abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208464164
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Links is gewoonweg doods en doodsbang en wees eerlijk. Wat kan dit kabinet nog in de aankomende 2 jaar? Vleugel lam. Totaal. Kan je wel je hoop blijven vestigen, maar er is niets om je aan vast te kunnen blijven knopen. De oppositie in de eerste kamer kan toch alles blokkeren.
Je hebt niet door dat Rutte nog nooit een meerderheid in de Eerste Kamer heeft gehad en dat hij wel met veel moeilijkere samenstellingen heeft samengewerkt?

Het probleem voor dit kabinet zit niet in de Eerste Kamer, zij kunnen prima via BBB of via PvdAGL+Volt werken. Het probleem voor dit kabinet zou kunnen zitten in de opstelling van D66 of CDA. Die kunnen het probleem zijn, de Eerste Kamer niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208464174
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik denk dat ze het daar ook niet mee redden. Zeker niet in de volgende TK, want dan is er nog een kaper op de kust: Omtzigt.
Er is eigenlijk steeds minder aanleiding om te denken dat Omtzigt ooit een partij op richt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 20 maart 2023 @ 12:47:16 #253
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208464540
quote:

[..]
Ik denk dat ze het daar ook niet mee redden. Zeker niet in de volgende TK, want dan is er nog een kaper op de kust: Omtzigt.
Met cda kan het alleen maar slechter in de nabije toekomst.
Voorlopig roept zo ongeveer iedereen dat Omtzigt gaat meedoen, behalve Omtzigt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 20 maart 2023 @ 12:51:33 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208464622
T
quote:

[..]
Met cda kan het alleen maar slechter in de nabije toekomst.
Tjah, maar het is ook politiek om van dood naar levend te gaan en visa versa.
CDA heeft echt nog wel leden die stemmen kunnen trekken, maar die hebben ze wel geschoffeerd. En CDA heeft een vervelende vleugel onder leiding van Dries van Agt die het CDA teveel naar links trekt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 20 maart 2023 @ 12:52:14 #255
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208464636
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is eigenlijk steeds minder aanleiding om te denken dat Omtzigt ooit een partij op richt.
Genoeg keus voor hem op zich ergens bij aan te sluiten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_208464658
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:52 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Genoeg keus voor hem op zich ergens bij aan te sluiten.
Eigenlijk niet, de enige optie zou BBB zijn eigenlijk.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2023 @ 12:54:28 #257
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208464671
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omtzigt heeft visie, is constructief en heeft het best voor met het land in plaats van zijn eigen zakken. Die man is het tegenovergestelde van de BBB :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 20 maart 2023 @ 12:55:27 #258
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_208464687
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Omtzigt heeft visie, is constructief en heeft het best voor met het land in plaats van zijn eigen zakken. Die man is het tegenovergestelde van de BBB :')
Je anti BBB mening druipt van je posts af. We weten het nu wel
  maandag 20 maart 2023 @ 12:56:01 #259
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208464696
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of CDA als zij hun excuses aanbieden, Kan Keijzer er ook gelijk weer in.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 20 maart 2023 @ 12:57:01 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208464714
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:55 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Beetje gefrustreerd mannetje.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_208464777
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 12:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De man is zeer conservatief, licht eurosceptisch, heeft een sterke band met het platteland, meer voor de burgers dan voor bedrijven en is altijd rechts geweest, maar heeft zeker geen hekel aan buitenlanders of asielzoekers. Past eigenlijk alleen bij BBB of het CDA.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2023 @ 13:02:23 #262
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208464793
quote:

[..]
Het mooie is dat ik dit kan onderbouwen, dus ik kijk uit naar hoe je hier tegenin wil gaan.

1. Visie: de BBB komt met vele hele mooie beloftes die natuurlijk nooit waargemaakt kunnen worden. Dat kan gewoon letterlijk overgenomen zijn van het handboek populisme. Daarnaast hoor ik ze nooit over hoe ze het stikstofprobleem daadwerkelijk willen oplossen. De cijfers liegen niet; boeren zijn verreweg het grootste aandeel.

2. Constructief: Tot dusver is het vooral anti-regering en populisme dat de toon slaat. Kan nog best zijn dat die toon om slaat, maar het zou me heel erg verbazen als ze ook maar een milimeter gaan toegeven op hun enige issue.

3. Zakken: het is een partij door en voor de boerenlobby. Die zijn echt niet arm en die willen natuurlijk hun topwinsten zo hoog mogelijk houden. De kleine boeren met hun familiebedrijven worden leuk bespeeld, maar die hebben tegelijkertijd relatief het minst te vrezen van de stikstofregels.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208464920
quote:

[..]
Niks mis mee. Ik schijt ook op die (populistische) club.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 20 maart 2023 @ 13:17:44 #264
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_208465019
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Niks mis mee. Ik schijt ook op die (populistische) club.
Dat doen alle dieren.

Ik, en BBB stemmers poepen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_208465115
Ik ben benieuwd wat het CDA morgen doet. Je verwacht eigenlijk dat er uiteindelijk niets veranderd, zoals altijd. Of dat er iets halfgaars uitrolt, zoals een kleine minimale extra eis aan de coalitie.

Maar het borrelt wel echt in het land en als de BBB niet instort en het niet beroerd doet, dan zal het CDA bij de volgende verkiezingen helemaal leeglopen. Zeker als Omtzigt toetreedt tot de BBB. Dit is eigenlijk hun laatste kans om echt in te grijpen en het CDA te redden, anders zijn ze vooral overgeleverd aan de hoop dat de kiezer het vertrouwen verliest in de BBB tussen nu en de volgende verkiezingen. Ze hebben het dan niet meer in eigen hand.
pi_208465150
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:26 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben benieuwd wat het CDA morgen doet. Je verwacht eigenlijk dat er uiteindelijk niets veranderd, zoals altijd. Of dat er iets halfgaars uitrolt, zoals een kleine minimale extra eis aan de coalitie.

Maar het borrelt wel echt in het land en als de BBB niet instort en het niet beroerd doet, dan zal het CDA bij de volgende verkiezingen helemaal leeglopen. Zeker als Omtzigt toetreedt tot de BBB. Dit is eigenlijk hun laatste kans om echt in te grijpen en het CDA te redden, anders zijn ze vooral overgeleverd aan de hoop dat de kiezer het vertrouwen verliest in de BBB tussen nu en de volgende verkiezingen.
Maar hun beste tactiek bevat nu wel iets belangrijks: nu geen verkiezingen. Daar zijn ze niet klaar voor. Ze moeten wat binnenhalen en ze moeten iemand een geloofwaardig alternatief voor BBB kunnen laten zijn. Alleen het kabinet laten vallen gaat ze niet redden.

Ik geloof trouwens niet echt dat Omtzigt naar BBB gaat, hij wil zelf kunnen uitzoeken met wie hij samenwerkt of hij doet het niet. En ik denk dat het dat laatste gaat worden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2023 @ 13:31:21 #267
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208465171
Wat raar, er wordt niet meer op mijn argumentatie gereageerd.

Zo ga je dus met populisten om links, letten jullie op?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208465354
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
De man is zeer conservatief, licht eurosceptisch, heeft een sterke band met het platteland, meer voor de burgers dan voor bedrijven en is altijd rechts geweest, maar heeft zeker geen hekel aan buitenlanders of asielzoekers. Past eigenlijk alleen bij BBB of het CDA.
Klinkt meer als CU.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208465472
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Klinkt meer als CU.
Nee, niet echt. CU is niet echt conservatief en zeer zeker niet rechts. Omtzigt zou zeker het meest rechtse CU kamerlid in 20 jaar zijn. Maar goed, zelfs al zou Omtzigt bij de CU willen (wat me sterk lijkt), ik denk dat de CU hem niet eens wil. En Omtzigt is dan gelijk zijn potentiėle kiezers kwijt, die gaan niet op de CU stemmen.
  maandag 20 maart 2023 @ 13:59:35 #270
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_208465531
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:31 schreef Nattekat het volgende:
Wat raar, er wordt niet meer op mijn argumentatie gereageerd.

Zo ga je dus met populisten om links, letten jullie op?
Er zijn ook mensen die wel werken :')

Enfin ik ga niet in discussie met links radicalen. Das beetje hetzelfde als tegen een regenboogmuur praten
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2023 @ 14:08:34 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208465657
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 13:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Er zijn ook mensen die wel werken :')

Enfin ik ga niet in discussie met links radicalen. Das beetje hetzelfde als tegen een regenboogmuur praten
Ja hoi, ik heb bij de TK verkiezingen op Code Oranje gestemd (voor ik erachter kwam wat een clown die partijleider is), bij de gemeenteraadsverkiezingen op VVD en op de verkiezingen in 2019 en 2017 op FvD. Echt typisch stemgedrag van een linksradicaal.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208465693
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 14:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja hoi, ik heb bij de TK verkiezingen op Code Oranje gestemd (voor ik erachter kwam wat een clown die partijleider is), bij de gemeenteraadsverkiezingen op VVD en op de verkiezingen in 2019 en 2017 op FvD. Echt typisch stemgedrag van een linksradicaal.
En laat me raden. Dit keer op ja21?
pi_208465695
Voorlopige zetelverdeling Eerste Kamer op basis van de nieuwe prognose van 20 maart 2023:

BBB: 17
VVD: 10
GroenLinks: 8
PvdA: 7
CDA: 5
D'66: 5
PVV: 5
Partij voor de Dieren: 4
JA21: 3
SP: 3
CU: 2
Forum voor Democratie: 2
Onafhankelijke Senaatsfractie: 1
Volt: 1
SGP: 1
50PLUS: 1

Lijkt me dat ze gewoon kunnen doorgaan met het coalitie-akkoord. Ik geloof er niet zo in dat CDA de boel opblaast, maar we zullen zien.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 maart 2023 @ 14:12:03 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208465702
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 14:11 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
En laat me raden. Dit keer op ja21?
Dat laat ik even in het midden, voor ik weer voor linksradicaal word uitgemaakt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208465761
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 14:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat laat ik even in het midden, voor ik weer voor linksradicaal word uitgemaakt.
Die user heeft mij ook al meerdere malen voor linksradicaal uitgemaakt terwijl ik een vrij gematigd type ben. Gewoon niks van aantrekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Niels0Kurovski op 20-03-2023 14:21:58 (typefout) ]
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')