Waar dan?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:23 schreef _I het volgende:
[..]
Volgens mij heb je meerdere keren gepost, hoor.
Juist nu wanneer we gebombardeerd worden met echt grote onthullingenquote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:29 schreef _I het volgende:
[ twitter ]
Pff, 45, het ging nog even door, maar had geen zin om de groetjes te kopieren, dus vandaar 44.
Ik hoefde niet na te denken over een alternatief van jou. In BNW is een linkjestopic waar je sowieso interessante linkjes kan dumpen, beetje inleidende tekst/commentaar erbij lijkt mij geen probleem BNW / BNW linkjes, plaats hier interessante links of korte filmpjesquote:Op vrijdag 17 maart 2023 18:23 schreef _I het volgende:
[ twitter ]
Gaat het Covid topic nog open? Of gaan we echt doen alsof alles over en gedaan is? Twitter files over het onderdrukken van ware geluiden over vaccinatieschade etc. Zeg maar wat we hier nu ook bespreken.
Niets aan de hand, gewoon doorlopen.
BNW / BNW linkjes, plaats hier interessante links of korte filmpjesquote:Op vrijdag 17 maart 2023 20:57 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Juist nu wanneer we gebombardeerd worden met echt grote onthullingen
Hebben we geen enkele plek om deze bevindingen te delen
Ik post niet heel veel vaak in BNW maar deze post zou door alle mods van Fok wat mij betreft gelezen moeten worden. Gisteren hebben we ook in NWS gezien dat het gierend de bocht uitvloog. Een discussie over progressief versus conservatief werd daar gereduceerd tot 'deze user is een conservatieve incel met vrouwonvriendelijke ideeën die alleen maar seks wil met nymfomanen' en verschillende mods gingen daar doodleuk in mee in plaats van fatsoenlijk te modereren. Pas na lang duwen en trekken werd er ingegrepen.quote:Op zondag 12 maart 2023 17:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waar het het 'rechts-extremistische' element zou zitten? Als je goed naar het bericht van @:PSVCL zou kijken had je gezien dat hij duidelijk over een agenda spreekt. Jij doet vervolgens alsof hij over mensen spreekt, zodat je er dan aan de hand van de policy tegen kunt optreden. Maar dit is een behoorlijk valse manier van discussiëren.
Naar mijn mening:
• Moet absoluut niet kunnen: 'LHBT'ers zijn een satanisch gedrocht' (direct een ban dan ook graag)
• Moet wel kunnen: 'De LHBT-agenda is een satanisch gedrocht'
Ik heb dit eerder aangegeven, en ik spreek hier uit ervaring, er zijn veel homo's, biseksuelen, lesbiennes en transgenders die zelf ook niets hebben met het opdringen van vlaggetjes en het constant gereduceerd worden tot hun dan onveranderlijke kenmerken of gekozen genderidentiteit. Het is jammer en ronduit vreemd dat hier geen kritiek op mag zijn.
Je kan niet zeggen dat de mod's in BNW niet fel geweest zijn op iedere vorm van discriminatie of wat dan ook. Dat zijn juist de punten geweest die gemod zijn zodat iedereen zich veilig zou moeten kunnen voelen. Daar is BNW juist, en met name @Jippie altijd als eerste bij geweest. De discussie die jij beschrijft zou hier echt niet lang doorgaan. En zeker geen mods die daaraan mee zouden doen.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 07:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik post niet heel veel vaak in BNW maar deze post zou door alle mods van Fok wat mij betreft gelezen moeten worden. Gisteren hebben we ook in NWS gezien dat het gierend de bocht uitvloog. Een discussie over progressief versus conservatief werd daar gereduceerd tot 'deze user is een conservatieve incel met vrouwonvriendelijke ideeën die alleen maar seks wil met nymfomanen' en verschillende mods gingen daar doodleuk in mee in plaats van fatsoenlijk te modereren. Pas na lang duwen en trekken werd er ingegrepen.
Ook daar zie je dat het voor mensen lastig lijkt om een mening of analyse over een bepaalde ontwikkeling te scheiden van een persoonlijke aanval. Dus:
• Moet kunnen: Conservatisme/progressiviteit is schadelijk voor de samenleving.
• Moet niet kunnen: Jij bent een incel/lul/debiel met vrouwonvriendelijke ideeën die alleen maar seks wil met nymfomanen.
Dit lijkt zo overduidelijk dat het bijna niet te verklaren is waarom ik dit toch aan de lopende band fout zie gaan op Fok.
He, das mijn topic. Die is niet voor covid bedoelt hoor. covid heeft een eigen topic nodig. Nu zeker omdat covid helemaal niet bestaat. Virussen ook niet. bewijs het maar danquote:Op vrijdag 17 maart 2023 21:54 schreef Jippie het volgende:
[..]
BNW / BNW linkjes, plaats hier interessante links of korte filmpjes
Klopt ook zeker hoor, maar ik had ergens de hoop dat dit door meer mods gelezen zou worden. Had niet zoveel trek in een nieuw NWS-topic openen hierover met (waarschijnlijk) karrenvrachten vol stront over me heen.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 23:58 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Je kan niet zeggen dat de mod's in BNW niet fel geweest zijn op iedere vorm van discriminatie of wat dan ook. Dat zijn juist de punten geweest die gemod zijn zodat iedereen zich veilig zou moeten kunnen voelen. Daar is BNW juist, en met name @:Jippie altijd als eerste bij geweest. De discussie die jij beschrijft zou hier echt niet lang doorgaan. En zeker geen mods die daaraan mee zouden doen.
Vraag @Jippie dit aan te kaarten. Maar bij deze is dit dus al gebeurtquote:Op zondag 19 maart 2023 01:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klopt ook zeker hoor, maar ik had ergens de hoop dat dit door meer mods gelezen zou worden. Had niet zoveel trek in een nieuw NWS-topic openen hierover met (waarschijnlijk) karrenvrachten vol stront over me heen.
Wat is een betere plek om dit breder aan te kaarten op Fok?
Eh ik was degene die wel enthousiast was over het samenvoegen van SC en Het covid topic (en om het breder te trekken).quote:Op vrijdag 17 maart 2023 21:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik hoefde niet na te denken over een alternatief van jou. In BNW is een linkjestopic waar je sowieso interessante linkjes kan dumpen, beetje inleidende tekst/commentaar erbij lijkt mij geen probleem BNW / BNW linkjes, plaats hier interessante links of korte filmpjes
quote:Op zondag 19 maart 2023 05:50 schreef _I het volgende:
https://archive.is/6osVH#selection-1065.0-1074.0
The Antlantic - The Strongest Evidence Yet That an Animal Started the Pandemic
He underscored that the findings, although an important addition, are not “direct evidence of infected raccoon dogs at the market.”
All of this left one main hole in the puzzle to fill: clear-cut evidence that raccoon dogs and the virus were in the exact same spot at the market, close enough that the creatures might have been infected and, possibly, infectious. That’s what the new analysis provides. Think of it as finding the DNA of an investigation’s main suspect at the scene of the crime.
Het feit dat er DNA-materiaal in de buurt van het virus is gevonden, betekent niet dat het virus van de wasbeerhonden afkomstig is. Is een beetje als ik ziek zou worden en je zou bij mij thuis DNA vinden van een hond, dat je dan concludeert dat ik ziek geworden ben van een hond, in plaats van te concluderen dat ik honden heb.
Voor al die mensen die zo goed onderzoeken lezen, is het wel jammer om te zien dat mensen er met boter en suiker in gaan. En bij een preprint nog wel.
Maar het blijft roepen in een woestijn. Duh Pandemie is Ovuhr! Wat heeft terugkijken voor zi-hin!?quote:Op zondag 19 maart 2023 05:59 schreef _I het volgende:
[ twitter ]
Maarten ging er ook in voor het volle pond. Top journalist. Echt een wetenschapper! Pff, waar zouden we zijn zonder onze experts!
[ twitter ]
Marion pruttelt nog wat.... Gelukkig is het Covid topic dicht en de pandemie over.
Ik begrijp zelf eigenlijk niet waarom een apart covid topic niet meer zou kunnen.quote:Op zondag 19 maart 2023 06:29 schreef _I het volgende:
[..]
Eh ik was degene die wel enthousiast was over het samenvoegen van SC en Het covid topic (en om het breder te trekken).
Ik was ook degene die vroeg of het topic weer open ging, en als reactie kreeg dat dit nog overlegd werd. Vervolgens moest ik gaan uitleggen waarom het covidtopic thuishoort in BNW, nadat het 3 jaar lang een succesvol topic was en we hier al 2 topics over het onderwerp praten. Er een hoop spanning om heen hangt, zie de vertrekkende mods, en jij mij gaslight alsof het niet relevant zou zijn.. Laten we wel de zaken benoemen zoals ze zijn...
En om toch een antwoord te geven om waarom zo'n topic nodig zou zijn...
[..]
[..]
Maar het blijft roepen in een woestijn. Duh Pandemie is Ovuhr! Wat heeft terugkijken voor zi-hin!?
Deze is goed djw hiervoor, al is het wat overdreven toch fijn om een veer in de reet gestoken te krijgen. Of je het nu met ze eens bent of niet ongevaccineerden zijn wel de mensen met ruggengraat. Ik ben nog altijd blij dat ik mijn poot stijf heb gehouden en bedankt heb voor al die spuitjes.quote:
Het grote probleem is helaas dat sommigen het niet kunnen laten om hun eigen persoonlijke voorkeuren te laten meespelen in hun moderatie. En in veel gevallen is het met goede intenties, maar dat is natuurlijk niet de manier hoe er gemodereerd moet worden. En schelden, zoals in het voorbeeld wat jij geeft, zou natuurlijk van niemand moeten worden geaccepteerd.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 07:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik post niet heel veel vaak in BNW maar deze post zou door alle mods van Fok wat mij betreft gelezen moeten worden. Gisteren hebben we ook in NWS gezien dat het gierend de bocht uitvloog. Een discussie over progressief versus conservatief werd daar gereduceerd tot 'deze user is een conservatieve incel met vrouwonvriendelijke ideeën die alleen maar seks wil met nymfomanen' en verschillende mods gingen daar doodleuk in mee in plaats van fatsoenlijk te modereren. Pas na lang duwen en trekken werd er ingegrepen.
Ook daar zie je dat het voor mensen lastig lijkt om een mening of analyse over een bepaalde ontwikkeling te scheiden van een persoonlijke aanval. Dus:
• Moet kunnen: Conservatisme/progressiviteit is schadelijk voor de samenleving.
• Moet niet kunnen: Jij bent een incel/lul/debiel met vrouwonvriendelijke ideeën die alleen maar seks wil met nymfomanen.
Dit lijkt zo overduidelijk dat het bijna niet te verklaren is waarom ik dit toch aan de lopende band fout zie gaan op Fok.
Tja, de term 'democratie' heeft in bepaalde kringen sowieso een heel ander begrip gekregen de afgelopen jaren. Daarom zie je ook dat er constant paniek uitbreekt als er ergens (bijvoorbeeld Polen, Hongarije, Italië, Zweden of nu recent in Israël) een meer rechts en conservatieve partij de macht weet te grijpen. Dan is zogenaamd meteen 'de democratie' in 'gevaar'.quote:
Sorry, dan heb ik de verkeerde user gequote. Maar er loopt nu toch een topic over de Wuhan lab leak theory, daar kun je deze info toch bij plaatsen?quote:Op zondag 19 maart 2023 06:29 schreef _I het volgende:
[..]
Eh ik was degene die wel enthousiast was over het samenvoegen van SC en Het covid topic (en om het breder te trekken).
Ik was ook degene die vroeg of het topic weer open ging, en als reactie kreeg dat dit nog overlegd werd. Vervolgens moest ik gaan uitleggen waarom het covidtopic thuishoort in BNW, nadat het 3 jaar lang een succesvol topic was en we hier al 2 topics over het onderwerp praten. Er een hoop spanning om heen hangt, zie de vertrekkende mods, en jij mij gaslight alsof het niet relevant zou zijn.. Laten we wel de zaken benoemen zoals ze zijn...
En om toch een antwoord te geven om waarom zo'n topic nodig zou zijn...
[..]
[..]
Maar het blijft roepen in een woestijn. Duh Pandemie is Ovuhr! Wat heeft terugkijken voor zi-hin!?
Er lopen nu nog een aantal topics met betrekking tot COVID-19, en daar kan gewoon worden bijgepost. Of als het COVID-19 onderwerp niet onder één van de lopende topics past gewoon een nieuw topic openen. Ik zie het probleem niet.quote:Op zondag 19 maart 2023 08:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik begrijp zelf eigenlijk niet waarom een apart covid topic niet meer zou kunnen.
De pandemie is weliswaar over en we hebben hier geen maatregelen meer, maar toch blijft de vraag hangen wat voor agendas schuil gingen achter de pandemie. En dat kan heel breed zijn, van de twijfel of het virus wel bestaat, of het man made is, of het ontsnapt is etc, Of de pandemie een totale hoax was, of dat er opportuun op is gereageerd door groeperingen die graag een verandering willen doorzetten in de wereldorde, is het vaccin wel zo goed en betrouwbaar als ons is voorgeschoteld, of is het gewoon wat fysiologisch water geweest of een gevaarlijk experiment?
De huidige topic veranderde meer in napraten over persoonlijke ervaringen, wat ons allemaal is aangedaan en werd vooral een herhaling van zetten.
Ik vind zelf als het topic kan worden omgebogen tot weer een topic en de geest van BNW, waar gezocht en gespeculeerd wordt over wat er allemaal voor ons verborgen is gehouden, dat het topic zeker bestaansrecht heeft als zelfstandig topic.
Dit kan gewoon onder het lopende Wuhan Lab Leak topic?quote:Op zondag 19 maart 2023 06:34 schreef _I het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
https://journals.plos.org(...)journal.pone.0252551
A hidden web of policy influence: The pharmaceutical industry's engagement with UK's All-Party Parliamentary Groups
[ twitter ]
[ twitter ]
En als je dit niet eng vindt en geen samenhang ziet in deze onderwerpen, (en niet weet waar het over gaat) gecombineerd met een (opzettelijke) LabLeak theorie die niemand wil uitzoeken, gaan we elkaar nooit vinden in het gesprek waarom dit topic nodig zou zijn!
Klinkklare onzin, open bij elke onthulling die in BNW past gewoon een nieuw topic.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 20:57 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Juist nu wanneer we gebombardeerd worden met echt grote onthullingen
Hebben we geen enkele plek om deze bevindingen te delen
Dank je wel voor deze waardevolle feedback en in mijn ogen positieve insteekquote:Op vrijdag 17 maart 2023 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik kom dit topic nu pas tegen, en heb er ook wel een mening over. Ik post niet heel veel binnen BNW, maar lurk er wel dagelijks. Ik heb zoveel mogelijk reacties gelezen; het waren er net iets teveel om ze allemaal af te gaan. Sorry voor de lange post!![]()
Ten eerste: props voor de mods dat ze hier een dialoog proberen te openen. Dat het niet altijd even goed gaat binnen BNW is duidelijk, dus ik vind het een goede stap dat er nu een dialoog aangegaan word (waarmee ik niet wil zeggen dat dat eerder niet gebeurde). En ook fijn dat er zoveel users een mening hebben geuit hierover. Ik heb BNW gemod, ik post dan wel niet al te veel, maar ik heb beste voor met het subforum en ik hoop dat we ooit het punt bereiken dat de grote meerderheid hier weer grotendeels happy is.
Denk dat het grootste probleem veel verder gaat dan enkel BNW. Er is zoveel polarisatie joh. Het komt heel erg neer op ''if you're not with us, you're against us''. Zwart/Wit. Je bent of een wappie, of een mak schap die altijd maar de mainstream media verdedigd. Het grijze gebied is volledig verloren gegaan bij heel veel mensen en dit zie je eigenlijk overal op het internet. Ook andere subfora op FOK! (vooral de subfora die te dealen hebben met serieuzere onderwerpen als het nieuws en de politiek) hebben er last van.
Er zijn helaas heel veel mensen die moeite hebben gekregen met het accepteren van een andere mening. Ik wil mezelf daar ook bij betrekken (want ook ik moet in de spiegel durven te kijken). Als ik een mening heb en mijn discussie partner is het er niet mee eens? Ik heb nog wel eens de drang om dan toch door te gaan. Dan wordt het gedram. Ik kan ook gewoon zeggen ''agree to disagree en fijne dag nog verder''. Maar dat is heel moeilijk. Ik voel de urge om mijn mening toch op te dringen. Ik let er heel erg op, omdat ik weet dat het een zwakte is. Probeer er aan te werken. Maar werkt lang niet altijd. En ik zie dat dus globaal heel veel gebeuren en sinds Corona heeft dat bij veel mensen extremere vormen aangenomen.
Het zou al helpen om niet te denken in verschillende ''kampen''. Ik lees heel veel dat je de ''echte BNW users'' hebt en de ''mainstream aanhang''. Mensen willen anderen zo snel mogelijk in een hokje duwen om maar niet de dialoog aan te hoeven gaan. Om niet inhoudelijk te hoeven reageren. Want hey, waarom zou je inhoudelijk reageren op iemand als je ook kan reageren met ''ach, je bent een mak schaap, dus niet serieus te nemen'', of ''je bent een wappie, er komt niks nuttigs uit, hihaho''.
Denk dat de meeste users die binnen BNW posten (en dan heb ik het dus niet over de ''echte BNW users'', want we moeten juist af van dat ''kampen'' gedrag - werkt enkel polariserend) het prima vinden dat iedere mening welkom is, zolang het maar respectvol gebeurd. Mensen zouden hier best mogen counteren met main stream bronnen als de NOS. Om maar wat te noemen. Maar ga niet drammen. Er is een heel groot verschil (en dat is imo binnen BNW wel een ''probleem'' - dat dat onderscheid niet altijd gemaakt wordt) tussen je mening geven met argumenten/bronnen en je mening opdringen. Er maar over blijven drammen, om vervolgens met persoonlijke sneren te komen als die mening niet goed aankomt. Probeer dan gewoon te zeggen ''agree to disagree'' en move on. In een volgende discussie... zie het gewoon als iets nieuws. Probeer het niet te zien als: ''hey, daar is Pietje weer; die was het vorige keer niet met me eens, dus dan is het makkelijk om hem deze keer maar meteen als een wappie neer te zetten''.
Maar dit is wel BNW. Hier zouden alternatieve bronnen en meningen ook gewoon geuit mogen worden. Hoe gek ze ook wel niet zijn. Bepaalde meningen zijn elders op FOK! niet welkom, dus dan verwacht je dat het hier wel mag; ze worden niet voor niets doorverwezen naar BNW. Als je dan een topic maakt; probeer er dan wel wat moeite in te stoppen. Ik zie regelmatig topics voorbij komen met een link dump en een overhaaste conclusie van een zin en dan escaleert het vervolgens. Stop er wat meer moeite in.
En andersom: dit is BNW, je kan hier alternatieve meningen verwachten. Ik snap soms niet dat bepaalde users hier langs komen, omdat het heel duidelijk is dat ze enkel langs komen om denigrerend te posten. Hoe de mods daarmee om willen gaan is niet aan mij, dus daar zeg ik verder niks over. Maar ik snap die users niet. Ik heb niks met voetbal verder; ik ga dan ook niet mijn tijd gebruiken om de users daar even denigrerend toe te spreken. Dat voegt echt niks toe. Iedereen moet zichzelf eens in de spiegel kijken. Waarom post je binnen BNW? Omdat het je daadwerkelijk interesseert en omdat je andere meningen wil opdoen/ruimdenkender wil worden terwijl je je eigen mening uit in de hoop dat anderen er een goede discussie van maken, of omdat je stiekem gewoon je mening op wil dringen en omdat je neer kijkt op de users die hier soms voorbij komen?
Wel snap ik de frustratie van sommige mensen hier dat er soms met twee maten gemeten wordt op FOK!. Bij andere subfora als NWS of POL wordt het vaak genoeg geaccepteerd dat de ''wappies'' doorverwezen worden naar BNW. Lekker lacherig over doen. Alternatieve meningen worden vaak genoeg weg gehaald. En dat snap ik ook wel; het gaat immers om mainstream media en discussies daarom heen. Dan snap ik de frustratie als iemand dan maar die mening probeert te uiten in BNW om dan vervolgens ook hier belachelijk gemaakt te worden. Dan krijgen ze te horen dat iedere mening hier welkom is. Dat ze dat moeten accepteren. Ook als je als buitenstaander prima ziet dat er users zijn die enkel lopen te stangen. Dat is niet consistent en dat wekt irritatie op.
Lange post, maar het komt er op neer dat ik niet denk dat er een simpele oplossing is. Het is geen BNW probleem; het is een probleem die in de hele maatschappij te merken is. Polarisatie, elkaar in hokjes duwen, geen andere meningen meer kunnen accepteren, etc. BNW zelf is te redden, maar enkel als iedereen zich kan houden aan:
- Elke mening is welkom, maar dring het niet op.
- Durf een discussie af te sluiten met ''even goede vrienden, maar hier komen we niet uit''.
- Voorgaande discussies niet proberen mee te nemen in een nieuwe discussie.
- Anderen niet in hokjes plaatsen, maar ga de discussie aan.
- Niet sneren.
- Betere OP's (of reacties); geen link dumps.
- Durf te leren van andere visies die gedeeld worden.
- Gebruik geen andere subfora om andere BNW users te sneren/er lacherig om te doen, wetende dat de andere partij het toch wel leest.
- Accepteer dat je hier wellicht ruimdenkend kan zijn en dat alle meningen welkom zijn, maar dat bepaalde feiten (Aarde is rond, Corona is er geweest, er is oorlog in Oekraïne) ontkennen niet meteen gelijk staat aan het geven van een mening. Dat is gewoon rebels zijn om het rebels zijn.
Wees gewoon lief voor elkaar eigenlijk. 99% van de users hier hebben het beste voor met BNW, laten we dat vooral onthouden.Ik wil me overigens best actief inzetten om daarmee te helpen binnen BNW als dat gewenst is.
Welke topics lopen niet goed dan?quote:Op woensdag 5 april 2023 12:34 schreef oppiedoppie het volgende:
Hoe gaat het trouwens met 'BNW weer krijgen zoals het bedoeld is'?
Weet niet wat er achter de schermen gebeurt maar het lijkt juist de andere kant op te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |