Nou is Almelo al een flinke tijd gevoelig voor de proteststem, meest populistisch van de drie Twentse steden. Dus wat dat betreft niet gek dat BBB juist hier vrij groot is als je mij vraagtquote:Op donderdag 16 maart 2023 03:02 schreef trein2000 het volgende:
Almelo ook ruim een kwart BBB, dat is ook een redelijk grote stad voor Twentse begrippen. Dit komt niet alleen van het platteland maar echt uit de regio.
Wel eens, maar ik zie het en der lui duiden dat dit de opstand van de dorpen zou zijn of dat soort kretologie en dat lijkt me echt te kort door de bocht. Dit komt uit de hele regio.quote:Op donderdag 16 maart 2023 03:06 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nou is Almelo al een flinke tijd gevoelig voor de proteststem, meest populistisch van de drie Twentse steden. Dus wat dat betreft niet gek dat BBB juist hier vrij groot is als je mij vraagt
Volt/PvdD of dan de BBBquote:Op donderdag 16 maart 2023 03:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zat in een kleine stad/groot dorp op het stembureau. Wij hebben ons telproces aangepast om de grote hoeveelheid stemmen op lijst 13 te kunnen verwerken. Mag jij raden wie lijst 13 was?
Mijn gemeente nog geen uitslag (toen ik net op het stadhuis was verwachtte het opperhoofd nog wel tot 4 uur bezig te zijn), maar bij ons stembureau was het nagenoeg de helft…
Het is meer het sentiment vergeten te worden door Den Haag dan dorp vs stad inderdaadquote:Op donderdag 16 maart 2023 03:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel eens, maar ik zie het en der lui duiden dat dit de opstand van de dorpen zou zijn of dat soort kretologie en dat lijkt me echt te kort door de bocht. Dit komt uit de hele regio.
Dat is wel een lekkere coalitiequote:Op donderdag 16 maart 2023 03:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ afbeelding ]
drenthe al een college met 3 partijen
En Overijssel zal BBB, CDA, VVD worden lijkt mijquote:Op donderdag 16 maart 2023 03:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ afbeelding ]
drenthe al een college met 3 partijen
Klopt dit wel of is daar een of andere lokalo het boegbeeld van de PvdA oid? Wat een outlier zeg…quote:
Voor de BBB is deze niet goed neequote:Op donderdag 16 maart 2023 03:14 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
noooo dit is slecht. Dit kan wel eens betekenen dat het kabinet linksom gaat
Dijsselbloem is daar burgervader maar is die zo populair?quote:Op donderdag 16 maart 2023 03:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt dit wel of is daar een of andere lokalo het boegbeeld van de PvdA oid? Wat een outlier zeg…
BBB flink de grootste in Flevolandquote:Op donderdag 16 maart 2023 03:16 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ afbeelding ]
Flevoland compleet
Waarschijnlijk allemaalquote:Op donderdag 16 maart 2023 03:18 schreef Maver24 het volgende:
In hoeveel provincies zal bbb de grootste zijn?
Zuid-Holland kan nog spannend worden Utrecht weet ik niet zeker. Maar in de rest worden ze de grootste denk ik.quote:
Ligt eraan of je PVDA/GL als een partij teltquote:Op donderdag 16 maart 2023 03:18 schreef Maver24 het volgende:
In hoeveel provincies zal bbb de grootste zijn?
Noord Holland is ook niet zekerquote:Op donderdag 16 maart 2023 03:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zuid-Holland kan nog spannend worden Utrecht weet ik niet zeker. Maar in de rest worden ze de grootste denk ik.
Ik heb eens de exitpoll er bij gepakt samen met de voorlopige zetel prognose en samen met Eindhoven is de prognose op 4 zetels en de exitpoll op 5 zetels voor pvda. Het valt dus allemaal wel meequote:Op donderdag 16 maart 2023 03:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Voor de BBB is deze niet goed nee
Flink hogere opkomst en veel meer stemmen op de PVDA dan de vorige keer
Utrecht(de provincie) wordt zeker geen BBBquote:Op donderdag 16 maart 2023 03:25 schreef Maver24 het volgende:
Op de kaart was eerst zuid holland vvd blauw maar nu is het bbb groen 🤔🤔. Alleen noord holland is vvd
Is afhankelijk van wat tot nu toe bekent is over een half uur wanneer er meer uitslagen binnenkomen kan het al weer veranderen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 03:25 schreef Maver24 het volgende:
Op de kaart was eerst zuid holland vvd blauw maar nu is het bbb groen 🤔🤔. Alleen noord holland is vvd
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 16 maart 2023 03:33 schreef Maver24 het volgende:
De zetels worden toch per provincie gedaan?
Flevoland ookquote:Op donderdag 16 maart 2023 03:30 schreef Faraday01 het volgende:
Brabant wordt echt onmogelijk een meerderheidscoalitie te maken met de enorme stikstof problemen
Klopt, maar ben bang dat veel partijen het daar zelf ook naar gemaakt hebben. Ik zie dat zelfs mijn gemeente geflipt is naar BBB terwijl het eerst altijd ging tussen VVD of CDA. Bij de vorige provinciale staten verkiezingen was hier FVD niet eens de grote terwijl dat bij veel buur gemeentes wel het geval was.quote:Op donderdag 16 maart 2023 03:30 schreef Faraday01 het volgende:
Brabant wordt echt onmogelijk een meerderheidscoalitie te maken met de enorme stikstof problemen
In Zeeland zijn wel wat combinaties te maken. Maar wel minimaal 4 partijen en dan nog heb je ‘bijzondere’ combinaties…quote:Op donderdag 16 maart 2023 03:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Flevoland ook
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij wordt al jaren voor gewaarschuwd, de laatste kans voor het midden noemde Gert Jan Segers het ooit…quote:Op donderdag 16 maart 2023 03:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt, maar ben bang dat veel partijen het daar zelf ook naar gemaakt hebben. Ik zie dat zelfs mijn gemeente geflipt is naar BBB terwijl het eerst altijd ging tussen VVD of CDA. Bij de vorige provinciale staten verkiezingen was hier FVD niet eens de grote terwijl dat bij veel buur gemeentes wel het geval was.
Het beroerde is dat we het hier 4 jaar mee moeten doen en er is echt bijna geen meerderheidscoalitie met enige realistische kans van slagen te bedenkenquote:Op donderdag 16 maart 2023 03:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij wordt al jaren voor gewaarschuwd, de laatste kans voor het midden noemde Gert Jan Segers het ooit…
Met de wijsheid van achteraf kunnen we stellen dat FvD eigenlijk nog een waarschuwingsschot was.
Klopt ben ik met je eens. Teveel mensen die teleurgesteld zijn in de politiek maar zeker in de provincie/regio waar de uitholling het grootst is met steeds slechtere OV verbindingen en andere voorzieningen die weg trekken.quote:Op donderdag 16 maart 2023 03:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij wordt al jaren voor gewaarschuwd, de laatste kans voor het midden noemde Gert Jan Segers het ooit…
Met de wijsheid van achteraf kunnen we stellen dat FvD eigenlijk nog een waarschuwingsschot was.
In de senaat zie ik nog wel opties. Alhoewel ik het nog wel even moet zien op 30 mei, een of twee zeteltjes verschil heb je zo. Maar in de provincies wordt het drama. De vraag is ook wel even wat BBB doet, als ze echt het stikstofbeleid willen torpederen dan moeten ze juist coalities met CDA en VVD aangaan. Die zijn lokaal vaak heel stikstofkritisch terwijl het je toch ook enige bescherming geeft tegen Den Haag, immers je eigen mensen pak je toch niet zo makkelijk en zo snel hard aan. Als je een of ander rechts-radicaal college gaat formeren dan krijg je de volle laag uit Den Haag.quote:Op donderdag 16 maart 2023 03:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het beroerde is dat we het hier 4 jaar mee moeten doen en er is echt bijna geen meerderheidscoalitie met enige realistische kans van slagen te bedenken
Ik keek specifiek naar mijn provincie Brabant en daar is het echt niet te doen. En afgelopen jaren was het al een drama.quote:Op donderdag 16 maart 2023 03:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In de senaat zie ik nog wel opties. Alhoewel ik het nog wel even moet zien op 30 mei, een of twee zeteltjes verschil heb je zo. Maar in de provincies wordt het drama. De vraag is ook wel even wat BBB doet, als ze echt het stikstofbeleid willen torpederen dan moeten ze juist coalities met CDA en VVD aangaan. Die zijn lokaal vaak heel stikstofkritisch terwijl het je toch ook enige bescherming geeft tegen Den Haag, immers je eigen mensen pak je toch niet zo makkelijk en zo snel hard aan. Als je een of ander rechts-radicaal college gaat formeren dan krijg je de volle laag uit Den Haag.
En onderschat ook niet de mensen die gewoon totaal afgehaakt zijn. Ik had vanmiddag een hele nette voorkomende man in m’n stembureau staan die graag wilde dat het stembureau een brief van twee A4 tekende over misdaden van het WEF en coronavaccins en dat hij zich niet bestuurd voelde maarnwel allerhande rechte had en weet ik het wat meer.quote:Op donderdag 16 maart 2023 03:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt ben ik met je eens. Teveel mensen die teleurgesteld zijn in de politiek maar zeker in de provincie/regio waar de uitholling het grootst is met steeds slechtere OV verbindingen en andere voorzieningen die weg trekken.
Dat is wel drama ja. Tering zeg.quote:Op donderdag 16 maart 2023 03:48 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik keek specifiek naar mijn provincie Brabant en daar is het echt niet te doen. En afgelopen jaren was het al een drama.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |