abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208489639
https://www.ad.nl/politie(...)-was-sweet~ae6f0009/

Uber-klokkenluider: Geheime belastingdeal met Nederland was ‘sweet’
Via een ‘warme, gezellige relatie’ heeft de Belastingdienst het vervoersbedrijf Uber actief geholpen belasting te ontwijken. Daardoor zou Uber in ons land slechts 0,25 procent over een groot deel van zijn winstbelasting hoeven betalen.

Volgens MacGann betaalt Uber dus een schijntje aan belasting: over 1 procent van de inkomsten buiten de Verenigde Staten, 25 procent belasting in Nederland. Kamerlid Pieter Omtzigt omschreef de deal zo: ,,Als je 1000 euro verdient, hoef je maar 10 euro op te geven, en daarover draag je 2,50 euro af.” De rest ging via de Kaaimaneilanden en de Bahama’s rechtstreeks naar de aandeelhouders. MacGann: ,,Wij van Uber hebben Nederland voorgehouden dat we banen en belastinginkomsten zouden brengen. Dat is niet gebeurd.”


Allemaal lekkere deals met nederland.
Nog steeds zo veel vertrouwen met onze kabinet ?
Altijd al gezegt dat de grootse criminelen in de kabinet zit en zal blijven zitten.
pi_208489842
De regering is onze grootste vijand
  Redactie Sport woensdag 22 maart 2023 @ 08:59:57 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208489900
VVD +5 zetels *O*
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208490137
Bizar zeg, dit verwacht je niet.
pi_208490192
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:39 schreef suijkerbuijk het volgende:

Nog steeds zo veel vertrouwen met onze kabinet ?
Ja.

Maar goed, ik kan ook prima snappen dat men veel liever lekker loopt te zeiken tegen de regering. Het is namelijk ook veel makkelijker om te zeiken dan ergens positief achter te blijven staan.
pi_208490428
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja.

Maar goed, ik kan ook prima snappen dat men veel liever lekker loopt te zeiken tegen de regering. Het is namelijk ook veel makkelijker om te zeiken dan ergens positief achter te blijven staan.
Dat is inderdaad zo bij de vvd. Daar positief achter blijven staan is heel lastig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208490450
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dat is inderdaad zo bij de vvd. Daar positief achter blijven staan is heel lastig.
Ok.
pi_208490479
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ok.
Dit is een mooie aanvulling pp mijn bevestiging van je post
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208490494
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dit is een mooie aanvulling pp mijn bevestiging van je post
Ok.
pi_208490500
Sowieso moet je die "gig economy" hier helemaal niet hebben. Uber Eats, Deliveroo en dat soort bedrijven moeten ze aan de grens tegenhouden.
pi_208490524
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:32 schreef Sapstengel het volgende:
Sowieso moet je die "gig economy" hier helemaal niet hebben. Uber Eats, Deliveroo en dat soort bedrijven moeten ze aan de grens tegenhouden.
Alle platform en social media inderdaad met pek en veren terugsturen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208490967
Het is een treurige regeling natuurlijk, maar het is niet alsof we als Nederland heel veel meer binnen hadden gekregen met een hoger tarief. In het voorbeeld van Omtzigt kregen we nu 2,50 euro op een winst van 1000 euro, bij een hoger belastingtarief was dat 0 geweest. De enige reden dat Uber hier überhaupt zat was vanwege het lage tarief.

Dan nog moet je dit soort constructies niet aanbieden imo, maar dat is meer een moreel standpunt.
pi_208490986
Huh Nederland die grote bedrijven helpt om minder belasting te betalen? Dat had niemand verwacht.

Groetjes Shell.
Sicker than your average.
pi_208491424
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:07 schreef Heph844 het volgende:
Het is een treurige regeling natuurlijk, maar het is niet alsof we als Nederland heel veel meer binnen hadden gekregen met een hoger tarief. In het voorbeeld van Omtzigt kregen we nu 2,50 euro op een winst van 1000 euro, bij een hoger belastingtarief was dat 0 geweest. De enige reden dat Uber hier überhaupt zat was vanwege het lage tarief.

Dan nog moet je dit soort constructies niet aanbieden imo, maar dat is meer een moreel standpunt.
Ergste is gewoon dat ze de belasting wel verhogen voor de burgers.
En bedrijven blijven buiten schot.

Dat je dan ook nog dit soort deals kwa belasting onderduiken regeld voor bedrijven.
Maar onder tussen je burgers in de cel zet er voor.
pi_208496467
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:07 schreef Heph844 het volgende:
Het is een treurige regeling natuurlijk, maar het is niet alsof we als Nederland heel veel meer binnen hadden gekregen met een hoger tarief. In het voorbeeld van Omtzigt kregen we nu 2,50 euro op een winst van 1000 euro, bij een hoger belastingtarief was dat 0 geweest. De enige reden dat Uber hier überhaupt zat was vanwege het lage tarief.

Dan nog moet je dit soort constructies niet aanbieden imo, maar dat is meer een moreel standpunt.
je "vergeet" dat je hiermee belastingfraude stimuleert en andere landen hiermee tekort doet....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208496478
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:47 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ergste is gewoon dat ze de belasting wel verhogen voor de burgers.
En bedrijven blijven buiten schot.

Dat je dan ook nog dit soort deals kwa belasting onderduiken regeld voor bedrijven.
Maar onder tussen je burgers in de cel zet er voor.
wanneer is die verhoogd dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208496527
toch een positief puntje... dat is wel een van de eerste keren dat de VVD haar beloftes van belastingverlagingen ook waarmaakt...
wel hooguit voor een buitenlands bedrijf, maar het is toch wat

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208496639
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wanneer is die verhoogd dan?
Elk jaar automatisch word je energie en brandstof verhoogt in de belasting .
pi_208496671
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:09 schreef Aberkullie het volgende:
Huh Nederland die grote bedrijven helpt om minder belasting te betalen? Dat had niemand verwacht.

Groetjes Shell.
Heeft Shell niet langer kunnen verleiden.
Vakman pur sang
pi_208496696
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heeft Shell niet langer kunnen verleiden.
En wat een gemis is dat.
Sicker than your average.
pi_208496726
En wat is de rol van die lobby juf geweest hierin? En welke vvd'er zien we straks bij Uber werken. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208496763
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:39 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
En wat een gemis is dat.
Ja vind ik wel, nl loopt miljarden aan belasting mis en tevens werkgelegenheid aan notabene de UK waarme we al in strijd zijn door de Brexit.
Op lange termijn gaan we deze wel voelen.

Tevens is het nu afgelopen met de druk op Shell om sneller te verduurzamen waardoor dat ook kansloos is geworden.
Vakman pur sang
pi_208496771
Waarschijnlijk gewoon een prima deal vanuit de perceptie van de Nederlandse fiscus; moreel kan je er wat van vinden, maar dat is aan de andere belastingautoriteiten om eventueel naar te handelen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
pi_208496775
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja.

Maar goed, ik kan ook prima snappen dat men veel liever lekker loopt te zeiken tegen de regering. Het is namelijk ook veel makkelijker om te zeiken dan ergens positief achter te blijven staan.
Is dat zo?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208496784
Als je 10 jaar geleden een top 5 vroeg van de mooiste en sterkste Nederlandse bedrijven dan zou daar naast de KLM, ASML zeker ook royal Dutch Shell bij staan.
Vakman pur sang
pi_208496813
En Pietertje kennende is ook dit verhaal helemaal uit zijn verband getrokken en foutief uitgelegd.
Oproerkraaiertje hoor.
Vakman pur sang
pi_208496847
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:34 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Elk jaar automatisch word je energie en brandstof verhoogt in de belasting .
ah je bedoelt die specifieke belasting... andere zijn bv gedaald.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208496875
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je 10 jaar geleden een top 5 vroeg van de mooiste en sterkste Nederlandse bedrijven dan zou daar naast de KLM, ASML zeker ook royal Dutch Shell bij staan.
Royal Imtech zou er ook in staan 10 jaar geleden. _O_
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208497011
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ah je bedoelt die specifieke belasting... andere zijn bv gedaald.
De ene daalt de anderen word verhoogt .
En uiteindelijk als je het gaat vergelijken betaal je meer belasting.
pi_208498331
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:44 schreef nostra het volgende:
Waarschijnlijk gewoon een prima deal vanuit de perceptie van de Nederlandse fiscus; moreel kan je er wat van vinden, maar dat is aan de andere belastingautoriteiten om eventueel naar te handelen.
Gewoon de omzet-, vennootschap- en dividendbelasting standaard instellen op '5% lager dan waar het bedrijf daarvoor belasting betaalde'.

/s
"Pools are perfect for holding water"
pi_208499881
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:58 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
De ene daalt de anderen word verhoogt .
En uiteindelijk als je het gaat vergelijken betaal je meer belasting.
De belastingdruk op inkomen daalt al 30 jaar. Andere belastingen zijn wel iets verhoogd, maar dat zijn over het algemeen belastingen waar je invloed op hebt: btw en accijns betaal je minder als je minder verbruikt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208500270
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
De belastingdruk op inkomen daalt al 30 jaar. Andere belastingen zijn wel iets verhoogd, maar dat zijn over het algemeen belastingen waar je invloed op hebt: btw en accijns betaal je minder als je minder verbruikt.
De Nederlandse belasting- en premiedruk ligt onder het gemiddelde van de Europese Unie. Voor de gehele Europese Unie bedroeg deze in 2021 namelijk 41,7 procent. Wel steeg de lastendruk in Nederland de afgelopen jaren harder dan gemiddeld.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)de-van-europese-unie


En kap er nu eens mee dat mensen moeten geen bezuinigen voor stikstof en co2 onzin voor Natura 2000 gebieden

Nog even en je moeten maar truien en een jas gaan dragen er voor.

Het moet niet zo zijn dat je normaal levend bestaan moet gaan aan passen zodat je minder belasting of anderen heffing moet betalen .
pi_208500337
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:07 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
En kap er nu eens mee dat mensen moeten geen bezuinigen voor stikstof en co2 onzin voor Natura 2000 gebieden

Nog even en je moeten maar truien en een jas gaan dragen er voor.

Het moet niet zo zijn dat je normaal levend bestaan moet gaan aan passen zodat je minder belasting of anderen heffing moet betalen .
Er wordt bewust geschoven van belasting op arbeid naar belasting op consumptie. Het idee van de vervuiler betaalt. Normaal gebeurt dit zo dat de gemiddelde gebruiker ongeveer evenveel over houdt als eerder. Consumeer je dus minder, dan hou je geld over, consumeer je meer, dan kost het je geld. En wen daar maar aan, want dit is gelukkig de richting die bijna alle politieke partijen en economen tegenwoordig denken. Belasten van arbeid is ineffectief, belasten van consumptie is juist zeer effectief.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208500425
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er wordt bewust geschoven van belasting op arbeid naar belasting op consumptie. Het idee van de vervuiler betaalt. Normaal gebeurt dit zo dat de gemiddelde gebruiker ongeveer evenveel over houdt als eerder. Consumeer je dus minder, dan hou je geld over, consumeer je meer, dan kost het je geld. En wen daar maar aan, want dit is gelukkig de richting die bijna alle politieke partijen en economen tegenwoordig denken. Belasten van arbeid is ineffectief, belasten van consumptie is juist zeer effectief.
Waardoor mensen sneller in de problemen komen.
Omdat de inkomsten steeds minder waard aan het worden is.
Op die manier kan de rijke van alles doen ten kosten van de lage inkomen die dadelijk net een kom soep kunnen maken.

De weg wat ik niet zie zitten als sociaal samenleving.
pi_208500459
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:22 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Waardoor mensen sneller in de problemen komen.
Omdat de inkomsten steeds minder waard aan het worden is.
Op die manier kan de rijke van alles doen ten kosten van de lage inkomen die dadelijk net een kom soep kunnen maken.

De weg wat ik niet zie zitten als sociaal samenleving.
Meer belasting op consumptie raakt de rijke, die een hoger percentage van zijn inkomen uit geeft aan dingen met een hoog BTW tarief, altijd veel meer dan de arme laag van de bevolking. Het is gewoon een nivellerende maatregel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208500538
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Meer belasting op consumptie raakt de rijke, die een hoger percentage van zijn inkomen uit geeft aan dingen met een hoog BTW tarief, altijd veel meer dan de arme laag van de bevolking. Het is gewoon een nivellerende maatregel.
De rijke hebben zo veel en via omwegen betalen ze het minste belasting.

Het is de gewonen voetvolk die op den duur niet meer kan betalen.
Auto word dadelijk voor de rijke.
En wij kunnen dan letterlijk met de fiets in de winter.

Je ziet het nu al met betalen van de kilometers kwa gebruik.
In plaats dat alles gelijk zou worden van 4cent willen ze nu (opties) de brandstof wagen extra gaan belasten.
Omdat anders de electrische wagen te duur zal worden.

Ondertussen de brandstof duurder .
Kilometer geld duurder op je brandstof wagen .
En jij als voetvolk kan het niet eens meer betalen.
Omdat eigenlijk bij 15.000 kilometer als de 6.5cent per.kilometer. (en ja 15k is normaal voor de meest mensen)
975 euro per jaar .
En dat geld ook op de mini wagens als een Suzuki Alto die nu wegenbelasting van 46 euro per kwartaal heeft (nog geen 200 euro per jaar)


Het is schreef als de toren van de pisa.
En mensen blijven er in stinken dat het voor hun beter word.
Omdat ze niks bereken en nadenken.
pi_208501892
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
Bizar zeg, dit verwacht je niet.
Inderdaad, Belastingdienst maakt met ieder groot internationale bedrijven afspraken.......
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:10:10 #38
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208503051
Geld dat anders nooit door Nederland zou stromen, waar we nu een gedeelte van kunnen afromen, ik zie echt het probleem niet voor Nederland.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 21:32 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
De rijke hebben zo veel en via omwegen betalen ze het minste belasting.

Het is de gewonen voetvolk die op den duur niet meer kan betalen.
Auto word dadelijk voor de rijke.
En wij kunnen dan letterlijk met de fiets in de winter.

Je ziet het nu al met betalen van de kilometers kwa gebruik.
In plaats dat alles gelijk zou worden van 4cent willen ze nu (opties) de brandstof wagen extra gaan belasten.
Omdat anders de electrische wagen te duur zal worden.

Ondertussen de brandstof duurder .
Kilometer geld duurder op je brandstof wagen .
En jij als voetvolk kan het niet eens meer betalen.
Omdat eigenlijk bij 15.000 kilometer als de 6.5cent per.kilometer. (en ja 15k is normaal voor de meest mensen)
975 euro per jaar .
En dat geld ook op de mini wagens als een Suzuki Alto die nu wegenbelasting van 46 euro per kwartaal heeft (nog geen 200 euro per jaar)


Het is schreef als de toren van de pisa.
En mensen blijven er in stinken dat het voor hun beter word.
Omdat ze niks bereken en nadenken.
Mensen die niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen typen en wel denken de economie te kunnen snappen...
  donderdag 23 maart 2023 @ 09:21:51 #39
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208503145
Ik kan hier niet mee zitten. Mensen stemmen zelf VVD, D66 en PvdA, om vervolgens als "tegenstem" de PVV (die in 2013 een motie indiende om de kwalificatie van Nederland als belastingparadijs te verwerpen in de tweede kamer), BBB of FvD te stemmen. Tsja, dan wil je dit blijkbaar. Maar wel zeiken. :')
pi_208503253
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
De belastingdruk op inkomen daalt al 30 jaar. Andere belastingen zijn wel iets verhoogd, maar dat zijn over het algemeen belastingen waar je invloed op hebt: btw en accijns betaal je minder als je minder verbruikt.
Bij mij niet hoor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208503288
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Bij mij niet hoor.
Wat bij jou niet? De gemiddelde belastingdruk was in 1985 nog 44%, nu is het 38%. Dat is gewoon een forse daling van de belastingdruk.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)0procent%20in%202019.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208503343
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat bij jou niet? De gemiddelde belastingdruk was in 1985 nog 44%, nu is het 38%. Dat is gewoon een forse daling van de belastingdruk.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)0procent%20in%202019.
nee jij stelt dat hij al continu daalt de afgelopen 30 jaar. Dat is niet het geval.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208504228
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 09:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geld dat anders nooit door Nederland zou stromen, waar we nu een gedeelte van kunnen afromen, ik zie echt het probleem niet voor Nederland.
[..]
Mensen die niet eens fatsoenlijk Nederlands kunnen typen en wel denken de economie te kunnen snappen...
Ooit gehoord van dyslexie?
Nee zoek het dan maar op wat het is.

Verder de eu is tegen belasting paradijs.
Als Nederland op die manier gaat gedragen is er zeker gevolgen voor ons.
Waar onder boetes .

En ik weet echt wel hoe de economie werkt.
Steel van de arme en houd ze arm.
En geef aan de rijke zodat hun dat geld zouden gebruiken voor investeringen.
Af en toe wat geld geven aan de voetvolk en dan zijn ze weer blij.

Maar we zullen zien wie gelijk gaat krijgen bij rekening rijden en hoe eerlijk de kosten worden verdeeld.
  donderdag 23 maart 2023 @ 11:01:45 #44
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208504263
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 10:59 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Steel van de arme en houd ze arm.
En geef aan de rijke zodat hun dat geld zouden gebruiken voor investeringen.
Af en toe wat geld geven aan de voetvolk en dan zijn ze weer blij.
Top-10 meest genivelleerde landen ter wereld, maar sure... :')
  donderdag 23 maart 2023 @ 11:34:46 #45
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208504709
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Top-10 meest genivelleerde landen ter wereld, maar sure... :')
Dat geldt enkel qua inkomen uit arbeid. Nu is dat bij uitstek niet waar de grootste verschillen tussen rijk en arm ontstaan.
  donderdag 23 maart 2023 @ 11:37:08 #46
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208504732
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:34 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Dat geldt enkel qua inkomen uit arbeid. Nu is dat bij uitstek niet waar de grootste verschillen tussen rijk en arm ontstaan.
Niet echt, probleem bij Nederlandse vermogensplaatjes is dat de hypotheekrenteaftrek de boel enorm moeilijk maakt om goed te vergelijken met andere landen (wij staan bijvoorbeeld daardoor in de top-5 van landen van mensen met de hoogste schulden), zonder dat component horen we ook qua vermogen bij de meest genivelleerde landen.
  donderdag 23 maart 2023 @ 11:43:29 #47
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_208504802
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2023 11:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Niet echt, probleem bij Nederlandse vermogensplaatjes is dat de hypotheekrenteaftrek de boel enorm moeilijk maakt om goed te vergelijken met andere landen (wij staan bijvoorbeeld daardoor in de top-5 van landen van mensen met de hoogste schulden), zonder dat component horen we ook qua vermogen bij de meest genivelleerde landen.
Kun je dat ook aantonen? Bij mijn weten wijst alle data op het tegendeel, met de terechte kanttekening dat die data niet ideaal is, omdat er mankementen zijn in de vergelijking. Dat is nogal wat anders dan dat onze vermogens eigenlijk bij de meest genivelleerde horen.
pi_208505738
Dit is een socialistisch probleem.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_208505750
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 20:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
De belastingdruk op inkomen daalt al 30 jaar. Andere belastingen zijn wel iets verhoogd, maar dat zijn over het algemeen belastingen waar je invloed op hebt: btw en accijns betaal je minder als je minder verbruikt.
Alleen jammer dat je ze moet kopen over het algemeen.

Sigaren en sigaretten en alcohol daargelaten dan.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator donderdag 23 maart 2023 @ 13:21:22 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208505768
quote:
7s.gif Op donderdag 23 maart 2023 13:17 schreef phpmystyle het volgende:
Dit is een socialistisch probleem.
Bedrijven die vrijwel geen belasting betalen is socialisme? Da's nieuws, ik zal het de SP laten weten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')