abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208466890
Cured egg

een mix maken van 50% zout en 50% kristalsuiker
een bedje maken, eigeel erin leggen en dan de mix eroverheen doen.

Laat het voor een week staan, dan afspoelen en droog maken, waarna je het kan grateren over pasta, bief of waarever jij het wil, geeft een heerlijke rijke toevoeging aan je eten :9~
pi_208468024
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 22:10 schreef marc0871 het volgende:
Als er geen rare pluizen op groeien, kan je dat gerust eten.
Dat heet schimmel :D
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208469535
Ik vind roer-ei eigenlijk het lekkerste, 2 dooiers, en een heel ei mixen met peper uit de molen, heel klein beetje room, en dan roeien.
Op vers wit brood, met ekte boter, en zout uit de molen erop. Een een glas volle melk ernaast :P
pi_208471230
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2023 22:37 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Mja, de eerste keer na zoveel tijd, vond ik eigenlijk wat tegenvallen. Ik had me er meer van voorgesteld dan dat het was.
Ik moest er weer de smaak van te pakken krijgen, zeg maar.
Heb je het nu over seks of pannenkoeken?
pindazakje
pi_208471492
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 20:10 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Heb je het nu over seks of pannenkoeken?
Ja :?
pi_208471526
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 20:21 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Ja :?
Oke
pindazakje
pi_208471538
2-3 klutsen, zout peper, in koekepan, en dan een mengvorm tussen omelet en roerei. je roert, maar het moeten grote stukken zijn.
en dan klaar als hij nog net een beetje vochtig is. eventueel wat geraspte kaas erdoor

dit is meer een japanse techniek, en werkt dus ook heel goed met wat sojasaus-mirin erdoor. de mirin maakt het dan heel licht zoet.
pi_208471788
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 20:34 schreef marc0871 het volgende:

[..]
*) O-)
🦈💡
pindazakje
pi_208471843
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 20:41 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Made you think, eh ;) :!
Ik vind denken lastig hoor ;(
Mijn verstand kan dat niet aan, geen grapjes over maken aub :(
pindazakje
pi_208471886
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 20:42 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik vind denken lastig hoor ;(
Mijn verstand kan dat niet aan, geen grapjes over maken aub :(
Ik zag het ook pas toen ik het terug las, voor het verzenden ;)
  dinsdag 21 maart 2023 @ 00:31:49 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208474176
Weg
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 21 maart 2023 @ 00:32:07 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208474180
Ook weg
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_208474414
Uitsmijter jonge kaas. Kaas niet meegebakken, dooier heel laten. Klein beetje peper en zout.... niks meer aan doen :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 23 maart 2023 @ 12:46:04 #68
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_208505368
Ik hou van eieren en maak er elk weekend iets nieuws mee. Eet 2 tot 4 eieren per dag.

1. Bifi worstje(s?) bakken, met ui en knoflook en (evt.) spinazie erbij dan potje tomatenstukjes erbij en wat kruiden en daar dan een paar eitjes op openbreken en heel houden en dan met de deksel op de pan wachten tot het ei goed is. Met brood eten.

2. 2 eieren in de kom, kaneel en zakje vanillesuiker erbij en klutsen, dan plakje suikerbrood erin leggen en laten voltrekken en dan bakken. Caramelstroop erbij. Heerlijk. (Plus een heerlijke geur in huis.)

3. Zachtgekookt met beetje zout en roomboter er in.
To BG or not to BG!
pi_208505507
Voldoende olijfolie in de pan. Eieren erin, Kippoeder en Mountain seasoning erop. Dan plakje kaas. Dan de ei los schudden van de pan en omdraaien zodat de bovenkant dicht bakt en de kaas crispy wordt.

Dit op toast met boter (de rechte kant van het broodje steekt uit de broodrooster zodat die zachter blijft). Zou op het broodje zelf. Pot olijven ernaast.

Onderkant broodje scheur je af en hiermee dep je eerst de dooier weg. Daarna mayo erop en dan bij elke had een zwarte olijf erbij en hnng. Lekker.
pi_208517657
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 03:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Uitsmijter jonge kaas. Kaas niet meegebakken, dooier heel laten. Klein beetje peper en zout.... niks meer aan doen :)
Nou, ik zou het alsnog op eten hoor. :Y
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_220787770
Uitsmijter ham kaas
  donderdag 14 mei 2026 @ 09:51:16 #72
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220788389
Gebakken met spek of zachtgekookt :9
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220788592
Er zijn zoveel manieren om eieren lekker te bereiden. Dingen die ik lekker vind:

- Uitsmijter met spek (of ham) en kaas
- Boerenomelet
- Telor besengek (kerrie eieren)
- Telor pedis (pittige eieren)
- Spaanse tortillas
- Pasta carbonara
- Prutje van tomaat, uien, knoflook en eieren
- Foe Yong Hai

Etc. :Y)
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 10:13:01 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220788622
Boerenomelet *O*
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 15 mei 2026 @ 00:00:03 #75
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220797105
Mensen hier die gerechten met 25 ingrediënten beschrijven waar je het ei al niet meer in terugvindt :')

Gewoon halfzacht gekookt, beetje zout, klaar.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220797258
Gebakken in een hete pan, sunny side up, met het eigeel nog vloeibaar maar het eiwit crispy. In combinatie met rijst/noodles/aardappelen.
pi_220801160
Spiegeleieren bakken
Witte rijst koken
Mengen
Sweet chilisaus eroverheen

Eet smakelijk :Y)
pi_220801782
Scrambled eggs met worstjes en een bruine boterham. :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')