Ik haat het om de term "het volk" te gebruiken maar als "het volk" het niet meer wil dan houdt het op een gegeven moment op. Hier in Overijssel was het animo om het stikstofbeleid uit te voeren al heel minimaal, maar als straks een derde van de het provinciale bestuur uit BBB-leden bestaat dan wordt het wel heel moeizaam. Wil je dan het leger er op af gaan sturen ofzo?quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dit is dan weer te makkelijk: sommige keuzes uit het verleden zijn bindend wat je daar ook van moge vinden. De instanties die ik noemde houden de regering aan die taak.
Als je niks aan stikstof wilt doen, dan moet Nederland uit de EU. Dat is volstrekt onrealistisch. Blijf je in de EU, moet je die stikstof aanpakken.
En ookal zou je eruit stappen: ook Nederlandse wetten verplichten de regering zorg te dragen voor het milieu. Je krijgt dan RvS en de rechter tegen je.
Echt, wat jullie hier voorstellen (en wat nog veel extremer is dan wat BBB in z'n programma heeft staan) kan alleen als je uit de EU gaat en twee termijnen lang rechtsconservatieve partijen aan de macht hebt.
Gaat gewoon niet gebeuren. Ook als de TK straks god verhoede BBB-VVD-CDA zou worden komen ze hier niet onderuit.
Hier hetzelfde.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wokisme kan me niet zoveel schelen en vind ik ook politiek niet zo interessant. Of daar heel 'links' of 'rechts' beleid is maakt me niet zoveel uit.
Op het asielbeleid mag het allemaal best wat strakker, op economisch beleid mag het juist op bepaalde punten naar links (dus eigenlijk ook strakker qua handhaving en straffen van de grote spelers)
Dan is er GEEN partij voor jou!quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:46 schreef Forbry het volgende:
[..]
In het algemeen zijn dieren/milieu/klimaat, wonen, werken, voeding, privacy, onderwijs, invloed religie/cultuur (en daarbij momenteel dan vooral de Islamitische) en samenwerking binnen EU voor mij toch wel de belangrijkste speerpunten.
quote:We hoorden de gedeputeerde eerder zeggen: 'Wie er ook aan de macht komt in Brabant, er ligt nu eenmaal een rapport en dadelijk een rechterlijke uitspraak. Er kan gewoon even niks in Brabant, Brabant zit gewoon op slot.'
"Dan moet je zorgen dat er een ander rapport komt te liggen met een betere onderbouwing, zodat de rechter daar anders naar gaat kijken."
Een ander rapport, dus andere feiten?
"Je kunt de feiten anders tegen het licht houden."
Manmanmanquote:Op donderdag 16 maart 2023 15:50 schreef TheVulture het volgende:
Brabant wordt interessant, daar gaan we blijkbaar aan de knoppen draaien totdat er een rapport ligt dat wel in de smaak valt
Bron Omroep Brabant: https://www.omroepbrabant(...)l-dit-heeft-geen-zin
Frenken van BBB
[..]
Dat klopt helemaal!quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dan is er GEEN partij voor jou!
Alternative facts 2.0quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:50 schreef TheVulture het volgende:
Brabant wordt interessant, daar gaan we blijkbaar aan de knoppen draaien totdat er een rapport ligt dat wel in de smaak valt
Frenken van BBB
[..]
quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:51 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Alternative facts 2.0
Ja, nee, als je dit interview leest en dit de insteek wordt van de provinciale BBB's de komende vier jaar, gaat er helemaal niets van terechtkomen natuurlijk en kan het land volledig op slot
Pff, ik hoop dat de andere partijen hier toch niet in mee gaan... Brabant is zo langzamerhand toch echt wel een probleemprovincie aan het worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:50 schreef TheVulture het volgende:
Frenken van BBB
[..]
@EttovanBelgiequote:Op donderdag 16 maart 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pff, ik hoop dat de andere partijen hier toch niet in mee gaan... Brabant is zo langzamerhand toch echt wel een probleemprovincie aan het worden.
quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pff, ik hoop dat de andere partijen hier toch niet in mee gaan... Brabant is zo langzamerhand toch echt wel een probleemprovincie aan het worden.
Omdat ze hier een zorgvuldig wetenschappelijk rapport aan de kant gooien.quote:
Dat laatste ben ik met je eens.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat ze hier een zorgvuldig wetenschappelijk rapport aan de kant gooien.
En omdat ze eerder met FvD in zee gingen daar, dat was natuurlijk gewoon een schande.
Dat kan zelfs per regio of gemeente, zo lokaal is stikstofdepositie gelukkig wel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:15 schreef capricia het volgende:
Dat bouwen hè..het land van slot halen..kan dat ook per provincie?
Dus dat we in Noord Holland en Utrecht wel gewoon de stikstof bij de boeren verlagen en kunnen bouwen. En dat we andere provincies dan gewoon bij BBB laten, en niet bouwen.
Kan dat?
Eerst boetes, dan beslaglegging. Daarna politie inzet en als je ontaard in een burgeroorlog inderdaad het leger.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik haat het om de term "het volk" te gebruiken maar als "het volk" het niet meer wil dan houdt het op een gegeven moment op. Hier in Overijssel was het animo om het stikstofbeleid uit te voeren al heel minimaal, maar als straks een derde van de het provinciale bestuur uit BBB-leden bestaat dan wordt het wel heel moeizaam. Wil je dan het leger er op af gaan sturen ofzo?
Linksom of rechtsom: er zullen dingen moeten gaan bewegen. Want zoals het nu gaat gaat het niet meer lukken.
Volgens mij heeft die opmerking van de lijsttrekker hier mee te maken. Hij moet nog even leren hoe hij beter kan communiceren misschien.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat ze hier een zorgvuldig wetenschappelijk rapport aan de kant gooien.
En omdat ze eerder met FvD in zee gingen daar, dat was natuurlijk gewoon een schande.
Het is te hopen dat ze de les zo interpreteren dat er duidelijkheid en zekerheid geboden moet worden. Kan best, want ook BBB wil de stikstofdepositie normaliseren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:14 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, de druk op Adema op met een goed plan te komen waar boeren en natuurbeheer achter staan is nu wel echt gigantisch. Hij heeft nog 2 weken, toch? Ik zou niet graag in zijn schoenen staan, hij moet nu in zijn eentje (tenminste, wat betreft veranwoordelijkheid) het toekomstige probleem tussen provincies en kabinet gaan oplossen, met ook nog eens uit zijn eigen achterban 2 hele verschillende verhalen...
Maar als het hem lukt, dan pakt het allemaal helemaal niet zo slecht uit.
Thanks.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat kan zelfs per regio of gemeente, zo lokaal is stikstofdepositie gelukkig wel.
Ja, dat kan. Ook in Groningen kunnen we trouwens gewoon bouwen, hier speelt stikstof eigenlijk niet (we hebben alleen aan de rand een klein stikstofgevoelig Natura 2000 gebied).quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:15 schreef capricia het volgende:
Dus dat we in Noord Holland en Utrecht wel gewoon de stikstof bij de boeren verlagen en kunnen bouwen. En dat we andere provincies dan gewoon bij BBB laten, en niet bouwen.
Kan dat?
Één van mijn favoriete Natura 2000 gebieden overigens, ik ben er vaak te vinden (en het konikpaard ook)quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Ook in Groningen kunnen we trouwens gewoon bouwen, hier speelt stikstof eigenlijk niet (we hebben alleen aan de rand een klein stikstofgevoelig Natura 2000 gebied).
En in Brabant speelt het bovenmatig veel, want we hebben hier schrale zandgrond.quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Ook in Groningen kunnen we trouwens gewoon bouwen, hier speelt stikstof eigenlijk niet (we hebben alleen aan de rand een klein stikstofgevoelig Natura 2000 gebied).
Ja, dat kan. Ook in Groningen kunnen we trouwens gewoon bouwen, hier speelt stikstof eigenlijk niet (we hebben alleen aan de rand een klein stikstofgevoelig Natura 2000 gebied).quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:15 schreef capricia het volgende:
Kan dat?
Ja, ik kom er ook graag met mijn camera...quote:Op donderdag 16 maart 2023 16:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Één van mijn favoriete Natura 2000 gebieden overigens, ik ben er vaak te vinden (en het konikpaard ook)
[ afbeelding ]
En de bergeend...
[ afbeelding ]
En de boerenzwaluw...
[ afbeelding ]
En duizenden en duizenden kikkers... (en ook insecten, anders waren die kikkers daar niet)...
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |