abonnement Unibet Coolblue
pi_208568386
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:04 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Kneitergoed boek, hartverscheurend verhaal eigenlijk.
Ja. Was jij dat die het hier eerder postte?
Zo ja, bedankt voor de tip!
  dinsdag 28 maart 2023 @ 21:48:53 #27
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208572747
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
Fahrenheit 451 (1953), Ray Bradbury

[ afbeelding ]

Een beangstigend actuele roman over een maatschappij waarin boeken worden verbrand

De nabije toekomst. Televisie heeft het boek verdrongen en zelf nadenken is uit den boze. Guy Montag is brandweerman; maar in plaats dat hij branden blust, moet hij ze aansteken. Zo vernietigt hij het meest illegale bezit dat je kunt hebben: boeken. De gewetensvraag van een tienermeisje en de zelfmoordpoging van zijn vrouw brengen Montags overtuiging aan het wankelen: hij begint boeken te verstoppen. Wanneer hij ontmaskerd wordt moet hij vluchten voor zijn leven.

oeh, lang geleden dat ik dat las, lijkt me ook wel aardig om nog eens te herlezen!

Ben nu zelf bezig met 'Deere' van Petra Madelon de Graaf.

in de haak.
pi_208572796



Door naar de volgende van Ish
  dinsdag 28 maart 2023 @ 23:38:55 #29
370431 drakin
vurig typje
pi_208574135
Aan een klassiek werk begonnen

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_208575417
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 23:38 schreef drakin het volgende:
Aan een klassiek werk begonnen

[ afbeelding ]
Die staat hier ook nog te wachten
  woensdag 29 maart 2023 @ 08:57:07 #31
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_208575473

Net aan begonnen, ben benieuwd.
pi_208589034
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:04 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Kneitergoed boek, hartverscheurend verhaal eigenlijk.
[..]
Wat vond je ervan? Ik vind Lucas Hirsch eigenlijk niet zo'n fijne schrijver om te lezen. Heb me een beetje door het boek geworsteld.
Blij te lezen dat ik niet de enige ben. Het is moeilijk om kritiek te hebben op zo'n verhaal.

Ik vind zijn stijl niet prettig. Waar anderen hem prijzen om zijn poëtische woorden werkt dat voor mij juist niet. Daarbij moet ik eerlijk bekennen dat ik niks heb met het beschreven milieu en de mensen.



[ Bericht 10% gewijzigd door Speedfight op 09-04-2023 09:41:55 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 maart 2023 @ 23:08:47 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208609254
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator zaterdag 1 april 2023 @ 14:23:50 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208615291
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_208615406
The Collapse of Yugoslavia 1991–99 - Alastair Finlan



quote:
An accessible illustrated introduction to the brutal conflict in the former Yugoslavia, one of the greatest yet least understood tragedies of the 20th century. In 1991, an ethnically diverse and peaceful region of Europe descended into violence, lawlessness, bitter hatred and chaos, almost overnight to the bewilderment of international observers. Communities fractured along lines of ethnic and religious affiliation, and the ensuing fighting was deeply personal, resulting in horrific brutality, rape, torture and genocide, causing the deaths of thousands of people. Drawing on the latest research for this new edition, Alastair Finlan examines the internal upheavals of the former Yugoslavia and their international implications, including the failure of the Vance-Owen plan; the first use of NATO in a combat role and in peace enforcement; and the war in Kosovo, unsanctioned by the UN but prosecuted by NATO forces to prevent the ethnic cleansing of the region. Updated and revised, with specially commissioned colour maps and all new images throughout, this is a concise overview of the tragic conflict in former Yugoslavia and its significant consequences.
Beknopte (144 pagina's) geschiedenis over de oorlog in voormalig Joegoslavië. ^O^ ^O^ ^O^
pi_208615439
Het Handwerk van de Beul - Philip Kerr



quote:
In de lange hete zomer van 1938, terwijl iedereen met spanning afwacht of Hitler een nieuwe oorlog zal ontketenen, heeft Bernie Gunther zijn handen vol aan zijn eigen problemen. Niet alleen is hij zeer recent door een rijke weduwe ingehuurd met betrekking tot een akelige chantagezaak, maar hij wordt ook onder druk gezet door zijn voormalige collega’s van de Kriminal Polizei.

De Kripo werkt al een tijd aan een aantal gruwelijke moorden, en heeft geprobeerd een onschuldige Joodse man de schuld in de schoenen te schuiven. Daarin gedwarsboomd wil de hoofdcommissaris dat de zaak zo snel mogelijk wordt opgelost, en om dat doel te bereiken schrikt de Kripo er niet voor terug om Bernie te chanteren…
Deel 2 van de Bernie Gunther-reeks. ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
pi_208615546
Ulysses uit, wat een boek! _O_

Nu even wat luchtigers
pi_208617613
pi_208618163
De avonden, Gerard Reve

Klassieker, maar nog nooit gelezen.



De avonden is een van de belangrijkste boeken uit de Nederlandse literatuur; het is klassiek geworden als de aangrijpende beschrijving van de saaiheid die Nederland in de naoorlogse jaren beheerste. In Frits van Egters weerspiegelt zich de jeugd, die zijn leven ziet verlopen in zinloosheid, eentonigheid en eenzaamheid. humor en de hoop dat er toch een hoger en groter Iets bestaat, houden hem op de been. De geluiden van afschuw over dit boek, bijvoorbeeld door Godfried Bomans, die meende dat Reves geestelijke gezondheid 'bij een langer aanhouden van deze gesteldheid ernstig gevaar loopt', zijn inmiddels ernstig tegengesproken door de velen voor wie De Avonden het mooiste boek is dat ze ooit lazen.
pi_208618255
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:02 schreef Mrs.Peel het volgende:
De avonden, Gerard Reve

Klassieker, maar nog nooit gelezen.

[ afbeelding ]

De avonden is een van de belangrijkste boeken uit de Nederlandse literatuur; het is klassiek geworden als de aangrijpende beschrijving van de saaiheid die Nederland in de naoorlogse jaren beheerste. In Frits van Egters weerspiegelt zich de jeugd, die zijn leven ziet verlopen in zinloosheid, eentonigheid en eenzaamheid. humor en de hoop dat er toch een hoger en groter Iets bestaat, houden hem op de been. De geluiden van afschuw over dit boek, bijvoorbeeld door Godfried Bomans, die meende dat Reves geestelijke gezondheid 'bij een langer aanhouden van deze gesteldheid ernstig gevaar loopt', zijn inmiddels ernstig tegengesproken door de velen voor wie De Avonden het mooiste boek is dat ze ooit lazen.
Ik vond de vierde man, 1 van zijn beste werken!
  zondag 2 april 2023 @ 05:50:37 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_208623502
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:08 schreef coinchantal het volgende:

[..]
Ik vond de vierde man, 1 van zijn beste werken!
Ik toch wel zijn brievenboeken: Op weg naar het einde, Nader tot u en Taal der Liefde in het bijzonder.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 2 april 2023 @ 11:51:42 #42
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208628076

Het tweede boek van de journalist Timur Vermes, na zijn eerste satirische roman, Er ist Wieder Da over de terugkeer van Hitler in de moderne tijd.
quote:
Europa heeft de grenzen gesloten. Miljoenen vluchtelingen zitten vast in gigantische kampen ten zuiden van de Sahara. Zonder toekomst en zonder hoop. Wanneer de Duitse tv-ster Nadeche Hackenbusch de grootste van deze kampen bezoekt, grijpt de jonge vluchteling Lionel deze unieke kans met beide handen aan. Voor het oog van de camera’s begint hij met 150.000 anderen aan een mars naar Europa. De televisiester en de vluchteling worden in Duitsland een hit. Terwijl de live-uitzendingen een recordaantal kijkers trekken, reageert de Duitse politiek door hulpeloos weg te kijken. Als de colonne vluchtelingen Europa steeds dichter nadert, neemt de druk op de minister van Binnenlandse Zaken Joseph Leubl toe. De regering en het Duitse volk zullen twee urgente vragen moeten beantwoorden: hoe gaan we dit oplossen? En in wat voor land willen we eigenlijk leven?
Weer worden de politiek en media genadeloos op de hak genomen. Vlijmscherp worden deze gefileerd.
pi_208628930
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 11:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Het tweede boek van de journalist Timur Vermes, na zijn eerste satirische roman, Er ist Wieder Da over de terugkeer van Hitler in de moderne tijd.
[..]
Weer worden de politiek en media genadeloos op de hak genomen. Vlijmscherp worden deze gefileerd.
Deze lees je in het Duits?

Ik heb de verfilming van Er ist wieder da gezien, die vond ik erg goed. Deze auteur kan op het lijstje, maar dan wel de vertalingen voor mij.
  zondag 2 april 2023 @ 13:07:11 #44
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208629097
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 12:56 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Deze lees je in het Duits?
ja
quote:
Ik heb de verfilming van Er ist wieder da gezien, die vond ik erg goed. Deze auteur kan op het lijstje, maar dan wel de vertalingen voor mij.
Het Duitse luisterboek van Er ist wieder da wordt voorgelezen door Christoph Maria Herbst, dat doet in de stem van Hitler, geeft het geheel een andere dimensie die je elders mist. Neemt niet weg dat zijn beide boeken heel erg grappige zwarte humor hebben. Loont zich ook in vertaling.
  zondag 2 april 2023 @ 13:26:20 #45
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_208629323
Bill Bryson - A walk in the forrest :)
.
  zondag 2 april 2023 @ 13:55:57 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208629752
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 13:26 schreef Yankee het volgende:
Bill Bryson - A walk in the forrest :)
Geweldig leuk boek, maar heet het niet, a walk in the woods?

[ Bericht 3% gewijzigd door Jan_Onderwater op 03-04-2023 10:19:09 ]
pi_208636227
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 05:50 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik toch wel zijn brievenboeken: Op weg naar het einde, Nader tot u en Taal der Liefde in het bijzonder.
helaas nog niet gelezen.
pi_208636248
pi_208637929
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 22:12 schreef coinchantal het volgende:
[ afbeelding ]
Hé daar ben ik toevallig ook in bezig!
pi_208638074
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2023 08:30 schreef cafca het volgende:

[..]
Hé daar ben ik toevallig ook in bezig!
Volgens mij had ik hem hier voorbij zien komen... En dacht toen... Toevallig kwam ik hem tegen in de kringloop van de week.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')