abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208407438
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik hoop wel dat ze er met BBB niet uit komen, dan kunnen de PvdA en GL uitruil doen met een wat linkser beleid op andere fronten. Nederland is de afgelopen 12 jaar op economische standpunten al te veel verrechtst.

Zolang het er maar niet op neerkomt dat de uitruil met asielregelingen wordt.
Ik wil prima concessies doen op economisch beleid als er op immigratie, wokisme en integratie maar een zware slag naar rechts gemaakt wordt.
pi_208407452
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tsja, Weird Duk volgen en dan feiten verwachten is natuurlijk ook een beetje naïef.
Dat was niet dezelfde tweet.
  Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 14:59:58 #33
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208407476
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik wil prima concessies doen op economisch beleid als er op immigratie, wokisme en integratie maar een zware slag naar rechts gemaakt wordt.
Wokisme kan me niet zoveel schelen en vind ik ook politiek niet zo interessant. Of daar heel 'links' of 'rechts' beleid is maakt me niet zoveel uit.

Op het asielbeleid mag het allemaal best wat strakker, op economisch beleid mag het juist op bepaalde punten naar links (dus eigenlijk ook strakker qua handhaving en straffen van de grote spelers)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208407481
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Oh ok, dus in ruil voor wokisme wil jij wel stikstof maatregelen accepteren? Deal!
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 15:00:38 #35
8781 crew  Frutsel
pi_208407486
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:38 schreef Faraday01 het volgende:
Nieuwe prognose 16 zetels voor BBB
AD meldt zelfs in de titel "Mogelijk zelfs 17".
Waar komt dat ineens allemaal vandaan dan?
pi_208407494
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wokisme kan me niet zoveel schelen en vind ik ook politiek niet zo interessant. Of daar heel 'links' of 'rechts' beleid is maakt me niet zoveel uit.

Op het asielbeleid mag het allemaal best wat strakker, op economisch beleid mag het juist op bepaalde punten naar links (dus eigenlijk ook strakker qua handhaving en straffen van de grote spelers)
Ik vind wokisme wel interessant, mocht je daar wat meer over willen weten: Stuur maar een DM. Heeft enorme culturele impact momenteel en werkt erg ontwrichtend voor de samenleving.

Qua economie ben ik het wel met je eens.
pi_208407498
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Asielbeleid kan, volgens mij, nauwelijks strenger, het enige wat beter kan en moet is daadwerkelijke uitzetting bij afwijzing en de snelheid van beoordeling.
pi_208407512
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh ok, dus in ruil voor wokisme wil jij wel stikstof maatregelen accepteren? Deal!
Als woke volledig wordt verbannen van universiteiten dan hebben we inderdaad een deal.
pi_208407515
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:00 schreef Frutsel het volgende:

[..]
AD meldt zelfs in de titel "Mogelijk zelfs 17".
Waar komt dat ineens allemaal vandaan dan?
Het AD? :D

Alle stemmen zijn nog niet geteld en er speelt nog de verdeling van restzetels.
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:03:00 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208407519
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Asielbeleid kan, volgens mij, nauwelijks strenger, het enige wat beter kan en moet is daadwerkelijke uitzetting bij afwijzing en de snelheid van beoordeling.
En zero tolerance voor statushouders die zich schuldig maken aan stevige delicten zoals verkrachting etc.
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 15:03:47 #41
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_208407531
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind wokisme wel interessant, mocht je daar wat meer over willen weten: Stuur maar een DM. Heeft enorme culturele impact momenteel en werkt erg ontwrichtend voor de samenleving.

Want jij bent professor in wokisme ofzo? :') Wokisme bestaat niet en maakt geen deel uit van beleid, je bent paranoia.
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:04:56 #42
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208407544
Ah, we gaan weer tegen windmolens vechten?
pi_208407545
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:03 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Want jij bent professor in wokisme ofzo? :') Wokisme bestaat niet en maakt geen deel uit van beleid, je bent paranoia.
Ik ben een kenner inderdaad.
pi_208407546
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:03 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Shhhhh! We hebben hem waar we hem willen hebben aangezien woke helemaal geen definitie kent kun je gewoon roepen dat woke nu verboden is ;)
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 15:05:36 #45
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_208407550
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik ben een kenner inderdaad.
Gelachen.
pi_208407554
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:04 schreef Hamlapjes het volgende:
Ah, we gaan weer tegen windmolens vechten?
Doet de PVV al sinds jaar en dag met groot succes. Nou ja, voor zichzelf, uiteraard.
  Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 15:05:52 #47
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208407555
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Maar de rol van de politiek is daarin natuurlijk moeizaam. Dan kom je hoogstens tot van die maatregelen rondom de transgenderwet in Schotland waar het misschien allemaal iets te makkelijk wordt bedacht, maar veel meer dan dat is er voor de politiek niet te bepalen. Ik ben zelf ook geen voorstander van die niet al te sterk uitgedachte wet.

Ja, je kunt natuurlijk gewoon het homohuwelijk verbieden om even een dwarsstraat te noemen, maar dat lijkt me nu niet echt een gezonde stap.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_208407581
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:45 schreef beantherio het volgende:

[..]
Dit soort reacties wekken de indruk dat het "stikstofprobleem" een soort van "universele waarheid" is. Dat valt in de praktijk tegen: het is heel erg gebonden aan keuzes die ooit gemaakt zijn over aangewezen gebieden en gekozen niveau's. En sowieso aan wat je als "natuur" wilt zien. E.a. is in een dichtbevolkt land als Nederland heel anders dan in veel grotere landen.
Dit is dan weer te makkelijk: sommige keuzes uit het verleden zijn bindend wat je daar ook van moge vinden. De instanties die ik noemde houden de regering aan die taak.

Als je niks aan stikstof wilt doen, dan moet Nederland uit de EU. Dat is volstrekt onrealistisch. Blijf je in de EU, moet je die stikstof aanpakken.

En ookal zou je eruit stappen: ook Nederlandse wetten verplichten de regering zorg te dragen voor het milieu. Je krijgt dan RvS en de rechter tegen je.

Echt, wat jullie hier voorstellen (en wat nog veel extremer is dan wat BBB in z'n programma heeft staan) kan alleen als je uit de EU gaat en twee termijnen lang rechtsconservatieve partijen aan de macht hebt.

Gaat gewoon niet gebeuren. Ook als de TK straks god verhoede BBB-VVD-CDA zou worden komen ze hier niet onderuit.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 16 maart 2023 @ 15:11:48 #49
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_208407625
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb weleens gedacht, het gaat vaak over 'opvang in de regio' rondom asielbeleid. Zou het met de geldende internationale verdragen mogelijk zijn om vanuit de westerse landen hoogwaardige opvang te realiseren in die regio's? Waarmee de westerse landen hier wel verantwoordelijk voor zijn, maar je niet meteen grote vluchtelingenstromen over de halve wereld hebt. En dat kan die landen in de regio dan ook ondersteunen in de grote opvang die ze vaak nu al doen in zo'n situatie.

Denk dat veel mensen, zowel links als rechts, het er wel mee eens zijn dat het het beste is om mensen zo dicht mogelijk bij huis te houden, ook om enige tijd later het land weer op te kunnen bouwen bijvoorbeeld. Je ziet toch best vaak dat zo'n plotselinge vluchtelingenstroom ook een braindrain met zich meebrengt vanuit die landen hierheen. Op zich niet ongunstig voor ons, maar voor de gelijkheid op het wereldtoneel eigenlijk ook niet bepaald optimaal.

(Dit is uiteraard volledig los van hoe uitvoerbaar zoiets vervolgens zou zijn, maar ik zit soms te denken hoe we zo'n punt kunnen oplossen op een manier die voor iedereen acceptabel is)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 15:11:59 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208407630
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:07 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dit is dan weer te makkelijk: sommige keuzes uit het verleden zijn bindend wat je daar ook van moge vinden. De instanties die ik noemde houden de regering aan die taak.

Als je niks aan stikstof wilt doen, dan moet Nederland uit de EU. Dat is volstrekt onrealistisch. Blijf je in de EU, moet je die stikstof aanpakken.

En ookal zou je eruit stappen: ook Nederlandse wetten verplichten de regering zorg te dragen voor het milieu.

Echt, wat jullie hier voorstellen (en wat nog veel extremer is dan wat BBB in z'n programma heeft staan) kan alleen als je uit de EU gaat en twee termijnen lang rechtsconservatieve partijen aan de macht hebt.

Gaat gewoon niet gebeuren. Ook als de TK straks god verhoede BBB-VVD-CDA zou worden komen ze hier niet onderuit.
We zijn nog een soevereine staat hè.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208407644
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]
We zijn nog een soevereine staat hè.
Jazeker, want als we dat willen kunnen we uit de EU stappen.

Totaal onrealistisch, maar ja. Technisch gezien juist.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_208407651
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
Guurrechts heeft wat last van vochtige ogen:
[ twitter ]
Ze komt iig wel tot dezelfde conclusie :P
pi_208407656
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als woke volledig wordt verbannen van universiteiten dan hebben we inderdaad een deal.
Wat is woke eigenlijk?
Incelfrikandel
pi_208407663
Havanna aan de Waal , nou ja blijft Havanna aan de Waal :D

PvdA,GL,PvdD en Volt samen de helft van de stemmen
pi_208407734
Je zult maar zo onzeker zijn over je eigen geaardheid dat je bereidt zou zijn om een fucking regenboogvlag mee te nemen in onderhandelingen over het regeringsbeleid :')
pi_208407744
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:29 schreef hollandia02 het volgende:
Maar ff, 15, 16 of 17 zetels in de eerste kamer, omgerekend is dat 30 tot 34 in de tweede kamer.

Terwijl ze er in werkelijkheid 1 hebben…
Ja maar het is bijna niet te doen om dit soort verkiezingen met elkaar te vergelijken. Landelijk heb je geen regionale/plaatselijke partijen. Het sentiment is verder nogal aan verandering onderhevig.

Je zag gisteren alleen wel bij Caroline al de dollartekens in haar ogen komen dat ze wellicht premier kan worden, dus het kan ook zomaar zijn dat ze de strategie om zich als ongehoorde buitenstaander te profileren wil doortrekken.

Wat dat betreft moet je BBB nu daarom ook de macht geven waar ze dat hebben afgedwongen. Dat werkt als strategie vaak het beste, want dan worden ze onderdeel van het door hen zelf benoemde probleem en zien hun kiezers dat besturen wel degelijk anders is dan roepen vanaf de zijlijn.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208407780
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 13:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Waar een wil is, is een weg inderdaad. Maar die wil is er bij de linksige types in dit land niet, dus moeten en zullen we voldoen aan stikstofnormen.
Het probleem is dat het altijd vooruitgeschoven is en getraineerd. Er had natuurlijk al 20 jaar aan de stikstofnormen gewerkt kunnen worden, maar goed lobbywerk heeft dat voorkomen. En nu moet het dan eindelijk gebeuren en wordt er een hele partij opgetuigd om het alsnog te voorkomen. En min of meer met succes.
Daar hebben linksige types verder niet zoveel van doen. Die kijken en roepen al decennia toe via de zijlijn.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 maart 2023 @ 15:20:37 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208407783
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2023 15:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ja maar het is bijna niet te doen om dit soort verkiezingen met elkaar te vergelijken. Landelijk heb je geen regionale/plaatselijke partijen. Het sentiment is verder nogal aan verandering onderhevig.

Je zag gisteren alleen wel bij Caroline al de dollartekens in haar ogen komen dat ze wellicht premier kan worden, dus het kan ook zomaar zijn dat ze de strategie om zich als ongehoorde buitenstaander te profileren wil doortrekken.

Wat dat betreft moet je BBB nu daarom ook de macht geven waar ze dat hebben afgedwongen. Dat werkt als strategie vaak het beste, want dan worden ze onderdeel van het door hen zelf benoemde probleem en zien hun kiezers dat besturen wel degelijk anders is dan roepen vanaf de zijlijn.
Caroline kan me niet snel genoeg ontmaskerd worden als de lobbyist voor het grote geld die ze daadwerkelijk is. Al die familiebedrijven hebben het zwaar door die grote bedrijven, en nu worden ze voor het karretje gespannen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208407785
Lol ik lees nu de tweets van dom rechts op Twitter.(Raisa, Eva, Sietske dat werk)
Maar die vinden dus bbb geen oppositie en onderdeel van "het kartel".

:')

:').
pi_208407791
quote:
6s.gif Op donderdag 16 maart 2023 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
Guurrechts heeft wat last van vochtige ogen:
[ twitter ]
Blijf ook altijd lachen om zo'n potsierlijk randstedelijk lyceummeisje wiens vader kennelijk ook nog een of andere hoge pief in cultuurland was. Je hebt niets met boeren, muts. Die zakdoek om je nek gebruikte mijn opa vroeger om z'n neus aan af te vegen of in slechte tijden z'n reet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')