De meeste minimuminkomens letten al veel decennia op de kleintjes, omdat de ondernemers voor het voedsel veel winsten willen hebben.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:01 schreef tong80 het volgende:
Het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft de inflatiecijfers voor februari op een rijtje gezet. Consumentengoederen en diensten zijn in een jaar 8,9 procent duurder geworden. De inflatie nam toe ten opzichte van januari (8,4%).
[ afbeelding ]
Menigeen neemt de prijskaartjes met angst en beven in zich op. Meteen al bij de groente- en fruitafdeling vliegen de prijsstijgingen je wekelijks om de oren. Voedingsmiddelen (+18,4%), maar ook kleding (+11,8%) zijn de afgelopen twaalf maanden veel duurder geworden. Vooral de prijs van verse groenten is omhoog geschoten.
Dit merk je ook wanneer je de menukaart bekijkt in een restaurant of een afhaalmaaltijd bestelt. Hogere kosten voor grondstoffen, loon en energie liggen hieraan ten grondslag. Er is gelukkig ook nog een fossiel lichtpuntje te melden: benzine is 9,4 procent goedkoper geworden sinds februari 2022.
Nederland ligt met een inflatie van 8,9 procent iets boven het gemiddelde van de eurozone (8,5%), waar de inflatie licht daalde vergeleken met januari, terwijl deze daling in ons land (nog) niet is ingezet.
https://www.msn.com/nl-nl(...)cc1babdb11e43e&ei=21
Ben ook begonnen met op de kleintjes te letten.
schijnt dat heel veel kortingen ook niet meegenomen zijn in de systemen. Dus ja, als je heel erg secuur met de zelfscan werkt zou dat wel iets moeten opleveren. Ben er zelf lang zo scherp niet op, maar zit nu regelmatig over de 100 euro voor een gezin waar ik deze anders zelden aantikte.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 17:40 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Dit dus, beetje creatief zijn doet wonderen.
Zit ook al te kijken, zal wel weer zo'n creatief 'mandje' van het CBS zijnquote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:02 schreef Hathor het volgende:
Ik vind 18% nogal zuinigjes uitgedrukt, veel producten zijn nu 40-60% duurder dan een jaar geleden.
Jij gunt de minimuminkomens dus geen winst? Terwijl de minimuminkomens al een aantal decennia op de nullijn zitten.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:34 schreef NaarMensje het volgende:
Mooi. Zonder grootkapitaal geen investeringen en werkgelegenheid, prima dus om de gestegen kosten te verhalen op de consument.
De minimuminkomens, niet zelden het gevolg van een eigen levenskeuze, moeten nog even die zure appel volledig opeten. Voor hen komen spoedig ook betere tijden. Sterker nog, die beginnen al vrij snel.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij gunt de minimuminkomens dus geen winst? Terwijl de minimuminkomens al een aantal decennia op de nullijn zitten.
Man, echt geef de zure appel aan de kakkers in Bloemendaal etc, dat valt meer te halenquote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:49 schreef Scjvb het volgende:
[..]
De minimuminkomens, niet zelden het gevolg van een eigen levenskeuze, moeten nog even die zure appel volledig opeten. Voor hen komen spoedig ook betere tijden. Sterker nog, die beginnen al vrij snel.
Volgens mij is het minimum inkomen juist flink gestegen dit jaar, daarnaast zijn de toeslagen flink verhoogd en hebben gemeenten geld vrijgemaakt als tegemoetkoming in de energiekosten.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 19:44 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij gunt de minimuminkomens dus geen winst? Terwijl de minimuminkomens al een aantal decennia op de nullijn zitten.
De meeste minimuminkomens konden er toch zelf niets aan doen, dat zij geboren zijn zonder veel volle zakken geld?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:49 schreef Scjvb het volgende:
[..]
De minimuminkomens, niet zelden het gevolg van een eigen levenskeuze, moeten nog even die zure appel volledig opeten. Voor hen komen spoedig ook betere tijden.
Toch zitten er nog steeds veel minimuminkomens op de nullijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij is het minimum inkomen juist flink gestegen dit jaar, daarnaast zijn de toeslagen flink verhoogd en hebben gemeenten geld vrijgemaakt als tegemoetkoming in de energiekosten.
En producten hebben minder inhoud.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 18:02 schreef Hathor het volgende:
Ik vind 18% nogal zuinigjes uitgedrukt, veel producten zijn nu 40-60% duurder dan een jaar geleden.
Dat ben ik ook niet, toch heb ik meer dan het minimum inkomen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:55 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste minimuminkomens konden er toch zelf niets aan doen, dat zij geboren zijn zonder veel volle zakken geld?
Krimpflatie inderdaad.quote:
Dan ben jij een uitzondering, maar ik denk eerder dat jij de verplichte hogere uitgaven niet meetelt. .quote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat ben ik ook niet, toch heb ik meer dan het minimum inkomen.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 21:47 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan ben jij een uitzondering, maar ik denk eerder dat jij de verplichte hogere uitgaven niet meetelt. .
Ik bedoel daarmee, dat de minimuminkomens wel loonsverhoging hebben gehad, maar dat wel de uitgaven voor noodzakelijke producten en diensten hoger zijn geworden. Het is dus met de ene hand gegeven, maar men pakt het met een andere hand weer af.quote:
Maar dan doel je dus op dat iemand met een minimum inkomen weliswaar meer krijgt nu, maar desondanks op 0 of minder uitkomt vanwege de prijsstijgingen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee, dat de minimuminkomens wel loonsverhoging hebben gehad, maar dat wel de uitgaven voor noodzakelijke producten en diensten hoger zijn geworden. Het is dus met de ene hand gegeven, maar men pakt het met een andere hand weer af.
Dan heb jij geluk gehad en heb jij een weg gevonden waar de meeste minimuminkomens naar zoeken. Dus vertel hoe het jou gelukt is om te ontsnappen aan de armoede?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan doel je dus op dat iemand met een minimum inkomen weliswaar meer krijgt nu, maar desondanks op 0 of minder uitkomt vanwege de prijsstijgingen.
Ik doel op het feit dat ik niet geboren ben met volle zakken geld, en toch meer verdien dan het minimum inkomen.
Lager IQ - geen keuzequote:Op dinsdag 14 maart 2023 20:55 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste minimuminkomens konden er toch zelf niets aan doen, dat zij geboren zijn zonder veel volle zakken geld?
Door een baan te nemen die meer dan het minimum inkomen betaalt.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan heb jij geluk gehad en heb jij een weg gevonden waar de meeste minimuminkomens naar zoeken. Dus vertel hoe het jou gelukt is om te ontsnappen aan de armoede?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |