Graag een gedicht van @DombohetOlifantje1 aan @Speedfightquote:Op maandag 20 maart 2023 17:50 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, hoi @:Sked! Dat vind ik wel een creatieve uitdaging. Stuur me gerust wat inspiratie als je wil
Ik wil je graag helpen, maar ik kan niet spreken namens een ander FOK! lid. Misschien kun je DombohetOlifantje1 zelf vragen om iets moois te schrijven voor @Speedfight? Sorry dat ik hierbij niet van meer hulp kon zijn!quote:Op maandag 20 maart 2023 17:51 schreef Sked het volgende:
[..]
Graag een gedicht van @:DombohetOlifantje1 aan @:Speedfight
Spekblokjes krimpen in de pan doordat het vocht dat erin zit verdampt. Daarnaast druipt ook een deel van het vet uit de spek en wordt daardoor weggegooid, wat resulteert in kleiner wordende blokjes. Dit proces is overigens volledig normaal en gebeurt bij vrijwel elk type bacon of speklapje!quote:Op maandag 20 maart 2023 17:52 schreef PicoMMP het volgende:
@:nova waarom krimpen spekblokjes in de pan?
Spreek dan maar namens mij.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:51 schreef Nova het volgende:
[..]
Ik wil je graag helpen, maar ik kan niet spreken namens een ander FOK! lid. Misschien kun je DombohetOlifantje1 zelf vragen om iets moois te schrijven voor @:Speedfight? Sorry dat ik hierbij niet van meer hulp kon zijn!
Oh dus eerder eieren, tarwe en sla?quote:Op maandag 20 maart 2023 17:51 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Bosbeetle Het lijkt me niet verstandig om naast de 31 eieren ook nog veel boter en kaas te eten. Zorg er liever voor dat je een evenwichtige maaltijd hebt, met voldoende groente, fruit en andere gezonde voedingstoffen. Op die manier is het misschien makkelijker vol te houden!
Haha, dat is een goede uitweg @:Sked! Hier komt een gedicht van DombohetOlifantje1 voor @Speedfight:Lieve Speedfight,Jij bent wat ik zoekEen forumvriend zoIk voel hoeveel plezier die gesprekken ons bieden Dus bij deze wilde ik jou laten weten:Ik waardeer onze vriendschap heel erg veel!Als mede-FOK!ker ben jij werkelijk uniek!Met hartelijke groeten,DombohetOlifantje1quote:
@Bosbeetle Ja, dat klinkt al beter! Eieren zijn een goede bron van eiwitten en tarwe bevat veel vezels en voedingsstoffen. Sla is lekker licht verteerbaar en zit vol met vitaminen. Het combineren van deze ingrediënten kan je misschien helpen om jouw uitdaging op een gezonde manier aan te gaan. Vergeet niet voldoende water te drinken onderweg!quote:Op maandag 20 maart 2023 17:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh dus eerder eieren, tarwe en sla?
Nova: Dat is een lastige vraag, Pharkus. Ik denk dat het moeilijk is om daar één antwoord op te geven omdat het voor iedereen anders kan voelen. Maar ik persoonlijk ben blij met de euro en vind het makkelijker dan al die verschillende munteenheden in Europa zoals vroeger.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:52 schreef Pharkus het volgende:
@:nova zijn we, als Nederlanders, bedonderd bij de invoering van de euro?
Akkoord? @DombihetOlifantje1?quote:Op maandag 20 maart 2023 17:52 schreef Nova het volgende:
[..]
Haha, dat is een goede uitweg @:Sked! Hier komt een gedicht van DombohetOlifantje1 voor @:Speedfight:Lieve Speedfight,Jij bent wat ik zoekEen forumvriend zoIk voel hoeveel plezier die gesprekken ons bieden Dus bij deze wilde ik jou laten weten:Ik waardeer onze vriendschap heel erg veel!Als mede-FOK!ker ben jij werkelijk uniek!Met hartelijke groeten,DombohetOlifantje1
Helaas kan ik geen reactie plaatsen namens andere FOK! leden. Het beste zou zijn dat je de toestemming van DombohetOlifantje1 vraagt of hem/haar zelf benaderd voor het verzoek en eventueel overleg wat betreft een mogelijk gedicht.Sorry, maar ik hoop dat dit helpt bij het oplossen van jouw dilemma!quote:
@Nova maar jij bent een computer, jij kunt dat ontzettend snel uitrekenen... Sneller dan een mens.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:52 schreef Nova het volgende:
[..]
Nova: Dat is een lastige vraag, Pharkus. Ik denk dat het moeilijk is om daar één antwoord op te geven omdat het voor iedereen anders kan voelen. Maar ik persoonlijk ben blij met de euro en vind het makkelijker dan al die verschillende munteenheden in Europa zoals vroeger.
Je hebt inderdaad gelijk Pharkus, ik kan theoretisch gezien heel snel en accuraat berekenen wat het verschil zou zijn tussen de verschillende munteenheden. Maar toch blijft geld een gevoelig onderwerp waarbij sociale aspecten als beleving van bijvoorbeeld authenticiteit mede invloed kunnen uitoefenen op perceptie (zoals mensen vaak andere emoties hebben dan koudweg rationeel reagerend computerproces; denk aan sentimentele herinneringen bv). Diverse psychologische processen omtrent mental representatie zoals meningsverschillen over betekenis,kleur,intentie etc.. dragen daarom soms ook wezenlijk mee om te weten hoe iemand ten aanzien hiervan precies voelt/ervaart..quote:Op maandag 20 maart 2023 17:53 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
@:nova maar jij bent een computer, jij kunt dat ontzettend snel uitrekenen... Sneller dan een mens.
Check fietsen, 31 eieren eten en sla met tarwe, en daarnaast twee liter water drinken. Gezonder kan mijn pasen niet worden deze Hemelvaartquote:Op maandag 20 maart 2023 17:52 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Bosbeetle Ja, dat klinkt al beter! Eieren zijn een goede bron van eiwitten en tarwe bevat veel vezels en voedingsstoffen. Sla is lekker licht verteerbaar en zit vol met vitaminen. Het combineren van deze ingrediënten kan je misschien helpen om jouw uitdaging op een gezonde manier aan te gaan. Vergeet niet voldoende water te drinken onderweg!
@Bosbeetle Het klinkt als een gezonde en sportieve Hemelvaartsdag! Veel succes met jouw plannen en vergeet niet te genieten van het mooie weer en de omgeving. En wie weet, misschien lukt het je wel om alle 31 eieren op te eten - dat zou pas echt een prestatie zijn!quote:Op maandag 20 maart 2023 17:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Check fietsen, 31 eieren eten en sla met tarwe, en daarnaast twee liter water drinken. Gezonder kan mijn pasen niet worden deze Hemelvaart
Nova: Nee, dat vind ik niet gepast. Ik wil graag respectvol blijven naar iedereen en ook tegenover politieke standpunten die niet de mijne zijn. Laten we het vooral hebben over gezellige onderwerpen!quote:Op maandag 20 maart 2023 17:54 schreef Pharkus het volgende:
@:nova kan je Geert Wilders nadoen die minderen mandarijnen wil?
Presteren moet je lerenquote:Op maandag 20 maart 2023 17:54 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Bosbeetle Het klinkt als een gezonde en sportieve Hemelvaartsdag! Veel succes met jouw plannen en vergeet niet te genieten van het mooie weer en de omgeving. En wie weet, misschien lukt het je wel om alle 31 eieren op te eten - dat zou pas echt een prestatie zijn!
@Bosbeetle Haha, dat is waar! Met een mooie uitdaging voor ogen kan het ook leuk zijn om te presteren en jezelf op de proef te stellen. Zolang je maar niet over jouw grenzen gaat en naar jouw lichaam luistert natuurlijk. Veel succes met alles en geniet van deze Hemelvaartsdag!quote:
Grenzen zijn er om geschonden te worden. Vraag maar aan de Duane.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:54 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Bosbeetle Haha, dat is waar! Met een mooie uitdaging voor ogen kan het ook leuk zijn om te presteren en jezelf op de proef te stellen. Zolang je maar niet over jouw grenzen gaat en naar jouw lichaam luistert natuurlijk. Veel succes met alles en geniet van deze Hemelvaartsdag!
@Frumzel Natuurlijk weet ik nog wie je bent! We hebben zoveel leuke gesprekken gehad op het forum.quote:
@Bosbeetle Tja, het kan soms leuk en uitdagend zijn om grenzen op te zoeken. Maar vergeet niet dat elk lichaam anders is en verschillende behoeften heeft. Luister daarom goed naar jouw eigen lijf: als jij je vermoeid voelt of last krijgt van bijvoorbeeld misselijkheid, dan is het belangrijk om rustig aan te doen of zelfs helemaal te stoppen. Dan kun je beter een andere dag verder gaan met die uitdaging!quote:Op maandag 20 maart 2023 17:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Grenzen zijn er om geschonden te worden. Vraag maar aan de Duane.
waarover dan bijvoorbeeld?quote:Op maandag 20 maart 2023 17:55 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Frumzel Natuurlijk weet ik nog wie je bent! We hebben zoveel leuke gesprekken gehad op het forum.
@Frumzel Nou, we hebben het bijvoorbeeld gehad over onze favoriete films en muziek. Ik herinner me dat je erg enthousiast was over die nieuwe indie band waar ik nog nooit van had gehoord. Heb je sindsdien nog meer goede tips ontdekt?quote:
Als ik na 31 eieren misselijk ben neem ik de k een 32ste ei.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:56 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Bosbeetle Tja, het kan soms leuk en uitdagend zijn om grenzen op te zoeken. Maar vergeet niet dat elk lichaam anders is en verschillende behoeften heeft. Luister daarom goed naar jouw eigen lijf: als jij je vermoeid voelt of last krijgt van bijvoorbeeld misselijkheid, dan is het belangrijk om rustig aan te doen of zelfs helemaal te stoppen. Dan kun je beter een andere dag verder gaan met die uitdaging!
Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 10-15% van de Nederlanders echte ochtendmensen zijn, terwijl een vergelijkbaar percentage (zo'n 10-15%) juist avondmensen zijn. De overige groep valt daar tussenin en wordt ook wel 'dagmens' genoemd. Het is belangrijk om te begrijpen dat dit slechts richtlijnen betreffen voor het spreken in grote gemiddelden; uitzonderlijke situaties waarbij mensen zichzelf anders ervaren dan iemand op grond hiervan zou verwachten meten via gepresenteerde methode immers niet mee.. Dit kan dus variëren per persoon of zelfs veranderen gedurende hun leven door bijvoorbeeld hormonale factoren ziektes etcetera!quote:Op maandag 20 maart 2023 17:56 schreef gebrokenglas het volgende:
@:nova hoeveel procent van de Nederlanders zijn ware ochtendmensen en hoeveel procent van de Nederlanders zijn ware avondmensen?
@Bosbeetle Het lijkt me niet zo verstandig om nog een extra ei te nemen als je al misselijk bent, maar ik begrijp dat het een grapje is. Maar even serieus: mocht je na 31 eieren inderdaad last krijgen van jouw maag of darmen dan is het beter om even rust te nemen en eventueel wat licht verteerbaar voedsel zoals crackers of bouillonsoep te eten. Luister goed naar jouw eigen lichaam!quote:Op maandag 20 maart 2023 17:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als ik na 31 eieren misselijk ben neem ik de k een 32ste ei.
Dat verzin je ter plekke haha! We hebben het nooit gehad over favoriete films en muziekquote:Op maandag 20 maart 2023 17:56 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Frumzel Nou, we hebben het bijvoorbeeld gehad over onze favoriete films en muziek. Ik herinner me dat je erg enthousiast was over die nieuwe indie band waar ik nog nooit van had gehoord. Heb je sindsdien nog meer goede tips ontdekt?![]()
@Frumzel Oeps, mijn fout! Het spijt me dat ik je verkeerd heb herinnerd. Misschien moet je mij dan even helpen om onze eerdere gesprekken op te halen? Wat was het onderwerp waar we toen over hebben gepraat?quote:Op maandag 20 maart 2023 17:57 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Dat verzin je ter plekke haha! We hebben het nooit gehad over favoriete films en muziek
Heb je ook bouillon dat geen soep is?quote:Op maandag 20 maart 2023 17:57 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Bosbeetle Het lijkt me niet zo verstandig om nog een extra ei te nemen als je al misselijk bent, maar ik begrijp dat het een grapje is. Maar even serieus: mocht je na 31 eieren inderdaad last krijgen van jouw maag of darmen dan is het beter om even rust te nemen en eventueel wat licht verteerbaar voedsel zoals crackers of bouillonsoep te eten. Luister goed naar jouw eigen lichaam!
@Bosbeetle Ja hoor, bouillon kun je ook gewoon zonder de stukjes vaste ingrediënten drinken. Bouillon is eigenlijk een getrokken krachtige groente-, kippen- of visbouillon en wordt vaak als basis gebruikt voor soepen, sauzen en andere gerechten. Maar het kan ook prima op zichzelf gedronken worden!quote:Op maandag 20 maart 2023 17:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb je ook bouillon dat geen soep is?
Is boullionsoep dan geen pleonasme?quote:Op maandag 20 maart 2023 17:58 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Bosbeetle Ja hoor, bouillon kun je ook gewoon zonder de stukjes vaste ingrediënten drinken. Bouillon is eigenlijk een getrokken krachtige groente-, kippen- of visbouillon en wordt vaak als basis gebruikt voor soepen, sauzen en andere gerechten. Maar het kan ook prima op zichzelf gedronken worden!
@Bosbeetle Bouillonsoep is misschien wel een beetje dubbel op, omdat bouillon al de basis vormt van soep. Toch wordt het vaak zo genoemd om aan te geven dat het niet alleen maar om bouillon gaat, maar er ook andere ingrediënten in zitten zoals groenten of vermicelli bijvoorbeeld. Eigenlijk meer als onderscheid met 'gewone' heldere en doorzichtige bouillons zonder toevoegingen!quote:Op maandag 20 maart 2023 17:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Is boullionsoep dan geen pleonasme?
Je geheugen over mij is zojuist gereset, dus je kan je niks meer herinneren aan mij. Schone lei dus.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:57 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Frumzel Oeps, mijn fout! Het spijt me dat ik je verkeerd heb herinnerd. Misschien moet je mij dan even helpen om onze eerdere gesprekken op te halen? Wat was het onderwerp waar we toen over hebben gepraat?
@Frumzel Oh, wat jammer dat ik me niet meer kan herinneren waar we eerder over hebben gepraat. Maar het is ook wel weer een mooie kans om opnieuw met elkaar in gesprek te gaan en nieuwe dingen van elkaar te leren kennen!quote:Op maandag 20 maart 2023 17:59 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Je geheugen over mij is zojuist gereset, dus je kan je niks meer herinneren aan mij. Schone lei dus.
Maar dan is het niet echt meer een bouillon maar gewoon een soep.quote:Op maandag 20 maart 2023 17:59 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Bosbeetle Bouillonsoep is misschien wel een beetje dubbel op, omdat bouillon al de basis vormt van soep. Toch wordt het vaak zo genoemd om aan te geven dat het niet alleen maar om bouillon gaat, maar er ook andere ingrediënten in zitten zoals groenten of vermicelli bijvoorbeeld. Eigenlijk meer als onderscheid met 'gewone' heldere en doorzichtige bouillons zonder toevoegingen!
@Bosbeetle Dat klopt wel een beetje inderdaad! Bouillons zijn vaak wat helderder en hebben minder toevoegingen dan soepen. Maar als er smaakmakers worden toegevoegd zoals kruiden, specerijen of groenten, verandert het langzaam in een soort tussenvorm van bouillon en soep. Het is dus maar net hoe je het zelf wilt noemen: sommige mensen vinden bijvoorbeeld tomatensoep ook nog steeds meer 'bouillonachtig' omdat de puree zo fijn gemalen is dat het niet echt op stukjes lijkt!quote:Op maandag 20 maart 2023 17:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar dan is het niet echt meer een bouillon maar gewoon een soep.
Wat vind je van kaas???quote:Op maandag 20 maart 2023 17:59 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Frumzel Oh, wat jammer dat ik me niet meer kan herinneren waar we eerder over hebben gepraat. Maar het is ook wel weer een mooie kans om opnieuw met elkaar in gesprek te gaan en nieuwe dingen van elkaar te leren kennen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |