Bron/meer op: https://www.rtlnieuws.nl/(...)eken-premiere-op-hboquote:The Last of Us op een na best bekeken première op HBO
De eerste aflevering van de serie The Last of Us is zondagavond in de VS op de zenders van HBO en de streamingdienst HBO Max door 4,7 miljoen mensen bekeken. Daarmee is het de op een na best bekeken première van HBO.
Dat maakte HBO vandaag bekend. Alleen de aftrap van House of the Dragon trok vorig jaar meer kijkers: zo'n 10 miljoen. HBO maakt geen kijkcijfers van HBO Max in andere landen openbaar.
Ook op sociale media was The Last of Us populair: de serie was wereldwijd trending topic op Twitter.
Daarnaast zijn ook Amerikaanse recensenten overwegend positief over de start van de serie. Dat is opvallend omdat verfilmingen van games doorgaans niet goed worden ontvangen.
Dat stemt iig hoopvol(ler) voor het 2e seizoenquote:Op maandag 13 maart 2023 22:48 schreef speknek het volgende:
Het vervolg daarentegen, the last of us part 2, dat is echt chefs kiss 😗👌
Zo dan?quote:Op maandag 13 maart 2023 23:10 schreef Forbry het volgende:
Had natuurlijk op zijn minst iets kunnen melden over de giraffe
Inderdaad.quote:Op maandag 13 maart 2023 22:49 schreef Forbry het volgende:
[..]
Waar het hier om gaat is wat de mening van Ellie is...
Nee, dat was een matig prutswerk eigenlijk.quote:Op maandag 13 maart 2023 22:48 schreef speknek het volgende:
Want? Ik ben wel benieuwd. Maar wel zonder spoilers.quote:Op maandag 13 maart 2023 22:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Zonder spoilers kan ik je zeggen dat, in tegenstelling tot part 1, de meningen heel erg zijn verdeeld over deel 2. Er zijn bepaalde beslissingen genomen over verhaal en toon die niet bij iedereen even goed vielen. Sommige vinden het geweldig, anderen vinden het verschrikkelijk. Ik val persoonlijk in het tweede kamp. Ik vind deel 2 oprecht een belediging richting het meesterwerk dat deel 1 is.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Want? Ik ben wel benieuwd. Maar wel zonder spoilers.
Het is vooral tenminste een origineel verhaal, maar er zitten ook wat meer consequenties aan de dingen die hier een beetje ongeloofwaardig waren.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Want? Ik ben wel benieuwd. Maar wel zonder spoilers.
Ik zit meer in kamp 1. Die tweede game is met afstand de grootste mind fuck die ik ooit gespeeld heb.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Zonder spoilers kan ik je zeggen dat, in tegenstelling tot part 1, de meningen heel erg zijn verdeeld over deel 2. Er zijn bepaalde beslissingen genomen over verhaal en toon die niet bij iedereen even goed vielen. Sommige vinden het geweldig, anderen vinden het verschrikkelijk. Ik val persoonlijk in het tweede kamp. Ik vind deel 2 oprecht een belediging richting het meesterwerk dat deel 1 is.
Geen idee in welk kamp ik ga zitten, maar klinkt iig interessant(er).quote:Op maandag 13 maart 2023 23:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik zit meer in kamp 1. Die tweede game is met afstand de grootste mind fuck die ik ooit gespeeld heb.
Dit bedoel ik dus als compliment.
Ik wil er verder niet op in gaan. Dan verklap ik geheid delen van het plot.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:37 schreef Forbry het volgende:
[..]
Geen idee in welk kamp ik ga zitten, maar klinkt iig interessant(er).
Moet je ook niet doen, ik ga het tzt wel zien.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:45 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik wil er verder niet op in gaan. Dan verklap ik geheid delen van het plot.
Dat was toen zij nog cargo was.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:45 schreef Passionfruit het volgende:
Joel zou btw toch iets krijgen voor het afleveren van Ellie? Niets meer over gehoord
Als je betaald wil krijgen helpt het als je niet je opdrachtgever en al diens personeel doodschietquote:Op maandag 13 maart 2023 23:45 schreef Passionfruit het volgende:
Serie was ok. Niet bijzonder ofzoz gewoon ok. Ik zal t wss wel snel weer gaan vergeten.
Joel zou btw toch iets krijgen voor het afleveren van Ellie? Niets meer over gehoord
Hij dacht haar vertrouwen te winnen op die manier. Het was immers liefde op het eerste gezichtquote:Op maandag 13 maart 2023 23:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Die kanibalenpedopriester door Ellie vermoord laten worden was natuurlijk wel genieten maar waarom vertelde hij ongeveer zijn hele hebben en houwen aan haar?
Nouja een kind van 14 kan zulke beslissingen nooit weloverwogen maken.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
Inderdaad.
Wat je doet met je leven is toch 1 de belangrijkste dingen in ons bestaan. Zo niet de belangrijkste.
Dat anderen die vrijheid ons ontnemen is toch iets dat in zekere zin kwaadaardig is.
Niet bepaald geloofwaardig. Als zon vent een hele commune voor de gek kan houden vertelt hij echt niet al zijn geheimen aan een 14jarige op de eerste date in het abbatoir of whatever.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 00:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hij dacht haar vertrouwen te winnen op die manier. Het was immers liefde op het eerste gezicht
• Laten zien dat ook "de andere kant" niet zomaar een voor hen anoniem meisje gaat doden maar iemand waarvan de leidster beloofd heeft haar veilig te houden.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat voegde die Kathleen nou eigenlijk toe behalve showen hoe kut alle leiders overal niet zijn?
Kamp 1 hierquote:Op maandag 13 maart 2023 23:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Zonder spoilers kan ik je zeggen dat, in tegenstelling tot part 1, de meningen heel erg zijn verdeeld over deel 2. Er zijn bepaalde beslissingen genomen over verhaal en toon die niet bij iedereen even goed vielen. Sommige vinden het geweldig, anderen vinden het verschrikkelijk. Ik val persoonlijk in het tweede kamp. Ik vind deel 2 oprecht een belediging richting het meesterwerk dat deel 1 is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Zeer benieuwd hoe ze game 2 gaan verfilmen. Wordt een uitdaging.
Persoonlijk vond ik Part 2 beter, volwassener, grimmiger en visueel gewoon aantrekkelijker qua omgevingen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Is grappig, heb zowel deel 1 als deel 2 meerdere malen uitgespeeld en eigenlijk moet deel 2 een beetje 'groeien'. De eerste keer dat ik deze speelde vond ik het echt helemaal niets, om de al eerder genoemde redenen. (het switchen, vond Abby ronduit een onsympathiek karakter), maar op 1 of andere manier de 2de keer dat ik 'm speelde kreeg ik juist heel veel begrip voor haar en vond ik het eigenlijk heel erg mooi.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:28 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik vond deel 2 ook geweldigquote:Op maandag 13 maart 2023 23:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik zit meer in kamp 1. Die tweede game is met afstand de grootste mind fuck die ik ooit gespeeld heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik vond deel 2 ook geweldig
Dat rauwe/duistere vond ik juist fantastisch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwam er achter dat ze ook de stem/acteur is van Pike, Critical Role (Vox Machina)quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:34 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Fijn om de stem van Ellie uit de game te horen in de serie, die was direct herkenbaar.
Het viel ons ook op dat ze heel veel op Bella Ramsey leek qua gezicht.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:34 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Fijn om de stem van Ellie uit de game te horen in de serie, die was direct herkenbaar.
Ik dacht in eerste instantie dat het om een flash forward ging waarin Ellie zwanger wasquote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het viel ons ook op dat ze heel veel op Bella Ramsey leek qua gezicht.
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]Absoluut dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Was ook onbegonnen werk geweest om dat in 1 seizoen van bijvoorbeeld 13 afleveringen te stoppen.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:34 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Iig goed om te horen dat ze part II in meerdere seizoenen stoppen.
Dit seizoen had van mij al 13 afleveringen mogen zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Was ook onbegonnen werk geweest om dat in 1 seizoen van bijvoorbeeld 13 afleveringen te stoppen.
Menselijk gezicht? Absoluut niet. Ze executeerde die doctor uit frustratie. Daarbij negeerde ze dus gigantisch gevaar voor heel haar groep omdat ze haar eigen vendetta belangrijker vondt. Wat verder totaal niet overkomt als redelijk.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 07:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
• Laten zien dat ook "de andere kant" niet zomaar een voor hen anoniem meisje gaat doden maar iemand waarvan de leidster beloofd heeft haar veilig te houden.
• Een menselijk gezicht geven aan de "tegenstander" (iets wat TLOU altijd doet)
is jou mening.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:57 schreef Scrummie het volgende:
Dat ongegeneerde gekwijl op Part II alsof het een godsgeschenk is dat nooit eerder is gemaakt met 'magnifieke' plotwists terwijl het gewoon een normaal verhaal was met rare keuzes vanuit de schrijver(s)
Ik haalde Marleen en Kathleen door elkaarquote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Menselijk gezicht? Absoluut niet. Ze executeerde die doctor uit frustratie. Daarbij negeerde ze dus gigantisch gevaar voor heel haar groep omdat ze haar eigen vendetta belangrijker vondt. Wat verder totaal niet overkomt als redelijk.
Overduidelijk worden juist alle leiders in de Last of Us neergezet als medogenloos tuig. Zie de kanibalenpedopriester, FEDRA dat zomaar mensen vermoord. Firefly's die Ellie maar al te graag opofforen. De enige okaye leiding die we hebben gezien is die commune waar Tommy woont die dus geen leiders heeft want het is communisme.
Heb je game voorbeelden dan waarbij het net zo is neergezet?quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:57 schreef Scrummie het volgende:
Dat ongegeneerde gekwijl op Part II alsof het een godsgeschenk is dat nooit eerder is gemaakt met 'magnifieke' plotwists terwijl het gewoon een normaal verhaal was met rare keuzes vanuit de schrijver(s)
Nou ik ben echt zo mega benieuwd nu.quote:Op maandag 13 maart 2023 23:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 maart 2023 09:57 schreef Scrummie het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Ik denk dat zon Marleen absoluut compleet on-ethisch is als ze over leven en dood van Ellie beslist. Of haar vertrouwen dat die doktoren dankzij Ellie een medicijn kunnen ontwikkelen terecht is, is volledig onduidelijk. Blijft over dat het voor haar geen probleem is iemand te offeren voor haar geloof. Dat je kinderen kan gebruiken als medisch experiment zolang het voor 'het algemene belang is' is volgens mij iets wat alleen de Nazi's vonden.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 10:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik haalde Marleen en Kathleen door elkaar
En natuurlijk offer je als firefly Ellie op. 1 meisje for the greater good. Ik vind Joell's acties behoorlijk egoistisch. Alleen omdat je een vervangende dochter hebt nu, laat je de wereld aan zijn lot over. Het had een kuur kunnen zijn. Maar ja, je persoonlijke trauma is belangrijker dan de hele godganse wereld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |