abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 26 maart 2023 @ 21:33:15 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208549098
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:02 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Die zijn er in Duitsland niet hoor
schien meer ophaalpunten?

ik merk hier wel verschil sinds ze ook kleine flesjes met statiegeld hebben
maar als er geen rij tot om de hoek staat zie ik het probleem ook ff niet hoor

gewoon dat tasje van je kapsalon bewaren en je blikjes erin gooien, vol = inleveren en tasje weggooien

opgelost?

mensen moeten niet altijd zo zeuren en al dat rommel op de grond overal is irritant en lelijk ... de hont heeft zijn snoetje er zelfs een keer aan beschadigd, dat was superzielig en grappig tegelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 26 maart 2023 @ 21:59:42 #182
448954 Edje_NL_
Fotomodel
pi_208549378
Ik ken iemand, die is continu opzoek naar flesjes. Tijdens werk, tijdens auto rijden, in de pauzes.

Kapot gereden flesjes met een goede sticker worden opgepakt. Sticker/barcode er af halen voor een goed flesje zonder barcode.
Prullenbakken checken voor flesjes.

Buitenlandse flesjes triggeren hem. Auto stoppen, uitstappen, heen lopen. Flesje pakken.
Godverdomme weer een fles zonder statiegeld. Gooit het weer terug en zoekt verder.

Alles wel, en als hij dat wilt doen en daar lol in heeft of wat centjes pakt;doe je ding vooral, je doet er niemand kwaad mee.
Als je dan zo een kapot of buitenlands flesje oppakt en het bevalt niet: neem het dan ook mee en gooi het niet terug het milieu in, vind ik dan.

Hij krijgt het nog druk straks met de blikjes.
Beste vent en doet er niemand kwaad mee,maar verwonderlijk is het wel. Had bijna 400/500 euro in 1 jaar vertelde hij trots.
Probeer positief te blijven
pi_208549477
Fucking bullshit natuurlijk, hoor graag hoeveel % van dat blik wordt ingeleverd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208549488
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:28 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Welke belasting? Je krijgt het gewoon terug. Statiegeld niet snappen :')
Lol.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208549498
Figuren die zoveel blik drinken dat ze het voor 15ct terugbrengen...
  zondag 26 maart 2023 @ 23:25:25 #186
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_208550152
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:46 schreef very het volgende:
Allereerst: waarom?
Want als ik Albert mag geloven, dan recyclen we al 95% van al het gebruikte blik.

Ten tweede: hoe?
Flessen kan je nog dichtmaken. Blikjes uiteraard niet (op uitzonderingen na).
Dat gaat natuurlijk een onwijze bende worden. Lekkende schimmelende stinkzooi in je verzamel tas....geweldig!
Je kunt ze uiteraard uitspoelen, maar dat is dan weer waterverspilling. Weegt die verspilling op tegen de mogelijke (kleine) winst?

En dan kan je de blikjes ook nog eens niet plat maken, want dan kan de barcode niet meer gescand worden.
Dus het neemt ook nog onnodig veel ruimte in.

Ik vrees dat dit gewoon effectief weer een prijsverhoging zal zijn en verder weinig tot geen effectief nut heeft.
Maar op papier stond het natuurlijk heel goed, en dan is het prima.
Was een beetje sceptisch toen ik dit topic klikte, maar je hebt wel een paar goede punten.

Graag jouw mening @GurneyIsBestOke
graag op anoniem
pi_208550167
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 22:11 schreef ludovico het volgende:
Fucking bullshit natuurlijk, hoor graag hoeveel % van dat blik wordt ingeleverd.
We zitten nu iig al op 95% recycling van blik in NL. En dat zonder deze nieuwe regel.
People assume too much.
pi_208550305
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:46 schreef very het volgende:
Allereerst: waarom?
Want als ik Albert mag geloven, dan recyclen we al 95% van al het gebruikte blik.

Ten tweede: hoe?
Flessen kan je nog dichtmaken. Blikjes uiteraard niet (op uitzonderingen na).
Dat gaat natuurlijk een onwijze bende worden. Lekkende schimmelende stinkzooi in je verzamel tas....geweldig!
Je kunt ze uiteraard uitspoelen, maar dat is dan weer waterverspilling. Weegt die verspilling op tegen de mogelijke (kleine) winst?

En dan kan je de blikjes ook nog eens niet plat maken, want dan kan de barcode niet meer gescand worden.
Dus het neemt ook nog onnodig veel ruimte in.

Ik vrees dat dit gewoon effectief weer een prijsverhoging zal zijn en verder weinig tot geen effectief nut heeft.
Maar op papier stond het natuurlijk heel goed, en dan is het prima.
EN je betaald al meer voor blik per L dan glas....achja zou mij aan de reet niet roesten...ik zie wel...als ik zin heb lever ze in...als ik geen zin heb gooi ik ze weg....wat is het toch heerlijk om vrij te bbqen met halve liters 24/7
  zondag 26 maart 2023 @ 23:55:53 #189
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_208550343
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 17:45 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Joh, het is maar 15 cent.
Deksels donder ik gewoon bij afval.

Echter, ik gooi blikjes altijd weg. Doe ik ook met kleine plastic flesjes. Gewoon in de bak ermee. Scheiden is het werk voor de afvalverwerker. Zij krijgen geld genoeg elk jaar van mij af.
  zondag 26 maart 2023 @ 23:57:19 #190
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_208550351
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 15:40 schreef very het volgende:

[..]
Dus eerst water opwarmen en dan aparte blikjes omspoelen. Klinkt als verspilling.
Nee? Ik gebruik alleen water wat al heet is. Wie gaat eerst koud water opwarmen terwijl jij ook gewoon al warm water hebt gelijk :')
pi_208550394
Goede zaak dat statiegeld. In andere landen werkt het ook. Jaarlijks 150 miljoen blikjes in de natuur is absurd, dus mooi dat het op deze manier wat terug zal worden gedrongen ^O^

https://nos.nl/artikel/23(...)eel-helpt-statiegeld

En het helpt tegen dierenleed.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)al-maag-boeren-actie

[ Bericht 21% gewijzigd door KlapMongeaul op 27-03-2023 00:13:40 ]
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_208550452
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 23:57 schreef Pendule het volgende:

[..]
Nee? Ik gebruik alleen water wat al heet is. Wie gaat eerst koud water opwarmen terwijl jij ook gewoon al warm water hebt gelijk :')
En dat water is zomaar spontaan uit het niets warm geworden? Als een soort magisch water :')
Of woon jij toevallig op een warm water bron?
People assume too much.
  maandag 27 maart 2023 @ 00:48:34 #193
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208550555
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 20:28 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Welke belasting? Je krijgt het gewoon terug. Statiegeld niet snappen :')
Je zegt net zelf dat het 'maar 15 cent is', dus de kans is gewoon supergroot dat meer dan de helft van dat 'terug krijgen' nooit bij de consument terecht komt. Aka kassa voor de overheid.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 27 maart 2023 @ 00:49:18 #194
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208550557
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 00:20 schreef very het volgende:

[..]
En dat water is zomaar spontaan uit het niets warm geworden? Als een soort magisch water :')
Of woon jij toevallig op een warm water bron?
Hij heeft vast een Quooker! Dat is toch meteen warm?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 27 maart 2023 @ 00:50:34 #195
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208550563
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 00:04 schreef KlapMongeaul het volgende:
Goede zaak dat statiegeld. In andere landen werkt het ook. Jaarlijks 150 miljoen blikjes in de natuur is absurd, dus mooi dat het op deze manier wat terug zal worden gedrongen ^O^

https://nos.nl/artikel/23(...)eel-helpt-statiegeld

En het helpt tegen dierenleed.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)al-maag-boeren-actie
Dat ze maar eens beginnen in de viezeriklanden, ipv in Nederland als achterlijke gekke henkie voorop te willen lopen.
  maandag 27 maart 2023 @ 00:53:58 #196
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208550571
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2023 21:59 schreef Edje_NL_ het volgende:
Ik ken iemand, die is continu opzoek naar flesjes. Tijdens werk, tijdens auto rijden, in de pauzes.

Kapot gereden flesjes met een goede sticker worden opgepakt. Sticker/barcode er af halen voor een goed flesje zonder barcode.
Prullenbakken checken voor flesjes.

Buitenlandse flesjes triggeren hem. Auto stoppen, uitstappen, heen lopen. Flesje pakken.
Godverdomme weer een fles zonder statiegeld. Gooit het weer terug en zoekt verder.

Alles wel, en als hij dat wilt doen en daar lol in heeft of wat centjes pakt;doe je ding vooral, je doet er niemand kwaad mee.
Als je dan zo een kapot of buitenlands flesje oppakt en het bevalt niet: neem het dan ook mee en gooi het niet terug het milieu in, vind ik dan.

Hij krijgt het nog druk straks met de blikjes.
Beste vent en doet er niemand kwaad mee,maar verwonderlijk is het wel. Had bijna 400/500 euro in 1 jaar vertelde hij trots.
En hoeveel uur kost dat hem? Ik denk dat een gewone baan een heel stuk meer oplevert. En daar mikt de overheid ook op, ze hopen er gewoon op dat mensen zoveel mogelijk niet terugbrengen.
  maandag 27 maart 2023 @ 01:08:28 #197
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208550593
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 00:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Je zegt net zelf dat het 'maar 15 cent is', dus de kans is gewoon supergroot dat meer dan de helft van dat 'terug krijgen' nooit bij de consument terecht komt. Aka kassa voor de overheid.
De supermarkt int dat statiegeld toch? De supermarkten gaan er op vooruit als die blikjes niet ingeleverd worden.
pi_208550640
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2023 23:27 schreef very het volgende:

[..]
We zitten nu iig al op 95% recycling van blik in NL. En dat zonder deze nieuwe regel.
En dan 96%? Of nihil?
  maandag 27 maart 2023 @ 02:18:40 #199
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208550725
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 01:08 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
De supermarkt int dat statiegeld toch? De supermarkten gaan er op vooruit als die blikjes niet ingeleverd worden.
Ik weet niet of dat door naar de overheid gaat. Ik weet wel dat het een overheidsmaatregel is. En dat er zoals altijd een partij de grote winnaar is, en dat dat niet de consument is.
  maandag 27 maart 2023 @ 02:30:03 #200
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208550739
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2023 02:18 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat door naar de overheid gaat. Ik weet wel dat het een overheidsmaatregel is. En dat er zoals altijd een partij de grote winnaar is, en dat dat niet de consument is.
Het zijn nu de supermarkten die in eerste instantie die winst pakken.
Maar je cynisme is terecht, we hebben een minister van financiën die macro-economie niet begrijpt en journalisten in hun gezicht uitlacht als ze vragen of de torenhoge inflatie ook niet veroorzaakt kan zijn door het eindeloos geld persen de afgelopen jaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')