Even out-of-the-Box, maar als je doel echt is om het kabinet het leven zuur te maken als bbb en linkse wolk dan zouden die juist onderling hele goede afspraken moeten maken nu… Niet zo zeer over inhoud maar wel over vorm. Dan heb je echt de poppen aan het dansen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij zal het als een kans zien om de twee kanten tegen elkaar uit te spelen, gok ik.
Om zoveel mogelijk CDA/VVD beleid uit te voeren? Vraag wordt of D66 dat leuk vindt..quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij zal het als een kans zien om de twee kanten tegen elkaar uit te spelen, gok ik.
Wat is ‘een strenger asielbeleid’?quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Maar als D66/CU en eventueel ook PvdA een strenger asielbeleid gaan steunen in ruil voor steun van rechts op bijvoorbeeld klimaat, onderwijs, stikstof en huisvesting kan dat hopelijk partijen als JA21, PVV en FvD behoorlijk de wind uit de zeilen nemen en hoeven we hopelijk ook niet aan Schengen te tornen.
CU wil juist aan Schengen komen, verminderen arbeidsmigratie staat in hun verkiezingsprogramma. Ze willen graag die in de EU ook aan banden leggen, of in elk geval de gesprekken daar over beginnen. Is voor CU dus niet echt een argument.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Maar als D66/CU en eventueel ook PvdA een strenger asielbeleid gaan steunen in ruil voor steun van rechts op bijvoorbeeld klimaat, onderwijs, stikstof en huisvesting kan dat hopelijk partijen als JA21, PVV en FvD behoorlijk de wind uit de zeilen nemen en hoeven we hopelijk ook niet aan Schengen te tornen.
Dat lijkt me een superdeal. Ik zeg doen als rechtse kiezer, migratie is toch nog steeds het ding waar ik me het meeste zorgen om maak.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Strenger dan we al hebben kan helemaal niet, idd.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is ‘een strenger asielbeleid’?
Dat ook. Maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. ‘Strenger asielbeleid’ is een nietszeggende verzamelterm geworden. Woningen voor statushouders, verblijfsvergunningen, AZC’s, economische mogelijkheden, Turkijedeals, etc. Zijn allemaal andere vraagstukken die weliswaar nauw samenhangen maar toch hele andere nuances hebben maar wel op een hoop gegooid worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Strenger dan we al hebben kan helemaal niet, idd.
Als BBB en linkse wolk afspreken niets te steunen is het in no time nieuwe verkiezingen. Dat risico wil de linkse wolk niet lopen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even out-of-the-Box, maar als je doel echt is om het kabinet het leven zuur te maken als bbb en linkse wolk dan zouden die juist onderling hele goede afspraken moeten maken nu… Niet zo zeer over inhoud maar wel over vorm. Dan heb je echt de poppen aan het dansen.
Ik zie GroenLinks nu niet direct kongsies sluiten met de BBB, en daarnaast vraag ik me ook af of het voor een van beide kanten de beste manier is om daadwerkelijk iets voor elkaar te krijgen. Alleen het kabinet dwarszitten kan nooit het doel op zich zijn. Nou ja, of je moet Geert heten. Of van de tomatenpartij zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even out-of-the-Box, maar als je doel echt is om het kabinet het leven zuur te maken als bbb en linkse wolk dan zouden die juist onderling hele goede afspraken moeten maken nu… Niet zo zeer over inhoud maar wel over vorm. Dan heb je echt de poppen aan het dansen.
Maar dat hoef je ook niet af te spreken. Maar je kunt wel afspreken dat je elkaar niet verrast om verdeel en Heers een beetje in te perken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:04 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als BBB en linkse wolk afspreken niets te steunen is het in no time nieuwe verkiezingen. Dat risico wil de linkse wolk niet lopen.
En hoe maakt zo'n afspraak het land beter, hoe komen GL en PvdA dichter bij hun idealen door zich zo te gedragen en dingen weg te stemmen waar ze in principe voor zijn?quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zei “op de vorm, niet op de inhoud”. Ik kan mij goed voorstellen dat je met elkaar afspreekt dat je elkaar niet gaat verrassen om te voorkomen dat je door allerhande verdeel-en-Heers strategieën uiteindelijk beide met niets staat…quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
En hoe maakt zo'n afspraak het land beter, hoe komen GL en PvdA dichter bij hun idealen door zich zo te gedragen en dingen weg te stemmen waar ze in principe voor zijn?
Politiek is geen kleuterschool, al denkt Wilders daar anders over.
Ik denk dat GL en PvdA eerst maar eens gaan kijken waar BBB eigenlijk voor staat op alle andere onderwerpen dan stikstof, verbod op landbouwgif, verbod op de jacht en inperking van de visserij. Van de rest weet iedereen eigenlijk vrij weinig van hun standpunten, misschien weten ze het zelf nog niet eens.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zei “op de vorm, niet op de inhoud”. Ik kan mij goed voorstellen dat je met elkaar afspreekt dat je elkaar niet gaat verrassen om te voorkomen dat je door allerhande verdeel-en-Heers strategieën uiteindelijk beide met niets staat…
Boh jongens wat een ravage inderdaad bij Brabantse Delta. BBB én VVD nog boven WaterNatuurlijk.quote:Op donderdag 16 maart 2023 17:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Krijg het via een appgroep van D66 door. De Dommel is ook voor WN.
Brabantse Delta ben ik wel bang voor. Die is veel conservatiever doorgaans.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Boh jongens wat een ravage inderdaad bij Brabantse Delta. BBB én VVD nog boven WaterNatuurlijk.
Ben wel benieuwd hoe je de stelling 'meer zoet water!' gaat verenigen met de stellingen 'lagere grondwaterstand!' en 'meer grondwater oppompen!'. Dat kon in de praktijk nog wel eens lastig worden
Gelukkig liggen er bij mijn weten in West Brabant geen extreem kwetsbare gebieden, zoals de Kampina en de Loonse Duinen.
Bronartikel https://www.bd.nl/breda/b(...)rukwekkend~ab37bf4f/
Ik ken al die lokale partijen daar verder niet dus wellicht zit het anders. Ik woon in Aa en Maas gebied wat godzijdank gespaard is gebleven van de trekkerhorde.
JA21, PVV en FvD willen het liefst het VN-vluchtelingenverdrag opzeggen en het liefst dat de ideeën van Jan van de Beek worden uitgevoerd. Als je ook met die partijen gaat praten dan kun je misschien die partijen hun zin geven op asielbeleid, maar dan wel stevig inzetten op thema's als klimaat, onderwijs en woningbouw.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is ‘een strenger asielbeleid’?
Ik weet niet zeker of dat per provincie gelijk is, Overijssel op 29 maart bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wanneer worden de statenleden geïnstalleerd?
Het opzeggen van het VN vluchtelingenverdrag is in strijd met de Nederlandse grondwet: https://www.ewmagazine.nl(...)ggen-kan-dat-920665/quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:21 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
JA21, PVV en FvD willen het liefst het VN-vluchtelingenverdrag opzeggen en het liefst dat de ideeën van Jan van de Beek worden uitgevoerd. Als je ook met die partijen gaat praten dan kun je misschien die partijen hun zin geven op asielbeleid, maar dan wel stevig inzetten op thema's als klimaat, onderwijs en woningbouw.
Asiel is nou net een thema waar het minst op te winnen is en het meest op te verliezen is. Dan moet je gewoon op dit soort thema's cadeautjes geven aan JA21, PVV en FvD.
Maar hoe kunnen we JA21, PVV en FvD de wind uit de zeilen nemen, zonder het klimaat, natuur (stikstof), onderwijs en woningbouw verder te vernaggelen?quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het opzeggen van het VN vluchtelingenverdrag is in strijd met de Nederlandse grondwet: https://www.ewmagazine.nl(...)ggen-kan-dat-920665/
Verder zou je een paria worden, het enige land in de EU en de Raad van Europa die er uit is gestapt. En je bent nog steeds gebonden aan de gezamelijke Europese afspraken, of je moet ook uit de EU stappen. Je schiet er dus ook niks mee op.
Nog los van het feit dat dit voor D66 en CU, maar waarschijnlijk ook voor CDA en VVD, echt een no go is. Zoals trouwens het hele praten met PVV en FvD al is.
PVV en FvD zijn al gedecimeerd, die wind is uit de zeilen. Dus daar hoef je helemaal niet over na te denken. Samen nog 6 zeteltjes.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Maar hoe kunnen we JA21, PVV en FvD de wind uit de zeilen nemen, zonder het klimaat, natuur (stikstof), onderwijs en woningbouw verder te vernaggelen?
JA21 stelt ook niet bijzonder veel voor.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
PVV en FvD zijn al gedecimeerd, die wind is uit de zeilen. Dus daar hoef je helemaal niet over na te denken. Samen nog 6 zeteltjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |