Jij leest één situatie en je vindt dat ik me 'volledig' laat beheersen. Okquote:Op dinsdag 30 mei 2023 06:08 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dit.
Vind t altijd een beetje triest, ouders die zich volledig door hun kind laten beheersen.
quote:Op donderdag 18 mei 2023 15:46 schreef Piles het volgende:
Kunnen we weer terug naar de ergenissen? Daar kom ik hier voor![]()
Dat pedagogisch geleuter doen jullie maar ergens anders
Ik lees hier voor de 'voorpret'quote:Op dinsdag 30 mei 2023 08:45 schreef Samhain het volgende:
[..]
Had je zelf geen ergernissen te benoemen dan?
Je schrijft een heel verhaal maar in de kern komt het erop neer dat jij als enige een jengelend kind hebt, of een kind dat zich niet kan gedragen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 06:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Jij leest één situatie en je vindt dat ik me 'volledig' laat beheersen. Ok![]()
Ik ben zo'n ouder die niet constant bezig is met 'Jij bent mijn kind, ik ben de ouder dus jij moet doen wat ik zeg!'. Ik ben een ouder, niet zijn baas. Ik geloof ook niet dat ik daar een hele leuke ouder van wordWanneer hij iets anders wil dan de bedoeling is en de situatie laat het toe, prima. Laat de situatie het niet toe, dan gewoon niet en dan zal hij moeten doen wat ik op dat moment wil. Bijvoorbeeld we gaan boodschappen doen en hij wil niet in de kinderwagen. Dan kan ik met veel moeite en frustratie een kind in een kinderwagen wurmen, of hij loopt eventjes buiten en gaat daarna alsnog in de kinderwagen zitten omdat ie moe is. Wil jij je jas buiten niet aan, dan niet. Zulke dingen.
En zo doet iedereen de opvoeding weer anders![]()
Overigens, gaat het meenemen mee naar huis nu een stuk beter. Kinderen hebben ook gewoon fases.
Heb jij kinderen?
Prima johquote:Op dinsdag 30 mei 2023 08:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je schrijft een heel verhaal maar in de kern komt het erop neer dat jij als enige een jengelend kind hebt, of een kind dat zich niet kan gedragen.
Dat komt vooral omdat degene die die post van 2½ maand geleden nog even moet quoten niet eens kinderen heeft.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 08:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je schrijft een heel verhaal maar in de kern komt het erop neer dat jij als enige een jengelend kind hebt, of een kind dat zich niet kan gedragen.
Ieder kind is anders, maar laten we voor de discussie twee identieke kinderen voorstellen. Die allebei wat jengelen als ze weg moeten uit de speeltuin, het zwembad, de kermis, etc.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat komt vooral omdat degene die die post van 2½ maand geleden nog even moet quoten niet eens kinderen heeft.
Overigens zou ik het spartelende kind onder de arm meenemen, juist omdat het kind daardoor wel leert dat "we gaan!" betekent dat we gaan.
Maar goed ik heb met een kind in wandelwagenleeftijd sowieso niet zoveel te maken met "ik wil niet mee!!!".
Moet ik wel zeggen dat wandelwagenleeftijd hier met 2½ jaar wel voorbij was en ik doe niet aan buggy's.
En ja, we hebben allemaal wel eens jengelende kinderen die zich niet kunnen gedragen, dat is de basis van dit topic, dus iemand dat verwijten is heel flauw.
Ik denk dat dit topic er vooral niet voor is om anderen te gaan verwijten het fout te doen, je kunt hoogstens tips geven hoe wel te voorkomen dat een kind zich op manier X gedraagt.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ieder kind is anders, maar laten we voor de discussie twee identieke kinderen voorstellen. Die allebei wat jengelen als ze weg moeten uit de speeltuin, het zwembad, de kermis, etc.
Ik denk wel dat het op termijn verschil maakt of ze een ouder hebben bij wie naar huis gewoon naar huis is of een ouder die ze dan maar laat, om te voorkomen dat ze gaan krijsen.
Het allerbelangrijkste wat ik mijn kinderen heb bijgebracht is dat acties gevolgen kunnen hebben. Spartelen, janken, krijsen, vechten, slopen -> daar zitten gevolgen aan vast en dat betekent vaak dat we weg gingen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat komt vooral omdat degene die die post van 2½ maand geleden nog even moet quoten niet eens kinderen heeft.
Overigens zou ik het spartelende kind onder de arm meenemen, juist omdat het kind daardoor wel leert dat "we gaan!" betekent dat we gaan.
Maar goed ik heb met een kind in wandelwagenleeftijd sowieso niet zoveel te maken met "ik wil niet mee!!!".
Moet ik wel zeggen dat wandelwagenleeftijd hier met 2½ jaar wel voorbij was en ik doe niet aan buggy's.
En ja, we hebben allemaal wel eens jengelende kinderen die zich niet kunnen gedragen, dat is de basis van dit topic, dus iemand dat verwijten is heel flauw.
Dat is ook mijn eerste keus ja. Gewoon mee gaan en hoppa in de auto en klaar. Maar het was op een gegeven moment zo erg dat ik elke keer blikken van allerlei mensen kreeg wanneer ik met A krijsend onder mijn arm ergens wegging. En ik snap dat je daar schijt aan moet hebben, maar ik vond dat toch wel lastig.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Schijt hebben is altijd lastig maar het punt is dat mensen altijd een mening hebben, ongeacht hoe je het oplostquote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn eerste keus ja. Gewoon mee gaan en hoppa in de auto en klaar. Maar het was op een gegeven moment zo erg dat ik elke keer blikken van allerlei mensen kreeg wanneer ik met A krijsend onder mijn arm ergens wegging. En ik snap dat je daar schijt aan moet hebben, maar ik vond dat toch wel lastig.
Maargoed, zoals gezegd gaat het nu een heel stuk beter.
Ja, gevolgen leren, dat is m.i. ook heel belangrijk. En dat blijft het. Ook met pubers.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het allerbelangrijkste wat ik mijn kinderen heb bijgebracht is dat acties gevolgen kunnen hebben. Spartelen, janken, krijsen, vechten, slopen -> daar zitten gevolgen aan vast en dat betekent vaak dat we weg gingen.
Denk dat het 3 keer is gebeurd, daarna snapten ze het wel.
Die blikken krijg je ook wel als A daar de baas aan het spelen is. Jij wil naar huis, A aan het krijsen en je geeft maar toe om 'm even koest te houden.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn eerste keus ja. Gewoon mee gaan en hoppa in de auto en klaar. Maar het was op een gegeven moment zo erg dat ik elke keer blikken van allerlei mensen kreeg wanneer ik met A krijsend onder mijn arm ergens wegging. En ik snap dat je daar schijt aan moet hebben, maar ik vond dat toch wel lastig.
Maargoed, zoals gezegd gaat het nu een heel stuk beter.
Ik ga wel. Maar als ze zich niet gedragen, dan daarna een keer niet. Niet gedragen heeft consequenties.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:11 schreef Elleska het volgende:
Hoe leren ze zich gedragen als je niet heen gaat?
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die blikken krijg je ook wel als A daar de baas aan het spelen is. Jij wil naar huis, A aan het krijsen en je geeft maar toe om 'm even koest te houden.
Persoonlijk vind ik dat de ouder die proportioneel ingrijpt veel minder voor lul staan dan de ouder die zich de baas laat spelen door een 6-jarig kind dat zich niet gedraagt.
Ik reageer gewoon op een post.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
Ik snap dat het makkelijk is om hier maar op verder te blijven borduren, maar ik heb nu al twee keer vermeld dat het nu beter gaat. En als ik het over kon doen, zou ik het weer op dezelfde manier doen
Ik haalde uit haar post niet dat sunshine dit doet. Ze laat ze niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ieder kind is anders, maar laten we voor de discussie twee identieke kinderen voorstellen. Die allebei wat jengelen als ze weg moeten uit de speeltuin, het zwembad, de kermis, etc.
Ik denk wel dat het op termijn verschil maakt of ze een ouder hebben bij wie naar huis gewoon naar huis is of een ouder die ze dan maar laat, om te voorkomen dat ze gaan krijsen.
Het ging over het weggaan an sich.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:54 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik haalde uit haar post niet dat sunshine dit doet. Ze laat ze niet.
Als je een krijsend kind hebt dat z’n jas niet aan wil. Kun je het krijsend onder de arm mee naar buiten nemen. Of je laat hem zonder jas naar buiten lopen en kijkt of ie dan alsnog z’n jas aan wil. Zo las ik het een beetje.
Ik doe het ook zo. Tenzij het niet werkt, dan wordt hij een krijsend postpakketje onder m’n arm.
Want aan het eind ben ik gewoon de baas, ja ik zie dat wel zo. Of liever gezegd: hij mag vrij bewegen binnen door mij opgestelde grenzen. Buiten die grenzen = krijsend postpakketje onder mijn arm
Nouja, dit dus. Je verwoordt het beter dan ik.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:54 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik haalde uit haar post niet dat sunshine dit doet. Ze laat ze niet.
Als je een krijsend kind hebt dat z’n jas niet aan wil. Kun je het krijsend onder de arm mee naar buiten nemen. Of je laat hem zonder jas naar buiten lopen en kijkt of ie dan alsnog z’n jas aan wil. Zo las ik het een beetje.
Ik doe het ook zo. Tenzij het niet werkt, dan wordt hij een krijsend postpakketje onder m’n arm.
Want aan het eind ben ik gewoon de baas, ja ik zie dat wel zo. Of liever gezegd: hij mag vrij bewegen binnen door mij opgestelde grenzen. Buiten die grenzen = krijsend postpakketje onder mijn arm
Je hebt echt, ècht, kinderen die daar niet vatbaar voor zijn. Het is misschien op het moment zelf even vervelend maar geen garantie dat het een volgende keer niet weer zo gaat.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, gevolgen leren, dat is m.i. ook heel belangrijk. En dat blijft het. Ook met pubers.
Je ergens niet gedragen = naar huis en volgende keer denk ik wel twee keer na of ik überhaupt ga. Speelgoed slopen = dan gooi ik het weg en heb je het niet meer. Pubers die niet met zakgeld om kunnen gaan = op is op. etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |