Dat gebeurt niet omdat ze vaak geen recht meer hebben op een sociale huurwoning na er een tijdje te hebben gewoond.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:23 schreef kanovinnie het volgende:
Wat ook zou helpen is als er binnen de woningbouw makkelijker “geschoven” kan worden met bewoners. Zodat jonge/grote gezinnen een huis/apoartement krijgen met wat meer ruimte, maar als de kinderen uit huis zijn weer terug gaan naar iets kleiners.
Misschien heb je mijn talloze berichten erover gemist. Ik heb al die tijd in dezelfde topics gepost als jij.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Uh misschien heb je het gemist, maar er heeft jarenlang een hele groep starters en mensen met een middeninkomen compleet aan de zijlijn gestaan op de woningmarkt.
Heb jij eigenlijk een idee wat ik voor mijn kapitale woning heb moeten doen? Daar liggen soortgelijke verstandige keuzes aan ten grondslag als mijn postings in het cryptotopic, een plek waar ik me regelmatig heb verbaasd over je gebrekkige inzicht. Misschien is de samenleving niet het probleem, maar doe je zelf iets verkeerd.quote:Wat voor last heb jij met je kapitale woning er precies er van als de prijzen stagneren en die groep mensen ook een keer een kans krijgen?
Exact.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ook typisch is, is roepen om 'sociaal' beleid terwijl je gewoon beleid wil waar jij beter door af bent. Dat is niet sociaal maar egoïstisch.
quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En je doet een aanname dat Claudia een kapitale woning heeft… misschien huurt ze wel.
Omdat werken moet lonen?quote:Wat maakt het uit dat ze hard werken? Of een fulltime baan hebben?
Er zitten ook flink wat wettelijke en morele haken en ogen aan mijn idee. En op die punten die jij noemt heb ik de oplossing niet.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat gebeurt niet omdat ze vaak geen recht meer hebben op een sociale huurwoning na er een tijdje te hebben gewoond.
Plus dat de huren voor zittende huurders maar beperkt stijgen en ze met iedere nieuwe huurder weer flink omhoog gaan.
Hele groepen huurders die verduurzaming van de woning tegen huurverhoging blokkeren, als het maar goedkoop blijft.
Waar heb je het over kerelquote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Exact.
Het is verschuilen achter die groep maar zodra een individu uit die groep ineens wel een huis kan kopen en de rest niet dan zal dat individu dat niet laten omdat dat oneerlijk is voor de groep maar die hele groep boeit dan niet meer want 'jij' kunt meubels gaan shoppen en een keuken en en en. Dan is het niet leuk voor die groep maar hey, jij hoort niet meer tot die groep en dus is het niet meer jouw probleem.
Wat heeft hard werken te maken met het feit dat werken moet lonen? Dat is zo’n stemmingsmakerij argument.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:28 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Omdat werken moet lonen?
We maken ons allemaal druk over de krapte op de arbeidsmarkt. Waarom zou je je de tyfus gaan werken als je vervolgens het huis nog niet uit kan omdat er geen betaalbare woningen zijn?
K&W / Huis aan het water #18
Ziet er wel uit als sociale huur idd.
Goed idee, minder huurhuizenquote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zitten ook flink wat wettelijke en morele haken en ogen aan mijn idee. En op die punten die jij noemt heb ik de oplossing niet.
Wmb mag er wel een minimum energielabel zijn wat verplicht is voor huurhuizen. Ik kom wel eens op plekken waar het flink tocht in huis
Op de oude foto’s is het net een sociaal huurhok jaquote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:28 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Omdat werken moet lonen?
We maken ons allemaal druk over de krapte op de arbeidsmarkt. Waarom zou je je de tyfus gaan werken als je vervolgens het huis nog niet uit kan omdat er geen betaalbare woningen zijn?
Want je kan huizen niet verduurzamen?quote:
Je draait het nu om. Waarom zou je gaan werken als je vervolgens niks krijgt?quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat heeft hard werken te maken met het feit dat werken moet lonen? Dat is zo’n stemmingsmakerij argument.
Je kan idd ook niet werken, maar dan moet je ook niet zeiken dat je niets hebt.
denk eens naquote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want je kan huizen niet verduurzamen?
We hadden niet genoeg geld voor een modern en riant huis in een landelijke omgeving dichtbij de hoofdstad en dus opende ik een topic op Fok! om erover te klagen hebben we gekeken naar wat voor ons wel haalbaar was en daar werk van gemaakt.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Op de oude foto’s is het net een sociaal huurhok ja
quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Op de oude foto’s is het net een sociaal huurhok ja
Weet je, als het allemaal gelijk moet zijn en we allemaal in hetzelfde baggerhuisje moeten wonen zonder erop te kunnen worden aangekeken:quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:28 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Omdat werken moet lonen?
Omdat de aanhouder wint. En je door te werken in ieder geval kapitaal, carrière en contacten opbouwt. En elk van die dingen kan je helpen met het kopen van een huis.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Je draait het nu om. Waarom zou je gaan werken als je vervolgens niks krijgt?
Dat zeg ik helemaal niet meid. Als je het maakt en je kunt riant wonen prima.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Weet je, als het allemaal gelijk moet zijn en we allemaal in hetzelfde baggerhuisje moeten wonen zonder erop te kunnen worden aangekeken:
Claudia kan idd ook in een appartementje als het jouwe gaan wonen, hypotheekvrij.
Is dat het "eerlijke" en "gelijke" dat je graag wilt?
Wees blij dat ze is doorverhuisd en haar vorige woning heeft achtergelaten voor iemand die zich haar huidige huis niet kan permitteren.
Je kunt wel sneren naar mensen die luxer wonen maar los van het feit dat je geen idee hebt wat ze er voor hebben gedaan hadden ze ook niet kunnen verhuizen en lekker kunnen blijven zitten waar ze zitten, voor een appel en een ei.
Ik ben niet achterlijk, ik doe alleen alsof. Net als Elan kies je ervoor om niets te doen omdat het makkelijker is. Uiteindelijk heeft iedereen baat bij een beter geisoleerde woning. Uiteraard maak je van een G label jaren 50 uutgewoond hok geen A+++++ plusplus woning, maar een C of D moet wel kunnen toch? En niet allemaal morgen, of als het binnen afzienbare tijd gesloopt wordt.quote:
Starters hebben niets te maken met hoe mensen als Claudia en ik wonen, maar we hadden ook lekker kunnen blijven zitten waar we zaten (volgens mij waren zij en ik allebei starters toen we ons vorige huis kochten), en dat had de markt voor starters niks ruimer gemaakt.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Niks mis mee hoor
En het is ook een ieder gegund (een mooie woning)
Maar voor starters en zo is het wel om te janken.
Ik dank god elke zondag weer dat ik 8 jaar geleden mijn starterswoning gekocht heb. Sindsdien is de prijs meer dan verdubbeldquote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Niks mis mee hoor
En het is ook een ieder gegund (een mooie woning)
Maar voor starters en zo is het wel om te janken.
Wat je dan krijgt is wat we nu al zien, namelijk dat niemand nog lager geschoold werk wil doen en iedereen een goedbetaalde carrière gaat ambiëren.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat de aanhouder wint. En je door te werken in ieder geval kapitaal, carrière en contacten opbouwt. En elk van die dingen kan je helpen met het kopen van een huis.
Of je doet het niet en woont soberso tot je 35ste bij je ouders. En daarna tot je 50ste.
Jaja. Over een jaar probeer ik te verhuizen.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 09:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wees blij dat er mensen zijn die niet in hun betaalbare woning blijven zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |