Prima plan, dan gaat de BBB er dus voor zorgen dat die boeren vrijwillig stoppen. Helemaal top.quote:
Schoolvoorbeeld van het ontstaan van facisme dit.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:31 schreef yats het volgende:
Deze verkiezingen zijn het beste argument ooit voor inperking van het kiesrecht.
Nou kan het kabinet zelf onteigenen en hebben ze daar zelfs geen kamermeerderheden voor nodig, omdat dit altijd individuele besluiten zijn en daar debateert de Kamer niet over (net als bij individuele asielbesluiten, bijvoorbeeld).quote:
Het is toch knap iedere keer weer een orginele uitvlucht te verzinnen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De SP heeft weer een nieuwe oorzaak die vooral niet gelieerd is aan het politbureau van de SP!
Dat zeggen ze niet overal, er zijn ook tegengeluiden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zeer bijzonder dat als ze overal zeggen dat te veel stikstof slecht is voor natuur jij op conclusie komt dat het wel mee zal vallen...
Droomcoalitie juist.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:33 schreef BlackLining het volgende:
Oh man. In Brabant is BBB-VVD-CDA-JA21 mogelijk. Wat een verschrikking.
Tegelijkertijd is wel of niet omteigenen in z’n algemeenheid natuurlijk wel gewoon een beleidsbeslissing en ik durf de voorspelling wel aan dat de Kamer daar ook erg geïnteresseerd in zal zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou kan het kabinet zelf onteigenen en hebben ze daar zelfs geen kamermeerderheden voor nodig, omdat dit altijd individuele besluiten zijn en daar debateert de Kamer niet over (net als bij individuele asielbesluiten, bijvoorbeeld).
Maar onteigenen is ook helemaal niet de eerste route, omdat onteigenen zeker 8 tot 10 jaar kan duren. Dat onteigenen is vooral een woord dat BBB veel gebruikt, niet de coalitie.
Volgens mij kan de rechter in Nederland, in het kader van de bestaande wetgeving, onteigenen op grond van maatschappelijk belang en dat kan al heel lang. Het is in Rotterdam veel toegepast bij stadsvernieuwing bijvoorbeeld en dat duurt bepaald geen 8-10 jaar.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou kan het kabinet zelf onteigenen en hebben ze daar zelfs geen kamermeerderheden voor nodig, omdat dit altijd individuele besluiten zijn en daar debateert de Kamer niet over (net als bij individuele asielbesluiten, bijvoorbeeld).
Maar onteigenen is ook helemaal niet de eerste route, omdat onteigenen zeker 8 tot 10 jaar kan duren. Dat onteigenen is vooral een woord dat BBB veel gebruikt, niet de coalitie.
Dus je hebt je ingelezen, maar weet het desalniettemin toch te presteren feitelijke onjuistheden te poneren. Props, tien met een griffel.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Laat ik me nou net wel ingelezen hebben.
Kom maar met bronnenquote:Op donderdag 16 maart 2023 09:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat zeggen ze niet overal, er zijn ook tegengeluiden.
PIETJEPUKKEDquote:Op donderdag 16 maart 2023 09:40 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dus je hebt je ingelezen, maar weet het desalniettemin toch te presteren feitelijke onjuistheden te poneren. Props, tien met een griffel.
Ja, wel als het over grote aantallen gaat, niet als het over 1 of 2 dwarsliggers die helemaal niks aan reductie willen doen gaat.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is wel of niet omteigenen in z’n algemeenheid natuurlijk wel gewoon een beleidsbeslissing en ik durf de voorspelling wel aan dat de Kamer daar ook erg geïnteresseerd in zal zijn.
Hier gaat het over 5 jaar, dat is nog steeds een veel langere route dan uitkopen: https://eenvandaag.avrotr(...)-nog-vreselijk-lang/quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij kan de rechter in Nederland, in het kader van de bestaande wetgeving, onteigenen op grond van maatschappelijk belang en dat kan al heel lang. Het is in Rotterdam veel toegepast bij stadsvernieuwing bijvoorbeeld en dat duurt bepaald geen 8-10 jaar.
Ik weet dat wel zeker. Het onteigeningsgebeuren gaat overigens wel fors veranderen met de komst van de omgevingswwt. Gaat van de civiele naar de bestuursrechtelijke kolom. Maar dat geheel terzijde.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij kan de rechter in Nederland, in het kader van de bestaande wetgeving, onteigenen op grond van maatschappelijk belang en dat kan al heel lang. Het is in Rotterdam veel toegepast bij stadsvernieuwing bijvoorbeeld en dat duurt bepaald geen 8-10 jaar.
Ik woon in de grootste nieuwbouwlokatie van NL. De bouw van 20.000 nieuwe woningen staan op het spel door de stikstofregels. Nu er geen boeren uitgekocht gaan worden (dat denk ik, bij deze uitslag), gaat dat dramatisch zijn voor de verdere woningbouw.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leuk, in mijn dorp staat er niets, maar dan ook echt niets, leeg. In de afgelopen 20 jaar zijn er welgeteld 30 huizen gebouwd waarvan de goedkoopste, nieuwbouw, 350K was.
Er is nu een plan voor 19(!) nieuwe woningen waarvan welgeteld 6(!) huurwoningen zijn in het goedkopere segment.
En de protesten daartegen zijn aanzienlijk.
Dat is gewoon voortzetting van huidig beleid.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:33 schreef BlackLining het volgende:
Oh man. In Brabant is BBB-VVD-CDA-JA21 mogelijk. Wat een verschrikking.
Ok, dat wist ik niet, ik weet van de huidige situatie omdat een vriend van mij als jurist voor de Gemeente Rotterdam werkte en de stadsvernieuwing begeleidde.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet dat wel zeker. Het onteigeningsgebeuren gaat overigens wel fors veranderen met de komst van de omgevingswwt. Gaat van de civiele naar de bestuursrechtelijke kolom. Maar dat geheel terzijde.
Ik zit goed voor de rest van mijn leven. Op het platteland en mijn huis is als een idioot in waarde gestegen omdat er hier sowieso al niet gebouwd mocht worden en daar veranderd niets aan. Jammer voor al die mensen die een betaalbare woning willen maar soit, iemand moet bereid zijn een offer te brengen voor de boeren. Toch?quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik woon in de grootste nieuwbouwlokatie van NL. De bouw van 20.000 nieuwe woningen staan op het spel door de stikstofregels. Nu er geen boeren uitgekocht gaan worden (dat denk ik, bij deze uitslag), gaat dat dramatisch zijn voor de verdere woningbouw.
Maar ach, ik heb al een huis.
@GuusMeeuwisquote:Op donderdag 16 maart 2023 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Brabant wordt dus weer het lachertje van de klas.
Uitkopen is BBB helemaal niet tegen, zeggen ze zelf.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik woon in de grootste nieuwbouwlokatie van NL. De bouw van 20.000 nieuwe woningen staan op het spel door de stikstofregels. Nu er geen boeren uitgekocht gaan worden (dat denk ik, bij deze uitslag), gaat dat dramatisch zijn voor de verdere woningbouw.
Maar ach, ik heb al een huis.
Uitkopen is altijd de prioriteit geweest. Er is ook altijd gezegd dat onteigening een laatste redmiddel moet zijn maar wel dat het mogelijk is als zodanig.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uitkopen is BBB helemaal niet tegen, zeggen ze zelf.
Uitkopen niet, onteigenen wel. Ik vraag me af of BBB kan regelen dat er binnen een korte termijn genoeg boeren stoppen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uitkopen is BBB helemaal niet tegen, zeggen ze zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |