Jazeker, want als we dat willen kunnen we uit de EU stappen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We zijn nog een soevereine staat hè.
Ze komt iig wel tot dezelfde conclusiequote:Op donderdag 16 maart 2023 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
Guurrechts heeft wat last van vochtige ogen:
[ twitter ]
Wat is woke eigenlijk?quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als woke volledig wordt verbannen van universiteiten dan hebben we inderdaad een deal.
Ja maar het is bijna niet te doen om dit soort verkiezingen met elkaar te vergelijken. Landelijk heb je geen regionale/plaatselijke partijen. Het sentiment is verder nogal aan verandering onderhevig.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:29 schreef hollandia02 het volgende:
Maar ff, 15, 16 of 17 zetels in de eerste kamer, omgerekend is dat 30 tot 34 in de tweede kamer.
Terwijl ze er in werkelijkheid 1 hebben…
Het probleem is dat het altijd vooruitgeschoven is en getraineerd. Er had natuurlijk al 20 jaar aan de stikstofnormen gewerkt kunnen worden, maar goed lobbywerk heeft dat voorkomen. En nu moet het dan eindelijk gebeuren en wordt er een hele partij opgetuigd om het alsnog te voorkomen. En min of meer met succes.quote:Op donderdag 16 maart 2023 13:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg inderdaad. Maar die wil is er bij de linksige types in dit land niet, dus moeten en zullen we voldoen aan stikstofnormen.
Caroline kan me niet snel genoeg ontmaskerd worden als de lobbyist voor het grote geld die ze daadwerkelijk is. Al die familiebedrijven hebben het zwaar door die grote bedrijven, en nu worden ze voor het karretje gespannen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar het is bijna niet te doen om dit soort verkiezingen met elkaar te vergelijken. Landelijk heb je geen regionale/plaatselijke partijen. Het sentiment is verder nogal aan verandering onderhevig.
Je zag gisteren alleen wel bij Caroline al de dollartekens in haar ogen komen dat ze wellicht premier kan worden, dus het kan ook zomaar zijn dat ze de strategie om zich als ongehoorde buitenstaander te profileren wil doortrekken.
Wat dat betreft moet je BBB nu daarom ook de macht geven waar ze dat hebben afgedwongen. Dat werkt als strategie vaak het beste, want dan worden ze onderdeel van het door hen zelf benoemde probleem en zien hun kiezers dat besturen wel degelijk anders is dan roepen vanaf de zijlijn.
Blijf ook altijd lachen om zo'n potsierlijk randstedelijk lyceummeisje wiens vader kennelijk ook nog een of andere hoge pief in cultuurland was. Je hebt niets met boeren, muts. Die zakdoek om je nek gebruikte mijn opa vroeger om z'n neus aan af te vegen of in slechte tijden z'n reet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
Guurrechts heeft wat last van vochtige ogen:
[ twitter ]
Haha ja, ik zat net ook even door die feed van Vlaardingerbroek te scrollen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:20 schreef koemleit het volgende:
Lol ik lees nu de tweets van dom rechts op Twitter.(Raisa, Eva, Sietske dat werk)
Maar die vinden dus bbb geen oppositie en onderdeel van "het kartel"..
CU heeft in deze discussie echt een probleem en wil er denk ik zo snel mogelijk vanaf. Ik merk dat echt bij alle gesprekken met CU-leden en sympathisanten: de helft van de CU leden is zoals ik en zit tegen GL aan, wil vooral de natuur beschermen. De andere helft zit echt op het BBB spoor en steunt vooral de boeren, tot aan omgedraaide vlaggen en boerenzakdoeken aan toe. De achterban is op dot terrein echt enorm verdeeld.quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:50 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
CU is eigenlijk een beetje een vreemde eend in de bijt in deze discussie. Staat van harte achter de doelen en zal van daaruit het liefst over links willen, maar aan de andere kant vinden ze het ook belangrijk om de transitie samen met de boeren vorm te geven, wat meer overeenkomt met BBB. Zou mij niet verbazen als die in beginsel met beide partijen wel willen onderhandelen en dan kijken wie het meest hun kant op wil komen
quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat is natuurlijk onzin, want op het moment dat VVD en CDA het stikstof verhaal "afzeggen" trekt D66 de stekker uit het kabinet. Komen er nieuwe verkiezingen, en dan is het nog maar afwachten hoe de kaarten geschud worden.
Ik voorspel dan een inkrimping van de VVD, en waar die zetels ook heengaan, dat helpt niet mee aan de kans voor een "rechts kabinet". Simpelweg omdat de meeste "partijtjes" rechts van de VVD te instabiel zijn, en een aardige kans op imploderen hebben bij het idee dat ze moeten gaan regeren.D66 kan dat doen, maar dat is wel enorm bluffen zonder goede kaarten. De kans dat ze dan blijven zitten met zelf een zetel of 8 en een enorm conservatieve Tweede Kamer is echt enorm. Dat is echt een enorme gok, nu de stekker er uit. Echt all-in gaan met een slechte hand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Je ziet het ook terug in de uitslagen. In de echte boerengebieden krijgen we echt flinke klappen, daarbuiten valt het nog alleszins mee. Vooral jammer dat CU van oudsher best groot is in die boerengebieden en het dus ook vertaalt naar (mogelijk) halvering qua zetels.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU heeft in deze discussie echt een probleem en wil er denk ik zo snel mogelijk vanaf. Ik merk dat echt bij alle gesprekken met CU-leden en sympathisanten: de helft van de CU leden is zoals ik en zit tegen GL aan, wil vooral de natuur beschermen. De andere helft zit echt op het BBB spoor en steunt vooral de boeren, tot aan omgedraaide vlaggen en boerenzakdoeken aan toe. De achterban is op dot terrein echt enorm verdeeld.
Dat is voor alle coalitiepartijen nu een dergelijke gok.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
D66 kan dat doen, maar dat is wel enorm bluffen zonder goede kaarten. De kans dat ze dan blijven zitten met zelf een zetel of 8 en een enorm conservatieve Tweede Kamer is echt enorm. Dat is echt een enorme gok, nu de stekker er uit. Echt all-in gaan met een slechte hand.
Ik ga weer terug naar Nijmegen denk ik.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:14 schreef Faraday01 het volgende:
Havanna aan de Waal , nou ja blijft Havanna aan de Waal
PvdA,GL,PvdD en Volt samen de helft van de stemmen
De omgeving van Nijmegen daarentegen...quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:25 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik ga weer terug naar Nijmegen denk ik.
Precies, D66 heeft ook niet de flow om nu te breken. D66 dacht met Kaag in het kielzog van Rutte de eerstvolgende premierskandidaat te hebben als hij afzwaait, maar zij heeft ook een paar beste krassen opgelopen door akkefietjes die ingaan tegen het gepropageerde "nieuw leiderschap" en ze roept ondertussen zoveel weerstand op dat dat een gemiste kans is.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
D66 kan dat doen, maar dat is wel enorm bluffen zonder goede kaarten. De kans dat ze dan blijven zitten met zelf een zetel of 8 en een enorm conservatieve Tweede Kamer is echt enorm. Dat is echt een enorme gok, nu de stekker er uit.
Die halvering is ook omdat er 4 jaar terug onmogelijk goed werd gescoord. 4 zetels, in de Eerste Kamer bijna net zo groot als in de Tweede Kamer, dat sloeg eigenlijk nergens op. 3 zetels was altijd al het maximum voor deze verkiezingen, zou wel zonde zijn als het er nu 2 worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:25 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Je ziet het ook terug in de uitslagen. In de echte boerengebieden krijgen we echt flinke klappen, daarbuiten valt het nog alleszins mee. Vooral jammer dat CU van oudsher best groot is in die boerengebieden en het dus ook vertaalt naar (mogelijk) halvering qua zetels.
En in deze coalitie en het huidige politieke landschap is het ook gewoon nagenoeg onmogelijk om die twee groepen echt bij elkaar te krijgen en samen te houden, maakt het extra lastig
Daar zit ik dan wel nogquote:Op donderdag 16 maart 2023 15:26 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
De omgeving van Nijmegen daarentegen...
Het is vanuit VVD-perspectief best slim om te breken en een constructie op te tuigen zoals in 2002 of 2010 waarbij BBB door de mand valt. Vervolgens is de kans groot dat ze weer een jaar of 5 verzekerd zijn van een aardig percentage populistische stemmen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, D66 heeft ook niet de flow om nu te breken. D66 dacht met Kaag in het kielzog van Rutte de eerstvolgende premierskandidaat te hebben als hij afzwaait, maar zij heeft ook een paar beste krassen opgelopen die ingaan tegen het gepropageerde "nieuw leiderschap" en roept ondertussen zoveel weerstand op dat dat een gemiste kans is.
Probleem is alleen wel wie er dan wel premierwaardig is als Rutte vertrekt. Dan zal er toch ergens een nieuweling bij de gevestigde partijen moeten opstaan.
Zonde, CU presenteert zich toch een beetje als het nette alternatief tegenover SGP voor de wat strengere gemeenschap wat betreft geloof.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:25 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Je ziet het ook terug in de uitslagen. In de echte boerengebieden krijgen we echt flinke klappen, daarbuiten valt het nog alleszins mee. Vooral jammer dat CU van oudsher best groot is in die boerengebieden en het dus ook vertaalt naar (mogelijk) halvering qua zetels.
En in deze coalitie en het huidige politieke landschap is het ook gewoon nagenoeg onmogelijk om die twee groepen echt bij elkaar te krijgen en samen te houden, maakt het extra lastig
CU gaat nooit breken op stikstof, daarvoor zijn ze zelf te verdeeld. Als CU de boel laat klappen, is het op asiel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 15:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is voor alle coalitiepartijen nu een dergelijke gok.
Die gaan echt niet vallen. Of zie jij CU eruit stappen?
Sp stad Oss ook ruim naar BBBquote:Op donderdag 16 maart 2023 15:26 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
De omgeving van Nijmegen daarentegen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |