De meeste minimuminkomens letten al veel decennia op de kleintjes, omdat de ondernemers voor het voedsel veel winsten willen hebben.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:01 schreef tong80 het volgende:
Het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft de inflatiecijfers voor februari op een rijtje gezet. Consumentengoederen en diensten zijn in een jaar 8,9 procent duurder geworden. De inflatie nam toe ten opzichte van januari (8,4%).
[ afbeelding ]
Menigeen neemt de prijskaartjes met angst en beven in zich op. Meteen al bij de groente- en fruitafdeling vliegen de prijsstijgingen je wekelijks om de oren. Voedingsmiddelen (+18,4%), maar ook kleding (+11,8%) zijn de afgelopen twaalf maanden veel duurder geworden. Vooral de prijs van verse groenten is omhoog geschoten.
Dit merk je ook wanneer je de menukaart bekijkt in een restaurant of een afhaalmaaltijd bestelt. Hogere kosten voor grondstoffen, loon en energie liggen hieraan ten grondslag. Er is gelukkig ook nog een fossiel lichtpuntje te melden: benzine is 9,4 procent goedkoper geworden sinds februari 2022.
Nederland ligt met een inflatie van 8,9 procent iets boven het gemiddelde van de eurozone (8,5%), waar de inflatie licht daalde vergeleken met januari, terwijl deze daling in ons land (nog) niet is ingezet.
https://www.msn.com/nl-nl(...)cc1babdb11e43e&ei=21
Ben ook begonnen met op de kleintjes te letten.
schijnt dat heel veel kortingen ook niet meegenomen zijn in de systemen. Dus ja, als je heel erg secuur met de zelfscan werkt zou dat wel iets moeten opleveren. Ben er zelf lang zo scherp niet op, maar zit nu regelmatig over de 100 euro voor een gezin waar ik deze anders zelden aantikte.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:40 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Dit dus, beetje creatief zijn doet wonderen.
Zit ook al te kijken, zal wel weer zo'n creatief 'mandje' van het CBS zijnquote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:02 schreef Hathor het volgende:
Ik vind 18% nogal zuinigjes uitgedrukt, veel producten zijn nu 40-60% duurder dan een jaar geleden.
Jij gunt de minimuminkomens dus geen winst? Terwijl de minimuminkomens al een aantal decennia op de nullijn zitten.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:34 schreef NaarMensje het volgende:
Mooi. Zonder grootkapitaal geen investeringen en werkgelegenheid, prima dus om de gestegen kosten te verhalen op de consument.
De minimuminkomens, niet zelden het gevolg van een eigen levenskeuze, moeten nog even die zure appel volledig opeten. Voor hen komen spoedig ook betere tijden. Sterker nog, die beginnen al vrij snel.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij gunt de minimuminkomens dus geen winst? Terwijl de minimuminkomens al een aantal decennia op de nullijn zitten.
Man, echt geef de zure appel aan de kakkers in Bloemendaal etc, dat valt meer te halenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:49 schreef Scjvb het volgende:
[..]
De minimuminkomens, niet zelden het gevolg van een eigen levenskeuze, moeten nog even die zure appel volledig opeten. Voor hen komen spoedig ook betere tijden. Sterker nog, die beginnen al vrij snel.
Volgens mij is het minimum inkomen juist flink gestegen dit jaar, daarnaast zijn de toeslagen flink verhoogd en hebben gemeenten geld vrijgemaakt als tegemoetkoming in de energiekosten.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij gunt de minimuminkomens dus geen winst? Terwijl de minimuminkomens al een aantal decennia op de nullijn zitten.
De meeste minimuminkomens konden er toch zelf niets aan doen, dat zij geboren zijn zonder veel volle zakken geld?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:49 schreef Scjvb het volgende:
[..]
De minimuminkomens, niet zelden het gevolg van een eigen levenskeuze, moeten nog even die zure appel volledig opeten. Voor hen komen spoedig ook betere tijden.
Toch zitten er nog steeds veel minimuminkomens op de nullijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij is het minimum inkomen juist flink gestegen dit jaar, daarnaast zijn de toeslagen flink verhoogd en hebben gemeenten geld vrijgemaakt als tegemoetkoming in de energiekosten.
En producten hebben minder inhoud.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:02 schreef Hathor het volgende:
Ik vind 18% nogal zuinigjes uitgedrukt, veel producten zijn nu 40-60% duurder dan een jaar geleden.
Dat ben ik ook niet, toch heb ik meer dan het minimum inkomen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:55 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste minimuminkomens konden er toch zelf niets aan doen, dat zij geboren zijn zonder veel volle zakken geld?
Krimpflatie inderdaad.quote:
Dan ben jij een uitzondering, maar ik denk eerder dat jij de verplichte hogere uitgaven niet meetelt. .quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat ben ik ook niet, toch heb ik meer dan het minimum inkomen.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan ben jij een uitzondering, maar ik denk eerder dat jij de verplichte hogere uitgaven niet meetelt. .
Ik bedoel daarmee, dat de minimuminkomens wel loonsverhoging hebben gehad, maar dat wel de uitgaven voor noodzakelijke producten en diensten hoger zijn geworden. Het is dus met de ene hand gegeven, maar men pakt het met een andere hand weer af.quote:
Maar dan doel je dus op dat iemand met een minimum inkomen weliswaar meer krijgt nu, maar desondanks op 0 of minder uitkomt vanwege de prijsstijgingen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee, dat de minimuminkomens wel loonsverhoging hebben gehad, maar dat wel de uitgaven voor noodzakelijke producten en diensten hoger zijn geworden. Het is dus met de ene hand gegeven, maar men pakt het met een andere hand weer af.
Dan heb jij geluk gehad en heb jij een weg gevonden waar de meeste minimuminkomens naar zoeken. Dus vertel hoe het jou gelukt is om te ontsnappen aan de armoede?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan doel je dus op dat iemand met een minimum inkomen weliswaar meer krijgt nu, maar desondanks op 0 of minder uitkomt vanwege de prijsstijgingen.
Ik doel op het feit dat ik niet geboren ben met volle zakken geld, en toch meer verdien dan het minimum inkomen.
Lager IQ - geen keuzequote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:55 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste minimuminkomens konden er toch zelf niets aan doen, dat zij geboren zijn zonder veel volle zakken geld?
Door een baan te nemen die meer dan het minimum inkomen betaalt.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan heb jij geluk gehad en heb jij een weg gevonden waar de meeste minimuminkomens naar zoeken. Dus vertel hoe het jou gelukt is om te ontsnappen aan de armoede?
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:30 schreef Gringo. het volgende:
Ik wil mensen hier herinneren dat we het allemaal doen voor de zorg en ouderen, voor Zelensky, het tegengaan van klimaatsverandering en natuurlijk inclusiviteit, want zo worden wij allemaal arm, en op die manier omarmen we de armen door zelf arm te worden, die horen nu bij ons. Gefeliciteerd.
You will own nothing and will be happy.
[ afbeelding ]
Wij zijn heeeeel gelukkig, precies zoals Klaus Schwab heeft voorspeld.
Dit is gewoon leven op een iets hogere moeilijkheidsgraad, kweekt karakter.quote:Op woensdag 15 maart 2023 06:58 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Geen financiële ondersteuning van ouders - geen keuze
Geen erfenis - geen keuze
Geen netwerk vanuit ouders - geen keuze
Achterstandswijk
Inderdaad, volledig eigen schuld!
Klopt.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:02 schreef Hathor het volgende:
Karakter betaal je de huur niet van. Het is van de zotte dat mensen die 40 uur van hun tijd investeren per week daar niet van kunnen rondkomen terwijl het grootkapitaal bulkt van het geld. Neo-feodalisme ten top. De VVD66 zag dat het goed was.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:08 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dit is gewoon leven op een iets hogere moeilijkheidsgraad, kweekt karakter.
Als je 40 uur per week werkt zijn er nog altijd 128 uur over waarin je NIET werkt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 09:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Karakter betaal je de huur niet van. Het is van de zotte dat mensen die 40 uur van hun tijd investeren per week daar niet van kunnen rondkomen terwijl het grootkapitaal bulkt van het geld. Neo-feodalisme ten top. De VVD66 zag dat het goed was.
Ik zie de avatar en ik snap ineens deze debiele zin.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:49 schreef Scjvb het volgende:
[..]
De minimuminkomens, niet zelden het gevolg van een eigen levenskeuze, moeten nog even die zure appel volledig opeten. Voor hen komen spoedig ook betere tijden. Sterker nog, die beginnen al vrij snel.
Het goedkope brood bij de jumbo is x2 gegaan.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:46 schreef Cockwhale het volgende:
18% my ass. Bijna alle niet-bullshit artikelen (dus niet zooi als koekjes, snoep en frisdrank), wc-papier, kaas, vlees, verse groentes is minimaal met 30% gestegen.
Leuk en aardig deze riedel, maar Klaus heeft Poetin niet gedwongen om een oorlog te starten. En in een economie die met buurlanden vervlochten gaat dat ook gevolgen hebben voor de buren.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:30 schreef Gringo. het volgende:
Ik wil mensen hier herinneren dat we het allemaal doen voor de zorg en ouderen, voor Zelensky, het tegengaan van klimaatsverandering en natuurlijk inclusiviteit, want zo worden wij allemaal arm, en op die manier omarmen we de armen door zelf arm te worden, die horen nu bij ons. Gefeliciteerd.
You will own nothing and will be happy.
[ afbeelding ]
Wij zijn heeeeel gelukkig, precies zoals Klaus Schwab heeft voorspeld.
Heb ik gedaan, vorig jaar 60 u ipv 38 gewerkt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:39 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als je 40 uur per week werkt zijn er nog altijd 128 uur over waarin je NIET werkt.
Moet je eens kijken wat er gebeurt als je er daar nog 20 uur van gebruikt om geld te verdienen.
40 uur werken is ook een keuze he.
Hint: jezelf aan de A12 vastplakken levert geen geld op, je had dan beter bij de AH wat vakken kunnen vullen.
Kan je ineens een huis huren.
Een tweede baan verdient geen hol in Nederland.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:39 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als je 40 uur per week werkt zijn er nog altijd 128 uur over waarin je NIET werkt.
Moet je eens kijken wat er gebeurt als je er daar nog 20 uur van gebruikt om geld te verdienen.
40 uur werken is ook een keuze he.
Hint: jezelf aan de A12 vastplakken levert geen geld op, je had dan beter bij de AH wat vakken kunnen vullen.
Kan je ineens een huis huren.
Zolang iedereen zo weining blijft werken zodat ie vollop van toeslagen kan genieten zal het nooit iets opleveren.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een tweede baan verdient geen hol in Nederland.
Wat is dat nou weer voor oplossing? We hebben afgesproken dat een werkweek 40 uur is, dan zou je gewoon moeten kunnen rondkomen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 10:39 schreef Speekselklier het volgende:
Is het dan een baan waarbij men eerlijk mag zijn?quote:Op woensdag 15 maart 2023 07:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Door een baan te nemen die meer dan het minimum inkomen betaalt.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Is het dan een baan waarbij men eerlijk mag zijn?
Geef jij dit door aan de overheid?quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:37 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Zolang iedereen zo weining blijft werken zodat ie vollop van toeslagen kan genieten zal het nooit iets opleveren.
De gedachte achter toeslagen zou niet moeten zijn dat je minder kan werken dankzij de toeslagen.
Maar dat als je je ten volle hebt ingezet en je komt nog niet rond, dat er dan toeslagen zijn.
Je kan in Nederland een fulltime baan hebben en alsnog bijvoorbeeld huur en zorgtoeslagen ontvangen. En dan kan je wel nog een extra baan erbij nemen, maar dan betaal je op die baan relatief meer belasting dan een bankdirecteur. Bij de arme bankdirecteur zegt de VVD al dat de belastingdruk hem ontmoedigd, dus dan zou dat dubbelop moeten gelden voor de schoonmaker nietwaar?quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:37 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Zolang iedereen zo weining blijft werken zodat ie vollop van toeslagen kan genieten zal het nooit iets opleveren.
De gedachte achter toeslagen zou niet moeten zijn dat je minder kan werken dankzij de toeslagen.
Maar dat als je je ten volle hebt ingezet en je komt nog niet rond, dat er dan toeslagen zijn.
Er was vorig jaar ook een rechtszaak tegen iemand die 2 banen had. Hij was tegen de lamp gelopen omdat hij het tegen een collega had gezegd, niet omdat zijn werk slecht was. Hij moest zijn loon terugbetalen vanwege het hogere risico op arbeidsongeschiktheid waar de werkgever de dupe van zou zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2023 11:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor oplossing? We hebben afgesproken dat een werkweek 40 uur is, dan zou je gewoon moeten kunnen rondkomen.
Daarnaast heb je helemaal geen 128 uur over. Een mens slaapt gemiddeld 8 uur per dag, dan gaat er al 56 uur p/w vanaf. Daarnaast moet je bij veel mensen 1 uur reistijd heen en terug rekenen en moet je dus 10 uur bij werkweek optellen. Dan moet je nog eten maken en eten, waar je ook zo'n 1,5 uur per dag aan kwijt bent. Dat is dus alweer 10,5 uur eraf. Het is ook fijn om weekend te hebben om bij te komen, dus ben je alweer 48-16 uur slaap (anders dubbel geteld) kwijt. Dan blijft er nog 128-56-10-10,5-48+16 = 19,5 uur over in een week. 20 uur erbij werken is met reistijd e.d. dus niet eens haalbaar. Laat staan dat je enige tijd overhoudt voor hobby's, sport en/of vrienden doordeweeks. Je stelt de facto een slavenbestaan met "rust" in het weekend voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |