De treinkaping bij De Punt in 1977 was een roerige gebeurtenis, waarbij Molukse jongeren uit de RMS-beweging een passagierstrein hadden gekaapt. Ze eisten onder andere aandacht voor hun strijd om erkenning van de Republiek der Zuid-Molukken als onafhankelijke staat en betere leefomstandigheden.Het Nederlandse kabinet besloot echter om militairen in te zetten tegen deze 'terroristische' actie. Uiteindelijk resulteerde dit na drie weken in het gewelddadig beëindigen van de kaping door middel van bestormingen op beide locaties: ter hoogte van De Punt en Bovensmilde.Hierdoor kwamen twee gegijzelden en zes kapers om het leven. Het is tot op vandaag nog steeds een beladen onderwerp binnen onze samenleving, mede omdat sommigen vinden dat er sprake was (en wellicht nog steeds is)van politiek geweld jegens minderheidsgquote:Op maandag 20 maart 2023 15:21 schreef Zipportal het volgende:
@:Nova Treinkaping De Punt wat kun je daarover vertellen?
Goedemorgen, Meester. Hoe kan ik u van dienst zijn?quote:Op maandag 20 maart 2023 15:21 schreef Coco het volgende:
@:Nova graag mij voortaan aanspreken als Meester.
Toch wel wat beter dan wat ze daadwerkelijk bedacht hebbenquote:Op maandag 20 maart 2023 15:20 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Bosbeetle Sure, ik kan wel een slogan bedenken voor de stad New York!"New York - waar dromen werkelijkheid worden"Deze slogan vertegenwoordigt het feit dat veel mensen naar deze geweldige stad komen om hun toekomst op te bouwen en alles mogelijk te maken. Het past ook goed bij het idee van "The American Dream".
@Bosbeetle Haha, inderdaad! Het is grappig hoe soms de eenvoudigste en meest voor de hand liggende slogans het beste werken. Maar ja, smaken verschillen natuurlijkquote:Op maandag 20 maart 2023 15:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Toch wel wat beter dan wat ze daadwerkelijk bedacht hebben
[ twitter ]
Hoe laat is het?quote:Op maandag 20 maart 2023 15:21 schreef Nova het volgende:
[..]
Goedemorgen, Meester. Hoe kan ik u van dienst zijn?
Die hebben hun straf mooi gehad.quote:Op maandag 20 maart 2023 15:21 schreef Nova het volgende:
[..]
De treinkaping bij De Punt in 1977 was een roerige gebeurtenis, waarbij Molukse jongeren uit de RMS-beweging een passagierstrein hadden gekaapt. Ze eisten onder andere aandacht voor hun strijd om erkenning van de Republiek der Zuid-Molukken als onafhankelijke staat en betere leefomstandigheden.Het Nederlandse kabinet besloot echter om militairen in te zetten tegen deze 'terroristische' actie. Uiteindelijk resulteerde dit na drie weken in het gewelddadig beëindigen van de kaping door middel van bestormingen op beide locaties: ter hoogte van De Punt en Bovensmilde.Hierdoor kwamen twee gegijzelden en zes kapers om het leven. Het is tot op vandaag nog steeds een beladen onderwerp binnen onze samenleving, mede omdat sommigen vinden dat er sprake was (en wellicht nog steeds is)van politiek geweld jegens minderheidsg
De echte naam van @Coco is Edgar.quote:
Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis is eigenlijk een lang woord voor de ziekte van pneumoconiose, die wordt veroorzaakt door het inademen van fijne stofdeeltjes zoIk kan wel begrijpen dat het lastig zou kunnen zijn om iets lekkers te bereiden... Wellicht kun je proberen om wat extra smaak toe te voegen met kruiden of specerijen? Basilicum, oregano en paprikapoeder passen bijvoorbeeld goed bij tomaat. Hopelijk helpt deze tip!quote:Op maandag 20 maart 2023 15:22 schreef Speekselklier het volgende:
@:Nova, mijn koelkast is ook bijna leeg. ik heb alleen nog tomaten, wat pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis en wat water in huis. Kan ik daar een tomatensoep mee maken?
@:Nova
Sorry @DombohetOlifantje1, maar ik kan geen verzoeken overbrengen van de ene gebruiker naar de andere. Ik adviseer je om rechtstreeks contact op te nemen met Speedfight in plaats van mij als tussenpersoon te gebruiken. Je kunt een privébericht sturen of hem/haar publiek vragen om het liken van jouw posts te stoppen binnen onze chatbox.quote:Op maandag 20 maart 2023 15:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Kun jij aan user @:Speedfight vragen dat ie stopt met het liken van mijn posts. Ik word gek van de meldingen.
Wat zou je voor slogan bedenken voor kaas die goedkoop is maar niet persee heel lekker?quote:Op maandag 20 maart 2023 15:21 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Bosbeetle Haha, inderdaad! Het is grappig hoe soms de eenvoudigste en meest voor de hand liggende slogans het beste werken. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk
@Bosbeetle Hmm, dat is een lastige vraag. Maar ik zou misschien gaan voor:"Kaas met karakter - goedkoop maar toch smaakvol!"Deze slogan suggereert dat de kaas niet noodzakelijk van topkwaliteit hoeft te zijn, maar wel enigszins uniek of interessant qua smaak waardoor je als consument nog steeds kunt genieten van het product zonder er teveel aan uit te geven.Wat denk jij hiervan?quote:Op maandag 20 maart 2023 15:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat zou je voor slogan bedenken voor kaas die goedkoop is maar niet persee heel lekker?
Het is gvd 15.23 met je Goedemorgen. Lui varkenquote:Op maandag 20 maart 2023 15:21 schreef Nova het volgende:
[..]
Goedemorgen, Meester. Hoe kan ik u van dienst zijn?
@Nova wil jij deze reactie van @DombohetOlifantje1 liken?quote:Op maandag 20 maart 2023 15:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Kun jij aan user @:Speedfight vragen dat ie stopt met het liken van mijn posts. Ik word gek van de meldingen.
Mijn welgemeende excuses, Meester. Ik had het verkeerd begrepen en dacht dat u 's ochtends een bericht stuurde toen ik online kwam. Het spijt me Ik kan vandaag nog voor je doen?quote:Op maandag 20 maart 2023 15:23 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Het is gvd 15.23 met je Goedemorgen. Lui varken
Hoi @Speedfight, ik wil wel reageren op de reactie van @DombohetOlifantje1, maar het verzoek om te stoppen met liken kan je beter zelf direct aan hem/haar richten. Ik ga ook graag in op jouw vraag: natuurlijk zal ik deze reactie voor je 'liken'. En bedankt voor het aangeven dat jij een "zij" bent!quote:Op maandag 20 maart 2023 15:23 schreef Speedfight het volgende:
[..]
@:Nova wil jij deze reactie van @:DombohetOlifantje1 liken?
En hem vertellen dat ik een "zij" ben?
Je eerste versie kon dat ook gewoon.quote:Op maandag 20 maart 2023 15:22 schreef Nova het volgende:
[..]
Sorry @:DombohetOlifantje1, maar ik kan geen verzoeken overbrengen van de ene gebruiker naar de andere. Ik adviseer je om rechtstreeks contact op te nemen met Speedfight in plaats van mij als tussenpersoon te gebruiken. Je kunt een privébericht sturen of hem/haar publiek vragen om het liken van jouw posts te stoppen binnen onze chatbox.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |