abonnement Unibet Coolblue
pi_209334581
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 06:08 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dit.

Vind t altijd een beetje triest, ouders die zich volledig door hun kind laten beheersen.
Jij leest één situatie en je vindt dat ik me 'volledig' laat beheersen. Ok :D


Ik ben zo'n ouder die niet constant bezig is met 'Jij bent mijn kind, ik ben de ouder dus jij moet doen wat ik zeg!'. Ik ben een ouder, niet zijn baas. Ik geloof ook niet dat ik daar een hele leuke ouder van word :P Wanneer hij iets anders wil dan de bedoeling is en de situatie laat het toe, prima. Laat de situatie het niet toe, dan gewoon niet en dan zal hij moeten doen wat ik op dat moment wil. Bijvoorbeeld we gaan boodschappen doen en hij wil niet in de kinderwagen. Dan kan ik met veel moeite en frustratie een kind in een kinderwagen wurmen, of hij loopt eventjes buiten en gaat daarna alsnog in de kinderwagen zitten omdat ie moe is. Wil jij je jas buiten niet aan, dan niet. Zulke dingen.

En zo doet iedereen de opvoeding weer anders :)

Overigens, gaat het meenemen mee naar huis nu een stuk beter. Kinderen hebben ook gewoon fases.

Heb jij kinderen?
pi_209334660
Je kunt niet alles voorelkaar krijgen met opvoeding. Karakter/wil van een kind speelt heel erg nee. Als je fijne meegaande kinderen hebt die het niet zo nodig vinden strijd aan te gaan of ervan onder de indruk zijn als je weggaat als ze zich niet gedragen of dan überhaupt niet gaat, dan kan je denken dat je het opvoedkundig prima voor elkaar hebt. Ik ben zelf niet gezegend met zulke kinderen en ze zijn nu ze groot zijn ook de eersten om toe te geven dat ze "moeilijk" zijn.
pi_209334966
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2023 15:46 schreef Piles het volgende:
Kunnen we weer terug naar de ergenissen? Daar kom ik hier voor :D
Dat pedagogisch geleuter doen jullie maar ergens anders oO<
pi_209334984
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 08:24 schreef Piles het volgende:

[..]

I know. Maar ik moest hier even op reageren :P
pi_209335073
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 08:24 schreef Piles het volgende:

[..]

Had je zelf geen ergernissen te benoemen dan? 8-)
pi_209335076
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 08:45 schreef Samhain het volgende:

[..]
Had je zelf geen ergernissen te benoemen dan? 8-)
Ik lees hier voor de 'voorpret' ;)
  dinsdag 30 mei 2023 @ 08:52:02 #57
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209335110
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 06:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Jij leest één situatie en je vindt dat ik me 'volledig' laat beheersen. Ok :D


Ik ben zo'n ouder die niet constant bezig is met 'Jij bent mijn kind, ik ben de ouder dus jij moet doen wat ik zeg!'. Ik ben een ouder, niet zijn baas. Ik geloof ook niet dat ik daar een hele leuke ouder van word :P Wanneer hij iets anders wil dan de bedoeling is en de situatie laat het toe, prima. Laat de situatie het niet toe, dan gewoon niet en dan zal hij moeten doen wat ik op dat moment wil. Bijvoorbeeld we gaan boodschappen doen en hij wil niet in de kinderwagen. Dan kan ik met veel moeite en frustratie een kind in een kinderwagen wurmen, of hij loopt eventjes buiten en gaat daarna alsnog in de kinderwagen zitten omdat ie moe is. Wil jij je jas buiten niet aan, dan niet. Zulke dingen.

En zo doet iedereen de opvoeding weer anders :)

Overigens, gaat het meenemen mee naar huis nu een stuk beter. Kinderen hebben ook gewoon fases.

Heb jij kinderen?
Je schrijft een heel verhaal maar in de kern komt het erop neer dat jij als enige een jengelend kind hebt, of een kind dat zich niet kan gedragen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209335118
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 08:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je schrijft een heel verhaal maar in de kern komt het erop neer dat jij als enige een jengelend kind hebt, of een kind dat zich niet kan gedragen.
Prima joh ^O^
  dinsdag 30 mei 2023 @ 09:12:04 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209335195
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 08:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je schrijft een heel verhaal maar in de kern komt het erop neer dat jij als enige een jengelend kind hebt, of een kind dat zich niet kan gedragen.
Dat komt vooral omdat degene die die post van 2½ maand geleden nog even moet quoten niet eens kinderen heeft.

Overigens zou ik het spartelende kind onder de arm meenemen, juist omdat het kind daardoor wel leert dat "we gaan!" betekent dat we gaan.
Maar goed ik heb met een kind in wandelwagenleeftijd sowieso niet zoveel te maken met "ik wil niet mee!!!".
Moet ik wel zeggen dat wandelwagenleeftijd hier met 2½ jaar wel voorbij was en ik doe niet aan buggy's.

En ja, we hebben allemaal wel eens jengelende kinderen die zich niet kunnen gedragen, dat is de basis van dit topic, dus iemand dat verwijten is heel flauw.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209335235
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 09:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat komt vooral omdat degene die die post van 2½ maand geleden nog even moet quoten niet eens kinderen heeft.

Overigens zou ik het spartelende kind onder de arm meenemen, juist omdat het kind daardoor wel leert dat "we gaan!" betekent dat we gaan.
Maar goed ik heb met een kind in wandelwagenleeftijd sowieso niet zoveel te maken met "ik wil niet mee!!!".
Moet ik wel zeggen dat wandelwagenleeftijd hier met 2½ jaar wel voorbij was en ik doe niet aan buggy's.

En ja, we hebben allemaal wel eens jengelende kinderen die zich niet kunnen gedragen, dat is de basis van dit topic, dus iemand dat verwijten is heel flauw.
Ieder kind is anders, maar laten we voor de discussie twee identieke kinderen voorstellen. Die allebei wat jengelen als ze weg moeten uit de speeltuin, het zwembad, de kermis, etc.

Ik denk wel dat het op termijn verschil maakt of ze een ouder hebben bij wie naar huis gewoon naar huis is of een ouder die ze dan maar laat, om te voorkomen dat ze gaan krijsen.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 09:21:36 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209335256
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 09:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ieder kind is anders, maar laten we voor de discussie twee identieke kinderen voorstellen. Die allebei wat jengelen als ze weg moeten uit de speeltuin, het zwembad, de kermis, etc.

Ik denk wel dat het op termijn verschil maakt of ze een ouder hebben bij wie naar huis gewoon naar huis is of een ouder die ze dan maar laat, om te voorkomen dat ze gaan krijsen.
Ik denk dat dit topic er vooral niet voor is om anderen te gaan verwijten het fout te doen, je kunt hoogstens tips geven hoe wel te voorkomen dat een kind zich op manier X gedraagt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 30 mei 2023 @ 09:25:17 #62
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209335272
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 09:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat komt vooral omdat degene die die post van 2½ maand geleden nog even moet quoten niet eens kinderen heeft.

Overigens zou ik het spartelende kind onder de arm meenemen, juist omdat het kind daardoor wel leert dat "we gaan!" betekent dat we gaan.
Maar goed ik heb met een kind in wandelwagenleeftijd sowieso niet zoveel te maken met "ik wil niet mee!!!".
Moet ik wel zeggen dat wandelwagenleeftijd hier met 2½ jaar wel voorbij was en ik doe niet aan buggy's.

En ja, we hebben allemaal wel eens jengelende kinderen die zich niet kunnen gedragen, dat is de basis van dit topic, dus iemand dat verwijten is heel flauw.
Het allerbelangrijkste wat ik mijn kinderen heb bijgebracht is dat acties gevolgen kunnen hebben. Spartelen, janken, krijsen, vechten, slopen -> daar zitten gevolgen aan vast en dat betekent vaak dat we weg gingen.

Denk dat het 3 keer is gebeurd, daarna snapten ze het wel.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209335274
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 09:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat komt vooral omdat degene die die post van 2½ maand geleden nog even moet quoten niet eens kinderen heeft.

Overigens zou ik het spartelende kind onder de arm meenemen, juist omdat het kind daardoor wel leert dat "we gaan!" betekent dat we gaan.
Maar goed ik heb met een kind in wandelwagenleeftijd sowieso niet zoveel te maken met "ik wil niet mee!!!".
Moet ik wel zeggen dat wandelwagenleeftijd hier met 2½ jaar wel voorbij was en ik doe niet aan buggy's.

En ja, we hebben allemaal wel eens jengelende kinderen die zich niet kunnen gedragen, dat is de basis van dit topic, dus iemand dat verwijten is heel flauw.
Dat is ook mijn eerste keus ja. Gewoon mee gaan en hoppa in de auto en klaar. Maar het was op een gegeven moment zo erg dat ik elke keer blikken van allerlei mensen kreeg wanneer ik met A krijsend onder mijn arm ergens wegging. En ik snap dat je daar schijt aan moet hebben, maar ik vond dat toch wel lastig.

Maargoed, zoals gezegd gaat het nu een heel stuk beter.
pi_209335287
Als je krijsende kinderen hebt, is er geheid commentaar. Maar proberen te voorkomen dat ze krijsen is blijkbaar ook niet goed.

Voor mij is "pick your battles" altijd een belangrijke geweest. De leeftijd dat ze krijsen bij hun zin niet krijgen hebben ze niet meer, deden ze eigenlijk sowieso geen van allen, maar het is nu wel de afweging van wil ik een discussie (die ik van mijn oudste nooit kan winnen, zijn verbale vaardigheid valt wel onder 1 van zijn niet leuke dingen :') ), of neem ik iets meer tijd/doe ik zelf een stapje extra.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 09:42:21 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209335398
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 09:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat is ook mijn eerste keus ja. Gewoon mee gaan en hoppa in de auto en klaar. Maar het was op een gegeven moment zo erg dat ik elke keer blikken van allerlei mensen kreeg wanneer ik met A krijsend onder mijn arm ergens wegging. En ik snap dat je daar schijt aan moet hebben, maar ik vond dat toch wel lastig.

Maargoed, zoals gezegd gaat het nu een heel stuk beter.
Schijt hebben is altijd lastig maar het punt is dat mensen altijd een mening hebben, ongeacht hoe je het oplost ;)

Dat gezegd hebbende denk ik dat mensen een vader die een spartelend kind onder de arm meeneemt een lekker kordate en duidelijke vader vinden (fijn dat hij zo met zijn kinderen bezig is ook) en men er bij moeders anders naar kijken, het liefst met een blik van "had ze dat niet wat charmanter kunnen oplossen".

Maar dat is nou eenmaal hoe de wereld is.
Dat ik mijn oudste als alleenstaande moeder heb opgevoed en wist dat ik daarbij geen "regel jij dat maar" back-up had hielp wel :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209335625
Hoe leren ze zich gedragen als je niet heen gaat? Ik ga ook voor mezelf naar de kinderboerderij/speeltuin dus ze gaan maar mee. Als ze zich misdragen en niet corrigeerbaar zijn gaan we weer naar huis en tja dat is soms met een spartelend kind.

Je staat als ouder niet voor lul wanneer je kinderen zich misdragen. Je staat pas voor lul als je er niets tegen doet.
Op welke manier iemand ervoor zorgt dat het kind stopt boeit mij dan weer niets. Ik heb er toch geen last van als ze onderhandelen, omkopen, hun kind nu onder de arm meenemen of een van de vele andere manieren? Ik ga er maar vanuit dat elke ouder doet wat voor hun het beste werkt.

Ik heb bij de oudste ook een periode eten meegenomen als ik hem bij de PSZ ging ophalen. Niet om hem om te kopen maar omdat hij gewoon gigantische honger had en met hangry kinderen is geen land te bezeilen dus hij kreeg bij het ophalen alvast een broodje. En standaard een snack (soepstengel, rijstwafel, rozijntjes dat soort dingen) in de tas waren we even vanaf maar nu met de jongste begint dat ook weer.

Edit: oeps er was nog een pagina

[ Bericht 11% gewijzigd door Elleska op 30-05-2023 10:28:57 ]
pi_209335991
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 09:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het allerbelangrijkste wat ik mijn kinderen heb bijgebracht is dat acties gevolgen kunnen hebben. Spartelen, janken, krijsen, vechten, slopen -> daar zitten gevolgen aan vast en dat betekent vaak dat we weg gingen.

Denk dat het 3 keer is gebeurd, daarna snapten ze het wel.
Ja, gevolgen leren, dat is m.i. ook heel belangrijk. En dat blijft het. Ook met pubers.

Je ergens niet gedragen = naar huis en volgende keer denk ik wel twee keer na of ik überhaupt ga. Speelgoed slopen = dan gooi ik het weg en heb je het niet meer. Pubers die niet met zakgeld om kunnen gaan = op is op. etc.
pi_209335997
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 09:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat is ook mijn eerste keus ja. Gewoon mee gaan en hoppa in de auto en klaar. Maar het was op een gegeven moment zo erg dat ik elke keer blikken van allerlei mensen kreeg wanneer ik met A krijsend onder mijn arm ergens wegging. En ik snap dat je daar schijt aan moet hebben, maar ik vond dat toch wel lastig.

Maargoed, zoals gezegd gaat het nu een heel stuk beter.
Die blikken krijg je ook wel als A daar de baas aan het spelen is. Jij wil naar huis, A aan het krijsen en je geeft maar toe om 'm even koest te houden.

Persoonlijk vind ik dat de ouder die proportioneel ingrijpt veel minder voor lul staan dan de ouder die zich de baas laat spelen door een 6-jarig kind dat zich niet gedraagt.
pi_209336038
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 10:11 schreef Elleska het volgende:
Hoe leren ze zich gedragen als je niet heen gaat?
Ik ga wel. Maar als ze zich niet gedragen, dan daarna een keer niet. Niet gedragen heeft consequenties.
pi_209336058
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 11:04 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die blikken krijg je ook wel als A daar de baas aan het spelen is. Jij wil naar huis, A aan het krijsen en je geeft maar toe om 'm even koest te houden.

Persoonlijk vind ik dat de ouder die proportioneel ingrijpt veel minder voor lul staan dan de ouder die zich de baas laat spelen door een 6-jarig kind dat zich niet gedraagt.
:O

Ik snap dat het makkelijk is om hier maar op verder te blijven borduren, maar ik heb nu al twee keer vermeld dat het nu beter gaat. En als ik het over kon doen, zou ik het weer op dezelfde manier doen :W
pi_209336069
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 11:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
:O

Ik snap dat het makkelijk is om hier maar op verder te blijven borduren, maar ik heb nu al twee keer vermeld dat het nu beter gaat. En als ik het over kon doen, zou ik het weer op dezelfde manier doen :W
Ik reageer gewoon op een post. :')
pi_209336505
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 09:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ieder kind is anders, maar laten we voor de discussie twee identieke kinderen voorstellen. Die allebei wat jengelen als ze weg moeten uit de speeltuin, het zwembad, de kermis, etc.

Ik denk wel dat het op termijn verschil maakt of ze een ouder hebben bij wie naar huis gewoon naar huis is of een ouder die ze dan maar laat, om te voorkomen dat ze gaan krijsen.
Ik haalde uit haar post niet dat sunshine dit doet. Ze laat ze niet.

Als je een krijsend kind hebt dat z’n jas niet aan wil. Kun je het krijsend onder de arm mee naar buiten nemen. Of je laat hem zonder jas naar buiten lopen en kijkt of ie dan alsnog z’n jas aan wil. Zo las ik het een beetje.

Ik doe het ook zo. Tenzij het niet werkt, dan wordt hij een krijsend postpakketje onder m’n arm.

Want aan het eind ben ik gewoon de baas, ja ik zie dat wel zo. Of liever gezegd: hij mag vrij bewegen binnen door mij opgestelde grenzen. Buiten die grenzen = krijsend postpakketje onder mijn arm
pi_209336545
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 11:54 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik haalde uit haar post niet dat sunshine dit doet. Ze laat ze niet.

Als je een krijsend kind hebt dat z’n jas niet aan wil. Kun je het krijsend onder de arm mee naar buiten nemen. Of je laat hem zonder jas naar buiten lopen en kijkt of ie dan alsnog z’n jas aan wil. Zo las ik het een beetje.

Ik doe het ook zo. Tenzij het niet werkt, dan wordt hij een krijsend postpakketje onder m’n arm.

Want aan het eind ben ik gewoon de baas, ja ik zie dat wel zo. Of liever gezegd: hij mag vrij bewegen binnen door mij opgestelde grenzen. Buiten die grenzen = krijsend postpakketje onder mijn arm
Het ging over het weggaan an sich.
pi_209336629
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 11:54 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik haalde uit haar post niet dat sunshine dit doet. Ze laat ze niet.

Als je een krijsend kind hebt dat z’n jas niet aan wil. Kun je het krijsend onder de arm mee naar buiten nemen. Of je laat hem zonder jas naar buiten lopen en kijkt of ie dan alsnog z’n jas aan wil. Zo las ik het een beetje.

Ik doe het ook zo. Tenzij het niet werkt, dan wordt hij een krijsend postpakketje onder m’n arm.

Want aan het eind ben ik gewoon de baas, ja ik zie dat wel zo. Of liever gezegd: hij mag vrij bewegen binnen door mij opgestelde grenzen. Buiten die grenzen = krijsend postpakketje onder mijn arm
Nouja, dit dus. Je verwoordt het beter dan ik.

Zullen we gewoon weer verder OT gaan? :+
pi_209336678
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 11:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, gevolgen leren, dat is m.i. ook heel belangrijk. En dat blijft het. Ook met pubers.

Je ergens niet gedragen = naar huis en volgende keer denk ik wel twee keer na of ik überhaupt ga. Speelgoed slopen = dan gooi ik het weg en heb je het niet meer. Pubers die niet met zakgeld om kunnen gaan = op is op. etc.
Je hebt echt, ècht, kinderen die daar niet vatbaar voor zijn. Het is misschien op het moment zelf even vervelend maar geen garantie dat het een volgende keer niet weer zo gaat.
pi_209337135
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 12:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nouja, dit dus. Je verwoordt het beter dan ik.

Zullen we gewoon weer verder OT gaan? :+
En volgens mij zei je toch ook dat je wel gewoon wegging, maar dan iets te eten gaf om ze af te leiden? Dat vind ik geen omkopen hoor. “Kom we gaan naar huis. Loop je mee naar de auto? Dan krijg je voor onderweg een appeltje/koekje/whatever.” Als dat ervoor zorgt dat kinderen zonder morren meegaan, prima toch? Kinderen zijn vaak gewoon hongerig na een ochtend spelen. En honger is héél snel boos. Dus win win zou ik zeggen.

Afspraak maken over wat ze nog even mogen doen werkte bij ons meestal wel goed. “We gaan over 5 min weg, wat wil je nog doen?” En dan was dat bijv. nog 1x van de glijbaan of op de schommel.

Maar goed, gisteravond hadden we nog een heel boze bijna-11-jarige omdat hij vervelend deed en toen geen Jeugdjournaal meer mocht kijken. Duidelijk aangekondigd dat als de heren elkaar nog een keer pijn deden dat de tv uitging en ze naar boven konden vertrekken. Nog geen 5 min later riep broertje weer heel hard AU, dus klaar. Toen was hij dus BOOS. :')

Dus klacht: waarom kunnen ze geen 5 minuten uit elkaars space blijven?!? }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209337387
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 12:10 schreef Samhain het volgende:

[..]
Je hebt echt, ècht, kinderen die daar niet vatbaar voor zijn. Het is misschien op het moment zelf even vervelend maar geen garantie dat het een volgende keer niet weer zo gaat.
Geen idee, maar het zal best. Kan vooral wat zeggen over mijn eigen kinderen, omdat ik daar zelf bij ben. Bij andere kinderen die je in zo'n speeltuin ziet altijd maar de vraag of ze intrinsiek zo enorm lastig zijn, dat opvoeding er voor iets tussen zit, etc.

Net zoals hierboven geef ik wel even van tevoren aan dat we bijna weggaan. Dan kunnen ze nog even kiezen waar ze willen spelen en zo. Dan heb je niet dat gedoe van "Ja, maar ik ben nog niet van die glijbaan geweest". Idem dito bij de Efteling o.i.d. Als dat bijna gaat sluiten, dan nog één attractie, kies maar welke en dan zijn we weg.

[ Bericht 16% gewijzigd door Halcon op 30-05-2023 13:50:57 ]
pi_209337544
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 11:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, gevolgen leren, dat is m.i. ook heel belangrijk. En dat blijft het. Ook met pubers.

Je ergens niet gedragen = naar huis en volgende keer denk ik wel twee keer na of ik überhaupt ga. Speelgoed slopen = dan gooi ik het weg en heb je het niet meer. Pubers die niet met zakgeld om kunnen gaan = op is op. etc.
Leuk, opvoedadvies van @Halcon . Vraagje: hoe zal jij omgaan met een kind dat jouw spullen sloopt?
pi_209337559
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 13:59 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Leuk, opvoedadvies van @:Halcon . Vraagje: hoe zal jij omgaan met een kind dat jouw spullen sloopt?
Da's niet acceptabel uiteraard. Hoe ik er precies mee omga, ligt wel een beetje aan de leeftijd, context en zo. Kind van 1,5 die per ongeluk een iets pakt en laat vallen vind ik nog wel wat anders dan 'n puber die bewust iets sloopt.
pi_209337911
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 13:59 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Leuk, opvoedadvies van @:Halcon . Vraagje: hoe zal jij omgaan met een kind dat jouw spullen sloopt?
Sinds onze kinderen zakgeld krijgen, is het wel eens voorgekomen dat ze mochten meebetalen aan de vervanging van iets dat stuk ging. Maar dat ligt wel aan de omstandigheden. Ongelukken kunnen gebeuren, maar als iets sneuvelt omdat er met een bal werd gegooid terwijl wij al 3x gezegd hebben dat dat binnen niet de bedoeling is, is het een ander verhaal natuurlijk.

Wel weer aandoenlijk: laatst viel er een kopje op de grond, echt helemaal per ongeluk. Zoon in tranen, want hij wist dat het kopje van mijn moeder was geweest (die is 10 jaar geleden overleden). Hij vond het zó erg. Maar hem op het hart gedruk dat, als ik het kopje écht zo belangrijk had gevonden, ik het wel ergens veilig had weggezet ipv gewoon gebruiken. We hebben het kopje wel gelijmd (dat wilde zoon graag), het staat nu in de servieskast als aandenken O+.

[ Bericht 24% gewijzigd door Phaidra op 30-05-2023 14:48:38 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209338548
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 11:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik ga wel. Maar als ze zich niet gedragen, dan daarna een keer niet. Niet gedragen heeft consequenties.
Hoe ga je de keer daarna niet en wie straf je daarmee?

Speeltuin/kinderboerderij iets wat we doen als ik daar zin in heb. Als we niet gaan dan merken ze daar niets van tenzij ik het eerst zou vertellen om vervolgens te zeggen dat het niet mag maar dan straf ik mezelf ook want ik ben dan degene die thuis zit met een verdrietig of boos kind.
Mijn man heeft daar ook een handje van, een straf opleggen dat kind morgen niet naar buiten mag bijvoorbeeld. Wie zit er dan de hele dag binnen met een strontvervelend kind die zijn energie niet kwijt kan in de tuin? Mij niet gezien.

Kinderen (van de leeftijd speeltuin/kinderboerderij) kunnen dat helemaal niet zo ver overzien. Dat we op het moment zelf direct vertrekken is genoeg straf en de volgende dag zijn er weer nieuwe kansen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 30-05-2023 16:23:14 ]
pi_209338646
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 15:40 schreef Elleska het volgende:

[..]
Hoe ga je de keer daarna niet en wie straf je daarmee?

Speeltuin/kinderboerderij iets wat we doen als ik daar zin in heb. Als we niet gaan dan merken ze daar niets van tenzij ik het eerst zou vertellen om vervolgens te zeggen dat het niet mag maar dan straf ik mezelf ook want ik ben dan degene die thuis zit met een verdrietig of boos kind.
Mijn man heeft daar ook een handje van, een straf opleggen dat kind morgen niet naar buiten mag bijvoorbeeld. Wie zit er dan de hele dag binnen met een strontvervelend kind? Mij niet gezien.

Kinderen (van de leeftijd speeltuin/kinderboerderij) kunnen dat helemaal niet zo ver overzien. Dat we op het moment zelf direct vertrekken is genoeg straf en de volgende dag zijn er weer nieuwe kansen.
Ik zeg dan dat we bv. volgend weekend nergens naar toe gaan. Of bijvoorbeeld als het kermis is, dat we de dag erop niet gaan. Het weekend of de dag erop zeg ik dan nog wel wat we nergens naar toe gaan, omdat...

Het is voor mij geen straf om met m'n kinderen thuis te zitten hoor. Dat vind ik geen argument om iets dan maar door de vingers te zien. Kinderen kunnen zich ook thuis prima vermaken. Zou wat zijn als ze zich alleen maar kunnen vermaken op de kermis, in de dierentuin, in het pretpark, etc.

Mijn kinderen zijn overigens zelden nog vervelend als we ergens naar toe gaan. In het verleden paar keer naar huis gegaan, omdat ze zich niet gedroegen. Bijvoorbeeld omdat ze elkaar constant in de haren vlogen in de speeltuin. Ik ga dan ook niet de hele middag politieagentje spelen. Dan is het gewoon of gedragen, desnoods gaat de een een stukje van de de ander af spelen of naar huis als ultieme consequentie.
pi_209338960
Ik heb het niet over door de vingers zien want zoals je kan lezen onderneem ik wel actie op het moment zelf maar ik ben niet van uitgesteld of dubbel straffen. Op moment dat ik een week later aangeef dat we nergens heen gaan omdat het vorig weekend niet goed ging dan straf ik nogmaals met een boos/verdrietig kind tot gevolg. Daar wordt een weekend echt niet leuker op hoe goed ze zich ook thuis kunnen vermaken.

Gewoon een dag thuis zijn is hier gelukkig helemaal geen straf, dat zijn bij ons de meeste dagen vandaar dat ik mij ook afvroeg hoe je de keer daarna niet gaat.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 16:23:33 #84
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209338973
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 15:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik zeg dan dat we bv. volgend weekend nergens naar toe gaan. Of bijvoorbeeld als het kermis is, dat we de dag erop niet gaan. Het weekend of de dag erop zeg ik dan nog wel wat we nergens naar toe gaan, omdat...

Het is voor mij geen straf om met m'n kinderen thuis te zitten hoor. Dat vind ik geen argument om iets dan maar door de vingers te zien. Kinderen kunnen zich ook thuis prima vermaken. Zou wat zijn als ze zich alleen maar kunnen vermaken op de kermis, in de dierentuin, in het pretpark, etc.

Mijn kinderen zijn overigens zelden nog vervelend als we ergens naar toe gaan. In het verleden paar keer naar huis gegaan, omdat ze zich niet gedroegen. Bijvoorbeeld omdat ze elkaar constant in de haren vlogen in de speeltuin. Ik ga dan ook niet de hele middag politieagentje spelen. Dan is het gewoon of gedragen, desnoods gaat de een een stukje van de de ander af spelen of naar huis als ultieme consequentie.
Power mommydaddy ben je.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 18:59:03 #85
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_209340620
Ik als bewust kinderloze kom hier voor leuke verhalen, niet voor opvoedkunde-oorlogen :(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_209340858
Dan ga je toch gewoon weer?
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:23:42 #87
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_209340901
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 15:40 schreef Elleska het volgende:

[..]
Hoe ga je de keer daarna niet en wie straf je daarmee?

Speeltuin/kinderboerderij iets wat we doen als ik daar zin in heb. Als we niet gaan dan merken ze daar niets van tenzij ik het eerst zou vertellen om vervolgens te zeggen dat het niet mag maar dan straf ik mezelf ook want ik ben dan degene die thuis zit met een verdrietig of boos kind.
Mijn man heeft daar ook een handje van, een straf opleggen dat kind morgen niet naar buiten mag bijvoorbeeld. Wie zit er dan de hele dag binnen met een strontvervelend kind die zijn energie niet kwijt kan in de tuin? Mij niet gezien.

Kinderen (van de leeftijd speeltuin/kinderboerderij) kunnen dat helemaal niet zo ver overzien. Dat we op het moment zelf direct vertrekken is genoeg straf en de volgende dag zijn er weer nieuwe kansen.
Dit vind ik altijd wel apart om te lezen, ouders die samenzijn met hun kinderen een straf vinden.

Dat is het ook het idee dat ik vaak koester wanneer ouders horen dat de kinderopvang niet beschikbaar is of dat school niet doorgaat, stort het hele parkeerplan opeens in elkaar.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:34:40 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209341074
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:23 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Dit vind ik altijd wel apart om te lezen, ouders die samenzijn met hun kinderen een straf vinden.

Dat is het ook het idee dat ik vaak koester wanneer ouders horen dat de kinderopvang niet beschikbaar is of dat school niet doorgaat, stort het hele parkeerplan opeens in elkaar.
De meeste ouders moeten gewoon werken en daarbij is het niet handig als je je kinderen om je heen hebt, dat heeft nogal een negatief effect op de werkzaamheden.

Dus ja, als het KDV dicht is of school niet doorgaat dan zal dat voor veel ouders een probleem opleveren, niet omdat ze niet bij hun kinderen willen zijn maar simpelweg omdat er geld verdiend moet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:35:29 #89
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_209341090
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
De meeste ouders moeten gewoon werken en daarbij is het niet handig als je je kinderen om je heen hebt, dat heeft nogal een negatief effect op de werkzaamheden.

Dus ja, als het KDV dicht is of school niet doorgaat dan zal dat voor veel ouders een probleem opleveren, niet omdat ze niet bij hun kinderen willen zijn maar simpelweg omdat er geld verdiend moet worden.
Dat vind ik al een klacht op zich.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:43:48 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_209341249
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:23 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Dit vind ik altijd wel apart om te lezen, ouders die samenzijn met hun kinderen een straf vinden.

Dat is het ook het idee dat ik vaak koester wanneer ouders horen dat de kinderopvang niet beschikbaar is of dat school niet doorgaat, stort het hele parkeerplan opeens in elkaar.
Als dát de boodschap is die je uit je gequote post haalt, dan ben je ook wel spijkers op laag water aan het zoeken hoor _O-
disclaimer
pi_209341335
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:23 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Dit vind ik altijd wel apart om te lezen, ouders die samenzijn met hun kinderen een straf vinden.

Dat is het ook het idee dat ik vaak koester wanneer ouders horen dat de kinderopvang niet beschikbaar is of dat school niet doorgaat, stort het hele parkeerplan opeens in elkaar.
Als de bakker niet naar zn werk kan is er geen brood. Over het algemeen hebben mensen structureel kinderopvang om centjes te verdienen he.
-nee-
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:50:28 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_209341371
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:48 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Als de bakker niet naar zn werk kan is er geen brood. Over het algemeen hebben mensen structureel kinderopvang om centjes te verdienen he.
Nee joh, de kinderopvang is er gewoon om kinderen te parkeren zodat jij lekker me-time hebt.
disclaimer
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:50:50 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209341378
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:35 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Dat vind ik al een klacht op zich.
Prima joh, dan ga jij toch niet werken als je kinderen hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209341406
De spartanen stuurden hun kinderen weg voor de opvoeding op jonge leeftijd, heeft ook wel wat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:54:45 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_209341453
Ik heb vandaag 2 van mijn 3 kinderen op de opvang en school geparkeerd en de derde was ziekig thuis terwijl ik de hele dag thuis aan het werk was achter mijn laptop.

Los van het ziek zijn weet ik wel welke kinderen de leukere dag hadden vandaag :')

OT: Dat er haast altijd wel 1 ziek is :(
disclaimer
pi_209341473
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:23 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Dit vind ik altijd wel apart om te lezen, ouders die samenzijn met hun kinderen een straf vinden.

Dat is het ook het idee dat ik vaak koester wanneer ouders horen dat de kinderopvang niet beschikbaar is of dat school niet doorgaat, stort het hele parkeerplan opeens in elkaar.
:')
Je moest eens weten hoe hard je de plank hier mis slaat
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:56:38 #97
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_209341490
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:43 schreef SQ het volgende:

[..]
Als dát de boodschap is die je uit je gequote post haalt, dan ben je ook wel spijkers op laag water aan het zoeken hoor _O-
Ja, dat ontken ik ook geenszins. Het is vrij onbekend gebied voor me. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:57:34 #98
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_209341513
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Prima joh, dan ga jij toch niet werken als je kinderen hebt.
Nee, ik doelde meer op het feit dat veel ouders de eindjes niet aan elkaar kunnen knopen en daardoor minder of geen tijd voor kinderen hebben.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:57:37 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_209341515
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:56 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Ja, dat ontken ik ook geenszins. Het is vrij onbekend gebied voor me. :')
Waarom dan toch die drang om ff lekker een statement te maken? :?
disclaimer
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:58:22 #100
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_209341528
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:55 schreef Elleska het volgende:

[..]
:')
Je moest eens weten hoe hard je de plank hier mis slaat
Ik beweer ook nergens dat ik de plank raak sla, ik doe slechts onderzoek.
With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')