Vooral het laatste.quote:Op maandag 20 maart 2023 09:18 schreef phpmystyle het volgende:
We hebben écht geen flauw idee wat Rutte gaat doen. Ja wmb over rechts, maar kan evengoed over links.
hij zal voor zichzelf de opportunistische afweging maken wat voor zijn carrière en behoud van de premiersfunctie het beste is.
Misschien wel niks nu ze waarschijnlijk even groot gaan zijn in de EK als hun coalitiemaatje D66quote:Op maandag 20 maart 2023 11:12 schreef Dutchguy het volgende:
Benieuwd wat het CDA gaat doen dinsdag. Daar hangt ook veel van af.
Die gaan proberen te zagen aan de poten van Hoekstra, maar aan het einde van de dag zal het CDA zichzelf altijd een machtsfactor van belang blijven vinden en verandert er niets. Ze gaan niet uit het kabinet en ze gaan ook Wopke niet wegsturen.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:12 schreef Dutchguy het volgende:
Benieuwd wat het CDA gaat doen dinsdag. Daar hangt ook veel van af.
Hoekstra wegsturen lijkt mij een effectievere stap dan uit het kabinet stappen, persoonlijk.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die gaan proberen te zagen aan de poten van Hoekstra, maar aan het einde van de dag zal het CDA zichzelf altijd een machtsfactor van belang blijven vinden en verandert er niets. Ze gaan niet uit het kabinet en ze gaan ook Wopke niet wegsturen.
Is mijn gok.
Ze zullen de 'focus op de toekomst leggen'. Is ook mijn inschatting. Maar je weet nooit. Afwachten maar.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die gaan proberen te zagen aan de poten van Hoekstra, maar aan het einde van de dag zal het CDA zichzelf altijd een machtsfactor van belang blijven vinden en verandert er niets. Ze gaan niet uit het kabinet en ze gaan ook Wopke niet wegsturen.
Is mijn gok.
Er is voor Wopke geen alternatief, en ook de nieuwe leider zal dan wel een nieuw verhaal moeten vertellen.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is mijn gok.
Dat wisten we volgens mij al een tijdje.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:31 schreef Nattekat het volgende:
Geen meerderheid meer voor het rampenkabinet
Rampenkabinet + linkse wolk, ik was even iets te snel met reageren.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat wisten we volgens mij al een tijdje.
Er zijn best alternatieven: Van Rij, Bruins Slot, Boswijk, Kuik. Allemaal helemaal niet zo slecht en wel een duidelijk signaal dat ze willen veranderen.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is voor Wopke geen alternatief, en ook de nieuwe leider zal dan wel een nieuw verhaal moeten vertellen.
Rampenkabinet + linkse wolk + Volt66 = mwuahahquote:Op maandag 20 maart 2023 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rampenkabinet + linkse wolk, ik was even iets te snel met reageren.
Je kan ook zeggen dat het kabinet is afgeslacht door de kiezer. De 4 partijen hebben in geen velden of wegen nog een meerderheid en ook niet met constructieve partners er bij.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoekstra wegsturen lijkt mij een effectievere stap dan uit het kabinet stappen, persoonlijk.
Althans, als hij het probleem is voor het CDA.
Maar je verdraait dan wel de feiten, dit waren geen landelijke verkiezingen. Het zou ook echt zonder precedent zijn als een kabinet valt omdat er tussentijdse verkiezingen slecht uitpakken. En het signaal zou heel slecht zijn, dan gaat het de volgende keer nog minder over de provincie.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat het kabinet is afgeslacht door de kiezer. De 4 partijen hebben in geen velden of wegen nog een meerderheid en ook niet met constructieve partners er bij.
Je kan ook zeggen dat de kiezer dus het vertrouwen heeft opgezegd in het kabinet.
Dat is nog een effectievere stap
Je kan van alles zeggen. Dit zijn niet de 2e Kamer verkiezingen en de peiligen voor de 2e Kamer tonen nog steeds een ander beeld. De vorige PS hoorden we dezelfde verhalen alleen was toen de FvD de partij in kwestie.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat het kabinet is afgeslacht door de kiezer. De 4 partijen hebben in geen velden of wegen nog een meerderheid en ook niet met constructieve partners er bij.
Je kan ook zeggen dat de kiezer dus het vertrouwen heeft opgezegd in het kabinet.
Dat is nog een effectievere stap
Heb het gevoel dat die tijd wel geweest is en dat ze écht wat willen veranderen om hun achterban terug te krijgen.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:49 schreef Raw85 het volgende:
Het CDA zal wel weer een rapportje schrijven.
Het is gewoonweg een motie van wantrouwen van de kiezer naar het huidige kabinet. Juist omdat het zo over het landelijke aspect ging in de politiek en campagne. Je kan wel blijven denken van 'het is de 2de kamer niet blabla ze kunnen blijven zitten' maar dan heb je gewoonweg een plaat voor je kop. Er is geen ander beeld. Dit kabinet moet gewoon weg.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan van alles zeggen. Dit zijn niet de 2e Kamer verkiezingen en de peiligen voor de 2e Kamer tonen nog steeds een ander beeld. De vorige PS hoorden we dezelfde verhalen alleen was toen de FvD de partij in kwestie.
Denk niet dat dat er van gaat komen. Het cda was van oudsher een partij met veel boerensteun. Die hebben nu een andere partij.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb het gevoel dat die tijd wel geweest is en dat ze écht wat willen veranderen om hun achterban terug te krijgen.
Dat waren het wel. Officieel niet, maar in de campagne wel. Welke provinciaal heb je gezien met hun hoofd op de tv? Niemand. Alleen de landelijke koppen en nota bene ook nog eens de lijsttrekkers en de prominentste figuren.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar je verdraait dan wel de feiten, dit waren geen landelijke verkiezingen. Het zou ook echt zonder precedent zijn als een kabinet valt omdat er tussentijdse verkiezingen slecht uitpakken. En het signaal zou heel slecht zijn, dan gaat het de volgende keer nog minder over de provincie.
Mwoah, ook vroeger was niet iedereen boer. Maar een groot deel van het CDA zit nu bij BBB, PVV, en VVD. Maar dat betekent van richting en koers veranderen en durven om het stuur 90 graden naar rechts te trekken.quote:Op maandag 20 maart 2023 12:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk niet dat dat er van gaat komen. Het cda was van oudsher een partij met veel boerensteun. Die hebben nu een andere partij.
Ik denk dat ze het daar ook niet mee redden. Zeker niet in de volgende TK, want dan is er nog een kaper op de kust: Omtzigt.quote:Op maandag 20 maart 2023 12:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah, ook vroeger was niet iedereen boer. Maar een groot deel van het CDA zit nu bij BBB, PVV, en VVD. Maar dat betekent van richting en koers veranderen en durven om het stuur 90 graden naar rechts te trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |