abonnement Unibet Coolblue
pi_208365082
Wel tevreden als afsluiter. Lekker iedereen naar de tyfus schieten. :P

Ik had het eigenlijk ook niet anders gewild. Persoonlijk zou ik iemand die me echt dierbaar is niet opofferen voor de gehele mensheid. Kan Joel wel heel goed begrijpen. Het is geen Thanos.

Nu lekker weer naar Tommy, mooi plekje vond ik dat. Beetje normale society.

Ik ben wel heel benieuwd wat de verhaallijn gaat zijn van seizoen twee eigenlijk. We hebben hier wel closure gekregen, dus wat gaat er in seizoen twee gebeuren? Hoop dat het bij twee seizoenen blijft want ik wil ook niet dat ze het uitmelken eerlijk gezegd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208365154
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 21:45 schreef Discombobulate het volgende:
Wel tevreden als afsluiter. Lekker iedereen naar de tyfus schieten. :P

Ik had het eigenlijk ook niet anders gewild. Persoonlijk zou ik iemand die me echt dierbaar is niet opofferen voor de gehele mensheid. Kan Joel wel heel goed begrijpen. Het is geen Thanos.

Nu lekker weer naar Tommy, mooi plekje vond ik dat. Beetje normale society.

Ik ben wel heel benieuwd wat de verhaallijn gaat zijn van seizoen twee eigenlijk. We hebben hier wel closure gekregen, dus wat gaat er in seizoen twee gebeuren? Hoop dat het bij twee seizoenen blijft want ik wil ook niet dat ze het uitmelken eerlijk gezegd.
De games niet gespeeld, maar ik neem toch aan dat het verraad van Joel het 2e seizoen gaat bepalen.
Tails tell tales
pi_208365180
quote:
10s.gif Op maandag 13 maart 2023 11:12 schreef FundsAreSafu het volgende:
Fijn dat Joel het trauma met zijn dochter opnieuw heeft kunnen beleven en haar nu wel heeft weten te redden, ik verwacht in het volgende seizoen een herboren en geestelijk gezonde Joel :)
Ik juist totaal niet :D
Tails tell tales
pi_208365468
Ik vermaak mij wel met deze serie en nu ik seizoen 1 afgekeken heb, kijk ik ook wel uit naar seizoen 2. Toch begrijp ik alle lyrische reacties en hoge cijfers niet. Ik vind Ellie leuk, ik vind Joel leuk en ik vind hun band wel ontroerend. Ook het acteerwerk is wel goed van die 2. Die dingen maken dat ik ook wel verder wil kijken, maar buiten dat vind ik het zelf eigenlijk helemaal niet zo'n onwijs goede/bijzondere serie :@, een 7,5/10 wat mij betreft, hóógstens een 8. Vond alle afleveringen o.k. hoor, inclusief die met Bill & Frank (die vond ik zelfs óók ontroerend), maar gewoon niet meer dan dat.
Tails tell tales
pi_208365727
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:00 schreef Forbry het volgende:
Ik vermaak mij wel met deze serie en nu ik seizoen 1 afgekeken heb, kijk ik ook wel uit naar seizoen 2. Toch begrijp ik alle lyrische reacties en hoge cijfers niet. Ik vind Ellie leuk, ik vind Joel leuk en ik vind hun band wel ontroerend. Ook het acteerwerk is wel goed van die 2. Die dingen maken dat ik ook wel verder wil kijken, maar buiten dat vind ik het zelf eigenlijk helemaal niet zo'n onwijs goede/bijzondere serie :@, een 7,5/10 wat mij betreft, hóógstens een 8. Vond alle afleveringen o.k. hoor, inclusief die met Bill & Frank (die vond ik zelfs óók ontroerend), maar gewoon niet meer dan dat.
Het helpt de serie heel erg mee dat het een verfilming van een hele populaire game is. Dus veel mensen beoordelen de serie op basis van hoe trouw het is aan het spel, en dat doet de serie enorm goed. Daarnaast HBO, dus de kwaliteit ligt sowieso hoog.

Verder wel met je eens hoor, als het een serie op zichzelf zou zijn dan zou ik er ook iets minder enthousiast over zijn denk ik. Maar goed, mijn kritiek heb ik al een paar keer geuit hier :P
No amount of money ever bought a second of time.
pi_208365940
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 21:02 schreef Prego het volgende:

[..]
ja, nu weten we het wel.
BiLl eN FrANk
AGenDa

Heb je er zo veel moeite mee, jongen? Niks agenda, ik vond het gewoon de minste aflevering.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208365990
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 21:49 schreef Forbry het volgende:

[..]
De games niet gespeeld, maar ik neem toch aan dat het verraad van Joel het 2e seizoen gaat bepalen.
Ik weet het niet. Denk niet dat Ellie zich echt had willen opofferen. Zal ongetwijfeld aan bod komen, maar gaat de verhaallijn niet bepalen. Slechts een aantal stukjes.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 13 maart 2023 @ 22:24:27 #283
319979 Fok-it
All is well
pi_208366044
Hmpf.

Mooie aflevering maar wat een kutwending zeg. Dit gaat Ellie echt breken in seizoen 2 ben ik bang. Al snap ik Joel wel
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_208366080
quote:
11s.gif Op maandag 13 maart 2023 21:32 schreef SiGNe het volgende:
Net gekeken, mooi eind maar vertrouwt ze Joel nou of niet?

Ellie is veel slimmer dan Joel denkt. No way dat zij joels lul verhaal gelooft. Daarom vraagt zij ook of hij de waarheid spreekt. Zij geeft hem nog een kans om eerlijk te zijn, maar hij blijft liegen. Je ziet haar wantrouwige gezichtsuitdrukking ook totaal niet veranderen wanneer hij haar antwoord met "i swear" . Ja dat gaat nog wel terugkomen het tweede seizoen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208366082
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Denk niet dat Ellie zich echt had willen opofferen. Zal ongetwijfeld aan bod komen, maar gaat de verhaallijn niet bepalen. Slechts een aantal stukjes.
Oh, ik denk wel dat Ellie dat had gewild. En precies wat Marlene ook zei, dat Joel dat zelf ook wel wist. Ik begrijp Joel heel goed hoor, maar hij maakte deze beslissing echt voor zichzelf. Vervolgens heeft hij er nu dus ook nog eens keihard over gelogen. En hij heeft natuurlijk ook Marlene vermoord. Dit alles gaat echt niet goed vallen bij Ellie.
Tails tell tales
pi_208366089
Had het niet aan zien komen dat ze opgeofferd zou worden ivm dat Cordyceps in de hersenen groeit. Dacht echt van shit, wel heftig.

Ben echt zeer benieuwd wat ze gaan verzinnen voor seizoen twee zodat het niet te veel van A naar B wordt. Ellie als cure is niey heel origineel bedacht (dat had je in The Walking Dead eerst ook, ook volgens mij in 28 days), maar wel heel goed uitgewerkt. Om echt een goede verhaallijn te verzinnen voor een zombie post apocalypse is ontzettend lastig. Het zijn namelijk ontzettend vaak dezelfde tropes. Dus ik kijk er zeer naar uit hoe ze dat gaan uitwerken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208366183
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 20:48 schreef GGMM het volgende:
The last of Us S01E09

7/10

@:scrummie @:maxi-mus @:caland @:Pisces29
Ik vind het een 6,5.
Het is de seizoensfinale. Waarom zo afraffelen? Waarom niet een kwartier langer en de tunnel erin gooien?
Daarom een 6 en een half puntje extra voor de giraffe O+
A mind with a heart of it's own
pi_208366218
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:10 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Het helpt de serie heel erg mee dat het een verfilming van een hele populaire game is. Dus veel mensen beoordelen de serie op basis van hoe trouw het is aan het spel, en dat doet de serie enorm goed. Daarnaast HBO, dus de kwaliteit ligt sowieso hoog.

Verder wel met je eens hoor, als het een serie op zichzelf zou zijn dan zou ik er ook iets minder enthousiast over zijn denk ik. Maar goed, mijn kritiek heb ik al een paar keer geuit hier :P
Nou moet ik erbij zeggen dat ik sowieso niet echt van de 'zombies' ben. Ik weet niet... hoe reëel het scenario er omheen ook geschetst wordt, ik blijf het altijd maar een beetje lachwekkend vinden. Een dystopische sci-fi setting vind ik wel heel tof, maar dan liever met robots of iets dergelijks. Maar goed, op zich spelen die 'zombies' (tot nu toe) maar een kleine rol in de serie vind ik, dus dat is niet zozeer het probleem.
Tails tell tales
pi_208366230
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:33 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik vind het een 6,5.
Het is de seizoensfinale. Waarom zo afraffelen? Waarom niet een kwartier langer en de tunnel erin gooien?
Daarom een 6 en een half puntje extra voor de giraffe O+
Ja, giraffe was super cute! O+
Tails tell tales
pi_208366235
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:26 schreef Forbry het volgende:

[..]
Oh, ik denk wel dat Ellie dat had gewild. En precies wat Marlene ook zei, dat Joel dat zelf ook wel wist.
Inderdaad. Ze zegt het ook expliciet, "all that's happened can't be for nothing". Marlène had een eerlijke uitweg voor de patstelling in de garage, "laten we het Ellie vragen wat ze wil". Maar Joel beslist dus wat er gebeurt met zijn "dochter". Immers het is ook de plicht van een ouder om het kind te beschermen niet alleen voor de boze buitenwereld, maar ook tegen zichzelf. Dat is in ieder geval hoe Joel erin zit.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208366264
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:34 schreef Forbry het volgende:

[..]
Nou moet ik erbij zeggen dat ik sowieso niet echt van de 'zombies' ben. Ik weet niet... hoe reëel het scenario er omheen ook geschetst wordt, ik blijf het altijd maar een beetje lachwekkend vinden. Een dystopische sci-fi setting vind ik wel heel tof, maar dan liever met robots of iets dergelijks. Maar goed, op zich spelen die 'zombies' (tot nu toe) maar een kleine rol in de serie vind ik, dus dat is niet zozeer het probleem.
Robots is minder lachwekkend cordyceps? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208366272
quote:
11s.gif Op maandag 13 maart 2023 21:32 schreef SiGNe het volgende:
Net gekeken, mooi eind maar vertrouwt ze Joel nou of niet?
Ik vroeg me hetzelfde af maar ik denk het niet. In de auto draaide Ellie zich al om met d’r rug naar Joel toe oa.

quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Heb je er zo veel moeite mee, jongen? Niks agenda, ik vond het gewoon de minste aflevering.
nee meid, je blijft het herhalen ondanks dat we inmiddels 6 episodes verder zijn, en ik denk dat we allemaal weten waarom.
pi_208366309
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:35 schreef Forbry het volgende:

[..]
Ja, giraffe was super cute! O+
Ik vond het hier echt tof hoe gelijk het was aan het spel, van het laten vallen van de ladder, tot het uitzicht over de open vlakte met de dieren. Alles klopte aan dat stuk.
A mind with a heart of it's own
pi_208366331
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:35 schreef Slayage het volgende:

[..]
Inderdaad. Ze zegt het ook expliciet, "all that's happened can't be for nothing". Marlène had een eerlijke uitweg voor de patstelling in de garage, "laten we het Ellie vragen wat ze wil". Maar Joel beslist dus wat er gebeurt met zijn "dochter". Immers het is ook de plicht van een ouder om het kind te beschermen niet alleen voor de boze buitenwereld, maar ook tegen zichzelf. Dat is in ieder geval hoe Joel erin zit.
Ze is sws ook nog niet 18. En bovendien weet je helemaal niet of het vaccin gaat werken. Lijkt me veel en veel te risicovol. In de wetenschap werkt 95% ofzoiets nooit de eerste keer, misschien nog wel hoger.

Dus ben het wel eens met Joe. De Fireflies en Marlene vond ik wat te veel psychopathisch en Thanos achtig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208366358
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:40 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik vond het hier echt tof hoe gelijk het was aan het spel, van het laten vallen van de ladder, tot het uitzicht over de open vlakte met de dieren. Alles klopte aan dat stuk.
Ik heb de(ze) game(s), dus niet gespeeld, maar ik game op zich wel en ik zat me al te bedenken dat dat als speler van de game ook echt een heel mooi moment moest zijn (al vermoedend dat dit moment uit de game was overgenomen). :)
Tails tell tales
pi_208366376
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:38 schreef Prego het volgende:


[..]
nee meid, je blijft het herhalen ondanks dat we inmiddels 6 episodes verder zijn, en ik denk dat we allemaal weten waarom.
Dat was gewoon een antwoord op Slayage over welke afleveringen we juist goed en minder goed vonden. Dit topic gaat immers ook gewoon over de serie an sich.

Volgens mij krijg je er een beetje een vervelend gevoel van en ga je me van alles verwijten in je hoofdje. Dat is jou probleem, maar ga het niet voor mij invullen. Jij bepaald niet wat ik wel of niet vind.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208366381
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:37 schreef Slayage het volgende:

[..]
Robots is minder lachwekkend cordyceps? :P
Als idee niet per se, in de uitvoering wel. Vind ik dus hè :P
Tails tell tales
pi_208366388
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:44 schreef Forbry het volgende:

[..]
Ik heb de(ze) game(s), dus niet gespeeld, maar ik game op zich wel en ik zat me al te bedenken dat dat als speler van de game ook echt een heel mooi moment moest zijn (al vermoedend dat dit moment uit de game was overgenomen). :)
Als ze dit er niet in hadden gestopt hadden ze een groot probleem gehad denk ik :P
A mind with a heart of it's own
pi_208366397
Joel zou btw toch iets krijgen voor het afleveren van ellie? Iets voor zijn auto ofzo. Dacht daar ineens weer aan bij de laatste aflevering. Verder was de serie wel ok maar denk dat ik t ook weer snel vergeet
  maandag 13 maart 2023 @ 22:48:29 #300
8369 speknek
Another day another slay
pi_208366401
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 22:00 schreef Forbry het volgende:
Ik vermaak mij wel met deze serie en nu ik seizoen 1 afgekeken heb, kijk ik ook wel uit naar seizoen 2. Toch begrijp ik alle lyrische reacties en hoge cijfers niet. Ik vind Ellie leuk, ik vind Joel leuk en ik vind hun band wel ontroerend. Ook het acteerwerk is wel goed van die 2. Die dingen maken dat ik ook wel verder wil kijken, maar buiten dat vind ik het zelf eigenlijk helemaal niet zo'n onwijs goede/bijzondere serie :@, een 7,5/10 wat mij betreft, hóógstens een 8. Vond alle afleveringen o.k. hoor, inclusief die met Bill & Frank (die vond ik zelfs óók ontroerend), maar gewoon niet meer dan dat.
Ik heb dit ook hoor. Ik had het al met de game, het is een vrij standaard zombie verhaal + badass and child trope en de grote twist is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Maar het heeft wat mooie momenten en waar in de game alle NPCs voorspelbaar doodgingen hebben ze er hier mooie één aflevering vignetten van weten te maken.
Left Behind was eigenlijk een interessanter verhaal maar hier vlak voor het einde ertussen gepropt was niet goed voor de pacing.

Het vervolg daarentegen, the last of us part 2, dat is echt chefs kiss 😗👌
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')