Handjes zwaaien dus en hopen dat niemand achter het scherm kijkt bij de Tovenaar van Oz. Ach, werkt al jaren voor de PVV, de FvD en wat dies meer zij dus why not.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat staat er niet, waar dat geld vandaan moet komen. Gewoon 'Het Rijk'.
Ik vind dit allemaal niet zulke rechtse standpunten. Dus ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk vorm gaat krijgen.
En als je BBB niet als 'rechtser dan de VVD' ziet, dan is rechts kleiner geworden.
Dat sws.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
De populairste populisten beloven ruimschoots gratis geld.
SP in, wat was het, 2006? Maar ja, Balkenende ging er niet mee in zee.quote:Op donderdag 16 maart 2023 08:51 schreef KoosVogels het volgende:
De BBB is natuurlijk de zoveelste in een reeks van partijen waar het gedesillusioneerde deel van het electoraat zijn hoop op vestigt. Na de LPF, de PVV, Verdonk (in mindere mate) en FvD is daar nu dus de BBB.
Het is afwachten, maar dikke kans dat ook de BBB de verwachtingen niet waar kan maken, waarna een nieuwe partij over een paar jaar weer in dat gat springt.
Dan had Nederland twee jaar geleden anders moeten stemmen. VVD heeft nou ook weer geen gigantisch verlies geleden trouwens.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:03 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dat is inderdaad afwachten inderdaad. Alhoewel dit wel aantoont dat Nederland een nieuwe wind in het kabinet wilt en het huidige spuugzat is.
Bos lijkt me sterkquote:Op donderdag 16 maart 2023 09:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je kunt de B's makkelijk rebranden:
Banken
Business
Bruinkool
Bos
Je kunt er alle kanten mee uit
Gristus, Gelderlandquote:Op donderdag 16 maart 2023 08:17 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja inderdaad... de linkse bolwerken A'dam, R'dam & Utrecht (Misschien ook Nijmegen) blijven links stemmen... Vandaar ook zo nu en dan rariteit nieuwsberichten zoals, uit je sociale huis als de kinderen groot zijn! (A'dam)
Aardverschuiving Eerste Kamer; zo is er in jouw gemeente gestemd.
Alles is voor BBB.quote:
En dan die hele kleine vvd enclave boven Arnhemquote:Op donderdag 16 maart 2023 09:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Alles is voor BBB.(Alles is voor Bassie, alles is voor Bassie!)
Mijn gemeente (Apeldoorn) is nog niet geteld zie ik. Daar zit doorgaans wel de nodige VVD.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dan die hele kleine vvd enclave boven Arnhem
Er zijn gekkere dingen gebeurd, een beetje draaien is een populist niet vreemdquote:Op donderdag 16 maart 2023 09:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bos lijkt me sterk
Ik zie het wel voor me dat ze allerlei woonwijken in de natuur willen bouwen
Ja, LPF toestanden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:25 schreef TheVulture het volgende:
Het mooie is dat BBB waarschijnlijk hun eerste paar mensen op de lijst nog wel fatsoenlijk gescreend heeft en ook op basis van eerdere ervaring daar heeft geplaatst, er komen nu alleen ineens veel meer ongeleide projectielen bij die nooit hadden gedacht in de Staten gekozen te worden. Succes daarmee Caroline
Niet heel vreemd als ze op het provinciehuis bommetjes als "Stroe City" droppen, wat al niet mogelijk is omdat het tegen Natura2000 gebied aan ligt.quote:
Dat ik dat niet verwacht had. Niet in deze hoedanigheidquote:Op donderdag 16 maart 2023 09:31 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat is er specifiek met Gelderland? Gaat precies zoals in alle provincies.
My peoplequote:
En dat geeft de coalitie nog twee jaar om de onbeschrijfelijke puinhoop die hiertoe heeft geleidt op te ruimen. Heb er een hard hoofd in of ze ertoe in staat zijn.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:25 schreef TheVulture het volgende:
Het mooie is dat BBB waarschijnlijk hun eerste paar mensen op de lijst nog wel fatsoenlijk gescreend heeft en ook op basis van eerdere ervaring daar heeft geplaatst, er komen nu alleen ineens veel meer ongeleide projectielen bij die nooit hadden gedacht in de Staten gekozen te worden. Succes daarmee Caroline
Dat zou mij niet verbazen maar aan de andere kant, mischien zien die boeren nu juist meer brood in verkopen omdat ze hopen op een hogere prijs door BBB.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:42 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zouden er boeren zijn die in gesprek waren met de provincie over stoppen/uitkopen nu vrolijk doorgaan met de gedachte dat iedereen vrolijk op de oude voet verder kan?
Rutte heeft gewoon weer een plaat voor zijn kop hoor, ook na gisteren.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:03 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Dat is inderdaad afwachten inderdaad. Alhoewel dit wel aantoont dat Nederland een nieuwe wind in het kabinet wilt en het huidige spuugzat is.
Het hele frame dat BBB alles bij het oude wil laten en overal tegen is, is onzin.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:42 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zouden er boeren zijn die in gesprek waren met de provincie over stoppen/uitkopen nu vrolijk doorgaan met de gedachte dat iedereen vrolijk op de oude voet verder kan?
GL en PvdA hebben nauwelijks iets gewonnen hoor, ze verkopen het nu leuk door het op elkaar te vegen maar in feite zijn ze vrijwel net zo groot als dat ze in 2019 waren. Maar eens dat er meerdere wegen naar een oplossing kunnen leiden, en hopelijk is dat er niet een van stilstand en blokkade.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En dat geeft de coalitie nog twee jaar om de onbeschrijfelijke puinhoop die hiertoe heeft geleidt op te ruimen. Heb er een hard hoofd in of ze ertoe in staat zijn.
Je kunt wat mij betreft ook niet zomaar negeren dat GL-PvdA gewoon net zo groot is geworden als de BBB. Wat nu dan? Wel doorgaan met stikstofbeleid, maar met veel betere regelingen en vooral meer duidelijkheid voor boeren?
Het grootste probleem voor de coalitie is nu denk ik dat die "linkse wolk" wel eens een stuk minder bereid zou kunnen zijn de coalitie aan een meerderheid te helpen, want dat doen ze regelmatig om vervolgens tot tegenstander van Rutte en Schippers gebombardeerd te worden, wat ze deze keer geen windeieren gelegd heeft overigens.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En dat geeft de coalitie nog twee jaar om de onbeschrijfelijke puinhoop die hiertoe heeft geleidt op te ruimen. Heb er een hard hoofd in of ze ertoe in staat zijn.
Je kunt wat mij betreft ook niet zomaar negeren dat GL-PvdA gewoon net zo groot is geworden als de BBB. Wat nu dan? Wel doorgaan met stikstofbeleid, maar met veel betere regelingen en vooral meer duidelijkheid voor boeren?
Het belletje van Bomhofquote:
Ja, maar de andere kant is dat het kabinet dan ook de mogelijkheid heeft om een meerderheid via de BBB te halen in de 1e kamer en daarmee verliest links invloed.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het grootste probleem voor de coalitie is nu denk ik dat die "linkse wolk" wel eens een stuk minder bereid zou kunnen zijn de coalitie aan een meerderheid te helpen, want dat doen ze regelmatig om vervolgens tot tegenstander van Rutte en Schippers gebombardeerd te worden, wat ze deze keer geen windeieren gelegd heeft overigens.
Precies, ik zou het raar vinden als GL/PvdA helemaal niets willen omdat ze de plannen niet ver genoeg vinden gaan. Dan kun je beter wel die kleine stappen accepteren ipv aan rechts overgeleverd te worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar de andere kant is dat het kabinet dan ook de mogelijkheid heeft om een meerderheid via de BBB te halen in de 1e kamer en daarmee verliest links invloed.
Dat doen ze dan ook nooit, 'de linkse wolk' redt Rutte regelmatig en heeft zelfs al eens een compleet kutkabinet van hem gered.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, ik zou het raar vinden als GL/PvdA helemaal niets willen omdat ze de plannen niet ver genoeg vinden gaan. Dan kun je beter wel die kleine stappen accepteren ipv aan rechts overgeleverd te worden.
Zijn ook gewoon 15 zetels in de EK. En waar je bij de BBB nog JA21 en eventueel FVD erbij kunt trekken kun je over de progressieve kant nog kijken naar PvdD en Volt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
GL en PvdA hebben nauwelijks iets gewonnen hoor, ze verkopen het nu leuk door het op elkaar te vegen maar in feite zijn ze vrijwel net zo groot als dat ze in 2019 waren. Maar eens dat er meerdere wegen naar een oplossing kunnen leiden, en hopelijk is dat er niet een van stilstand en blokkade.
Dat neem ik ze ook behoorlijk kwalijk. Zij zijn net zo schuldig als de D66 voor dit kutbeleid, dat begon met Rutte 2 al.quote:Op donderdag 16 maart 2023 09:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook nooit, 'de linkse wolk' redt Rutte regelmatig en heeft zelfs al eens een compleet kutkabinet van hem gered.
Als je regionaal gaat kijken is er in de meer perifere gebieden wel een trek naar BBB/rechts en in de centrale gebieden naar PvdA/GL/links/progressiefquote:Op donderdag 16 maart 2023 10:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zijn ook gewoon 15 zetels in de EK. En waar je bij de BBB nog JA21 en eventueel FVD erbij kunt trekken kun je over de progressieve kant nog kijken naar PvdD en Volt.
Dat men binnen boosrechts naar de nieuwe Messias is gelopen wil niet zeggen dat het hele land nu de vlag op z'n kop heeft hangen.
Dat 'het' 'anders' moet kun je nu wel concluderen ja. Dat dat allemaal op de manier van de BBB moet is electoraal gezien onzin.
Dat was inderdaad ook de reden waarom ik heel lang getwijfeld heb om op de PvdA te stemmen en dat uiteindelijk alleen maar heb gedaan omdat ik geen serieus alternatief wist. Ik vind het beleid zoals dat sec van de onderhandelings- en tekentafel is gekomen overigens niet onverdeeld kut, maar er is wel een enorme bestuurlijke vertrouwenscrisis en langlopende kwesties blijven maar doorslepen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat neem ik ze ook behoorlijk kwalijk. Zij zijn net zo schuldig als de D66 voor dit kutbeleid, dat begon met Rutte 2 al.
De echte groter teleursteller die zijn kiezers het meeste in de steek gelaten heeft, verloochend zelfs, is natuurlijk Baudet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat neem ik ze ook behoorlijk kwalijk. Zij zijn net zo schuldig als de D66 voor dit kutbeleid, dat begon met Rutte 2 al.
Ik heb geleerdquote:Op donderdag 16 maart 2023 10:22 schreef capricia het volgende:
[..]
De echte groter teleursteller die zijn kiezers het meeste in de steek gelaten heeft, verloochend zelfs, is natuurlijk Baudet.
Die was tenslotte de grootste de vorige PS-verkiezingen.
Wat heeft die man zijn kiezers bedrogen. En dat meen ik oprecht.
Alleen heb ik niet de indruk dat mensen daar veel van leren.
Dat weet ik toch.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb geleerd
Al was ik in 2019 al behoorlijk aan het twijfelen over de koers van de renaissancevloot, het was toen al niet meer helemaal de partij van 2017.
Die zitten in een onmogelijke spagaat. Vanuit het kabinet bijsturen kan amper want dat trekt D66 niet en de boel laten klappen betekent dat landelijk ook betekenisloos worden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:43 schreef Dutchguy het volgende:
Wat gaat het CDA doen, de grote vraag. Ze hebben eigenlijk niets meer te verliezen.
Wie breekt betaalt zeggen ze altijd binnen de politiek. Wie een coalitie laat klappen betaalt daarvoor. Maar als je al gemarginaliseerd bent kan dat anders zitten.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die zitten in een onmogelijke spagaat. Vanuit het kabinet bijsturen kan amper want dat trekt D66 niet en de boel laten klappen betekent dat landelijk ook betekenisloos worden.
Het CDA komt toch kapot uit de coalitie, ongeacht wanneer, alleen als Omtzigt met een eigen partij meedoet blijft er echt helemaal niets meer van over.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:46 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wie breekt betaalt zeggen ze altijd binnen de politiek. Wie een coalitie laat klappen betaalt daarvoor. Maar als je al gemarginaliseerd bent kan dat anders zitten.
Ook niks te winnen, behalve tijd. Die gaan echt niks doenquote:Op donderdag 16 maart 2023 10:43 schreef Dutchguy het volgende:
Wat gaat het CDA doen, de grote vraag. Ze hebben eigenlijk niets meer te verliezen.
Omtzigt kan over een half jaartje weer eens overspannen thuiszitten, de BBB kan imploderen. De bal is rond, enzoquote:Op donderdag 16 maart 2023 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het CDA komt toch kapot uit de coalitie, ongeacht wanneer, alleen als Omtzigt met een eigen partij meedoet blijft er echt helemaal niets meer van over.
Accepteren dat hun handtekening onder het regeerakkoord ook daadwerkelijk betekent dat het uitgevoerd moet worden en dan is het voor hen te hopen dat de bubble van de BBB ondertussen klapt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:43 schreef Dutchguy het volgende:
Het lijkt eerder andersom. BBB heeft een stevig mandaat gekregen, dan is er nog de electorale dreiging van een Omtzigt bij de volgende Tweede Kamer verkiezingen en ik moet nog maar zien dat dit kabinet de streep haalt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Accepteren dat hun handtekening onder het regeerakkoord ook daadwerkelijk betekent dat het uitgevoerd moet worden en dan is het voor hen te hopen dat de bubble van de BBB ondertussen klapt.
Die kiezers richting BBB is het CDA toch al kwijt. Ook als ze nu hun kont tegen de krib gooien tegen het eigen kabinetsbeleid zullen kiezers op de BBB dat zien als de overwinning van de BBB, dus geen reden om weer richting CDA te schuiven. Daarnaast heb je ook inderdaad nog de dreiging van Omtzigt.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:53 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Het lijkt eerder andersom. BBB heeft een stevig mandaat gekregen, dan is er nog de electorale dreiging van een Omtzigt bij de volgende Tweede Kamer verkiezingen en ik moet nog maar zien dat dit kabinet de streep haalt.
Behalve dat provinciale bestuurders van het CDA en VVD hebben beloofd te muiten tegen het landelijke beleid. Dat zullen ze zeker met dit resultaat gaan doen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 10:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die kiezers richting BBB is het CDA toch al kwijt. Ook als ze nu hun kont tegen de krib gooien tegen het eigen kabinetsbeleid zullen kiezers op de BBB dat zien als de overwinning van de BBB, dus geen reden om weer richting CDA te schuiven. Daarnaast heb je ook inderdaad nog de dreiging van Omtzigt.
Het beste wat Hoekstra en co kunnen doen is blijven zitten, accepteren dat de coalitie over links gaat en dan kijken wat de provincies in de uitvoering gaan doen. Zoals al door anderen gemeld zit er nu eenmaal vanwege de druk van rechters en EU weinig ruimte om het anders te doen dan het kabinet voorstelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |