abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208489639
https://www.ad.nl/politie(...)-was-sweet~ae6f0009/

Uber-klokkenluider: Geheime belastingdeal met Nederland was ‘sweet’
Via een ‘warme, gezellige relatie’ heeft de Belastingdienst het vervoersbedrijf Uber actief geholpen belasting te ontwijken. Daardoor zou Uber in ons land slechts 0,25 procent over een groot deel van zijn winstbelasting hoeven betalen.

Volgens MacGann betaalt Uber dus een schijntje aan belasting: over 1 procent van de inkomsten buiten de Verenigde Staten, 25 procent belasting in Nederland. Kamerlid Pieter Omtzigt omschreef de deal zo: ,,Als je 1000 euro verdient, hoef je maar 10 euro op te geven, en daarover draag je 2,50 euro af.” De rest ging via de Kaaimaneilanden en de Bahama’s rechtstreeks naar de aandeelhouders. MacGann: ,,Wij van Uber hebben Nederland voorgehouden dat we banen en belastinginkomsten zouden brengen. Dat is niet gebeurd.”

Allemaal lekkere deals met nederland.
Nog steeds zo veel vertrouwen met onze kabinet ?
Altijd al gezegt dat de grootse criminelen in de kabinet zit en zal blijven zitten.
pi_208489842
De regering is onze grootste vijand
  Redactie Sport woensdag 22 maart 2023 @ 08:59:57 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208489900
VVD +5 zetels *O*
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208490137
Bizar zeg, dit verwacht je niet.
pi_208490192
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 08:39 schreef suijkerbuijk het volgende:

Nog steeds zo veel vertrouwen met onze kabinet ?
Ja.

Maar goed, ik kan ook prima snappen dat men veel liever lekker loopt te zeiken tegen de regering. Het is namelijk ook veel makkelijker om te zeiken dan ergens positief achter te blijven staan.
pi_208490428
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja.

Maar goed, ik kan ook prima snappen dat men veel liever lekker loopt te zeiken tegen de regering. Het is namelijk ook veel makkelijker om te zeiken dan ergens positief achter te blijven staan.
Dat is inderdaad zo bij de vvd. Daar positief achter blijven staan is heel lastig.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208490450
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dat is inderdaad zo bij de vvd. Daar positief achter blijven staan is heel lastig.
Ok.
pi_208490479
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ok.
Dit is een mooie aanvulling pp mijn bevestiging van je post
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208490494
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dit is een mooie aanvulling pp mijn bevestiging van je post
Ok.
pi_208490500
Sowieso moet je die "gig economy" hier helemaal niet hebben. Uber Eats, Deliveroo en dat soort bedrijven moeten ze aan de grens tegenhouden.
pi_208490524
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:32 schreef Sapstengel het volgende:
Sowieso moet je die "gig economy" hier helemaal niet hebben. Uber Eats, Deliveroo en dat soort bedrijven moeten ze aan de grens tegenhouden.
Alle platform en social media inderdaad met pek en veren terugsturen.
pi_208490967
Het is een treurige regeling natuurlijk, maar het is niet alsof we als Nederland heel veel meer binnen hadden gekregen met een hoger tarief. In het voorbeeld van Omtzigt kregen we nu 2,50 euro op een winst van 1000 euro, bij een hoger belastingtarief was dat 0 geweest. De enige reden dat Uber hier überhaupt zat was vanwege het lage tarief.

Dan nog moet je dit soort constructies niet aanbieden imo, maar dat is meer een moreel standpunt.
  woensdag 22 maart 2023 @ 10:09:10 #13
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_208490986
Huh Nederland die grote bedrijven helpt om minder belasting te betalen? Dat had niemand verwacht.

Groetjes Shell.
pi_208491424
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:07 schreef Heph844 het volgende:
Het is een treurige regeling natuurlijk, maar het is niet alsof we als Nederland heel veel meer binnen hadden gekregen met een hoger tarief. In het voorbeeld van Omtzigt kregen we nu 2,50 euro op een winst van 1000 euro, bij een hoger belastingtarief was dat 0 geweest. De enige reden dat Uber hier überhaupt zat was vanwege het lage tarief.

Dan nog moet je dit soort constructies niet aanbieden imo, maar dat is meer een moreel standpunt.
Ergste is gewoon dat ze de belasting wel verhogen voor de burgers.
En bedrijven blijven buiten schot.

Dat je dan ook nog dit soort deals kwa belasting onderduiken regeld voor bedrijven.
Maar onder tussen je burgers in de cel zet er voor.
pi_208496467
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:07 schreef Heph844 het volgende:

je "vergeet" dat je hiermee belastingfraude stimuleert en andere landen hiermee tekort doet....
pi_208496478
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:47 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Ergste is gewoon dat ze de belasting wel verhogen voor de burgers.
En bedrijven blijven buiten schot.

Dat je dan ook nog dit soort deals kwa belasting onderduiken regeld voor bedrijven.
Maar onder tussen je burgers in de cel zet er voor.
wanneer is die verhoogd dan?
pi_208496527
toch een positief puntje... dat is wel een van de eerste keren dat de VVD haar beloftes van belastingverlagingen ook waarmaakt...
wel hooguit voor een buitenlands bedrijf, maar het is toch wat

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208496639
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wanneer is die verhoogd dan?
Elk jaar automatisch word je energie en brandstof verhoogt in de belasting .
pi_208496671
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 10:09 schreef Aberkullie het volgende:
Huh Nederland die grote bedrijven helpt om minder belasting te betalen? Dat had niemand verwacht.

Groetjes Shell.
Heeft Shell niet langer kunnen verleiden.
Vakman pur sang
  woensdag 22 maart 2023 @ 17:39:39 #20
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_208496696
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heeft Shell niet langer kunnen verleiden.
En wat een gemis is dat.
  woensdag 22 maart 2023 @ 17:41:40 #21
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208496726
En wat is de rol van die lobby juf geweest hierin? En welke vvd'er zien we straks bij Uber werken. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208496763
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 17:39 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
En wat een gemis is dat.
Ja vind ik wel, nl loopt miljarden aan belasting mis en tevens werkgelegenheid aan notabene de UK waarme we al in strijd zijn door de Brexit.
Op lange termijn gaan we deze wel voelen.

Tevens is het nu afgelopen met de druk op Shell om sneller te verduurzamen waardoor dat ook kansloos is geworden.
Vakman pur sang
pi_208496771
Waarschijnlijk gewoon een prima deal vanuit de perceptie van de Nederlandse fiscus; moreel kan je er wat van vinden, maar dat is aan de andere belastingautoriteiten om eventueel naar te handelen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  woensdag 22 maart 2023 @ 17:44:14 #24
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208496775
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 09:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja.

Is dat zo?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208496784
Als je 10 jaar geleden een top 5 vroeg van de mooiste en sterkste Nederlandse bedrijven dan zou daar naast de KLM, ASML zeker ook royal Dutch Shell bij staan.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')