https://www.tvgids.nl/nie(...)d-kiest-de-uitslagenquote:Rob Trip en Simone Weimans analyseren de uitslagen van Provinciale Statenverkiezingen 2023
NPO 1 ·
VANAVOND ·
20:34 - 01:01
De hele avond zijn op NPO1 uitslagen, prognoses en duiding te zien van de Provinciale Statenverkiezingen. Rob Trip en Simone Weimans spreken met politiek duiders en schakelen met verslaggevers; Malou Petter bedient het uitslagenbord.
Een spannende avond voor landelijke en provinciale politici: Nederland heeft gestemd voor de Provinciale Staten, met gevolgen voor het lokale bestuur, maar ook voor de samenstelling van de Eerste Kamer. Ze moeten wel geduld hebben, want de uitslagen van de steden druppelen vaak pas rond middernacht binnen.
Nederland Kiest: De Uitslagen
Wel is er om 21.00 uur een exitpoll met een indicatie van de uitslagen in Overijssel, Noord-Brabant en Noord-Holland en de nieuwe samenstelling van de senaat. Daarna volgen de eerste echte uitslagen, vaak van kleinere gemeentes. Malou Petter brengt het in beeld op het uitslagenbord.
Rob Trip en Simone Weimans
Verder voeren Rob Trip en Simone Weimans gesprekken met politiek duiders Marleen de Rooy, Arjan Noorlander en Xander van der Wulp, en met verslaggevers op de partijbijeenkomsten.
Ze moeten Annabelletje even uitleggen dat je niet minder dan 0% van de stemmen kan krijgenquote:
Van 7 zetels naar 3 en dan praten over winnen. Ik snap het niet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:31 schreef heywoodu het volgende:
"Wij scoren dik groen!"
Ja, als je nieuw bent is 0,1% ook groen he.
baasquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:33 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik mocht hapjes rondbrengen
[ afbeelding ]
VVD lijkt amper te verliezen. Waarom zou Rutte aftreden? Bovendien zijn dit niet de Tweede Kamerverkiezingenquote:
Ja, als je voor de 1e keer officieel meedoet sta je altijd wel in het groen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze moeten Annabelletje even uitleggen dat je niet minder dan 0% van de stemmen kan krijgen
Ja Paultjuhquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:33 schreef Paul het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
werelds maat.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:33 schreef Paul het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zure smaak door de linkse wolk. Al ben ik zelf ook redelijk links, maar niet op het gebied van immigratiequote:Op woensdag 15 maart 2023 22:33 schreef Coco het volgende:
Welk cijfer geven jullie deze verkiezingen?
Radicaler...quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik ken Etto inderdaad als inhoudelijk een goede debatter maar laatste tijd is het wat radicaler geworden ja.
Nou je komt niet met ook maar enige definitie van het woord woke of bronnen waarom het kabinet woke bezig zou zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Blijven zuigen, Hex...
Gaat ze uitstekend af, in Den Haag. Vooral de oren dichtdoen en het gros van het volk dom noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |