schien meer ophaalpunten?quote:Op zondag 26 maart 2023 20:02 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Die zijn er in Duitsland niet hoor
Lol.quote:Op zondag 26 maart 2023 20:28 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Welke belasting? Je krijgt het gewoon terug. Statiegeld niet snappen
Was een beetje sceptisch toen ik dit topic klikte, maar je hebt wel een paar goede punten.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:46 schreef very het volgende:
Allereerst: waarom?
Want als ik Albert mag geloven, dan recyclen we al 95% van al het gebruikte blik.
Ten tweede: hoe?
Flessen kan je nog dichtmaken. Blikjes uiteraard niet (op uitzonderingen na).
Dat gaat natuurlijk een onwijze bende worden. Lekkende schimmelende stinkzooi in je verzamel tas....geweldig!
Je kunt ze uiteraard uitspoelen, maar dat is dan weer waterverspilling. Weegt die verspilling op tegen de mogelijke (kleine) winst?
En dan kan je de blikjes ook nog eens niet plat maken, want dan kan de barcode niet meer gescand worden.
Dus het neemt ook nog onnodig veel ruimte in.
Ik vrees dat dit gewoon effectief weer een prijsverhoging zal zijn en verder weinig tot geen effectief nut heeft.
Maar op papier stond het natuurlijk heel goed, en dan is het prima.
We zitten nu iig al op 95% recycling van blik in NL. En dat zonder deze nieuwe regel.quote:Op zondag 26 maart 2023 22:11 schreef ludovico het volgende:
Fucking bullshit natuurlijk, hoor graag hoeveel % van dat blik wordt ingeleverd.
EN je betaald al meer voor blik per L dan glas....achja zou mij aan de reet niet roesten...ik zie wel...als ik zin heb lever ze in...als ik geen zin heb gooi ik ze weg....wat is het toch heerlijk om vrij te bbqen met halve liters 24/7quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:46 schreef very het volgende:
Allereerst: waarom?
Want als ik Albert mag geloven, dan recyclen we al 95% van al het gebruikte blik.
Ten tweede: hoe?
Flessen kan je nog dichtmaken. Blikjes uiteraard niet (op uitzonderingen na).
Dat gaat natuurlijk een onwijze bende worden. Lekkende schimmelende stinkzooi in je verzamel tas....geweldig!
Je kunt ze uiteraard uitspoelen, maar dat is dan weer waterverspilling. Weegt die verspilling op tegen de mogelijke (kleine) winst?
En dan kan je de blikjes ook nog eens niet plat maken, want dan kan de barcode niet meer gescand worden.
Dus het neemt ook nog onnodig veel ruimte in.
Ik vrees dat dit gewoon effectief weer een prijsverhoging zal zijn en verder weinig tot geen effectief nut heeft.
Maar op papier stond het natuurlijk heel goed, en dan is het prima.
Deksels donder ik gewoon bij afval.quote:
Nee? Ik gebruik alleen water wat al heet is. Wie gaat eerst koud water opwarmen terwijl jij ook gewoon al warm water hebt gelijkquote:Op zaterdag 25 maart 2023 15:40 schreef very het volgende:
[..]
Dus eerst water opwarmen en dan aparte blikjes omspoelen. Klinkt als verspilling.
En dat water is zomaar spontaan uit het niets warm geworden? Als een soort magisch waterquote:Op zondag 26 maart 2023 23:57 schreef Pendule het volgende:
[..]
Nee? Ik gebruik alleen water wat al heet is. Wie gaat eerst koud water opwarmen terwijl jij ook gewoon al warm water hebt gelijk
Je zegt net zelf dat het 'maar 15 cent is', dus de kans is gewoon supergroot dat meer dan de helft van dat 'terug krijgen' nooit bij de consument terecht komt. Aka kassa voor de overheid.quote:Op zondag 26 maart 2023 20:28 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Welke belasting? Je krijgt het gewoon terug. Statiegeld niet snappen
Hij heeft vast een Quooker! Dat is toch meteen warm?quote:Op maandag 27 maart 2023 00:20 schreef very het volgende:
[..]
En dat water is zomaar spontaan uit het niets warm geworden? Als een soort magisch water![]()
Of woon jij toevallig op een warm water bron?
Dat ze maar eens beginnen in de viezeriklanden, ipv in Nederland als achterlijke gekke henkie voorop te willen lopen.quote:Op maandag 27 maart 2023 00:04 schreef KlapMongeaul het volgende:
Goede zaak dat statiegeld. In andere landen werkt het ook. Jaarlijks 150 miljoen blikjes in de natuur is absurd, dus mooi dat het op deze manier wat terug zal worden gedrongen
https://nos.nl/artikel/23(...)eel-helpt-statiegeld
En het helpt tegen dierenleed.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)al-maag-boeren-actie
En hoeveel uur kost dat hem? Ik denk dat een gewone baan een heel stuk meer oplevert. En daar mikt de overheid ook op, ze hopen er gewoon op dat mensen zoveel mogelijk niet terugbrengen.quote:Op zondag 26 maart 2023 21:59 schreef Edje_NL_ het volgende:
Ik ken iemand, die is continu opzoek naar flesjes. Tijdens werk, tijdens auto rijden, in de pauzes.
Kapot gereden flesjes met een goede sticker worden opgepakt. Sticker/barcode er af halen voor een goed flesje zonder barcode.
Prullenbakken checken voor flesjes.
Buitenlandse flesjes triggeren hem. Auto stoppen, uitstappen, heen lopen. Flesje pakken.
Godverdomme weer een fles zonder statiegeld. Gooit het weer terug en zoekt verder.
Alles wel, en als hij dat wilt doen en daar lol in heeft of wat centjes pakt;doe je ding vooral, je doet er niemand kwaad mee.
Als je dan zo een kapot of buitenlands flesje oppakt en het bevalt niet: neem het dan ook mee en gooi het niet terug het milieu in, vind ik dan.
Hij krijgt het nog druk straks met de blikjes.
Beste vent en doet er niemand kwaad mee,maar verwonderlijk is het wel. Had bijna 400/500 euro in 1 jaar vertelde hij trots.
De supermarkt int dat statiegeld toch? De supermarkten gaan er op vooruit als die blikjes niet ingeleverd worden.quote:Op maandag 27 maart 2023 00:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat het 'maar 15 cent is', dus de kans is gewoon supergroot dat meer dan de helft van dat 'terug krijgen' nooit bij de consument terecht komt. Aka kassa voor de overheid.
En dan 96%? Of nihil?quote:Op zondag 26 maart 2023 23:27 schreef very het volgende:
[..]
We zitten nu iig al op 95% recycling van blik in NL. En dat zonder deze nieuwe regel.
Ik weet niet of dat door naar de overheid gaat. Ik weet wel dat het een overheidsmaatregel is. En dat er zoals altijd een partij de grote winnaar is, en dat dat niet de consument is.quote:Op maandag 27 maart 2023 01:08 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
De supermarkt int dat statiegeld toch? De supermarkten gaan er op vooruit als die blikjes niet ingeleverd worden.
Het zijn nu de supermarkten die in eerste instantie die winst pakken.quote:Op maandag 27 maart 2023 02:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat door naar de overheid gaat. Ik weet wel dat het een overheidsmaatregel is. En dat er zoals altijd een partij de grote winnaar is, en dat dat niet de consument is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |