 @ 13:55:01 #271
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208479193
Welkom @Spirit82! Kan me helemaal indenken dat je stijf staat van zenuwen i.c.m. de hormonen, dus kom hier zeker je hart luchten wanneer je daar behoefte aan hebt :*.

@margaretha_01 nee, accupunctuur is niet iets waar ik snel aan zou denken :D focus je dan op bepaalde gebieden of gewoon algeheel?
pi_208479484
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 13:44 schreef Spirit82 het volgende:
Voorzichtige meld... bijna 10 jaar geleden poste ik voor het laatst in dit topic en tegen alle verwachtingen in ben ik nu waarschijnlijk iets meer dan 6 weken zwanger. Het is nog Groot Geheim omdat ik al wat ouder ben en eerst bevestiging wil hebben dat het goed zit en gezond is, voordat we het wereldkundig gaan maken, maar ik merk dat ik behoefte heb aan verwante zielen en omdat het hier 10 jaar geleden zo fijn was, kom ik weer even kijken :s)

Het voelt nog enorm onwerkelijk en ik vind het lastig te moeten doen alsof er niks aan de hand is, terwijl mijn lichaam letterlijk bol staat van de hormonen. Om over alle angsten maar niet te spreken, dus ik hoop dat ik af en toe even mijn hart mag luchten bij jullie O+
Wat een fijn nieuws, Spirit82! En voel je inderdaad welkom om hier zo vaak als je wilt je hart te luchten! :D

[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 21-03-2023 14:25:35 ]
pi_208479563
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 13:55 schreef Debsterr het volgende:
Welkom @:Spirit82! Kan me helemaal indenken dat je stijf staat van zenuwen i.c.m. de hormonen, dus kom hier zeker je hart luchten wanneer je daar behoefte aan hebt :*.

@:margaretha_01 nee, accupunctuur is niet iets waar ik snel aan zou denken :D focus je dan op bepaalde gebieden of gewoon algeheel?
Even een beschrijving van oudersvannu.nl:
quote:
Vanaf week 37 kan acupunctuur helpen bij de voorbereiding op je bevalling. De behandelmethode kan je energie geven en helpen ontspannen, maar het zou je ook kunnen helpen om je lichaam klaar te maken voor de bevalling, bijvoorbeeld bij de rijping van de baarmoedermond. Verder kan acupunctuur ervoor zorgen dat de bevalling gaat beginnen als dit nodig is, bijvoorbeeld omdat je de 42 weken nadert of omdat je vliezen zijn gebroken. Ook kun je je lichaam ermee ondersteunen als je kunstmatig ingeleid moet worden.
Ik moet wel zeggen dat het hier in Oostenrijk heel erg gepromoot wordt (en eigenlijk al vanaf week 36). Waarschijnlijk omdat veel vrouwen er ook de tijd voor hebben, omdat je verplicht bent met 32 weken met verlof te gaan, en je de meeste andere (praktische) voorbereidingen dus al voorafgaande aan week 36 kunt treffen. :p

[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 21-03-2023 14:29:21 ]
  dinsdag 21 maart 2023 @ 14:41:38 #274
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208479791
Oh joh, dat klinkt zeker interessant :) en kan me wel indenken dat het de ontspanning en daarmee bevalling positief kan stimuleren.
pi_208480048
Dank voor het welkom O+

Nou dan kom ik maar gelijk even spuien. Ik vind het allemaal vreselijk overweldigend: het feit dat mijn lichaam weer zo verandert, dat ik al een pre-puber met een Mening heb rondlopen die het nog niet mag weten, de verhoogde kansen op afwijkingen en miskraam op mijn leeftijd (41), dat ik slecht slaap en zo moe ben en helemaal geen babyspullen heb (de hele baby uitzet van mijn dochter is bij mijn ex achtegebleven), dat we ondanks een groot huis geen extra slaapkamer hebben en dus zouden moeten verbouwen, dat ik 40 uur werk en best een pittige baan heb, maar met een uitzendcontract, en dat mijn kleren nu al te strak zitten en vast iedereen denkt dat ik gewoon heel dik ben (ik denk dit!), en tot slot het eeuwige wachten op alles. Ik ben eigenlijk zo overweldigd dat ik er niet echt van kan genieten en ik heb niet het gevoel dat mijn vriend me echt begrijpt (dat is 1 groot blij ei) en dat terwijl ik hierna echt nooit meer zwanger zal zijn, dus ik moet hier van genieten, toch? Het is een wondertje dat het uberhaupt gelukt is om zwanger te worden, en ik wil het zo graag zo voelen, maar het lukt me (nog) niet en daar voel ik me dan óók weer schuldig over :')

/einde rant
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')